Ako tak pozerám, viac ako rok neaktivita z mojej strany

Covid, práca, aj univerzita spôsobili výpadky v mojom živote

ale auto ešte samozrejme žije, aj keď od okamihu, čo som fotil 250.000 km (október 2020), je momentálne na aute natočených necelých 256.000. Počas r. 2021 auto viac stálo ako išlo kvôli pandémií a uzatváraniam.
Od posledného príspevku sa však pár drobností predsalen udialo, posr.lo aj porobilo, takže znova prichádza zhrnutie

- December 2020: naklonoval som BSI, jednotka sa vymenila za novšiu verziu. Displej zobrazuje o pár hlášok viac (napr. AUTOMATIC WIPING ACTIVE, alebo pri zabudnutí kľúča/svetiel v zapaľovaní už nie len piští, ale aj ukáže KEY REMINDER alebo SIDE LIGHTS REMINDER), respektíve, má konečne zmysel aktivovať automatické uzamykanie pri rozjazde, nakoľko BSI už vie, čo s tým, teda po dosiahnutí 12 kmh sa auto uzamkne. Aktivácia cez diagnostiku je možná pri každej verzií MUX BSI, avšak reálne ju vie spracovať len predposledná a posledná verzia BSI (po roku 2002). Mám pripravené aj videá, avšak od vtedy som sa nedokopal ku zloženiu videií do jedného, snáď sa tak niekedy stane...

- Január 2021: ešte v strede decembra sa zistil únik oleja pri VVT ventiloch cez ich konektor. Ventily sa vymenili za iné, použité, a bol kľud (až do neskoršieho dátumu, čítaj ďalej

)
- Apríl 2021: naliaty ProTec Oxicat pre "prečistenie" lambda a katu, neviem, či to malo nejaký reálny efekt, ako placebo sa však javil trošku živší motor

- Jún 2021: po dlhšom lamentovaní a obzeraní sa mi podarilo zohnať celkovo ťažšie zohnateľné, originálne 16" Ouragan elektróny pre 406 (ET20). Týchto Ouraganou je v 16" verzií hafo, avšak zvyčajne s ET28 z 206, a to na 406 nesadne. Ouragany sa inak vyrábali aj v 15" (406,206) a 14" verzií (206, 14" mal tuším názov Nimrod).
- Júl 2021: jeden z dvoch predných ventilátorov sa rozhodol, že svoje fungovanie dá najavo prekrásnym pišťaním a vidávaním rôznorodých zvukov na vábenie iných ventilátorov nežného pohlavia. Kúpil sa čisto nový ventilátor zn. Nissens. Samotný ventilátor má o pár lopatiek menej, no prietok vzduchu je rovnaký, problémy s chladením nenastali, a dúfam, že ďalších pár rokov bude kľud.
Pôvodný zvuk:
Takisto v júli sa menili poloosy. Pravá predná triasla, a kĺb na ľavej strane praskal. Zohnali sa použité poloosy, na ktoré sa dali nové vonkajšie kĺby SKF a nové termoplastové manžety. Jednou cestou sa vymenili aj spodné čapy za nové Lemfordery.


August 2021: dve malé drobnosti, nahodený cúvací senzor (už na tretiu moju 406-tku) a vymenené zadné vzpery kufra, ktoré už neplnili svoju funkciu. Povedzme, od roku 2001 by som sa bol unavil aj ja

