Autor Téma: Falco - Peugeot 406 coupe  (Prečítané 24083 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Falco

  • Hosť
Falco - Peugeot 406 coupe
« kedy: 17.02.2016 - 14:22:53 »
Tak teda aj ja zalozim temu o aute, nech mam v praci aspon co robit.

Kupa auta:
Auto som kupil v roku 2014 (?) ak si dobre pamatam. Teda presne 2 roky dozadu takto ked prichadzala jar. Auto bolo na predaj skrz Final-CD v BA. Na tachometri bolo vtedy nieco okolo 120 - 130 000km (?). Bohuzial si uz detaily moc nepamatam. Jedine co v tej chvili bolo na aute z hladiska servisu potrebne bola vymena tyciek stabilizatora zadnej napravy. To sa pomenilo a auto jazdilo ako nove. Spravila sa zakladna udrzba.

Servis:
Momentalne autu uz taha na 180 000km, takze najazd skoro 30 000km za rok znamenal aj nejaku tu udrzbu. Kedze ma auto podvozok rieseny sportovo, ten je co sa tyka udrzby na to asi najcitelnejsie. Avsak aj napriek tomu musim zaklopat, ze zadna naprava vydrzala az doteraz, predna nanestastie polovicne. Co sa tyka tyciek stabilizatora, spodnych capov a capov riadenia. Po kupe boli menene aj predne tlmice za KYB Excel G, ktore doteraz krasne sluzia a verim, ze dlho este aj budu. Vymena rozvodov, pretesnenie motora a rozne serepeticky, ktore neladili mojmu oku. Udrzba prevodovky a motora, vsetkeho potrebneho v pravidelnych intervaloch. Teraz, po 60 000km ma caka opat zadna naprava, t.j. tycky stabilizatora, tycky ramien (alebo ako to nazvat), ktore udrzuju rovinu kolies a eliminuju bocne narazy a naklony. Vymena plynovych zper kapoty (nech to uz nemusim podopierat ako socka). Mozem povedat, ze za celu prevadzku auta nebolo nic zasadne co by bolo treba opravovat. Okrem startera nedavno, ktory trosku narobil tazku hlavu. Popri tom sa vymenila bateria a tak dalej.

LPG:
Do auta sa davalo LPG, ktore sluzi pomerne slusne. Moc sa k tejto teme vyjadrovat nebudem, nie je moc o com. Spotreba LPG je pomerne fajn, jedine co zamrzi je mensia nadrz (50l), ktora po naplneni po ventil (40l) vydrzi na cca 300 - 320km. Ale vzhladom na konstrukciu auta nema zmysel zapratavat kufor dalsou nadrzou.

Co nas caka:
Takze momentalne lahka obnova zadnej napravy, prida sa asi aj vymena spodnych capov ramien prednych. Vymena oleja v motore a prevodovke. Vymena sviecok a ocistenie motora.

Tuningz:
Z takych tych kolotocarskych veci mozem spomenut akurat tak dorobene podsvietenie noh vodica a spolujazdca (vidiet aj na foto). Neskor som dorobil led podsvietenie aj na spodok dveri, ktore pekne osvetlia miesto kam clovek vystupuje. Tie projektovacie hluposti su na grc, takze som zvolil klasicky led pas. Potom dodam aj foto. Nic ine prakticky nie je. Stale premyslam nad nejakymi napadmi, ale kedze to chcem udrzat decentne, tak mam obmedzeny priestor.

Co by som chcel:
Okrem svetoveho mieru casom kupit nove predne koberce (stale som sa k tomu nedostal aj ked to je otazka par eur, pockam asi nez sa strati toto hnusne pocasie). Precalunit predne sedacky. Nie su v zlom stave, ide skor uz o rozmar. Nejake tie drobnosti.

Co realne bude:
Momentalne tazko povedat, auto je oficialne na predaj. Z dovodu, ze by som chcel prejst do inej triedy. Aj ked je 406tka velke coupe a dokaze toho vela odviezt, casto mi posledne dni chyba priestor auta vyssej kategorie. S autom samozrejme denne jazdim poskytujem mu potrebnu udrzbu a investicie. Zalezi ci sa najde kupec, ktory ma realny zaujem.

Co realne nebude:
Odkedy je auto v BA dostalo dva zasahy do naraznikov, jeden do zadneho, jeden do predneho. Ziadne velke poskodenie, ale neprijemnost v kazdom smere. Predbezne som to riesil ohladom zazvarania a prelakovania, cenovo to vychadza privetivo. Ci sa k tomu dostanem alebo to nasledne bude zohladnene pri predaju uz bude zavisiet od toho co nastane skor. :)

Fotos:
http://1drv.ms/1nzXwc4

Jaj a vlastne nejake tie technicke one:
Motor V6 3.0 152kW, automat, 4 kolesa, 2 vyfuky, jedno celne sklo a jedna antena

Priebezne budem dodavat nejake nezaujimave info ;)
« Posledná zmena: 17.02.2016 - 14:34:21 od Falco »

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #1 kedy: 17.02.2016 - 14:27:00 »
k tomu LPG, da sa upravit plavak, potom by sa ti tam voslo o nejakych cca 5-7litrov viac.
standardne plnenie by malo byt podla predpisu na 80%, tak preto len 40ltr.

inak pekne si to spisal, nechces aj o mne ? :D

...
Odkedy je auto v BA dostalo dva zasahy do naraznikov...
by som poupravil na: odkedy s autom parkujem pred robotou na verejnom parkovisku...
tym chcem povedat ze to nieje problem BA ale nejakeho magora co tam parkoval v case zial kde ty. a takych denne na to parkovisko prichadza neurekom ;)

ak budes zhanat zvaraca plastov, ohlas sa mi.
« Posledná zmena: 17.02.2016 - 14:32:16 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #2 kedy: 17.02.2016 - 14:30:01 »
Tych par litrov hore-dole nevytrhne cloveka. Ale tak da sa s tym jazdit, akurat ked uz ide clovek trasu 1500km tak je to na uvazenie alebo s castymi cik-pauzami a pod.

