PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 1007 => Téma založená: Zizi 20.03.2019 - 09:38:21

Názov: LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 09:38:21
Ahojte. Aký máte názor na prestavbu Peugeotu 1007 r.v. 2005 na LPG? Auto je vo veľmi zachovalom stave (mnohí mu tipovali, že je 5 ročné :D) a najazdené má niečo málo cez 63 tisíc km. Jazdím na ňom každý deň, a máme ešte jedno benzín auto, tak som chcela, aby jedno bolo úspornejšie, keďže teraz sa vrámci tréningu prevážam hore-dole :D (ale len s mužom, nebojte sa!) :D ;D :hug
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: CiNiK 20.03.2019 - 09:53:25
Člen Marcel00 robil 1007 na LPG (1.6 16V), tak snáď napíše svoje skúsenosti...  :angel

Inak nechcela by si si spraviť tému o autíčku? Napríklad tu: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/board,303.0.html
Ideálne je dať si aj do podpisu aj do témy parametre auta (motorizácia, VIN, fotky) aby sme sa na ne nemuseli pýtať v každej téme.  ;)
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 09:58:29
ja by som to spravila, ale neviem ešte s touto stránkou pracovať... :/
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: CiNiK 20.03.2019 - 10:05:12
V tej sekcii, ktorú som ti poslal v linku si dáš založiť novú tému. Napíšeš si popis aký chceš a následne môžeš z počítača pridať fotky kliknutím na tlačidlo "vybrať súbor". Ak chceš viac fotiek je tam (viac príloh). Následne len odošleš a téma je na svete...

...potom ti to môžme komentovať a "lajkovať"  :D :coffee

Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 10:42:40
https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4396.new.html#new neviem ci dobre, mrkni :D popis moje zensky :D
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 20.03.2019 - 11:36:06
LPG v PGT1007 mame instalovane uz nejaky ten rok, uspora je znacna, mame to zapisane v TP.
neviem z akeho si okresu, je velmi dolezite aku znacku lpg do auta nainstalujes a kto to nainstlauje.
Cenovo je to do 1000€, mozno na zaciatok trocha vela, ale pri urcitom najazde sa to do roka vrati.
Najleopsie su na tom taki majitelia ktori uz takto upravene auto kupia  :D
nadrz je odspodu namiesto rezervy. kedze zakon umoznuje namiesto kolesa pouzivat opravnu
sadu namiesto realneho kolesa, tak nosime opravnu sadu. keby doslo k vacsiemu defektu a som
v blizkosti domova, tak neni problem, na dlhsie cesty tu mame asistenciu zadarmo v ramci EU,
cize opravu defektu, ktoru ma snad kazda PZP v ramci  svojej zmluvy.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 12:57:56
rozmyslam nad tym.... ale ked som precitala ze LPG maju zakaz parkovania v podzemnych garaziach, este tam asi je nejaka udrzba... tak ani neviem... a aka velka nadrz sa vzmesti do priestoru na nahradu? a tiez na ako dlho ta dana nadrz vydrzi?
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 20.03.2019 - 16:42:37
tam kde su podzemne su aj nadzemne. o neviem akej udrzbe sa ma na mysli, ale ak to, ze raz za 50tisic km vymenit filter za 4€ tak neviem no :D
Nadrz velkostou na cca 400km, niekedy viac niekedy menej. ale dojazdovo celkom slusne. nadrz ma papierovu zivotnost 10rokov, potom sa dava nova aby to bolo na stk/ek v poriadku. stk/ek je poplatok navyse tusim 20€. takze okrem prvotnej investicie za samotny upgrade prestavby na lpg tam su dalsie poplatky zanedbatelne, takmer nulove vzhladom na prevadzkove naklady. uspora je vsak extremne znacna.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 16:44:18
a nevybuchnem? :D
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 20.03.2019 - 16:53:14
lpg je bezpecnejsia prevadzka ako na benzin. benzin ma bod vzplanutia uz pri 200 stupnoch, nadrz a hadicky su z plastu a gumy, takze staci unik paliva na rozhoruceny vyfuk a... lpg ma vedenie v medennych trubkach, nadrz je dvojplastova ocelova, ktora vydrzi 10nasoboko tlaku ako toho prevadzkoveho a navyse s poistnym vemtilom. policajti robili testy, strielali do nadrze s lpg a bnezinom. ako prve zhorelo auto na benzinovu nadrz. to s lpg nadrzou iba vyfucalo, pripadne zacal horiet samotny lpg zmiesany so vzduchom. k ziadnej explozii nedoslo, nakolko ani z fyzikalneho hladiska na to nieje dovod.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 17:01:58
ach ta si mi dal chrobaka do hlavy :D chcem vidiet to nadsenie u manzela ked mu poviem "daj mi taku tisicku" :D
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: IvanH 20.03.2019 - 20:34:32
Však vy ženy mate svoje postupy a argumenty ktore na nas mužov zaručene funguju....
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 21:11:07
keby len argumenty ;) aj ine zbrane ;)
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 20.03.2019 - 21:29:04
este ma zaujima: ake poplatky su pri vpise LPG do TK? kolky, a vselijake ine poplatky spojene s dokumentaciou LPG?
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: mamomi 21.03.2019 - 08:12:01
Poplatok je minimálny, podla mňa len za vystavenie nového TP.

