Autor Téma: 1.4 VTi 70kW  (Prečítané 14593 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
1.4 VTi 70kW
« kedy: 24.10.2018 - 20:33:39 »
Zaujímali by ma hlavne osobné skúsenosti s týmto motorom. Mám svoje auto dosť rád, v podstate som s ním veľmi spokojný po každej stránke. Kúpil som ho ako certifikovanú jazdenku s najazdenými 26 880 km. Od toho času som na ňom nabehal zatiaľ cca 8000 km. Po 7100km od výmeny oleja mi zasvietila kontrolka žltej farby signalizujúca nízku hladinu oleja. Dolial som preto viac ako 1l oleja. Auto budem priebežne sledovať, no nepotešila ma jedna informácia. Medzi rečou sa mi k tomu jeden dosť dobrý mechanik vyjadril, že je to začiatok problémov. Že tie motory mali a majú reálne problémy. Týka sa to celoplošne týchto motorov, kde uviedol konkrétny prípad, ked auto žralo postupne liter oleja na cca 1000km, strácalo kompresiu, motor bol v podstate na tom veľmi zle. Dosť v podpbnom znení sa mi vyjadril druhý mechanik, že tie motory sú dosť problémové a je dosť možné že je to začiatok problémov. Vraj tieto motory moc nevydržia, u niekoho sa po cca 50 000km robila generálka, u niekoho väčšie číslo, ale tie problémy sú dosť častým javom. Po generálke ide skôr o oddialenie problému. Niekto má problémy zase po 50 000 km, bol prípad že aj po 5000 km, pričom sa s motorom už nedalo nič robiť.
Má s týmto motorom niekto reálne skúsenosti? Fakt neviem po tomto čo od toho čakať. 3 mechanici sa mi k týmtp motorom vyjadrili v podobnom znení. Celé ma to dosť mrzí.
Ďakujem za každú odpoveď.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #1 kedy: 24.10.2018 - 21:06:04 »
Môžeš námatkovo osloviť pár členov:

pipistrel:  https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,63.0.html

CiNiC: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3861.0.html

putzig: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,85.0.html

Ďalej napr. roboZV alebo Ivan Valenta.

Tak narýchlo.

Každopádne áno, motory vyvíjané v spolupráci s BMW (motory Prince) boli na tom veľmi zle čo sa životnosti a problémov týka. Môžeš si o nich toho nájsť veľa aj na nete, montovali sa aj do Mini Cooper napr, keď hodíš do google "Motor Prince", alebo EP3/EP3C ;)

SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #2 kedy: 24.10.2018 - 21:51:29 »
Dušan (Qcko) ja mám 1,4 HDi tak nemôžem sa zapojiť.
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline rages129

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 192
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #3 kedy: 24.10.2018 - 23:14:18 »
ak ti to povedali 3. mechanici niečo na tom bude :)

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #4 kedy: 25.10.2018 - 10:40:17 »
Dušan (Qcko) ja mám 1,4 HDi tak nemôžem sa zapojiť.

Vlastne hej :D

Pamätal som si 1.4  :blush

Ale ostatných som hádam trafil  :angel
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline robozv

  • ID: 034
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.194
  • čiara nie je múr, kto brzdí je druhý
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #5 kedy: 25.10.2018 - 21:20:32 »
netrafil :-) ja mam 1,6 VTi
Peugeot 3008 Allure 6/2019 1,2 PureTech 96/130 Hnedá Cuprite
Peugeot 308 SW ACTIVE 6/2011 1,6 VTi 88/120 Terre d´ombre
Peugeot 307 HB 6/2006 1,4 65/90 Gris cendré
TREK superfly 9.8 r.2015

