PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Showroom - naši mazlíčkovia => Mini a kompaktné MPV a Crossovery radu x00x => Téma založená: TheJaro 18.09.2022 - 11:24:14

Názov: Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 18.09.2022 - 11:24:14
Po 9 rokoch používania mojej 407 som prešiel na novšie vozenie,človek stárne a chce niečo pohodlnejšie  :D
Bol som ju pozrieť v BA-Final CD a po skúšobnej jazde som sa rozhodol že ju vezmem aj keď automat ale už som sa vžil na plno 
Najazdené mala niečo cez 169 299km,menené rozvody priamo vo finale 169 299km
Niečo z výbavy:
R.V 4/2018 Allure
Full LED
Grip control
Bez kľúčové štartovanie a odomykanie
City pack
Čítanie značiek
Navy
Adaptívny tempomat a atď

Krátke poznatky:
Veľmi dobrý prejazd aj po veľmi zlých cestách/jamách ,po novej ceste počuť len gumy
Automat krásne radí a jazda je veľmi príjemná
Spotreba okolo 6,5l za posledných 700km
Vyššie sedenie,dobrý rozhľad
USB bez CD mechaniky,ako dostanem svoje metalové koncerty do auta  :D

Oproti 407 kde som šiel 150km za 7l tak 3008 berie skoro 9.5
 
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 18.09.2022 - 11:26:35
Stiahol som appku mypeugeot kde som stiahol nové mapy a aktualizáciu obrazovku,ak bude čas nahrám do auta
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Judes 18.09.2022 - 11:49:29
Prajem veľa spokojných a bezporuchových kilometrov.
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Qcko 19.09.2022 - 07:27:35
Pekný kočár, nech slúži.

Absencia CD mechaniky v autách je hrozný výdobytok dnešnej doby, ale musíme si zvykať. :)
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 16.10.2022 - 20:42:29
Tak radosť dlho netrvala,včera návrat domov z BA smer TN,na diaľnici pri obiehani kamióna odpadol výkon,chyba regulácie rýchlosti,žiadna reakcia na plyn,vyhľadajte najbližší servis. Docela hodne zlá situácia.. Dnes prídem k autu,naštartujem a hlási poruchu motora
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 13.02.2023 - 10:42:14
Tak závada zmizla asi po 5 štartoch,auto jazdilo normálne.24,12 sa po zaradení do pruhu pri vysokých otáčkach objavila znova s rovnakým výsledkom. Po rozhovore s FinalCD odporučenie DIA v najbližšom servise peugeot - DIA preplatia
Závada P2563 00 - Elektromagnetický ventil turba
Auto privezené do FinalCD na opravu
Závada odstránená a môžem v kľude obiehať kolóny na diaľnici a Rx bez strachu že padne do núdzového režimu

Inak oceňujem správanie pri odovzdaní auta,veľmi profesionálny prístup,vysvetlenie plus umytie auta počas výkonu a mne cezpoľného zavolanie taxi na stanicu na náklady predajcu aspoň som nemusel blúdiť  :D

Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 13.02.2023 - 10:55:25
3008 dostala nové 17 disky a 215/65R17 99V Yokohama BluEarth-Winter V906,vyzerá to na aute smiešne také balony

6.2. Sme absolvovali výmenu oleja v prevodovke vo firme AutoLabs,výmena trvalo cca 2 hodiny aj spreplachom a Diagnostikou
Foto tesne po prevzatí auta,zimné gumy si užili jazdu  :D :coffee  [ You are not allowed to view attachments ]
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 13.02.2023 - 10:57:17
Foto
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Qcko 13.02.2023 - 11:26:31
Pekné disky :) A čo tá závada, to už máš v poriadku?

EDIT: Sorry, zle som čítal, dúfam že na to prídu a bude to len nejaké banalita  :blush
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 13.02.2023 - 12:22:11
Qcko - Závada odstránená ešte v januári a auto jazdí tak ako má - To som zabudol napísať  :D
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Qcko 13.02.2023 - 12:54:44
Tak to je super. :)
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 19.08.2023 - 16:50:43
Krátky report : Vozidlo kúpené za 18090 eur. Najazdené 169299 km - Teraz najazdené 178549 km

Blíži sa koniec záruky (9.2023)
Prestalo fungovať bezkľúčové otváranie dverí na šoférovej strane,objednal som sa do Final-CD,Ivánska cesta. Po potvrdení termínu a oznámeniu môžem prísť,po ceste vyskočí hláška "závada motoru,nechte vozidlo opraviť"
Vozidlo prevzali,napísali správu nefunkčné otváranie dverí vodičova strana
                                                  svieti kontrolka motora
                                                  pri jazde cez nerovnosti cítiť z prednej časti vozidla vibrácie

Výsledok kontroly Final-CD 14.8.2023

Kľučka - výmena batérie,všetko funkčné závada odstránená
Hovoril som s prijímacím technikom že bezkľúčové otváranie dverí funguje cez kufor a u spolujazdca  ,menil som batérie v oboch kľúčoch.
Samozrejme že Nefunguje ! Môžem kľučku stláčať,prebiehať prstom šúchať ako aladinovu lampu ale nefunguje..