Určite by som išiel do toho, to auto musí začať žrať ako zapaľovač. Veľa odpovedí na otázky má na webe miestny plynár Holčík ( https://www.autoklinikaholcik.sk/sk/ ).
Servis tam je, ale myslím si, že minimálny. Tie dva filtre vymeniť raz za čas a každých 10 rokov nádrž si myslím, že stojí za to. Máme doma LPG v dvoch autách BMW E87 116i a E38 728i. Bez ,,plynčeku" si život s tými kárami moc predstavovať nechcem :D
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 21.03.2019 - 08:23:45
este nemame auto prepisane, ale asi by bolo najrozumnejsie dat urobit LPG a vsetko naraz dat zapisat a prepisat?
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 21.03.2019 - 09:35:32
o zmenu zapisu LPG musi ziadat majitel, cely proces chvilu trva.
takze kludne auto na seba prepisat a potom to riesit.
povodny majitel s tym uz zrejme nic nechce mat a auto uz zrejme na Vas odhlasil.
museli by ste to riesit na uradoch v mieste bydliska majitela auta.

takze nem dobry napad :)

Poplatok je minimálny, podla mňa len za vystavenie nového TP.
urcite nie...  ;)
co sa poplatkov tyka, velmi zalezi aky system date namontovat, ak je system:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
hromadne schvaleny vyrobcom vozidla,
poplatok je 12€ na okresny urad, + poplatok montaznej dielne za vystavenie dokladov co sa v priemere pohybuhje od 30-50€ (zalezi od dielne)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
retrofitny system, cize schvaleny v EU vyrobcom splynovaca
tam je poplatok na schvalenie prestavby 50€ + 12€ okresny urad + poplatok montaznej dielne 30-50€
---------------------------------------------------------------------------------------------------
individualny system - to je taky ktory si date podla vasej predstavy na zaklade kvalit
poplatok za povolenie prestavby – 20 Eur (okresny urad)
poplatok za skusobnu v ZA – 120 Eur
poplatok za schvalenie - 50 Eur + 12€ (okresny urad) + poplatok montazne dielne 30-50€
---------------------------------------------------------------------------------------------------

zalezi to vzdy na tom aky system je na vozidlo schvaleny. hormadny system urcite nieje,
takze prva moznost odpada, ako najrealnejsiu vidim moznost retrofitneho systemu,
tam sa zial nuka lpg vyrobcu ktory ja osobne nepreferujem, takze jednoznacne treba volit kvalitny system.
za mna urcite volit znacku STAG. Viac info poskytne montazna dielna ;)
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: mamomi 21.03.2019 - 10:03:04
Tak to sú dosť užitočné info, tiež ma to čaká. Mám ale taký problém, že v aute je LPG ale v TP ne /Prins/. Rád by som to ale tento rok zlegalizoval.
ď
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 21.03.2019 - 10:06:25
uz namontovany LPG ti nikto nezlegalizuje, takze urccite ta caka vymena systemu  :bandit
ak by bolo v TP pri dovoze uvedene ze auto ma LPG tak je to ok a takto uz v minulosti zapisany LPG
v inej krajine sa prenesie zapis do SK TP.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 21.03.2019 - 12:11:57
bola by to retofitna prestavba na na BRC system...
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 21.03.2019 - 18:38:44
na BRC pozor, je to sice dobry system, ale velmi drahy servis v pripade vymeny suciastok v buducnosti...
za mna ak sa da tak jednoznacne zn. STAG
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 22.03.2019 - 08:45:25
och, ked ja uz neviem, kamos mi pisal, ze on by do toho nesiel, co kamosi mali tak boli s tym len problemy.... :/
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: CiNiK 22.03.2019 - 08:49:56
Povedz mi koľko najazdíš ročne a ja ti poviem prečo sa ti to neoplatí...  ;)
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 22.03.2019 - 08:51:45
12 000km, približne
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: CiNiK 22.03.2019 - 09:25:22
Spotreba podľa tankovania [l/100km]   6,5     8,5
Cena za liter paliva                             1,2€     0,5€
Cena za 100km                                  7,8€     4,25€
Cena za 1km                                      0,78€  0,43€
Cena za 12 000km                             936€     516€