Vies ako sa mi nechcelo toto pisat a kolko energie ma to stalo?

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #3 kedy: 17.02.2016 - 14:34:17 »
ja ta podporim a energiou nabijem ked bude treba :D
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #4 kedy: 22.02.2016 - 11:30:44 »
Tak som vymenil v sobotu polovicu zadnej napravy, aby som zistil, ze jej prakticky nic nebolo a vsetko sa prenasa akosi zahadne z prednej napravy po celom aute. Takze aktualne rovno vyuzit akciu na diely napravy a riadenia v AK a spravit repas komplet predku.

Taka zaujimavost, nasledne som sa pustil do vymeny sviecok, pri com som mal moznost zistit, ze pravy tlmic je ku karoserii uchyteny len 2mi skrutkami namiesto 3och -.- pretoze jedna diera na ulozeni ma strhnuty zavit ..  :angry .. takze aspon viem aj dalsi zdroj zvlastnych zvukov a cudujem sa, ze to este drzi. (Marcel mozes zase dat link na moju fotku). Takze teraz 2 moznosti, vymena ulozenia alebo zmena diery z 8 na 10. Druha varianta bude lacnejsia a kedze ulozenie je skoro nove, vymena by bola kotraproduktivna.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #5 kedy: 22.02.2016 - 12:53:00 »
Ja nie som Marcel ale neda mi to...  :D :beer


Offline Peter Morávek

  • ID: 083
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 438
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #6 kedy: 22.02.2016 - 14:06:54 »
Jestvujú závitové vložky, alebo aj 9 zavytnik a šróby. Račianska- DMP steel.
Peugeot 406, 1.8 16V, 81 kW, 3/1999, VIN: VF38BLFYE80035806 - trochu zoservisovať a ... ALE 200 IDE!!
Peugeot 407, 2.0 HDI, 100 kW, 11/2005, VIN: VF36DRHRH21249679- Po dlhom rozmýšlaní vrátené predajcovi

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #7 kedy: 22.02.2016 - 14:50:48 »
Vidis, tych poznam. Tam som raz bol :D dobry napad s tou vlozkou  :clap ale ci sa najde 9 zavitnik .. to uz rovno aj 9 skrutka moze ist .. uvidime ..
« Posledná zmena: 22.02.2016 - 14:59:59 od Falco »

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #8 kedy: 22.02.2016 - 23:57:02 »
No ulozenie opravene, kedze tam bol jemny zavit, pomohlo prejst to metrickym rovnakej velkosti, ktory ma o nieco dlhsie zuby zavitu, takze sa dokazal este zarezat. Vyriesenie. Este komplet repas prednej napravy a mozem mat zase klud na dusi ..
« Posledná zmena: 22.04.2016 - 15:49:19 od Falco »

Offline Peter Morávek

  • ID: 083
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 438
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #9 kedy: 23.02.2016 - 06:05:45 »
To si tam natvrdo našróboval? Bez prerezanie závitnikom?   :-\   
Snáď ti to bude držať.
Peugeot 406, 1.8 16V, 81 kW, 3/1999, VIN: VF38BLFYE80035806 - trochu zoservisovať a ... ALE 200 IDE!!
Peugeot 407, 2.0 HDI, 100 kW, 11/2005, VIN: VF36DRHRH21249679- Po dlhom rozmýšlaní vrátené predajcovi

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #10 kedy: 23.02.2016 - 07:04:51 »
peto, ved pise ze to prerezal metrickym zavitnikom. zrejme to drzi dobre, falco by blbost neurobil a navyse doteraz tam nemal nic ;)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #11 kedy: 23.02.2016 - 07:21:33 »
Jo metrickym zavitnikom, som to neuplne napisal. Ale dal som dlhsiu skrutku, takze keby bol problem, ze by zavity nestacili (predsa ich je menej ked je redsi), tak sa da na koniec dat este matica :) zatial drzi dobre. Ocakval som vacsie komplikacie, ale bola to otazka par minut.

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #12 kedy: 10.03.2016 - 22:10:24 »
No vymenil som vsetko na prednej naprave, aby som zistil, ze to chce vymenit horne ulozenie tlmicov. Vsetko pomenene, na aute uz nie je snad nic stare.  :D

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #13 kedy: 18.04.2016 - 14:04:32 »
Tak nech je nejaky update .. uz neviem co vsetko sa ani robilo, ale .. kedze na odometri padlo cislo 180 000, menilo sa horne ulozenie tlmicov, spodne capy, tycky stabilizatora, gulove capy riadenia, spravena geometria, nahodili sa aj nove excentricke skrutky a podlozky na zadnu napravu .. vymenili sa 4 lambda sondy, kostovalo to len 270 eur .. sviecky, filtre, olej motor aj prevodovka .. uz mi ostava asi len vymenit stierace :D

Falco

  • Hosť
Re:Falco - Peugeot 406 coupe
« Odpoveď #14 kedy: 21.04.2016 - 14:10:44 »
vcera novy vzduchovy filter, cidlo teploty vody (nic mu zjavne nebolo, konstrukcne ani moc co nemalo byt, ale bolo este od vyroby tak .. ) .. zajtra snimac tlaku do sania vymenit, tiez este fabricky ..
« Posledná zmena: 21.04.2016 - 18:03:25 od Falco »