Kontrolka motora : Fap filter plný na 99%,ostáva dojazd 1200 km,plus doplnenie Eloys - Reklamácia sa neuznáva,náklady na opravu hradí kupujúci vozidla !

Skutočne sa K.O  Fap filter nedá uplatniť v reklamácií?  Predajca zamlčal závadu? Predal certifikované vozidlo ?

Skutočne ? https://www.finalcd.sk/kontakt/bratislava_ruzinov/jazdene_vozidla/

Vibrácie s prednej časti vozidla : Stabilizačné tyčky ,výmena 2ks. Reklamácia sa priznáva,neprešiel som od kúpi veľa kilometrov !

Teraz akože čo? Priznali mi výmenu tyčiek v hodnote 38 eur aby mi zavreli ústa? Chápem to dobre ?

Vozidlo som doviezol do CCTrade Trenčín,objednal som servis 16.8.2023 s cenovou ponukou

Fap repas PSA france - 884 eur
Tlakové potrubie Fap - 15,07 a 20,09
Objímka výfuku - 10,25 a 10,33
Aditívum do Fap - 148,62
Stabilizačná vzpera PSA - 43,18

Oprava spolu na 1252,04 EUR !!
Vozidlo prevzaté 18.8.2023 a ľahší o 1192,88 eur keďže mi dali zľavu aj na prácu aj na diely.

Otázka na ostatných ako ďalej ? Nechať to tak alebo ponaháňať štátne inštitúcie SOI a atď na zamlčanie podstatnej vady.
Vozidlo od kúpi neprešlo ani 10 000 km a závažná vada Fap filtra,to na začiatok,uvidíme či príde hneď ADBlue nádržka napríklad..

Váš názor?
Ešte stále mi dlhuje 36,36 eur za Diagnostiku s dňa 18.10.2022 kde pán predajca prestal komunikovať



Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: pacho 23.08.2023 - 22:00:54
no neviem, fap filter by som povedal, že je to spotrebný materiála, on sa raz upchá a doplnenie aditíva, je tiež štandarný úkon. Čo mali určite spraviť, tak ťa mali upozorniť, že fap filter na konci životnosti. Diagnostika vie presne určiť na koľko je fap ko zanesené a z toho sa dá pomerne presne určiť, kolko km sa dá ešte spraviť. Keď  som predával moju 308, s tým istým motorom, tak som si to dal skontrolovať v servise, tak aby som mal čisté svedomie. Prene mi povedali %upchatia filtra a z oho sa dalo odviesť cca km do jeho repasu. Jedno, čo ma prekvapilo, že ti uznali, tie tyčky stabilizátora. Pri predlženej záruke , čo sa týka gulových čapov a ostatného príslušnstva podvozku, je taká čarovná formulka  že je to spotrebý materiál, a záruka plati len v primeranej miere. Pri 207, som sa musel veľmi hádať, aby mi to pri 47tkm uznali ako záruku. Teraz i menili tiež tyčky stabilizátore po 30tk, a tesne po skončení dvoročnej záruky, a ani nechceli počuť o záručnšj vymane. Nakoniec som to nechal tak, lebo som riešil iné problémy a nechcel som si "pohnevať " servis. Auto som mal mesiac v servise, kôly ND lebo vojna  na ukrajine. Keď som sa už veľmi nahneval, tak súčiastku vymontovbali z duhého autaa dali do môjho. Keď som žiadal o predĺženie  záruky o čas stráveny v servise, tak čumeli na mňa ako vyorané myši. Takže s tými servismi, je to fakt bieda na slovensku, kde zákaznik ja až na poslednom mieste, jedine čo hýbe so servisom sú zisky, bez akejkoľvek zodpovednosti. čo sa týka SOI, tam by si tiež veľmi nepochodil, neviem či to stojí za to, ale skúsiť to môžeš.
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Qcko 24.08.2023 - 08:26:43
Vyčistenie FAP filtra vyjde na 200€ a vie ho zariadiť aj autorizák (predpokladám že na zodpovednosť majiteľa auta, ale ušetriť skoro 700€ stojí za to).