Montáž LPG                                     1000€

Úspora za rok pri jazde na LPG           420€
STK                                                  -20€
Prihlásenie                                        -62€
Ostatné náklady (servis, sviečky atp.)-100€
Spolu:                                              238€


Ročne teda vychádza úspora cca. 240€. Čiže návratnosť je niekde po cca 3 rokoch v ideálnom prípade.
Nehovorím, že pohŕdam danou úsporou, ale keď si zoberiem, za akú je to cenu, tak to pri takom nájazde proste nemá zmysel. Ak by si auto využívala na podnikanie, spravila 60000+km ročne tak áno.

A to nerátam nepredvídané poruchy LPG systému a komplikácie s tým, keď bude treba auto nechať v servise dlhšie ako 1deň.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 22.03.2019 - 09:27:11
nie, nie, tolko nenajazdime, mozno este takych 15 000km, ale viac si nemyslim.... behame len tu po okolici, a obcas manzel ma nejaku zakazku mimo mesta....
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 22.03.2019 - 22:55:44
mno, ten vypocet je cinic trocha zavadzajuci, kde prosimta tankujes benzin za 1,2 € ???
Ja som dnes tankoval na shellke naftu za 1,25, benzin stal 1,409 nechce sa mi verit ze benzin stoji menej ako nafta :)
ak teda netankujeme vo dvore niekde v JRD alebo no name cerpacky :)
ok podme dalej, rozdiel v spotrebe je cca 10-15% medzi benzinom a lpg, urcite nie az tak kolko si
uviedol, to by bolo 30%.
poplatky a zapis do TP treba ratat do vydavku na montaz, nie do rocnych vydavkov,
ved predsa kazdy rok snad nikto nemeni sviecky, ostatny servis je bezny bez rozdielu ci sa
jazdi na lpg alebo benzin.
ostatne naklady niesu kvoli prerabke na lpg auta nutne, ani sviecky, ani filtre nic, ako auto prislo, tak s lpg odide,
s rovnakym olejom, rovnakymi filtrami a kludne aj svieckami. keby bolo treba sviecky menit tak cca 20€ maximalne.
do ceny lpg staci zaratat naklady na prerabku + prihlasenie a to je vsetko.
po dalsie, P1007 v meste zerie 8 litrov a nie 6,5, ale ok, dajme tomu :)

kazdoppadne pri rocnom najazde cca 15.000 km je navratnost za cca 1,5 az 2 roky.
malo kto si usetreny rozdiel odklada, tak trazko realne zisti kedy sa uz peniazky vracaju nazad.

dovolilm si urobit upraveny a realnejsi vypocet:
(opravena cena benzinu + spotreba asi realnejsia ako 6,5, to sa da fakt robit iba na okreskach)

