Tesi ma vznik tejto rubriky a budem rad za kazdeho noveho jazdca alebo fanusika tohoto športu.
Pokusim sa vam v kratkosti priblizit svoje autoslalomove auto, vacsina uprav je jednoducha a z ďalšieho textu vyplyva,
ze na dobre slalomove auto netreba vela, mnohi ho maju doma a ani o tom nevedia. Na slalome sa casto zucastnuju aj
uplne obycajne auta a vysledkom mnohokrat prekvapia.
Jedna sa o
Peugeot 106 1.3 rallye S1 1994
Auto pochadza z IT a okrem prednych sportovych H&R pruzin a sportoveho vzduchoveho filtra bolo v seriovom a zachovalom stave.
V ramci autoslalomu (serial
http://www.autoslalom.sk) je zaradene do kat S1 (auta bez uprav alebo iba male upravy do 1400ccm)
Kratku dobu som v aute mal aj motor 1.6 16V ale na slalome sa mi zacalo darit az s povodnym 1.3 motorom.
MotorMotor je seriovy, preventivne vymenene tesnenie pod hlavou a pri tej prilezitosť mierne znizena hlava pre vacsiu kompresiu.
Vymenene kruzky a ojnicne loziska + sroby. Samozrejme nove simeringy a gufera.
Spodny silentblok motora Powerflex
Olej Total Racing 10w50
Palivo Shell V-power99.
Naporove sanie, na niektorych tratiach jazdim obcas aj bez filtra.
VyfukZvody seria, stredny diel Noname a koncovy diel je nerezovy tuning tlmic.
PrevodovkaSeriova, v r 2012 som pri prechode na 15" kolesa vymenil povodny staly prevod 4,5 za 4,7 z Peugeot-a 307. Spojka seriova.
Disky a pneuDisky 7x15 zavodne OZ
Pneu semislick Kumho v70a alebo Toyo R888 195/50 R15
BrzdyDo 8/2013 seria a teraz dosky Mintex, kotuce vrtane a drazkovane Starline sport (citate dobre
) vzadu seriove bubnove po repase.
Kvapalina a trubky seria.
PodvozokDo r. 2012 seriove tlmice a H&R pruziny. Momentalne seriove tlmice prerobene na sportove vo firme Karazy v hu. Pruziny Eibach. Podvozok funguje genialne.
V prednych ramenach a stabilizatoroch silentbloky Powerflex.
Horne ulozenie seria.
Zadna torzna tyc znizena o "jeden zub".
Preventivne repas zadnych ihlickovych lozisiek.
Geometria: 0 az 1 mm rozbiehavosť.
KaroseriaOdlahcena v ramci povolenych uprav autoslalomu. To znamena bez zadnych sedaciek a rezervy.
Od 9/2013 laminatova predna kapota.
V aute je sportova sedacka vodica, 6-bodove pasy a volant.
Ostatne seria.
RiadenieSeria, bez serva, na slalom vsak servo odporúcam, inde ho netreba.
RadenieSeria
InéVentilator chladenia na vypinac, v letnych horucavach a pri dablovani je to viac menej nutnosť.
Zvysok seria.
Ak si este na nieco spomeniem, tak to co najskor doplnim.
V pripade otazok sa smelo pytajte.
Sportu zdar