Autor Téma: Pug 306 GTi-6  (Prečítané 98034 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Pug 306 GTi-6
« kedy: 13.10.2013 - 20:26:24 »
Myslím si, že toto auto je už celkom známe, aspoň medzi užívatelmi tohto fóra, ale urobím zlvášť vlákno v prípade, že by si chcel počítať aj niekto "nový".

Od začiatku som si aj keď dlhú časť svojho detstva a dospievania nepriamo obľúbil značku Peugeot,
Prvé auto v našej malej, teraz už rozpadnutej rodinke bola šedá 205-ka 1.9D, odslúžila si svoje a niekedy v roku 96 išla ďalej do sveta.
Otec doviezol z Novej Bošáce vtedy ešte cez inzerát v nejakom avíze Peugeot 306 1.4, ktorá bola zaujímavá tým, že bola bez výbavy a rok výroby bol 1993, čiže hádam ešte jeden z prvých kusov,
ktoré opustili výrobnú linku. Šialená kombinácia výbavy-nevýbavy. 3 dverák, manuálne okná, manuálne zrkadlá, bez klímy a dokonca bez posilňovača riadenia. Bolo to aj prvé auto, ktoré
som si vtedy ako zmaturovaný 18 ročný chalan s čerstvým vodičákom osedlal a okamžite obľúbil.


Pre mňa ako chalana-študenta slúžil perfektne, zažil všetky tie baby ktoré som ťahal hore dole kade tade na vínka a podobné ,,baliace stezky", festivaly a ostatné prioritné veci v tomto období života  <!-- s:chuckle -->:chuckle<!-- s:chuckle -->
Slúžil dlho predlho, jazdilo sa na ňom málo (ročný nájazd okolo 10 000km) a mal som ho veľmi rád. Predaný v roku 2011 za pár eúr s najazdenými poctivými 176 000 km, pričom od výmeny do výmeny
motorového oleja neubudlo z rysky takmer nič. Do sveta išiel vo veľmi dobrej kondícii vzhľadom na vek vozidla. Možno tomu pomohol aj fakt, že sa na ňom nemalo ani čo pokaziť. Neviem, kde je mu koniec ale určite by som ho na cestách poznal, mal obrúsené a nafarbené blatníky okolo kolies, kvôli začínajúcej korózii v týchto miestach.

Nasledovala ďalšia 306, tentoraz s motorom 1.6 z Trnavy. Bola to opravená búračka, potrebovala vychytať muchy, no išlo o model po facelifte, r.v 1997. U aministrátora a spoluzakladatela tohto fóra Pastorka sa motoricky dala ako tak dokopy, prebehli rozvody, demontáž a oprava hlavy (výmena gufer na vodítkach ventilov, žrala veľa oleja, cca 1L na 2000km) a ešte niekoľko vecí, na ktoré si v tejto chvíli neviem spomenúť.
Minulý rok v lete bola predaná mladému chalanovi do Devínskej novej Vsi v Bratislave. A dôvod? Proste muselo byť GTi-6 alebo nič  <!-- s:yes -->:yes<!-- s:yes -->








V lete minulého roku som si splnil sen (ktorý sa v zásade začal už pri prvej 306) a z Rival Car v Nových Zámkoch (koncesionár Peugeotu) doviezol svoje gé-té-íčko.

Je zbytočné sa tu rozpisovať ohľadom toho ako jazdí, ako nejazdí, kto by si chcel čo to počítať, nedávno mi na auto.sme.sk zverejnili mnou písanú recenziu môjho auta, kde je všetko dôležité
Odkaz - http://auto.sme.sk/c/6944684/peugeot-z-konca-minuleho-tisicrocia-je-stale-ako-novy.html

Urobil som aj nejaké to video akcelerácie, samozrejme na uzavretom letisku  <!-- s:angel -->:angel<!-- s:angel -->
 
[youtube:11uq41zr]http://www.youtube.com/watch?v=WwO48JTfs8s[/youtube:11uq41zr]

Nejaké tie fotky samozrejme :













































Nabudúce pridám nejakú servisnú históriu a úpravy, ktoré sú na aute urobené.
« Posledná zmena: 04.04.2016 - 17:30:24 od Ivkopivko12tka »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline 733thunder

  • ID: 005
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 699
Re: 306 GTi-6 kocúr
« Odpoveď #1 kedy: 13.10.2013 - 20:28:40 »
Ta stvrta fotka!  :whew  :tmi
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 5008, 2.0HDI, 110kw

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6 kocúr
« Odpoveď #2 kedy: 13.10.2013 - 20:29:54 »
už je preč ! :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline 733thunder

  • ID: 005
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 699
Re: 306 GTi-6 kocúr
« Odpoveď #3 kedy: 13.10.2013 - 20:34:06 »
Vrat ju,moj prispevok teraz straca pointu.  :D  Ale mas to pekne,lahodi to ociam.  :yes
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 5008, 2.0HDI, 110kw

Offline romik1

  • ID: 004
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 264
Re: 306 GTi-6 kocúr
« Odpoveď #4 kedy: 13.10.2013 - 20:38:22 »
Tiez som sa na nu chcel opytat :angel
Myslim tu fotku... ti asi ruka usla pri vkladani obrazkov :D
Ale ako Rado pise auticko je ako lusk :yes
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
[size=100]Peugeot 406 Break 2,2Hdi,r.v. 2004, strieborná strela po Strakiho zásahu, Chip + Fap off[/size]
Peugeot 406 Break 2,2Hdi,115kw,r.v.2002,nové folie+ strakiho chip=115kw+ konečne Fap Off :D - bývalé...škoda ho. diviaky sú svine :-( -na ND