Spotreba podľa tankovania [l/100km]   7,5     8,5
Cena za liter paliva                             1,4€     0,5€
Cena za 100km                                  10,5€     4,25€
Cena za 1km                                      0,105€  0,43€
Cena za 12 000km                             1260€     516€

montaz lpg + poplatky 1082 €

Úspora za rok pri jazde na LPG           744€

po roku a odjazdeni 12.000 km mi ostava este splatit 338€ coi sa da v priebehu dalsieho polroka a prejdeni cca 6000km hravo zvladnut :)

tymto prispevkom sa nesnazim nahovarat niekoho na montaz lpg, ja sa iba snazim obhajovat navratnost a usporu jazdy na lpg.
ci si zizi da alebo neda lpg mi je srdecne jedno, urcite vsak plati co sa prvotnej investicie tyka a vzdy to tvrdim, ze ak by som sa rozhodoval medzi dvoma autami a jedno je s lpg a druhe nie, tak si kupim to s lpg, lebo tieto zalezitosti uz mam z krku, a pri takejto kupe auta je cena navysena o 2-3 stovky co je
sakra vyhodnejsie ako kupit bez lpg a potom si to davat dodatocne montovat. iba toko :)
peace :)

p.s.: co sa nepredvidanych poruch tyka za dva a pol roka prevadzky na lpg na oboch autach co mame momentalne doma sme nemali ani jednu nepredvidatelnu poruchu suvisiacu s tymto systemom. jazdim 20 rokov s malymi prestavkami na lpg. nikdy som toto riesit nemusel. vies si predstavit kolko penazi som uz usetril ja?
ale ako vidis zizi ma nepredvidatelnu poruchu teraz ze nemoze nastartovat. a to nema ani lpg.
ak je porucha tak je, su to veci co sa mozu pokazit. len ma mrzi ze lpg takto vykreslujes a najma ho vykresluje clovek co s lpg ani nejazdi a ani nejazdil a ak hej
tak to bolo velmi davno, odvtedy tu mame 32bitove procesory v lpg riadiacich jednotkach sekvecne vstrekovanie plynnej alebo dokonca kvapalnej fazy lpg, alebo dokonca aj pre tfsi motory s dasvkovanim rovno do valca. tomu sa hovori slusna liga. casy medzikusu na karburatore s 22mm hadicou su uz davno fuc :).
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Zizi 23.03.2019 - 08:49:09
tak, je pravda, ze aj ja som pocula, ze ludia, co to mali, mali s tym len problemy.... a ked sme kupovali tuto moju 1007, tak bola navyber este jedna, ta mala aj LPG, ale kedze sa do toho nerozumieme, a nemal kto s nami k autu ist, tak sme ho nebrali, pretoze nevieme posudit, ci lpg je napontovane kvalitne a nie suflikarsky (lebo bohuzial aj take firmy su), navyse to auto bolo silnejsie ako moje, bola to 1,6, ale mala nabehane viac ako 2x to, co ta, ktoru mam, bola o dva roky novsia a napriek tomu o 250€ lacnejsia, nepozdavalo sa nam akosi... tak sme zvolili tu 1007 co mam, je to sice len 1.4 ale v kombinacii s prevodovou 2tronic vraj najlepsiavolba, co uz mne treba viac? a to startovanie, vcera bez jedineho problemu, obcas sa stane, ze nenaskoci, ale aky ma problem? este sme to nedali posudit, podla takych odhadov by to mohli byt tri moznosti: baterka (uz nam vcera zablikala pri vlozeni kluca do zapalovaca, alebo starter, alebo tu som sa dozvedela, ze nejake cidlo na merianie teploty motora-lebo nastartuje, ked kus postoji....)
co sa tyka toho, co je ekonomickejsie: urcite moznost kupit auto uz aj s LPG, AK si si isty, ze je to tam dobre urobene, v opacnom pripade je spolahlivejsie, ak mam dobre odporucania na firmu, ktora mi to urobi, je to drahsie lebo tisic eur je dost, ale viem, co som si tam dala.... cize je to take diskutabilne... mna ten plyn laka, len nechcem poruchy, a drahy servis :/
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: FeriCh 23.03.2019 - 21:07:20
Možno ma tu niekto slovne "ukameňuje", ale pridám postreh. Po istej skúsenosti LPG iba ak bolo montované priamo pri výrobe auta. Moja skúsenosť sa netýka PEUGEOT-u ale Škody a to konkrétne ROOMSTER 1,2 HTP. Auto najazdilo ročne nejakých 60 až 70 tis. km.  zhruba pri 150 tis. počas jazdy stratilo výkon až motor zhasol. po naštartovaní opäť strata výkonu a pod. Vypol som plyn a auto šlo "normálne". Servis LPG nezistil žiadnu závadu, ta tak auto pendlovalo medzi lpg a normálnym servisom. Nakoniec zistili príčinu: podpálené ventily a jeden napoly rozsypaný, Dôvod: LPG má výššiu teplotu horenia ako LPG a ventily to nevydržali. V autorizáku navrhnutá oprava: výmena motora. Našli sme servis kde zrepasovali hlavu válcov, ale trvalo to zhruba mesiaca cela sranda stála asi 1000,- € samozrejme už dali komponenty ktoré to vydržia. Tak len toľko.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 24.03.2019 - 20:36:15
podpalene ventily su vysledkom chybne nastaveneho davkovania, cize chudobnej zmesy. to je cele.
nikto to seriozne nenastavil/neskontroloval, z dlhodobeho hladiska sa stalo co sa stalo, zial,
potom to vrha zle svetlo na lpg ako take :(
k tomu ze auto slo na benzin po vypnuti lpg normalne... ziadne auto s podpalenymi ventilmi nejde normalne...

Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: FeriCh 25.03.2019 - 09:02:22
Marcel00 naozaj niesom servisný technik a nerozumiem všetkému. To auto chodilo pravidelne aj na kontrolu a nastavenie LPG, či to bolo správne či nie spravené o tom môžeme len špekulovať a nič to nezmení. Info že neodporúčaju LPG, jedine ak priamo z výroby a aj to o tých ventiloch sme dostali nezávisle z troch zdrojov a to servis ŠKODA v Leviciach, servis ŠKODA v Poprade a jeden servis ktorý nakoniec sa podujal spraviť repas hlavy válcov. To čo som napísal že "na benzin to šlo normálne" som napísal zle, myslel som tým že sa pomerne bez veľkých problémov dalo dostať s autom domov a potom sa presúvať zo servisu do servisu, na LPG to nešlo ani omylom.

Aby nevznikol nejaký dojem že som odporcom LPG, to nie je pravda, som za každé palivo čo rozhýbe motor auta aby sme sa dostali kam chceme. Týmto príspevkom som chcel len odporučiť že nech si dobre pozisťuje či to motor vydrží. Čo si budeme nahovárať staré motory toho vydržali neskutočne veľa, oveľa viac ako dnešné.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: SiFoN 25.03.2019 - 11:31:40
mozno moja skusenost.. mal som Hondu HR-V 1.6.. auto som kupil uz s namontovanym LPG systemom zn. Tartarini.. auto bolo dovezene z Talianska.. a mozem teda potvrdit slova o tom ze ked niekto zanedba udrzbu tak to potom tak aj dopadne.. konkretne moje auto malo plusminus rovnaky vykon na benzin aj na LPG, ale tak ci tak na dany kW vykon slo strasne slabo.. pri pohone LPG zvyklo casto samovolne zdochnut.. sanie som mal zasrate od nejakeho cierneho maglajzu.. naozaj zalezi na tom aky system je v aute namontovany a kto sa ako o auto staral.. cize mozno aj lepsia moznost je kupit auto bez LPG a dat si ho namontovat u firmy s dobrymi referenciami.. ak uz clovek chce do toho investovat a pocita s navratnostou.. samozrejme moje skusenosti su s danym autom, system nahrady benzinu za LPG nespochybnujem a nehanim, ale ja uz by som si to znova nekupil..

inak co sa tyka samotneho LPG, ma svoje vyhody aj nevyhody.. medzi vyhody samozrejme patri lacnejsie vozenie sa, ale taktiez spalovanie LPG je cistejsie (co ocenia ekologicky zmyslajuci ludia) a vdaka tomu menej zasiera a karbonuje olej, cize v podstate sa moze predlzit interval vymeny.. nevyhody ako sa spominalo vyssia teplota spalovania cize hroziace podpalenie ventilov.. na to existuje liek vo forme dalsej mensej investicie do systemu ktory chladi sedla ventilov a predchadza tym ich podpalovaniu.. vyssia teplota samozrejme znici aj zapalovacie sviecky o nieco skor, pise sa bezne interval skrateny z 20-50 000km na cca 5000km, avsak moja skusenost je taka ze aj po najazdeni 10 000km s jednymi svieckami som nepozoroval zmenu zapalovania ci nejake vynechavanie.. no a treba tiez ratat ze ked si clovek kupi auto uz s namontovanym LPG, zivotnost nadrze je papierovo 10r a treba ju po uplynuti toho obdobia vymenit co je investicia cca 200€.. samozrejme nie 10r od kupy auta ale od montaze danej nadrze.. su tam aj nejake dalsie naklady na udrzbu ako pravidelne vymena filtrov kvapalnej a plynnej fazy, co su ale zanedbatelne polozky..
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 25.03.2019 - 13:28:43
ferich, to co ti povedali v skodovkach je absolutny blud a neznalost... nic proti tebe.
sifon... moje sviecky maju uz 135.000km, z toho 105.000 na benzin, resp. 30.000 na plyn.

