Ked si nie isty, tak radsej by som dal 10w-40. To je taky univerzal pre nase geolokality. Automobilky sa snazia davat lahkobezne oleje, t.j. 0w a 5w z dovodu, ze robia tensi mazaci film, su menej huste a tym padom aj robia mensi odpor v motore cim dosiahnu o 0.0001 litra mensiu spotrebu, ktoru zaokruhlia v testoch na 1 liter a mozu predavat auto s 2.5l/100km spotrebou
.. naozaj sa Ti (podla mojho nazoru) neoplati a ani nevyplati davat 5w olej. 10w sa dava aj ked napr. klepu zdvihatka z dovodu, ze je hustejsi a pomalsie z nich vytecie a celkovo ulozenie ventilov a ich casti je tym olejom viac a dlhsie zaplnene.
Pri Tvojom aute by som mozno uvazoval aj o 10w-50, ktory je zatepla hustejsi nez 40tka. Na bezne jazdenie to nema vplyv, vacsinou sa to dava do sportovo pouzivanych aut ako su tu ludia s gti6 a pod., oni Ti povedia. Ja som ho daval do 406tky lebo ked som vylieval 40tku z motora tak bola redsia nez voda a nejako ma to znervoznovalo. A pri horucavach v lete som si vsimol, ze olej dosahuje vacsie teploty nez je bezne. Predsa len chladenie nie je az take ucinne v tych horkach a este k tomu to chladi aj klimu a naviac prevodovku.