Prichádza malý predvianočný update.
Ako som vyššie písal, nechal som v Peugeote vymeniť silenblok motora, trvalo viac než mesiac kým sa silent dostavil z výroby a neskôr z centrálneho skladu vo FR. Pekne tam žiari, a čo je najlepšie, konečne je pri rozbiehaní, podradení ticho. Malo to už dosť brutálny zvuk, takže zrazu to bol dosť veľký nezvyk, ale máme to za sebou. Cena 110€ silent aj s výmenou. Jednou cestou som vozidlo registroval do maďarského "Főnix Program"-u (maďarská variácia "Každý vek má svoje výhody, 25% z ceny dielu a ďalších 25% z ceny servisného úkonu.), dostal som k tomu aj krásnu kartičku
na druhej strane samozrejme r.v, VIN, a typ vozidla.
Po výmene guľového čapu a tyčky stabilizátora na pravej strane sa poddala aj tyčka na strane ľavej, takže aj tá sa namontovala nová
Killer dostal čisto nové zimné pneu Nokian W+ (WR) o rozmere 205/60 R15, rýchlostný index však len H čiže o stupeň nižší ako by to malo byť (tým pádom si v zime nad 200 nezajazdím ). Hodené boli na origo elektróny Turbo/V6. Vyvažované boli dvakrát zasebou (prvý nemenovaný servis v Rimavskej Sobote nebol schopný ich normálne vyvážiť takže auto plávalo a triaslo ako divé, po druhom vyvážení v Budapešti bolo všetko OK). Čakám sneženie aby som mohol otestevať ako sa pneu správajú, Nokianky som ešte v živote nemal. Na foto aj rozdiel pneu 195/65R15 vs 205/60R15, respektíve 'homemade' pomôcka na povolenie šróbov.
Všimol som si, že po naštartovaní sa pár sekúnd zahmlievalo čelné sklo, kým sa nezapla klimatizácia. Robilo to už aj minulý rok ale veľkú pozornosť som tomu nevenoval. Napadlo ma že skontrolujem motorček nastavovania klapky prívodu vzduchu (recirkulácia vzduchu), slabina každej 406-tky. Kolík ktorý hnal ozubené koliesko bol odlomený z motorčeka, tým pádom sa klapka volne pohybovala pri pohybe za pomoci gravitácie (zvyčajne na pol otvorená a na pol zatvorená poloha). Zohnal som plne funkčný použitý motorček za ~8eur. Zatial to vypadá tak že to bude OK, uvidíme kedy sa poddá aj tento motorček
na videu už funkčné otváranie/zatváranie.
https://youtu.be/2oL7axon8VMAko predvianočný darček auto dostalo nové rádio. Vymenil som staršie Sony MEX-N5000BT za MEX-N5100BT. Trošku iný design, lepšia aplikácia na telefón, viac možností. Staré rádio sa mi podarilo predať za veľmi dobrú cenu, takže s doplatkom 10€ mám nové rádio v záruke, inak by som nad tým vôbec nebol rozmýšľal.
Pre istotu som nechal skontrolovať geometriu, keď už je auto na nových pneu aby niečo aj vydržali. Geometria v pohode, zadnú nápravu netrebalo dostavovať, pravý predok trošku áno (gulový čap spravil svoje), takže môžem s kľudným svedomím brázdiť cesty
Na teraz všetko, pripravujem sa na výmenu pravého prahu (konečne), odhadovaná cena zákroku 110€ + náklady na farbu/lakovanie. Prikladám fotku na potešenie očka, nočná jazda cez Budapešť (holt, cez víkend nuda
), fotka na jednom zo známych námestí, Hősök Tere - Heroes Square - Námestie Hrdinov.