azijske motory su nachylne na vyssiu teplotu horenia, zle naladeny system ma za nasledok podpalenie ventilov aj v pripade benzinoveho pohonu. mam azijsky motor, napriek tomu mam lpg, nastavene to mam tak ze od 2500 uz ide na benzin. od 2000 pridava okrem lpg aj benzin v spravnom pomere s lpg. moj motor toci bezne okolo 1500, takze na benzin sa jazdi cca 10perc. z celkoveho stylu mestskej jazdy. rovnaky system mam aj v P1007-micke. nedam dopustit a siel by som do toho znova...
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: FeriCh 25.03.2019 - 21:04:57
Marcel00 Bolo to služobné auto takže ma to vôbec netrápilo. Ja ako laik neviem posúdiť čo je pravda a čo nie, ale zväčša berieme že to čo povie autorizovaný servis by malo byť pravda. Na druhej strane musím povedať, či napísať že staršia fábia s takým istým motorom, 1,2 HTP mala tiež LPG a mala najazdené cez 300 tis km a nebol žiadný problém a LPG bolo montované v tej istej firme. Takže si myslím že novšie motory nevydržia toľko čo tie staršie a všetci vieme asi prečo. Šetria sa výrobné náklady.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Modzillo 26.03.2019 - 09:03:01
https://www.auto.cz/prestavby-vozidel-na-lpg-opravdu-se-stale-vyplati-jake-motory-jsou-vhodne-pro-prestavbu-128473

Možno niekomu pomôže...
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Falco 26.03.2019 - 09:41:50
Ten argument so setrenim nakladov je taky bullshit, ktory slovaci miluju ..

1. Naklady sa setrili v roku 1930 rovnako ako sa budu setrit v roku 2030
2. Odolnost motorov neklesa, ale sa upravuje. Jedna vec je motor z roku 1990 tazky 300kil vyrobeny zo zliatiny 30tich kovov, ktory sice vydrzi vysoke teploty, ktore sposobuju nepresne zapaly sposobovane nepresnym spalovanim a taktiez LPG, ale za to ma kompresny pomer mizerny, lebo nezvladne poriadne tlaky, efektivita spalovania je niekde na urovni 15%. Druha vec je motor z roku 2018, ktory cely z lahkeho hlinika, ma dokopy 50kg, potrebne casti su zo zliatin 2-3 kovov alebo cistej ocele, ktora je upravena na vydrz vysokych kompresnych tlakov, presnost zapalovania, ale za to nedokaze odolat vysokym teplotam, pretoze za normalnych podmienok na to dovod ani nie je.
3. Preco by mal vyrobca robit motory, ktore zvldnu nadmerne teploty ked naopak tlaci na znizovanie teploty spalovania, presnejsie horenie a tym padom vyssiu efektivitu motora. Vdaka tomu si moze dovodlit spravit motor s presnym zapalovaniim, nizkou prevadzkovou teplotou, lahkou konstrukciou.

Z tohto vyplyva, ze ak niekto chce do toho davat LPG, tak argument "setri sa na nakladoch" je totalna blbost. Prirovnal by som to k tomu ako ked si niekto na bicykel da raketovy motor a potom nadava, ze vyrobca bicyklov setril a jemu sa to kvoli tomu rozpadlo. Bud si ten bicykel spevnim a teda motor na LPG napriklad robim s primazavanim/chladenim ventilov alebo na to proste kaslem.