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #6 kedy: 25.10.2018 - 21:37:15 »
Tak sa teda vyjadrím aj ja. Mám síce väčšieho brata, teda 1.6 Vti, ale technológiou a konštrukciou sa jedná v podstate o to isté. Aj keď po internete nájdeš príspevky, ktoré tvrdia, že práve Tvoj motor je, čo sa týka spoľahlivosti o niečo lepší...neviem posúdiť...Auto mám od roku 2012, kupoval som ho ako nové a musím si zaklopať, zatiaľ som nemusel riešiť žiadnu vážnejšiu chybu.  Momentálne má motor najazdené niečo cez 85.000 km a stále plní veľmi dobre svoju úlohu. Olej mením pravidelne najviac po 10.000 resp. raz za rok (podľa toho koľko najazdím - je to rôzne). Motor má radšej vyššie otáčky. Štandardne jazdím v meste niekde medzi 2 až 3 tisíc resp. pod 2 tis. idem málokedy, skôr ho vytáčam (od 4.000 vyššie naplno prejavuje svoju agilitu). Čo sa samozrejme prejavuje na spotrebe oleja. To, že tento motor žerie olej je dané jeho konštrukciou a samozrejme špecifikáciou oleja (viskozitou). U mňa sa spotreba pohybuje medzi 1 liter na 7.000 až 10.000 km. V lete je jeho spotreba samozrejme vyššia - vyššie teploty = redší olej = vyšší apetít motora. Nejak to neriešim, keďže ako som písal mením olej aj tak po max. 10.000 km. Ono tie dnešné motory sa svojou kvalitou a spoľahlivosťou už nevyrovnajú starým atmosféram a osobne si myslím, že každý nový motor žerie olej. Kvôli ekológii/spotrebe sa vyrábajú oleje, ktoré sú ľudovo povedané moc riedke... a teda skôr náchylné na vyššiu spotrebu. Na druhej strane výrobcom deklarované hodnoty km, kedy meniť olej sú skôr ideál ako realita - napr. pri mojom motore bol predpis 30.000 km, čo by som svojmu autu nikdy neurobil.  Aj na starých autách, čo som doteraz mal (vždy to bol "hladký" benzín), som olej nikdy nemenil neskôr ako po 10.000 km, dokonca som mal aj kratší interval. A to bol olej s vyššou špecifikáciou (5W-40, 10W-40). Ono o auto sa treba aj starať, teda pokiaľ chceš, aby Ti dlhšie slúžilo. Ak nechceš, tak nebudeš moc riešiť jeho spoľahlivosť, lebo ho aj tak po max. 4 rokoch vymeníš za iné....
Trochu mi príde zvláštne, že si auto už kúpil a ideš teraz riešiť jeho spoľahlivosť...pričom píšeš, že si s ním spokojný...
Ešte viac by Ti vedel k Tvojmu motoru povedať Cinic, ktorý s ním najazdil cez 120.000 km a nepamätám sa, že by sa niekedy sťažoval na jeho spoľahlivosť...
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #7 kedy: 25.10.2018 - 22:24:13 »
netrafil :-) ja mam 1,6 VTi

Ale trafil, VTi je VTi  :P
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #8 kedy: 26.10.2018 - 08:11:28 »
Ďakujem za odpovede. Nuž, auto som začal riešiť z prirodzenej obavy po tom, čo som na ten motor počul dosť negatívne odozvy s mierne katastrofickými scenármi. Na aute potrebujem reálne behať a mám isté očakávania aj čo sa týka nájazdu kilometrov. Informovanosť je často dosť dôležitá už len vedieť na čom sme. V prípade výskytu reálnych problémov je rozdiel ak sa závada dá efektívne opraviť a rozdiel ak sa nedá alebo ide iba o dočasné riešenie - nepomer cena/vyriešenie problému. V podstate som chcel vedieť, čo môžem od toho očakávať.
Nuž ale ako sa dozvedám, skúsenosti s týmito motormi sú naozaj rôzne. A dosť ma teší, že nie iba negatívne. Samozrejme, že bude mať veľký vpyv aj spôsob používania, servis a údržba, kto čo tankuje a pod. Veď práve to, že moderné motory už celkovo nebudú to, čo bývali. V segmente B v podstate už ťažko nájsť normálny motor, všetko trojvalce a ak je tam nejaký výkon tak iba preto, že to poháňa turbo. Kat. C o niečo lepšie, ale tiež cena nového auta s normálnou výbavou a silnejším motorom je dosť veľká. Pri jazdenkách sú reálnym problémom stočené kilometre - žiaľ, bežná prax, takže ak by jediným problémom bolo dolievanie oleja hoc aj každých 3000km, tak v tom nevidím žiaden problém. Ak by to bolo len to.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.162
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #9 kedy: 26.10.2018 - 14:26:45 »
Všetko dôležité napísal Putzig.

