Autor Téma: Prečo bublá olej v serve a strieka cez odvzdušňovací ventil na vrchnáku nádržky?  (Prečítané 484 krát)

0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.

Offline Vladimír

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 102
Mám dokonale utesnené hadice na servo motore aj nádržke. Napriek tomu mi raz za rok začne olej bublať  a strieka cez odvzdušňovací ventil na kryte nádržky. Nikde inde. Vyzerá to na zavzdušnenie.  Podobné niečo sa mi stalo pred rokom. Vystriekal von skoro všetok olej, tak som tam nalial nový až po vyznačenú risku. A bol pokoj. Teraz sa to zopakovalo. V čom môže byť problém? Prečo sa z ničoho nič servo zavzdušní?

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 222
Ja  veru na vrchnaku nadrzky na servoriadeni nemam na P 206. ziadny odvzdusnovaci ventil a pozeral som aj obrazky  motora na nete a ani  tam nic nie je

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 222
sipka ukazuje na vicko  nadrzky serva

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 222
Dufam ,ze si dal kvapalinu rovnakej farby,ako bola predtým v serve.

Offline sir.Oliver

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 411


  v akom stave je čerpadlo ? nepoťahuje ono vzduch ?

Offline Vladimír

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 102
Či nasáva vzduch čerpadlo, pohľadom neviem zistiť. Našťastie sa to stane raz za rok, že sa olej v serve zavzdušní. Pred 5 rokmi sa mi to stalo na spoji hadíc. To bolo vidno, lebo vytekal tadiaľ olej. Teraz nevyteká nikde. Našťastie som namontoval na vrchnák expanznej nádržky hadičku, ktorej koniec je v osobitnej fľaške, do ktorej striekal zavzdušnený olej zo serva. Keď bude teplejšie, dám dolu koleso a pozriem na posilňovač, či niekde nie je zaolejovaný.
Šuflikant: ja mám iný motor ako ty - 1,9D rok 2000. Kúpil som ho z druhej ruky, preto je tam možno vymenená expanzná nádržka. V tej chyba asi nebude, že raz za rok sa mi zavzdušní v serve olej.

Offline sir.Oliver

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 411

  opravím ťa ... nestane sa to raz za rok . deje sa to každý deň potrochy .... a iba vyvrcholí raz za rok , keď sa toho vzduchu nazbiera .....

Offline Vladimír

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 102
Pri odvzdušňovaní serva treba nadvihnúť predné kolesá a potom točiť volantom na strany a dolievať olej? Alebo to robiť pri naštartovanom motore na zemi?

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 2.291
Ideálne odľahčiť nápravu a bez naštartovaného motora 10x na každú stranu (vždy v krajnej polohe pár sekúnd zotrvať).

Potom skontrolovať hladinu (pozor na studenú vs. teplú značku na mierke!)

Naštartovať a pri naštartovanom ešte raz to isté, kolesá si na zemi nenič, radšej robiť pri zdvihnutom aute.
SÚČASNÉ -->  + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline Vladimír

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 102
Ocenil by som ešte obrázok pripojenia tlakovej hadice k servo čerpadlu (jej druhý koniec ide k vyrovnávacej nádržke nad slternátorom).  Miesto pripojenia sa mi zdá akési kritické. Koniec hadice nie je poriadne priskrutkovaný ale iba vlepený do servo čerpadla. Neviem, či je to správne, alebo to tak urobil predošlý majiteľ môjho starého Peugeota 1,9 D. Poradí mi niekto, či to tak má byť alebo kde nájdem obrázok servo čerpadla s výtlačnou hadicou?


Offline Vladimír

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 102
Podarilo sa mi otvoriť uvedený link, ale zamrzol som na hadicovom rozvode, kde nie sú reálne zobrazené ich koncovky do servo čerpadla. Iba nákres. Je tam vidno jedna príchytka, ktorá asi má pripevniť k čerpadlu obe koncovky hadíc naraz. Ja mám asi iné čerpadlo, lebo mne ide doň jedna hadica z boku a druhá z hora. Nie súbežne.