Offline pipistrel

  • ID: 006
  • Registrovaný užívateľ
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 2.089
Re: 306 GTi-6 kocúr
« Odpoveď #5 kedy: 13.10.2013 - 20:40:49 »
je to kocurisko poriadny
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
DeuxCentSept (nejde to žere to)

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6 kocúr - namotnovaný short-shift + ďalší servis
« Odpoveď #6 kedy: 18.10.2013 - 19:48:35 »
Trochu tej servisnej histórie:  :sun

31.10.2012 - 148 152 km

- kontrola vozidla
- kompletná výmena spojkovej sady
- výmena motorového oleja + filtra
- čistenie vzduchového filtra
- výmena bočného silentbloku motora
- oprava antény
- diagnostika

14.2.2013 - 150 700 km

- kompletná výmena bŕzd (predné a zandé kotúče + doštičky, brzdová kvapalina)
- výmena Bitronu (RJ ovládania ventilátorov)
- výmena snímača rýchlosti na prevodovke
- Čistenie a plnenie klimatizácie
- výmena sviečok za Denso Iridium IK20
- STK + EK
- deflektor pod predný nárazník (lízátko)

8.4.2013 153 401 km

- kompletná prehliadka
- výmena oleja + filtrov
- čistenie motora
- čistenie škrtiacej klapky
- oprava uchytenia bočného prahu (chýbal nejaký ten nit a trošku nedoliehal)
- nové stierače

3.6.2013 158 622 km

- nový olej TOTAL QUARTZ RACING 10W50 + filter
- preplach motora
- dôkladná kontrola po 20 000km
- osobitná kontrola podvozku (prvky riadenia a vlasnte všetko ako víno, bez chyby)
- diagnostika (BSI, ABS, jednotka motoru, jednotka klímy bez uložených závad).

10.10.2013 166 152 km

- výmena oleja TOTAL QUARTZ RACING 10W50
- výmena prevodovkového oleja Motul Racing Gear 300
- Montáž skráteného radenia ,,Short Shift"
- výmena tyčí mechanizmu radenia
- výmena teplotného čidla
- čistenie filtra + škrtiacej klapky
- nový palivový filter
- namazanie spojkového mechanizmu
- kontrola celého vozidla

Shorthift + tyčky mechanizmu radenia z pugracing UK




Nejaká vecička  :chuckle


tá istá vecička, len o 13 rokov a 166 000km skôr




pre potešenie oka, krásna zachovalá 205 v showroome Rival Car v Nových Zámkoch, bývalom domove kocúra



Použitý prevodovkový olej je pretekársky, do extrémnejších podmienok, ale chcel som ho skúsiť,
v kombinácii so shortshiftom ide radenie ako po masle, je to veľký rozdiel a dobrý tunning (nie TUZING) auta.
Montáž dala zabrať aj technikom v servise, no nakoniec to zvládli, ja som sa medzitým preháňal po Nových Zámkoch v Xare 2.0 HDi  :chuckle
Milujem, ako po každej výmene oleja stíchnu hydrozdvihátka motora, po vyčistení ,,vzducháča" motor v ťahu krásne kričí.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Spartan

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 703
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #7 kedy: 18.10.2013 - 20:24:04 »
Moc dobra pracaa  :clap ten olej bol pokus ci je to daco overene ? Inac pekna masinkaa Old school je najlepsii  :rock  :rock
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 207 Le Mans Series 1.6 THP 110kw/150HP Blanc Banquise,Summer mode 17" Pitlane,Winter mode 16" Snowflake

Offline g@briel

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 255
  • Tak už je doma.
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #8 kedy: 18.10.2013 - 20:39:12 »
kocúr  :yes  článok som čítal už minule na fcb  :muscle  :rock  :clap
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Dacia Duster 1.6 SCe 84kW 4x4, výbava Prestige, béžová Dune, kamerový systém Multiview+navigacia,  aut.klimatizácia, 17" Maldive, ťažné

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #9 kedy: 19.10.2013 - 10:39:45 »
Citácia: "Spartan"
Moc dobra pracaa  :clap ten olej bol pokus ci je to daco overene ? Inac pekna masinkaa Old school je najlepsii  :rock  :rock

No, lejú to tam pretekári, tak pre dobrý pocit z ochrany prevodovky a keď už sme sa rozhodli ho vymeniť ho Zolii poradil aj mne.
Myslím si, že výsledok za to stojí. Také radenie nemajú 306 ani z výroby  :inlove
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.202
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #10 kedy: 29.10.2013 - 09:22:01 »
De sú fotkyyyyy a report ze slalomu??? Ked už ma moja lepšia polovica nepustila tak chcem aspoň sprostredkované zážitky...   :nerd  :coffee

Offline Andreww

  • ID: 015
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 442
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #11 kedy: 29.10.2013 - 12:03:42 »
On je prý ještě pořád na trati  :rofl
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 1.8 16V 81kW, r.v. 2000 - Moonstone
Peugeot 306 cabrio 1.6i 65 kW, r.v. 1997 - Newport Orange
Kia Cee´d SW 1.6 CCVT 92 kW,  r.v. 2010

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.202
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #12 kedy: 29.10.2013 - 12:04:45 »
Heeeej "nebehajte mi tu potrati"  :chuckle  :chuckle  :chuckle

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #13 kedy: 29.10.2013 - 13:16:02 »
všimne si niekto niečo nové ? :)








« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.202
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: 306 GTi-6 kocúr - namontovaný shortshift + ďalší servis
« Odpoveď #14 kedy: 29.10.2013 - 13:20:26 »
Nejaké písmenká sú tam že GéTéÍŠesc...  :wasntme