Autor Téma: Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw  (Prečítané 7789 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline andrej.ramone

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 87
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #15 kedy: 30.09.2023 - 20:57:27 »
Riešil som podobný problém u Škodovky v predĺženej záruke. Zo SOI som dostal odpoveď, že predĺžená záruka nie je daná zo zákona ako 2 ročná záruka a je to len marketingový produkt výrobcu a teda on určuje jej pravidlá. Tým pádom to oni ďalej neriešili.
Peugeot 308sw,GT-Line, 1.6 BlueHDi 88kw BHZ, 2017 ,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/927121.html

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #16 kedy: 09.10.2023 - 10:43:22 »
... no, v prvom rade navrhujem trochu ukľudniť vášne... Priznám sa, že som tu na fóre doteraz nezachytil túto tému, stalo sa tak až dnes...

Nebol som pri komunikácií medzi kupujúcim a predávajúcim, ale mám tú výhodu, že som napísané skúsenosti konfrontoval s kolegom, ktorý sa o predaj priamo staral, keďže sedím na rovnakej pobočke. Každý, kto ma pozná, vie, že som nikdy slepo neobhajoval značku či mojich kolegov, prax ma naučila, že pravda býva niekde uprostred...

Poďme teda postupne...

- mrzí ma, že sú s autom problémy. Každý, kto si kúpi jazdené auto, musí rátať s tým, že si ho nekupuje v 100% stave. Na niektorých sa nepokazí nič, na iných len niečo a niektoré sú skrátka nočnou morou pre nového majiteľa. Obviňovať (všeobecne akýkoľvek) bazár mi príde trochu scestné, keďže to auto dal do aktuálneho stavu ten, čo na ňom jazdil a nie predajca, ktorý ho zobchodoval. Ale áno, uznávam, že na trhu pôsobí veľmi veľa "dobrákov", ktorí majú miesto zreničiek znak spoločnej európskej meny.

- predĺžená záruka má presne stanovené diely, ktoré značka Peugeot vie vymeniť na svoje náklady. Viac-menej sa dá povedať, že sa týka všetkých dielov, ktoré nespadajú do množiny "spotrebný materiál". Práve preto sa nefunkčnú kľučku podarilo prehnať cez záruku. Keďže FAP filter je značkou Peugeot zaradený do kategórie "spotrebný materiál", záruka na tento diel uznaná nebola. To nie je výmysel FINAL-CD alebo prijímacieho technika.

- výmena stabilizačných tyčiek bolo číre obchodné gesto. Nemalo znamenať "zalepenie očí", ale ľudsky bolo vyhodnotené, že FAP filter uznaný na záruku nebude, tak zjemníme klientovi výdavky aspoň takto. Samotné stabilizačné tyčky nespadajú pod predĺženú záruku, toto bol náš priamy náklad. A ako tak pozerám, toto obchodné gesto sa nestretlo s pochopením, škoda...

- mali sme tu auto kolegovho otca (5008), ktoré malo zaplnený FAP filter po 30000 km!!! Baviť sa o tom, že má auto xxxxxx km a teda ešte nemôže mať zanesený filter, je čistý blud. Všetci dobre vieme, že tieto veci závisia od režimu, v akom auto jazdí. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale ak si niekto kúpi diesel na 10000 km/rok, tak je len otázka času, kedy sa prejavia známe patálie s emisným systémom. A je úplne jedno, či je auto nové alebo má na budíkoch 170000 km, regenerácia neprebieha tak, ako by mala a majiteľ si koleduje o problémy. Lenže to už by znamenalo priznať si vlastný podiel viny (na rozhodnutí) a to sa nenosí... POZOR, ja neodhováram od kúpy ani neukazujem na nikoho prstom, len tvrdím, že problémy s dieselom pri malých kilometroch sú všeobecne známe a myslieť si, že sa to na "mojom" aute nemôže stať, je kúsok nereálne.

- podľa záznamov zo servisu bolo auto vo FINAL-CD v BA na Ivanskej v dňoch 25.1.2023 aj 14.8.2023. Moja otázka znie - ak môj kolega vraj prestal komunikovať, prečo nebolo vyžiadané osobné stretnutie priamo na mieste? Alebo telefonicky kedykoľvek pripomenuté? Príde mi veľmi nefér voči nemu, aby bol na internete obvinený z nekomunikácie a pritom mohol kľudne zabudnúť alebo omylom vymazať e-mail, vlastne čokoľvek. Preboha, sme ľudia, denne vybavíme desiatky telefonátov a e-mailov, je úplne normálne, že človek na niečo zabudne. Ja tiež naháňam servis domáceho kotla a to sa bavíme o veľmi dobrom kamarátovi - ale skrátka viem pochopiť, že má toho veľa a treba sa mu pripomínať.