Skôr ma zaráža, že ten filter vydržal tak krátko, podľa % zaplnenia by som povedal, že to auto má 280000km a nie 180000km...

Inak je to viac menej ako pacho píše.
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 12.09.2023 - 13:26:26
Pacho - Vymrdanosť autorizovaných servisov nemá konca kraja a pokiaľ sa dá zaprú aj vlastnú značku. Záruka to je iný hardcor ako si písal že mi uznali stabilizačné tyčky to len preto aby mi zavreli ústa vďaka Fap. FINALCD Už nikdy viac,peugeot tým duplom,posledný a letí dpc..

Qcko -  Čo sa týka životnosti Fap,prijímací technik mi povedal že len nový a vonku pri odovzdaní auta aby to nikto nepočul tak povedal že je možnosť repasovaného dielu fap ako by to podrbané PSA zamlčalo a nechalo radšej predať priamo originál za cca 1290 eur,šak slovák ma po kkt peňazí

Soi a podobne som neriešil,zatiaľ,možno ma niečo napáli a uvidíme  :D :D :D
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: andrej.ramone 30.09.2023 - 20:57:27
Riešil som podobný problém u Škodovky v predĺženej záruke. Zo SOI som dostal odpoveď, že predĺžená záruka nie je daná zo zákona ako 2 ročná záruka a je to len marketingový produkt výrobcu a teda on určuje jej pravidlá. Tým pádom to oni ďalej neriešili.
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Modzillo 09.10.2023 - 10:43:22
... no, v prvom rade navrhujem trochu ukľudniť vášne... Priznám sa, že som tu na fóre doteraz nezachytil túto tému, stalo sa tak až dnes...

Nebol som pri komunikácií medzi kupujúcim a predávajúcim, ale mám tú výhodu, že som napísané skúsenosti konfrontoval s kolegom, ktorý sa o predaj priamo staral, keďže sedím na rovnakej pobočke. Každý, kto ma pozná, vie, že som nikdy slepo neobhajoval značku či mojich kolegov, prax ma naučila, že pravda býva niekde uprostred...

Poďme teda postupne...

- mrzí ma, že sú s autom problémy. Každý, kto si kúpi jazdené auto, musí rátať s tým, že si ho nekupuje v 100% stave. Na niektorých sa nepokazí nič, na iných len niečo a niektoré sú skrátka nočnou morou pre nového majiteľa. Obviňovať (všeobecne akýkoľvek) bazár mi príde trochu scestné, keďže to auto dal do aktuálneho stavu ten, čo na ňom jazdil a nie predajca, ktorý ho zobchodoval. Ale áno, uznávam, že na trhu pôsobí veľmi veľa "dobrákov", ktorí majú miesto zreničiek znak spoločnej európskej meny.

- predĺžená záruka má presne stanovené diely, ktoré značka Peugeot vie vymeniť na svoje náklady. Viac-menej sa dá povedať, že sa týka všetkých dielov, ktoré nespadajú do množiny "spotrebný materiál". Práve preto sa nefunkčnú kľučku podarilo prehnať cez záruku. Keďže FAP filter je značkou Peugeot zaradený do kategórie "spotrebný materiál", záruka na tento diel uznaná nebola. To nie je výmysel FINAL-CD alebo prijímacieho technika.

- výmena stabilizačných tyčiek bolo číre obchodné gesto. Nemalo znamenať "zalepenie očí", ale ľudsky bolo vyhodnotené, že FAP filter uznaný na záruku nebude, tak zjemníme klientovi výdavky aspoň takto. Samotné stabilizačné tyčky nespadajú pod predĺženú záruku, toto bol náš priamy náklad. A ako tak pozerám, toto obchodné gesto sa nestretlo s pochopením, škoda...

- mali sme tu auto kolegovho otca (5008), ktoré malo zaplnený FAP filter po 30000 km!!! Baviť sa o tom, že má auto xxxxxx km a teda ešte nemôže mať zanesený filter, je čistý blud. Všetci dobre vieme, že tieto veci závisia od režimu, v akom auto jazdí. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale ak si niekto kúpi diesel na 10000 km/rok, tak je len otázka času, kedy sa prejavia známe patálie s emisným systémom. A je úplne jedno, či je auto nové alebo má na budíkoch 170000 km, regenerácia neprebieha tak, ako by mala a majiteľ si koleduje o problémy. Lenže to už by znamenalo priznať si vlastný podiel viny (na rozhodnutí) a to sa nenosí... POZOR, ja neodhováram od kúpy ani neukazujem na nikoho prstom, len tvrdím, že problémy s dieselom pri malých kilometroch sú všeobecne známe a myslieť si, že sa to na "mojom" aute nemôže stať, je kúsok nereálne.

