PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Motoršport => Úpravy nevyhnutné pre motoršport => Téma založená: Zolii 10.02.2014 - 18:39:25
-
Tesi ma vznik tejto rubriky a budem rad za kazdeho noveho jazdca alebo fanusika tohoto športu.
Pokusim sa vam v kratkosti priblizit svoje autoslalomove auto, vacsina uprav je jednoducha a z ďalšieho textu vyplyva,
ze na dobre slalomove auto netreba vela, mnohi ho maju doma a ani o tom nevedia. Na slalome sa casto zucastnuju aj
uplne obycajne auta a vysledkom mnohokrat prekvapia.
Jedna sa o Peugeot 106 1.3 rallye S1 1994
Auto pochadza z IT a okrem prednych sportovych H&R pruzin a sportoveho vzduchoveho filtra bolo v seriovom a zachovalom stave.
V ramci autoslalomu (serial http://www.autoslalom.sk) je zaradene do kat S1 (auta bez uprav alebo iba male upravy do 1400ccm)
Kratku dobu som v aute mal aj motor 1.6 16V ale na slalome sa mi zacalo darit az s povodnym 1.3 motorom.
Motor
Motor je seriovy, preventivne vymenene tesnenie pod hlavou a pri tej prilezitosť mierne znizena hlava pre vacsiu kompresiu.
Vymenene kruzky a ojnicne loziska + sroby. Samozrejme nove simeringy a gufera.
Spodny silentblok motora Powerflex
Olej Total Racing 10w50
Palivo Shell V-power99.
Naporove sanie, na niektorych tratiach jazdim obcas aj bez filtra.
Vyfuk
Zvody seria, stredny diel Noname a koncovy diel je nerezovy tuning tlmic.
Prevodovka
Seriova, v r 2012 som pri prechode na 15" kolesa vymenil povodny staly prevod 4,5 za 4,7 z Peugeot-a 307. Spojka seriova.
Disky a pneu
Disky 7x15 zavodne OZ
Pneu semislick Kumho v70a alebo Toyo R888 195/50 R15
Brzdy
Do 8/2013 seria a teraz dosky Mintex, kotuce vrtane a drazkovane Starline sport (citate dobre :) ) vzadu seriove bubnove po repase.
Kvapalina a trubky seria.
Podvozok
Do r. 2012 seriove tlmice a H&R pruziny. Momentalne seriove tlmice prerobene na sportove vo firme Karazy v hu. Pruziny Eibach. Podvozok funguje genialne.
V prednych ramenach a stabilizatoroch silentbloky Powerflex.
Horne ulozenie seria.
Zadna torzna tyc znizena o "jeden zub".
Preventivne repas zadnych ihlickovych lozisiek.
Geometria: 0 az 1 mm rozbiehavosť.
Karoseria
Odlahcena v ramci povolenych uprav autoslalomu. To znamena bez zadnych sedaciek a rezervy.
Od 9/2013 laminatova predna kapota.
V aute je sportova sedacka vodica, 6-bodove pasy a volant.
Ostatne seria.
Riadenie
Seria, bez serva, na slalom vsak servo odporúcam, inde ho netreba.
Radenie
Seria
Iné
Ventilator chladenia na vypinac, v letnych horucavach a pri dablovani je to viac menej nutnosť.
Zvysok seria.
Ak si este na nieco spomeniem, tak to co najskor doplnim.
V pripade otazok sa smelo pytajte.
Sportu zdar
-
z ďalšieho textu vyplyva,
ze na dobre slalomove auto netreba vela, mnohi ho maju doma a ani o tom nevedia. Na slalome sa casto zucastnuju aj
uplne obycajne auta a vysledkom mnohokrat prekvapia.
Je to tak, slalomy jazdia aj autá, ktoré na to nie sú vhodné. Podľa mňa dokoncale preverí schopnosti vodiča viesť auto, ale aj ako dobre ho pozná a vie, kde sú schopnosti ako šoféra, tak aj auta. Je to vysoko návyková vec, ktorá stála a ešte bude stáť aj moja 306 :rock
Inak veľmi pekný popis auta, tvoja 106 je už asi medzi slalomovou komunitou legendárna.
Inak Zoli má v zásobe ešte aj 205 1.9 GTi, 206 RC 180, aj 405 T16 4x4, hádam niekedy predstavíš aj tie :yes
-
Zolii, perfektný príspevok. :yes
-
Perfektné. Musíš ma raz k tomu pusti aspoň raz nech ti poslintám volant... :blush
Pár vyvolených vie ako som "skoro" kúpil 106 Rallye ale naneštastie zvíťazil rozum. Zatiaľ... :time
-
preco mi hovoris rozum?