- chybu neurobí iba ten, čo nič nerobí. Kolega, ktorý rieši jazdené vozidlá, rozhodne nie je klamár. Môžeme si o značke Peugeot alebo aj FINAL-CD myslieť čokoľvek, ale v prípade tohto kolegu dám ruku do ohňa za to, že nikdy nerozmýšľal vypočítavo, práve naopak mu vždy išlo o to, aby zákazníkovi vysvetlil, ako sa veci majú a v rámci možností mu aj pomohol. Všeobecne však aj z mojej praxe uznávam, že nie vždy sa dá všetko všetkým vysvetliť...

Aby som to uzavrel - odporúčam skontaktovať sa s kolegom a vysvetliť si veci, kto je čo komu dlžný (preplatenie diagnostiky). Toto diskusné fórum rozhodne nezariadi, aby peniaze zrazu cinkli na účte...  :angel
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #17 kedy: 09.10.2023 - 11:27:41 »
Krásne zhrnuté. :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 393
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #18 kedy: 11.10.2023 - 10:58:24 »
Ja by som este dodal, ze nie vsetky diely su pod spotrebakom a niekde je tolerovana urcita hodnota najazdu. Napriklad ked som zistoval moj FAP filter na benzine, tak nema uvedene km a nespada ani pod spotrebak. Proste ked sa upcha a auto bude este v zaruke, tak ho vymenia na zaruku - to je info od technika z pezotu. Pod spotrebak sa zvycajne dostavaju len akumulator, brzdove kotuce + platnicky, a par dielov na podvozku. Tusim aj tlmice mali nejake km obmedzenie neviem ci 50k km - ale to strielam od boku. FAp filter u dizlu spotrebak byt moze, ale predpokladam, ze tiez by to malo byt x desiatok tisic km. Tak ako sa riela adblue nadrz do urciteho najazdu v plnej zaruke po urcitom najazde kulancia.  Kazdopadne, ja som zatial riesil par drobnosti a jedine co mi na zaruku neuznal pezot bol osuchany volant, lebo som s tym prisiel po viac ako 2 rokoch. Na interierove sucasti je zaruka len 2 roky aj v ramci predlzenej zaruky. Inak co mam skusenosti Pezot najmenej vymysla pri podobnych situaciach a riesi a ma velmi malo vyluk v zaruke.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #19 kedy: 12.10.2023 - 09:08:30 »
Všetko tu už bolo povedané, tak len dodám, že pri jazdenom diesli s FAPom všetko závisí od predchádzajúceho majiteľa.
Videl som auto, ktoré malo nabehané 50-tisíc km a FAP na odpis, pretože jazdilo len mesto a trasy 3-4km do škôlky a späť. To sa oplatí kupovať si nafťák...  :bandit

Každopádne, výrobca/predajca nemá ako ovplyvniť ako sa s autom jazdí, takže je to pri záruke veľmi sporné.
Viď napríklad: https://autobild.pluska.sk/poradca/toto-pozor-problemova-zaruka

Offline TheJaro

  • ID: 078
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 308
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #20 kedy: 17.10.2023 - 17:06:39 »
Po skoro dvoch mesiacoch hnev a nasratosť opadla aj keď si myslím svoje  :D

Modzillo- Predané auto s FinalCD vyzeralo inak ako v skutočnosti,mne ho osobne predával druhý kolega,zastupoval priamo toho pána ktorý bol na dovolenke,pýtal som sa naviac vecí kde mi povedal že je v záruke jeden rok ( 12 ) mesiacov a na úplne všetko,otázka na FAP filter bola hneď druhá po rozvodoch kde povedal že doňho investovali a auto je 100% stave - Chápeš potom reakciu
Fap je vymenený a zaplatený,môj pohľad na vec som už písal
Kľučka bola OK,vada batérie. Od 14.8.2023 som už vymenil 2 krát,problém rovnaký
Stabilizačné tyčky som si vymenil na svoje náklady,už druhý krát. Cena tyčiek sa rovná cesta do TN-BA a späť plus čakanie ? Vďaka za gesto

Nájazd som uviedol naschvál že neprešlo od kúpi ani 10000km
Autom som do práce nechodil,mám to 4 minúty pešo. Niekedy som nešiel ani celý týždeň,tak je pochopiteľné že km nepribúdajú tak nezabíjam diesel krátkymi jazdami ako tu bolo spomenuté