Mne moja 1.4 brala cca. 0,5-0,7L na 5000km, čo je zrejme unikát, pretože to býva oveľa viac. Motor je citlivý na viskozitu a neodporúča sa liať tam hustejší olej ako je uvedená norma.
Motory Prince majú zaujímavú konštrukciu a to, že žerú olej nie je vada ale vlastnosť. Poznám X iných motorov od "renomovaných" značiek, ktoré žerú násobne viac.

Čo sa týka spoľahlivosti - neviem aký máš ročník. Prvé ročníky mali problémy s rozvodmi (napínak reťaze) a s mazaním za studena. Postupne sa motory upgradovali (iné olejové čerpadlá, iné kanáliky v hlave valcov a pod.) a posledné ročníky od cca. 2011 roku sú zbavené 99% múch, ktoré mali prvé kúsky.

Ja som motor "zabiehal" štýlom vysoké otáčky, nikdy nedusiť pod 2000, vždy najprv zahriať motor, nikdy nevybiehať plný plyn na diaľnicu a pravidelne som mu doprial VIF do benzínu (každú nádrž...).

Ak by si chcel vedieť niečo konkrétnel, kľudne sa spýtaj...  :call


PS: Prikladám jeden dokument ak trochu vládneš angličtinou...

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #10 kedy: 26.10.2018 - 19:54:47 »
ja som kupoval v AAA Auto ako dvojročné, dnes, desaťročné má cez 120 tis, do cca 100 tis som olej nedolieval. a napriek tomu, čo sa na fóre písalo/še, som dával olej z nálepky na kapote a intervaly z návodu. používam ho v posledných rokoch skoro výhradne v meste, priemerná rýchlosť je 38km/hod, spotreba cca 7 litrov.
uvažoval som o "novom", ale - v niektorých diskusiách tvrdia že posledné bezkurvítkové autá sú spred 2010 :-)
včera som išiel do Begamu, že si vezmem od nich iOn-a, lenže už bol predaný. uvažujem, že VTI bude v garáži, bude stáť  PZP + EK + STK. čo dva týždne dobiť batériu.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #11 kedy: 26.10.2018 - 23:36:17 »
Ďakujem! Vami zdielané skúsenosti ma moc potešili :-) Verím, že pri správnom servise, údržbe a spôsobe používania bude ešte dlho slúžiť :-)
Je nutnosť pri týchto VTi v záujme životnosti tankovať vysoko oktánové palivá? Doteraz som tankoval V-Power od Shell, racing na pumpe nemali.
Aký olej do toho odporúčate? Momentálne mám predpísaný olej 5w30 od Total quartz, dolievaný helix shell 5W-30 ECT. Mal by byť teda kompatibilný ten helix. Počul som ale, že ani total, ani castrol ani helix nie sú moc dobré oleje, čo ma tak trochu zarazilo. Je ešte niečo lepšie?
Mám priebežne kontrolovať pri týchto VTi stav reťaze? Auto nemá palivový filter osve ale mal by byť v čerpade. Po ak nájazde km sa odporúča ho dať vyčistiť?

