(fotografie v starých príspevkoch pomizli, a nakoľko sa nedá upravovať staré príspevky, všetky fotky zo starších príspevkov sa dajú nájsť tu:
https://postimg.cc/gallery/34dxyc7yc/Ahojte
Trošku sa na fórum pozabudlo. Momentálne to však vyzerá tak, že toto je posledný reálny príspevok v tejto téme. Vysvetlím na záver príspevku
December 2017:
slabšie obdobie čo sa týka technického stavu. Prebehla výmena radiátora kúrenia za nový zn.Nissens. Predchádzajúci radiátor bol ešte ten, ktorý tam nahodili v Sochauxe v roku '99. Príjemná robota na pár hodín.
január 2018:
Stredom januára sa začal týždeň plný zábavy a špinavých rúk. Čo sa za ten týžden udialo, môžete vidieť na timelapse videu :
Fotografie o oprave, je ich dosť:
https://www.facebook.com/pg/lucifer406/photos/?tab=album&album_id=2086626108279462Prebehlo pretesnenie krytu hlavy valcov ako aj jeho čistenie, výmena simeringov na vačkách ako aj na kľuke, výmena rozvodov aj s vodnou pumpou, výmena remenice na kľuke, výmena regulátoru tlaku paliva, čistenie a pretesnenie olejovej vane & sacieho koša, prelisoval sa spodný silentblok motora a vymenilo sa ložisko & prachovka na pravej poloosi. Na záver zadné brzdové platničky na obidvoch stranách. Vyriešil sa aj únik chladiacej kvapaliny výmenou dvoch trubiek na chladiacom okruhu. Vyriešili sa aj problémy ktoré nastali cestou do garáže - nefungujúce stierače & centrálne uzamykanie spôsobené oxidáciou a odhnitím jedného kábla v motorovom priestore na poistkovej skrinke.
apríl 2018:
Malé zmeny:
1. Vymenené originálne HARMAN reproduktory za kompletný set JBL. Rozdiely vidno na fotkách. Pôvodný tweeter mal len jednu membránu, výškače z JBL majú okrem membránky na vysoké frekvencie aj + membránu na stredy. Reproduktory vo dverách a v zadnom plate majú o dosť väčšie magnety.
2. Malá nálepka do motorového priestoru
3. Prisvetľovanie priestoru nôh - zatiaľ len pre predné sedadlá. Svietia len pri otvorených dverách a dajú sa aktivovať/deaktivovať cez diagnostiku PP2000.
Tiež apríl 2018:
nainštalovaný displej "Type-C" s navigáciou a diaľkovým ovládaním, displej sa však po pár týždňoch pokazil, takže bol nahradený naspäť obyčajným B-čkovým displejom.
Máj 2018:
-vlastné ŠPZ na stretávky
- vyrobený "plug&play" modul na vyťahovanie okien po uzatvorení vozidla centrálom. Použitý čínsky modul + originálne konektory a piny z Peugeotu, objednávané ako nové. Pár hodiniek práce, a mali sme výsledok:
t=5s
August 2018:
dorazili originálne Peugeot koberčeky (ktoré sa však, do auta nikdy nedostali
)
15. februára 2019:
dostali sme KO od zlomenej pružiny, pružina praskla našťastie počas parkovania na parkovisku (horšie už bolo miesto, na ktorom stálo pri paneláku v Budapešti, skoro nič miesta okolo)
25. februára 2019:
prebehla výmena zlomenej pružiny za druhú, použitú, priamo na parkovisku, aby sa auto dopravilo ku Galante na vlastných
Marec 2019:
Pár eur sa na tento nečakaný "projekt" minulo, ale výsledok stál určite za to.
Nové súčiastky:
KYB horné uloženie tlmičov, SACHS SuperTouring tlmiče (samozrejme s novou ochrannou sadou a dorazmi SACHS), EIBACH Pro-Kit pružiny (-30mm, výška zostala rovnaká, ako pred výmenou so starými unavenými pružinami), LEMFORDER stabilizačné tyčky na oboch stranách, LEMFORDER zadné tyčky zbiehavosti na oboch stranách, TEXTAR predné kotúče a brzdové obloženie spolu s brzdovkou v celom systéme. Jednou cestou sa vymenil aj olej za klasiku Quartz 7000 10W40 + filter, respektíve aj kabínový filter.
Máj 2019:
malá detailná zmena, vymenená grafika budíkov - "obyčajná" sedan/break pred medzi 99-2000 za grafiku "coupe" do 2000. Jediná zmena znamená tým pádom otáčkomer - nepliesť si ho z novšou grafikou budíkov od 2000, ktorá bola rovnaká pre coupe/sedan/break
Júl 2019:
posledné "pekné číslo" dosiahnuté s Killerom - tu som už pomaly vedel, čo príde
August 2019:
tento príbeh sa začal pred viac, ako 4 rokmi, a približne pred 70.000 km. Celé to začalo ako vtip so slovami "OK, poďme sa pozrieť na toto auto, som si istý, že ho aj tak nekúpim". Naozaj som sa do tohoto auta zaľúbil (moja tretia 406, ale prvá s V6). Som naozaj vďačný za všetko, čo mi toto auto poskytlo. Stretol som veľa nových ľudí, "dostal" som celú partiu priateľov (Night Cruisers), navštívil pekné miesta, strávil skvelý čas na stretnutiach (na území Maďarska aj Slovenska), a vstúpil do nových klubov.
Teraz mám pocit, že je čas nechať toto auto "odísť". Karoséria je v zlom stave, a necítim sa na jej opravu, alebo na legalizáciu výmeny celej karosérie aj so zápisom nového VIN (vďaka, byrokracia). Takže som sa s ťažkým srdcom rozhodol, že "Killer" bude na predaj (áno, bolo to ťažké rozhodnutie). Interiér a niektoré extra prvky budú vrátené takmer do pôvodného stavu, okrem niektorých drobností.
Dúfam, že sa auto dostane do rúk niekomu, kto v ňom ešte vidí fantáziu, alebo má prostriedky na to, aby dostal karosériu auta do pekného stavu, a že auto nepoputuje priamo na najbližšie vrakovisko po rozobraní.
Toto bol, teda, posledný príspevok a celkový "update" vozidla.
Auto som interiérovo prerobil naspäť na pôvodné (okrem grafiky budíkov), osvetlenie priestoru nôh, automatické vyťahovanie okien, cúvací senzor, JBL, nedávno menené diely prednej nápravy, ako aj ostatné veci sa vybrali. Na aute zostal ešte spoiler, ktorý sa takisto dá dole a auto dostane späť pôvodný kufor bez spoilera.
Auto je momentálne na papiery ešte stále môj majetok, avšak vozidlo už má svojho nového majiteľa. Našťastie, je to môj dobrý priateľ, ktorý mi aj doteraz pomáhal zo všetkými servisnými zákrokmi. Je teda isté, že starého Killera ešte budem vídavať, a to našťastie dosť často. Dúfam, že auto mu bude spôsobovať minimálne toľko radosti, koľko spôsobilo aj mne za posledné roky.
Je možné, že z času na čas vlákno vytiahnem a trošku obnovím, aby všetci klubáci vedeli, že
V6 s viac ako 440000km je stále na žive, plné energie, a snáď aj v zlepšujúcom sa stave.
A za čo som auto vymenil?
Neprekvapujúco, som zostal pri 406, a to 406 V6 sedan, manuál, 152kW, FullMUX. Autu založím priebehom týždňa svoje vlastné vlákno, ktoré budem, snáď, aktualizovať častejšie, ako toto
ĎAKUJEM