Cesta k spokojnosti s prestavbou na LPG podľa mňa vedie cez 3 základné podmienky:
1) Dobrý motor.
Vhodný je "blbovzdorný" motor s nepriamym vstrekovaním, predimenzovanou konštrukciou a "tolerantnou" riadiacou jednotkou.
Ideálne kombinácia tvrdených sediel ventilov a hydraulického vymedzovania vôle ventilov, prípadne jednoduchého mechanického nastavovania.
Ponuka vhodných motorov sa už teraz rapídne zužuje a LPG do budúcnosti čaká "klinická smrť", pretože nebude čo prestavovať. (Doomsaying by CiNiC)
2) Dobrý plynár (montážnik)
Tých je na našej rodnej hrudi približne ako prstov na ruke pracovníka píly v Čiernom Balogu...
3) Dobrá prestavbová sada.
Ideálne je nechať si auto prestavať - pričom dobrý plynár (podmienka 2) zabezpečí splnenie aj tejto podmienky.
Práve dobrý plynár upozorní, že prestavbová sada za pár stoviek nedáva zmysel, pretože obsahuje napríklad nekvalitné vstrekovače, s ktorými budú skôr alebo neskôr problémy.
A keďže práca montážnika LPG akoby dementov priťahovala, tak už som zbežne videl:
- vstrekovače LPG navŕtané do sania ako keď Fero drží prvý krát vŕtačku (nerobím si ilúzie, že by sanie pred vŕtaním demontovali)
- prebytok rúrky v dĺžke asi dvoch metrov zmotanej medzi podbehom a motorom (ani nebola tá oplastovaná, čo je u LPG bežná)
- jednotku LPG voľne plandajúcu na drôtoch vedľa ECU motora
- dieru do karosérie, ako by ju vykúsal túlavý Pes baskervillský
- rôzne klbka drôtov omotané lepiacou páskou okolo ostatnej kabeláže
- autá prestavané na LPG, ktoré nefungujú v režime plne otvorenej škrtiacej klapky
- autá, čo majú problém držať voľnobeh, takže ho montážnik nastaví na 1000Rpm a vybavené