-
Martine, dávám ti tak jeden, dva slalomy na keré sa dojdeš podivat, nebodaj ťa nekdo zveze, ideálne Stano, Zoli alebo já a už nebude cesty späť :skleb
-
Tak už len sa ubrániť pokušeniu ísť sa podívat... :bandit
-
Takú malú by som bral :) až mi srdce poskočilo keď som ju videl . Zoli akú máš 205 ??? :wasntme už som na SK dávno nevidel žiadnu peknú :tmi
toto bola moja posledná 205 v poradí piata :heart
-
ja bych sa prišiel aj pozreť a možno si raz aj skusil suťažiť :D ale bojím sa o vlastne auto :D
-
ved po bazároch ich je ešte dosť :D
-
to zase ne D mám dosť sa starať o jedno auto :D :D :D snad ked uvidím tak pojdem skusiť aj mojim autom raz ak bude mať na štartovne :D :D
-
Som rad ze vznikla tato cast fora :-)
Velmi rad si precitam o autach hocico, hlavne ked je Peugeot spojeny s motorsportom :-D
Raz by som to chcel vyskusat aj ja, ale s autom mojich snov by som velke sance nemal :D (6,94kg/HP je sice nieje zle, ale dlzka 4615mm a sirka 1780mm nieje prave vhodna na slalom :-D)
A ked nie ako zavodnik.. aspon podporit Vas pridem niekedy :-)
Zoli, Stano, Ivan gratulujem Vam k doterajsim vysledkom a prajem Vam vela uspechov aj v sezone 2014 :-)
-
Krásny Pug :yes uvidim ako to bude u mna tento rok ale dúfam že zavítam niekde a skúsim môj prvý slalom :)
-
Zoli má ešte podarenú 206 RC, ktorá je však od kedy ho poznám na zdviháku :D
manko: Krásna 205 na fotke, podľa líšt súdim že GTi ? 1.9 alebo 1.6?
To je autko, ktoré by som si chcel veľmi skúsiť, keďže ide o legendu a podľa mnohých zdrojov za najlepší a najzábavnejší hot hatch všetkých čias.
Ja som sa zatiaľ umiestnil posledný, ale aj to je umiestnenie, hádam sa to zmení tento rok ;)
-
Tak 205ka je fajnová vozil som sa na takej všeto bolo v GTI všetky lišty nárázníky interier len motor bol len 1.4 :D Ale podla mna to išlo slušne :) Tá 1.9 s tým musí robiť divy :)
-
No táto bola verzia Sorrento Green takže tmavo zelená metalíza zeleno čierne sedačky zelený koberec a motor 1,6 GTi 83 Kw rok 1994 išlo super :) Potom som mal ešte pred týmto zeleným červenú 1,6 76kw , červenú 1,9 94kw , čiernu 1,9 88kw , bielu normálnu 1,1 (lenochod :D ) , ale dve ktoré išli ozaj najlepšie boli posledná zelená 83 kw a 1,9 94 kw tá išla ozaj super :) Poprípade viem dat fotky potom niekde len neviem kam by som to mohol strčiť :D
-
vytvor im vlákno trebárs aj sem, ide o športové modely značky Peugeot :), teda myslím tie GTička.
Mám v pláne si zadovážiť ešte 106 S16 s tým 1.6 motorom zo saxa VTS, aj 205 1.9GTi ... ledažebynie :D
-
Ivan 306ka ti nestačí ? :D Či vlastne peugeotov nikdy nieje dosť ! :sun
-
mám pre ne slabosť, tieto francúzske FWD krabičky sa mi skutočne viacej páčia výzorovo ako hocijaké Lamborghini a moderné Ferarri :)
Jediné ferarri na ktoré by ma ukecali namiesto peugeotov by bolo asi F-40 ;)
-
Tak u mna je to podobne :) Mne osobne sa páči strašne taliansky design ako napr Alfa 159 :) a ked ferrari tak jedine legendu F-40 to je samozrejmosť :) Z nových ferrari je podla mna krásna Itália :)
-
Zolii aky priemer maš predne kotuče?
-
:rock :yes
-
Martine, dávám ti tak jeden, dva slalomy na keré sa dojdeš podivat, nebodaj ťa nekdo zveze, ideálne Stano, Zoli alebo já a už nebude cesty späť :skleb
Nie každý má rovnaké záujmy. Veľa ľudí myslí na životnosť svojho tátoša a nebude jazdiť súťažne!!!
-
veď jedno auto na motoršport a premiestňovadlo na jazdenie z A do B, netreba tam týrať 65kw diesel na cesty.
S tou životnosťou, čo ja viem, keď sa človek dobre a pravideľne stará, tak auto znesie, a keď nie, tak sa opraví a je to :)
-
Tak by to bolo ideálne, ale nie každý si to môže dovoliť mať doma napr. dve autá. Aj keď autá sú dnes lacné a chceš ich mať v dobrom stave, tak súčiastky moc nezlacneli a čím vyššia kubatúra, tým drahšie náklady na súčiastky. Začína to od pneu. Malé autá čo majú 13-14 palcové disky to je v pohode, ale pri väčších diskoch ide aj cena pneu hore. A ja trápim 55kw na slalome, ale starám sa oň a je to sranda keď upracem nejaké nadupané mašiny s tým mojím bicyklom. :D
-
Veľmi podarený pug, nech sa darí do budúcna :)
Pre tieto 106-tky rallye a 206rc, 205 a 306 gti mám slabosť :wasntme
-
106 su dokonale na tieto ucely. A necueujem sa ze na 1.3 ralllye to ide lepsie ten 16v je stavany na ine veci .... palec hore ;)