PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: Vladimír 09.01.2021 - 00:07:29
-
Mám dokonale utesnené hadice na servo motore aj nádržke. Napriek tomu mi raz za rok začne olej bublať a strieka cez odvzdušňovací ventil na kryte nádržky. Nikde inde. Vyzerá to na zavzdušnenie. Podobné niečo sa mi stalo pred rokom. Vystriekal von skoro všetok olej, tak som tam nalial nový až po vyznačenú risku. A bol pokoj. Teraz sa to zopakovalo. V čom môže byť problém? Prečo sa z ničoho nič servo zavzdušní?
-
Ja veru na vrchnaku nadrzky na servoriadeni nemam na P 206. ziadny odvzdusnovaci ventil a pozeral som aj obrazky motora na nete a ani tam nic nie je
-
sipka ukazuje na vicko nadrzky serva
-
Dufam ,ze si dal kvapalinu rovnakej farby,ako bola predtým v serve.
-
v akom stave je čerpadlo ? nepoťahuje ono vzduch ?
-
Či nasáva vzduch čerpadlo, pohľadom neviem zistiť. Našťastie sa to stane raz za rok, že sa olej v serve zavzdušní. Pred 5 rokmi sa mi to stalo na spoji hadíc. To bolo vidno, lebo vytekal tadiaľ olej. Teraz nevyteká nikde. Našťastie som namontoval na vrchnák expanznej nádržky hadičku, ktorej koniec je v osobitnej fľaške, do ktorej striekal zavzdušnený olej zo serva. Keď bude teplejšie, dám dolu koleso a pozriem na posilňovač, či niekde nie je zaolejovaný.
Šuflikant: ja mám iný motor ako ty - 1,9D rok 2000. Kúpil som ho z druhej ruky, preto je tam možno vymenená expanzná nádržka. V tej chyba asi nebude, že raz za rok sa mi zavzdušní v serve olej.
-
opravím ťa ... nestane sa to raz za rok . deje sa to každý deň potrochy .... a iba vyvrcholí raz za rok , keď sa toho vzduchu nazbiera .....
-
Pri odvzdušňovaní serva treba nadvihnúť predné kolesá a potom točiť volantom na strany a dolievať olej? Alebo to robiť pri naštartovanom motore na zemi?
-
Ideálne odľahčiť nápravu a bez naštartovaného motora 10x na každú stranu (vždy v krajnej polohe pár sekúnd zotrvať).
Potom skontrolovať hladinu (pozor na studenú vs. teplú značku na mierke!)
Naštartovať a pri naštartovanom ešte raz to isté, kolesá si na zemi nenič, radšej robiť pri zdvihnutom aute.
-
Ocenil by som ešte obrázok pripojenia tlakovej hadice k servo čerpadlu (jej druhý koniec ide k vyrovnávacej nádržke nad slternátorom). Miesto pripojenia sa mi zdá akési kritické. Koniec hadice nie je poriadne priskrutkovaný ale iba vlepený do servo čerpadla. Neviem, či je to správne, alebo to tak urobil predošlý majiteľ môjho starého Peugeota 1,9 D. Poradí mi niekto, či to tak má byť alebo kde nájdem obrázok servo čerpadla s výtlačnou hadicou?
-
Keďže nám už dlhšie nejde ServiceBox (zadarmo), skúste pozrieť tu: http://www.catcar.info/peugeot/?lang=en
-
Podarilo sa mi otvoriť uvedený link, ale zamrzol som na hadicovom rozvode, kde nie sú reálne zobrazené ich koncovky do servo čerpadla. Iba nákres. Je tam vidno jedna príchytka, ktorá asi má pripevniť k čerpadlu obe koncovky hadíc naraz. Ja mám asi iné čerpadlo, lebo mne ide doň jedna hadica z boku a druhá z hora. Nie súbežne.
-
Podľa VIN to viem pozrieť v ServiceBoxe, ale 206-tky nemali osobitnú nádržku na servočerpadlo, takže niekto tam už niečo bastlil.
-
VIN: VF32CWJZT40735158. Je to 21-ročný P206 1,9D. Budem rád, ak mi niekto pošle nákres alebo foto servo čerpadla aj s uchytením výtlačnej hadice k nemu. Na serve nemám otvory pre skrutky, preto táto hadička s koncovkou je zatiaľ iba vlepená epoxidom do serva. Po čase sa vibráciami uvoľní, čomu chcem zabrániť správnym pripojením.
-
Snad pomoze.
-
Na obrázku to vyzerá, akoby nádržka bola nad servo čerpadlom. U mňa sú oddelené. Bohužiaľ, podľa tohto detailné spojenie mojej expanznej nádržky so servom asi nezistím.
-
Pár týchto čerpadiel som už menil a vždy prišlo spoločne aj s nádržkou ako 1 diel, nedá sa to ani objednať oddelene.
-
Asi predošlý majiteľ vymenil servo čerpadlo aj s nádržkou, preto sú oddelené. Našťastie posilňovač funguje. Trápi ma iba výstup zo servo čerpadla, do ktorého nemožno spoľahlivo upevniť hadičku s koncovkou, lebo tam nie je žiaden závit ani úchyt. Iba hladký otvor.