Hej, začínam sa veru trošku aj tak cítiť tak, že mi j.be
Nevadí, ja stále hovorím, že lepšie mínať na sprostosti a nesprostosti do auta, ako všetko prepiť v krčme...
Pridávam malý changelog:
V prvom rade, poprehadzovalo sa pár vecí zo staršej V6 (ako som spomínal v druhom vlákne, vybral som aj všetky "extra" veci, tieto sa postupom času dostanú do tohoto vozítka):
interiér:
- výduchy v šedej farbe, pôvodom z coupé
- všetky stĺpiky v čiernej koži
- LED tretie brzdové svetlo
- JBL reprosústava
technika:
- predné tlmiče
- predné pružiny Eibach -30mm
- horné uloženie
- predné kotúče & doštičky
- rozpera
- 17" Hockenheim
Foto z výmeny:
Výška pred-po, vidno na fľaške oleja:
Zohnal som si trošku nezvyčajnejšie budíky, origo biele, takže som nahradil aj tie:
pre mňa krása na n-tú
Interiér - porovnanie pred a po:
Mám ešte v poličke pripravené chrómové kľučky, časom sa nahodia aj tie.
"Nové časti" nepochádzajúce zo starej V6:
spravil sa aj prvý menší servis:
- výmena silentbloku motora, pôvodný bol z roku 99. Nový pre V6 sa zohnať, žiaľ, už nedá ani OEM Peugeot ani druhovýroba, takže sa namontoval silent pre 2.2HDi - aspoň sa dodržalo, že to je hydraulické uloženie, a nie "obyč." guma/kov. Foto starého hovoria za všetko
- dali sme dole olejovú vaňu, prečistila sa, špiny bolo dosť. Vyčistilo sa aj sacie sitko, a hurá, zvuk diesla pri studenom motore pominul
- výmena vzduchového filtra
- o pár dní neskôr aj výmena horného silentbloku (starý bol rozheganý, a v deň výmeny sme nemali druhý po ruke)
Pár dní dozadu som vymenil sadu BSI+ECU.
Prečo? Pretože auto bolo vo Francúzku ukradnuté, no našlo sa. Od vtedy bola v aute jednotka motora ECU s vyradeným imobilizérom zo staršej V6 (ešte semiMUX, nie fullMUX), toto spôsobovalo pár komplikácií. Na prvý pohľad to vyzeralo, že nefunkčný je iba tempomat.
Avšak z dôvodu, že BSI a ECU medzi sebou normálne komunikovať nevedeli (pri semiMUX prebieha komunikácia medzi ECU+BSI cez VAN, fullMUX cez CAN) sa naskytlo viac problémov. Voľnobeh bol stále zvýšený, či už bolo auto studené či teplé. ECU bola plná nezmazateľných chýb, od polohy klapky pedálu, cez škrtiacu klapku, teplotné snímače oleja a vody, až po snímač tlaku v sacom potrubí. Motorové ECU nevedelo nič o rýchlosti (fullMUX nemá rýchlostný snímač na prevodovke, info putuje od jednotky ABS/ESP po CAN do ECU) a ani o prevodovom stupni - dôvod nefunkčnosti tempomatu;klíma regulovala teplotu ako sa jej chcelo-5minút normálne, potom 5minút kúrenie na plné pecky (predpokladám nemala info o teplote motora). Samozrejme naštartovať sa auto dalo aj skrutkovačom.
Zohnal som teda sadu BSI+ECU+kľúč+spínačka. Výmena prebehla hladko, set mal menej najazdených km ako auto, takže zostali aj pôvodné kilometre. Spínačku som zatiaľ nemenil (aby som nemal iné kľúče ku dverám a iné do zapaľovania), no tá, ktorá v aute je momentálne, nesie tiež známky poškodenia od krádeže.
Po výmene tempomat šlape ako má, teplota v kabíne sa reguluje normálne, na pocit sa mi zdá, že auto aj lepšie ide (avšak bol som s ním zatiaľ iba v meste), a voľnobeh je krásne nízky ako má byť, keď sa auto zahreje. Snáď pôjde dole aj trošku spotreba, aj keď tá mi nikdy nevadila. Ako bonus mám aj krajší kľúč diaľkového, a motorovú jednotku bez závad
Plány na nasledujúci zásah - zadné brzdy, zadné tlmiče, predné ramená (predpokladáme že klepoce silent ramena, no ešte je to pod určením). Vidíme sa