Autor Téma: Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?  (Prečítané 5249 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« kedy: 08.02.2023 - 13:19:46 »
Pri kontrole nemrznúcej kvapaliny som zistil, že má hnedú farbu. Čo to môže znamenať? Inak vyhovuje do -17 st. C. Môže to byť tým, že som vlani omylom dolial do modrej nemrznúcej zmesy červenú?

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #1 kedy: 08.02.2023 - 17:45:32 »
Znamena to len tolko, ze setris na nespravnom mieste a motor Ti zvnutra koroduje, lebo ta chladiaca kvapalina je davno za zenitom (vycerpane inibitory korozie). Treba staru kvapalinu vypustit, vyplachnut chladic, naplnit okruh cistou vodou, zahriat motor nech sa otvori velky okruh a vyplachne sa bordel odvsadial a potom po vychladnuti tu vodu vypustit. Ak nepojde dostatocne cista voda, tak opakovat az kym nepojde relativne cista. Az potom naplnit okruh novou chladiacou zmesou. A pozor, plnit dostatocne koncentrovanou, tzn. aspon minus 35, kedze v bloku motora nejaka voda vzdy zostava a nariedi tu novu kvapalinu. A na zaver este jedna dobra rada do buducna - menit chladiacu kvapalinu treba kazde cca 4 roky, to nie je dozivotna napln.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #2 kedy: 08.02.2023 - 20:34:17 »
Nemrznúcu kvapalinu som menil pred 3 rokmi. Vlani som ju dolieval prípravkom na upchatie chladiča,lebo máličko prepúšťal. Čiže nebola stará. Okrem toho som ju dolial novou kvapalinou. Pred zimou som ju kontroloval a bola priehladná. Prekvapuje ma, že za pár mesiacov počas zimy zhnedla, čo má byť dôsledok korózie.

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #3 kedy: 08.02.2023 - 20:55:08 »
Tazko hodnotit ci korozia, ci chemicka reakcia tych troch roznych zloziek, alebo korozia sposobena tou chemickou reakciou. V kazdom pripade je vymena potrebna co najskor, ta farba znaci problem. A btw. naliat do chladiaceho okruhu akukolvek tesniacu zmes ktora ma zastavit uniky je cesta do pekla. Zanesie to cely okruh, tzn. nielen chladic, ale aj radiator kurenia a teda sa moze kvoli tomu aj zhorsit chladenie motora a aj vykurovanie interieru. Mal si vymenit chladic a nie liat do okruhu chemiu. Ale ano, je to lacne riesenie. Sice zle, ale lacne.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #4 kedy: 08.02.2023 - 21:25:23 »

   bežne som používal " stop leak " a nikdy nezanieslo ani jeden radiator , ani jeden chladič ... iba upchalo dierku . stačí
    použiť iba raz . každé nasledovné použitie je už rizikové ......     

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #5 kedy: 09.02.2023 - 06:06:30 »
Má to auto automatickú prevodovku?
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #6 kedy: 10.02.2023 - 16:00:41 »
Nemá automatickú prevodovku. Prečo sa na to pýtaš?

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #7 kedy: 13.02.2023 - 06:35:48 »
Automaty majú chladič v ktorom vie presakovať tesnenie a to potom farbí chladiacu do hnedej farby časom.

Každopádne ak je na manuálnej prevodovke chladiaca hnedá, tak je po zenyte, bolo by dobré ju vymeniť, mínusové teploty zvládať môže, ale o mazacích a ochranných schopnostiach sa už dá celkom pochybovať. Druhá vec je, že až po výmene sa zistí, či ju niečo kontaminuje (ale mastné oká je vidno dobre na hladine v expanzke, to sa vidieť dá aj teraz - ak nie sú, tak vypustiť, prepláchnuť, dať novú a spokojne sa voziť :) ).
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #8 kedy: 13.02.2023 - 09:25:34 »
Odkedy chladiaca kvapalina v motore má niečo  spoločné s prevodovkou, to som ešte nepočul.Kadial by sa tam mala dostať,či  cez spojku.
« Posledná zmena: 13.02.2023 - 09:44:27 od jsbb32 »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #9 kedy: 13.02.2023 - 10:29:30 »
Normálne hadicou do chladiča, ako vždy. Dokonca je tam aj zvlášť termostat... takto to vyzerá (narýchlo som našiel obrázok na nete).
Na diagrame sú to hadice 25 a ďalej ;)

Bavíme sa samozrejme výhradne o automatoch, preto som sa na automat pýtal  :angel
« Posledná zmena: 13.02.2023 - 10:39:55 od Qcko »
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #10 kedy: 13.02.2023 - 12:12:05 »
to je chladič oleja a nie chladiacej kvapaliny

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #11 kedy: 13.02.2023 - 12:55:50 »
Samozrejme, ale preteká ním aj kvapalina ktorá chladí olej :) A to je miesto, kde sa vedia stretnúť. :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #12 kedy: 13.02.2023 - 14:12:29 »
neviem na ktorom aute ,ale urcite tam budu  dva chladice jeden na vodu a druhy na olej.

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #13 kedy: 13.02.2023 - 14:28:11 »
Asi nebude ľahké nájsť miesto, kde prechádza olej do chladiacej kvapaliny. Keď prejdú mrazy, kvapalinu vymením a uvidím, či sa to zopakuje. Preplachovať môžem obyčajnou vodou alebo len destilovanou?

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Prečo má chladiaca kvapalina hnedú farbu?
« Odpoveď #14 kedy: 14.02.2023 - 03:19:12 »
Ak sa ti dostáva olej do chladiacej kvapaliny,tak to bude  jedine motorový a to cez vadné  tesnenie pod hlavou,to zistiš ci mas vo vode/chladiacej kvapaline / olejove škvrny.