Ale jeden obrazok je za 1000slov, takze:

 [ You are not allowed to view attachments ]
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Modzillo 26.03.2019 - 09:46:16
Paťo  :D :D :D
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: CiNiK 26.03.2019 - 10:05:05
Cesta k spokojnosti s prestavbou na LPG podľa mňa vedie cez 3 základné podmienky:

1) Dobrý motor.
Vhodný je "blbovzdorný" motor s nepriamym vstrekovaním, predimenzovanou konštrukciou a "tolerantnou" riadiacou jednotkou.
Ideálne kombinácia tvrdených sediel ventilov a hydraulického vymedzovania vôle ventilov, prípadne jednoduchého mechanického nastavovania.
Ponuka vhodných motorov sa už teraz rapídne zužuje a LPG do budúcnosti čaká "klinická smrť", pretože nebude čo prestavovať. (Doomsaying by CiNiC)

2) Dobrý plynár (montážnik)
Tých je na našej rodnej hrudi približne ako prstov na ruke pracovníka píly v Čiernom Balogu...

3) Dobrá prestavbová sada.
Ideálne je nechať si auto prestavať - pričom dobrý plynár (podmienka 2) zabezpečí splnenie aj tejto podmienky.
Práve dobrý plynár upozorní, že prestavbová sada za pár stoviek nedáva zmysel, pretože obsahuje napríklad nekvalitné vstrekovače, s ktorými budú skôr alebo neskôr problémy.


A keďže práca montážnika LPG akoby dementov priťahovala, tak už som zbežne videl:

 - vstrekovače LPG navŕtané do sania ako keď Fero drží prvý krát vŕtačku (nerobím si ilúzie, že by sanie pred vŕtaním demontovali)
 - prebytok rúrky v dĺžke asi dvoch metrov zmotanej medzi podbehom a motorom (ani nebola tá oplastovaná, čo je u LPG bežná)
 - jednotku LPG voľne plandajúcu na drôtoch vedľa ECU motora
 - dieru do karosérie, ako by ju vykúsal túlavý Pes baskervillský
 - rôzne klbka drôtov omotané lepiacou páskou okolo ostatnej kabeláže
 - autá prestavané na LPG, ktoré nefungujú v režime plne otvorenej škrtiacej klapky
 - autá, čo majú problém držať voľnobeh, takže ho montážnik nastaví na 1000Rpm a vybavené

 :dance

Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Qcko 26.03.2019 - 10:19:41
A k tomu ti takéto auto potom príde do "normálneho" servisu a ty otvoríš kapotu a povieš pánkovi, že nemôžeš auto opravovať lebo je tam plyn, ktorý robil presne niekto taký ako píšeš a k ničomu nie je prístup (keďže do LPG zasiahnuť človek nemôže a ani nechce).

Ale keď je všetko dobre (fakt dobre) spravené, tak plyn frčí (ale to by som si musel namontovať sám a na to nemám oprávnenie :) )

Ale LPG bude večná vojna, ja osobne proti pánkom, ktorí sa chcú voziť za pár korún do práce na svojej fábii nič nemám, ale tých borcov (ktorých vidím väčšinu), ktorí majú V8 alebo V10 motor a tam im to cvaká o dušu a tankujú benzínu za 10€ len pre istotu, tak z toho je mi do smiechu, hlavne že má riadne AUDI*.

* - doplní si značku kto chce akú :D

p.s.: inak sme tu už celkom OT  :bandit
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 26.03.2019 - 14:30:15
jediny CiNiC ov nazor za poslednych 5 prispevkov tu ma rozumny podklad. :clap

Qcko, na to nevidim nic zle ak si da niekto do V10 lpg, uplne v pohode podla mna a
preco ma platit 6€/100km ked moze platit 3€/100km.
nejako mi unika pointa, to zato ze mam kopec prachov tak budem KING a machrovat ze
spalim mesacne 300€ namiest moznych 150? by som bol iny magor potom... to si ani
tu V10 nezasluzim.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Qcko 26.03.2019 - 18:57:41
Pretože auto má byť o radosti, preto.
Názov: Re:LPG do PGT 1007
Prispievateľ: Marcel00 26.03.2019 - 21:13:57
na radosti z jazdy s akymkolvek autom/motorm sa nic predsa nemeni, ci uz spalujes plyn alebo benzin/naftu. na tom sa snad zhodneme, ci? :)