Október 2021: znova drobnosť v podobe audia. Po predchádzajúcej výmene výšok za JBL, ktoré však mali dve "membrány" (osobitne stredy, a osobitne výšky), som si dostatočne nedomyslel všetky vlastnosti pôvodného JBL audia. Kvôli potrebnému miestu v kufri sa na chvíľu vyhodil sub, a na Sony rádiu sa vypla funkcia rezania hĺbok (HPF) pre predné repro. Stredné membrány v pôvodných JBL "vyhoreli", nakoľko dostali aj nízke frekvencie. Pri origo JBL zosíku je výstup už rezaný o hĺbky, a na samotnom výškači je bipolárny kondenzátor pre orezanie aj stredov pre samotné výškové membrány. Nahradil som teda dočasne výškače za pôvodné Harmany, aby sa dala hudba počúvať, a neskôr som dokúpil ďalšie JBL, tentoraz však "iba" s výškovou membránou (pôvodom zo 607/407 v zadných dverách), kde majú na sebe takisto kondenzátor ako HPF. Zvuk je niekde v strede medzi origo Harmanmy a "lepšími" JBL-kami, takto však určite čosi vydržia.

Na foto Harman vs. "slabšie" JBL.
Február 2022: po zhone skúškového obdobia, po Vianočných sviatkoch prežitých v karanténe s pozitývnym testom a bez pachu, prišlo na mesiac-dva k menšiemu poľaveniu, takže sme aspoň nejakú drobnosť s kamarátmi na aute spravili. Podarilo sa mi nechať vyrobiť nové tesnenia na plastové veká. Kto má alebo mal čo-to dočinenia s novšími V6-tkami vie, že plastové veká sú hrôôôza (doteraz nechápem, prečo to tam vôbec pchali, na staršom 140kW motore boli všetky veká hliníkové, a stačilo ich pretesniť silikónom na to určeným, pri 152/155kW však zo 4 viek je na prednej hlave valcov plastové veko výfukovej strany, na zadnej plastové veko nasávacej strany - vzadu teda olej tečie priamo ku sviečkam, v predu na kryt zvodov, a pretesnenie plastových viek silikónom stačí tak na mesiac). Osobitné tesnenie sa inak kúpiť v Peugeote nedá, dá sa kúpiť aj s vekami v cene okolo 200EUR/veko. Tesnenie sa tiež dosť zle zháňa, ale podarilo sa (pár som ich objednal aj pre iných V6-tkarov, celkovo 13 kompletov

). Bolo vidno, že niekto už všetky štyri veká tlmil silikónom. Hliníkové veká nepúšťali, avšak plasty už tiekli, dúfam ale, že takto s tesneniami bude na čas kľud.
Cestov sa znovu objavilo pretekanie oleja na jednom VVT ventile cez konektor...
Takisto február - do výbavy som si zohnal ďalší skvost, prišiel z Holandska. Originálny doplnok v perfektnom stave - Nefačiarska sada, ktorá sa ako nová v tých rokoch v Peugeote predávala za 21€. Teraz je ich pomerne dosť málo, cenu radšej nechcite vedieť...

chvíľu v aute určite pobudne, no je možné, že sa zabalí a hodí do poličky medzi ostatné diely pre 406

namiesto popolníka je v podstate celý priestor využitý ako úložný.
Zatiaľ vše, dúfam, že som nič nevynechal...
V septembri ma čaká STK/EK, avšak riešim problém z nezapísaným ťažným... v roku 2008 pri dovoze na kontrole originality už na aute bolo, zapísané však nebolo, a dodatočný zápis sa "len tak klasicky" vykonať nedá. Ťažné je francúzske, na Slovensku/v CZ túto značku však nikdy nikto nedistribuoval. Mám typové schválenie od výrobcu, s tým mi ho však nezapíšu. Potvrdenie o montáži nemá zmysel, nakoľko kontrolujú, či firma, ktorá papier vystavila, môže danú značku montovať, avšak nakoľko sa oficiálne Boisnier nikdy nepredával, nemôžu ho ani montovať... takže možno pôjde ťažné dole. Je však skvelé, že až do teraz ťažné nikoho nes.alo, až teraz.... a odporúčanie pána pracujúceho na DI, citujem, "treba to zakryť, aby to nebolo na STK vidno". Rada za sto zlatých

Na záver - ako klasicky, trošku na pokochanie očka...