Vyberal som ho dosť dlho,bolo tu vlákno kde som sa pýtal na rôzne veci a aby som sa nepopálil na niečom alebo aby som sa rôzne veci dozvedel. 3008 sme chceli,benzín 1.2 puretech nie kvôli benzínu v oleji,rozvodovom remeni v oleji a atď tak sme vybrali hdi - chyba to už viem ani jedno nie je na krátke trasy tak potom prečo sa vyrábajú?! rozmýšľam..
Do konca roka pôjde s domu a kúpim suzuki,hyundai alebo kiu PSA už vôbec
Peugeot 3008 r.v 2018 1.6BlueHDI 88 kw Vin - VF3MCBHZWHS258203
Peugeot 407 r.v 2005 2.0HDI 100 kw Vin - VF36DRHRH21187161 - FAP off,rozmýšľam nad FAP - on
Seat Cordoba r.v 1995 - zelený drak - predaný

Offline TheJaro

  • ID: 078
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 308
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #21 kedy: 17.10.2023 - 17:17:44 »
Ešte otázka,pokiaľ to predám čaká ma ešte kontrola po roku a výmena oleja
Mazanie turba prebieha ako na 407 1.6 HDI? Treba zhodiť vaňu a tam vyčistiť šrob od nánosu špon či ako sa to volá? aby sa nezadrelo ?
Viete mi niekto povedať aký olej a koľko l tam ide? V servisnej sú 4 druhy
Má to palivový filter ako napríklad 407 že len vložka alebo celý taký blok?
Aký vzduchový filter? Kabínový? 
Kupoval som vždy tu oleje aj filtre,môžete mi niekto pomôcť s tým ktoré budú vhodné? Budem veľmi vďačný  :coffee

https://www.motorove-oleje.sk/katalog/vyhladavanie-mann-filtrov/

Kabínový filter FILTRON K 1227A-2X

Olejový filter MANN FILTER HU 7033 z

Palivový filter MANN FILTER PU 7010 z

Vzduchový filter MANN FILTER C 24 017

Filtre som našiel,tak ak viete podľa čoho nájsť ešte olej a koľko  :angel
« Posledná zmena: 17.10.2023 - 17:41:42 od TheJaro »
Peugeot 3008 r.v 2018 1.6BlueHDI 88 kw Vin - VF3MCBHZWHS258203
Peugeot 407 r.v 2005 2.0HDI 100 kw Vin - VF36DRHRH21187161 - FAP off,rozmýšľam nad FAP - on
Seat Cordoba r.v 1995 - zelený drak - predaný

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #22 kedy: 18.10.2023 - 08:23:11 »
Nerád to ( a zrovna tu  :D ) hovorím, ale s tými motorizáciami máš pravdu. Dnes by som si nový Peugeot nekúpil jedine kvôli tomu, čo ponúkajú pod kapotou.

Čo sa týka oleja, tak pri 1.6BlueHDI 88kW je norma PSA B71 2312, takže tam patrí 0W30ka: https://www.motorove-oleje.sk/total-quartz-ineo-first-0w-30-4l/
Ide tam 3,8 litra, tak tá 4l bandaska bude stačiť.

Filtre máš správne...  :angel

Offline TheJaro

  • ID: 078
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 308
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #23 kedy: 18.10.2023 - 11:49:49 »
CiNik - Ďakujem pekne za skontrolovanie a doplnenie správneho oleja  :coffee
Peugeot 3008 r.v 2018 1.6BlueHDI 88 kw Vin - VF3MCBHZWHS258203
Peugeot 407 r.v 2005 2.0HDI 100 kw Vin - VF36DRHRH21187161 - FAP off,rozmýšľam nad FAP - on
Seat Cordoba r.v 1995 - zelený drak - predaný

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
« Odpoveď #24 kedy: 19.10.2023 - 10:04:24 »
... všetko je o komunikácií. Aj keby som chcel, nejdem sa v tom viac hrabať, lebo od 30.8.2022 je kolega v bazáre sám a jeho dovtedajší kolega už u nás nepracuje, tak nie je s kým konfrontovať napísané... Môžem len zopakovať, že ma to mrzí, ale ani najlepší technik/bazárista netuší, čo sa s autom stane o pár (tisícok) km. Diagnostika nie je všeliek ani krištáľová guľa...

K motorom len toľko, že diesel do mesta nepatrí od momentu, kedy sa do neho začali montovať FAP filtre (ak sa nemýlim, tak v PSA od roku 2001). Môžeme sa baviť o tom, či vôbec diesel do osobného auta patrí... Každopádne, každému jednému zákazníkovi som vždy položil otázku, či si je istý, že chce dieselový motor do mestskej premávky. Ak trval na svojom, bol som absolútne emočne imúnny voči neskorším telefonátom, že sa to sype...

A že ani benzínové motory už nie sú držiaky? Myslím, že moje súkromné auto v podpise hovorí samo za seba...
« Posledná zmena: 19.10.2023 - 10:11:00 od Modzillo »
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29