- podľa záznamov zo servisu bolo auto vo FINAL-CD v BA na Ivanskej v dňoch 25.1.2023 aj 14.8.2023. Moja otázka znie - ak môj kolega vraj prestal komunikovať, prečo nebolo vyžiadané osobné stretnutie priamo na mieste? Alebo telefonicky kedykoľvek pripomenuté? Príde mi veľmi nefér voči nemu, aby bol na internete obvinený z nekomunikácie a pritom mohol kľudne zabudnúť alebo omylom vymazať e-mail, vlastne čokoľvek. Preboha, sme ľudia, denne vybavíme desiatky telefonátov a e-mailov, je úplne normálne, že človek na niečo zabudne. Ja tiež naháňam servis domáceho kotla a to sa bavíme o veľmi dobrom kamarátovi - ale skrátka viem pochopiť, že má toho veľa a treba sa mu pripomínať.

- chybu neurobí iba ten, čo nič nerobí. Kolega, ktorý rieši jazdené vozidlá, rozhodne nie je klamár. Môžeme si o značke Peugeot alebo aj FINAL-CD myslieť čokoľvek, ale v prípade tohto kolegu dám ruku do ohňa za to, že nikdy nerozmýšľal vypočítavo, práve naopak mu vždy išlo o to, aby zákazníkovi vysvetlil, ako sa veci majú a v rámci možností mu aj pomohol. Všeobecne však aj z mojej praxe uznávam, že nie vždy sa dá všetko všetkým vysvetliť...

Aby som to uzavrel - odporúčam skontaktovať sa s kolegom a vysvetliť si veci, kto je čo komu dlžný (preplatenie diagnostiky). Toto diskusné fórum rozhodne nezariadi, aby peniaze zrazu cinkli na účte...  :angel
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Qcko 09.10.2023 - 11:27:41
Krásne zhrnuté. :)
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: RTG 11.10.2023 - 10:58:24
Ja by som este dodal, ze nie vsetky diely su pod spotrebakom a niekde je tolerovana urcita hodnota najazdu. Napriklad ked som zistoval moj FAP filter na benzine, tak nema uvedene km a nespada ani pod spotrebak. Proste ked sa upcha a auto bude este v zaruke, tak ho vymenia na zaruku - to je info od technika z pezotu. Pod spotrebak sa zvycajne dostavaju len akumulator, brzdove kotuce + platnicky, a par dielov na podvozku. Tusim aj tlmice mali nejake km obmedzenie neviem ci 50k km - ale to strielam od boku. FAp filter u dizlu spotrebak byt moze, ale predpokladam, ze tiez by to malo byt x desiatok tisic km. Tak ako sa riela adblue nadrz do urciteho najazdu v plnej zaruke po urcitom najazde kulancia.  Kazdopadne, ja som zatial riesil par drobnosti a jedine co mi na zaruku neuznal pezot bol osuchany volant, lebo som s tym prisiel po viac ako 2 rokoch. Na interierove sucasti je zaruka len 2 roky aj v ramci predlzenej zaruky. Inak co mam skusenosti Pezot najmenej vymysla pri podobnych situaciach a riesi a ma velmi malo vyluk v zaruke.
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: CiNiK 12.10.2023 - 09:08:30
Všetko tu už bolo povedané, tak len dodám, že pri jazdenom diesli s FAPom všetko závisí od predchádzajúceho majiteľa.
Videl som auto, ktoré malo nabehané 50-tisíc km a FAP na odpis, pretože jazdilo len mesto a trasy 3-4km do škôlky a späť. To sa oplatí kupovať si nafťák...  :bandit

Každopádne, výrobca/predajca nemá ako ovplyvniť ako sa s autom jazdí, takže je to pri záruke veľmi sporné.
Viď napríklad: https://autobild.pluska.sk/poradca/toto-pozor-problemova-zaruka (https://autobild.pluska.sk/poradca/toto-pozor-problemova-zaruka)
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 17.10.2023 - 17:06:39
Po skoro dvoch mesiacoch hnev a nasratosť opadla aj keď si myslím svoje  :D

Modzillo- Predané auto s FinalCD vyzeralo inak ako v skutočnosti,mne ho osobne predával druhý kolega,zastupoval priamo toho pána ktorý bol na dovolenke,pýtal som sa naviac vecí kde mi povedal že je v záruke jeden rok ( 12 ) mesiacov a na úplne všetko,otázka na FAP filter bola hneď druhá po rozvodoch kde povedal že doňho investovali a auto je 100% stave - Chápeš potom reakciu
Fap je vymenený a zaplatený,môj pohľad na vec som už písal
Kľučka bola OK,vada batérie. Od 14.8.2023 som už vymenil 2 krát,problém rovnaký
Stabilizačné tyčky som si vymenil na svoje náklady,už druhý krát. Cena tyčiek sa rovná cesta do TN-BA a späť plus čakanie ? Vďaka za gesto

Nájazd som uviedol naschvál že neprešlo od kúpi ani 10000km
Autom som do práce nechodil,mám to 4 minúty pešo. Niekedy som nešiel ani celý týždeň,tak je pochopiteľné že km nepribúdajú tak nezabíjam diesel krátkymi jazdami ako tu bolo spomenuté

Vyberal som ho dosť dlho,bolo tu vlákno kde som sa pýtal na rôzne veci a aby som sa nepopálil na niečom alebo aby som sa rôzne veci dozvedel. 3008 sme chceli,benzín 1.2 puretech nie kvôli benzínu v oleji,rozvodovom remeni v oleji a atď tak sme vybrali hdi - chyba to už viem ani jedno nie je na krátke trasy tak potom prečo sa vyrábajú?! rozmýšľam..
Do konca roka pôjde s domu a kúpim suzuki,hyundai alebo kiu PSA už vôbec
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 17.10.2023 - 17:17:44
Ešte otázka,pokiaľ to predám čaká ma ešte kontrola po roku a výmena oleja
Mazanie turba prebieha ako na 407 1.6 HDI? Treba zhodiť vaňu a tam vyčistiť šrob od nánosu špon či ako sa to volá? aby sa nezadrelo ?
Viete mi niekto povedať aký olej a koľko l tam ide? V servisnej sú 4 druhy
Má to palivový filter ako napríklad 407 že len vložka alebo celý taký blok?
Aký vzduchový filter? Kabínový? 
Kupoval som vždy tu oleje aj filtre,môžete mi niekto pomôcť s tým ktoré budú vhodné? Budem veľmi vďačný  :coffee

https://www.motorove-oleje.sk/katalog/vyhladavanie-mann-filtrov/

Kabínový filter FILTRON K 1227A-2X

Olejový filter MANN FILTER HU 7033 z

Palivový filter MANN FILTER PU 7010 z

Vzduchový filter MANN FILTER C 24 017

Filtre som našiel,tak ak viete podľa čoho nájsť ešte olej a koľko  :angel
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: CiNiK 18.10.2023 - 08:23:11
Nerád to ( a zrovna tu  :D ) hovorím, ale s tými motorizáciami máš pravdu. Dnes by som si nový Peugeot nekúpil jedine kvôli tomu, čo ponúkajú pod kapotou.

Čo sa týka oleja, tak pri 1.6BlueHDI 88kW je norma PSA B71 2312, takže tam patrí 0W30ka: https://www.motorove-oleje.sk/total-quartz-ineo-first-0w-30-4l/ (https://www.motorove-oleje.sk/total-quartz-ineo-first-0w-30-4l/)
Ide tam 3,8 litra, tak tá 4l bandaska bude stačiť.

Filtre máš správne...  :angel
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: TheJaro 18.10.2023 - 11:49:49
CiNik - Ďakujem pekne za skontrolovanie a doplnenie správneho oleja  :coffee
Názov: Re:Peugeot 3008 1.6BlueHDI EAT6 88kw
Prispievateľ: Modzillo 19.10.2023 - 10:04:24
... všetko je o komunikácií. Aj keby som chcel, nejdem sa v tom viac hrabať, lebo od 30.8.2022 je kolega v bazáre sám a jeho dovtedajší kolega už u nás nepracuje, tak nie je s kým konfrontovať napísané... Môžem len zopakovať, že ma to mrzí, ale ani najlepší technik/bazárista netuší, čo sa s autom stane o pár (tisícok) km. Diagnostika nie je všeliek ani krištáľová guľa...

K motorom len toľko, že diesel do mesta nepatrí od momentu, kedy sa do neho začali montovať FAP filtre (ak sa nemýlim, tak v PSA od roku 2001). Môžeme sa baviť o tom, či vôbec diesel do osobného auta patrí... Každopádne, každému jednému zákazníkovi som vždy položil otázku, či si je istý, že chce dieselový motor do mestskej premávky. Ak trval na svojom, bol som absolútne emočne imúnny voči neskorším telefonátom, že sa to sype...

A že ani benzínové motory už nie sú držiaky? Myslím, že moje súkromné auto v podpise hovorí samo za seba...