Offline robozv

  • ID: 034
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.194
  • čiara nie je múr, kto brzdí je druhý
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #12 kedy: 27.10.2018 - 14:52:09 »
Za mna: so vsetkym co napisali Cinic a Putzig suhlasim. Olej som zacal dolievat tak asi po 60000km cize po 6tej vymene oleja. Tiez ho menim kazdy rok a olej lejem vzdy ten isty TOTAL INEO ECS. Tankujem na Shelke obycajny 95 + vzdy dolievam VIF. Nan rocnik 2011 normu euro5. Od niekadial viem ze tato norma uz nema problemy ako mala 4ka. Mam suseda ktory ma rv 2009 1,6 tiez SW a dolieva kazdych 1000km !!!!!!! ale nikdy sa inak na ten motor nestazoval. Kludne napisem ze tento  botor je fajn. Jedine co zacinam pocitovat je ze pri nizsich otackach prudsie pridam plyn tak pocut taky dunivy zvuk neviem co to moze byt.
Peugeot 3008 Allure 6/2019 1,2 PureTech 96/130 Hnedá Cuprite
Peugeot 308 SW ACTIVE 6/2011 1,6 VTi 88/120 Terre d´ombre
Peugeot 307 HB 6/2006 1,4 65/90 Gris cendré
TREK superfly 9.8 r.2015

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #13 kedy: 27.10.2018 - 20:46:54 »
Naozaj ešte raz ďakujem všetkým za odpovede.
Budem sa snažiť tomu dať pravidelný servis a údržbu a verím, že motor bude dlho slúžiť a nabehá veľa km.
V podstate môj štýl jazdy je obdobný ako vyššie spomínaný. Najprv motor naštartujem, počkám kým prestane reťaz cvakať, ustália sa otáčky (cca 2 minúty) a idem. Motor postupne zahrievam miernou jazdou. Preraďujem pri studenom motore cca 2200-2300 otáčok, snažím sa ho držať na cca 2200 otáčok, kým podľa snímača nie je olej zohriaty na 90. A keďže nie je to úplne presné takto určiť že je motor zohriaty, niekedy na dialnici ešte čakám nejaký čas kým mu vypálim (takto niekedy otravujem kamionistou rýchlosťou cca 70 km :D) Následne, keďže väčšina ciest je dialničných a olresné cesty, na dialniciach idem vo vyšších otáčkach v kuse. V podstate som aa tu aj raz pýtal, či nevadí ak prechádzam rýchlostnými cestami alebo dialnicami v kuse 130 km/h kde motor točí cca 4000 otáčok. Niekedy mi z času načas vypálim priedbiehaní aj 4500 otáčok. Snažím sa ale v tom krotiť, lebo aj vysoké otáčky treba s mierou. Takže skôr sa to budem snažiť robiť príležitostne.
Normálne preraďujem pri cca 2800-3000 otáčok, podľa situácie.
Tankovať budem asi raďsej 100 oktánový benzín odteraz od OMV, doteraz tp bol V-Power od Shell. Každých 5000km budem pridavať aditíva od PSA vyvyinuté proti usadeninám na týchto motoroch. Ten interval je ok?
Meniť olej budem do 10 000 km, pomôže kratší interval?
Na aute dám prekrytovať spodnú časť motpra a prevodovky kvôli zahroevaniu v zime a tiež bude na maske clona (v serioznej zime zakryta, v chladnom počasí poloodokrytá, v mete bez nej).
Nejak takto to budem robiť.

Moje otázky:
1. Ten interval na aditíva od PSA je každých 5000 ok? Alebo by mohol byť aj kratší? Na flaške je kazpdých 7 tis. Nepoškodí kratspí interval motor?
2. Má zmysel pre životnosť motora ísť ešte dole sintervalom menenia oleja -,pod 10 000km? Nezáleží na ročnom období kedy sa mení olej? (napr. keby sa mení na zimu, auto na chlade dlho stojí, nedegraduje sa sám od seba?) Sú fakt total quartz a helix slabé oleje? Podľa mňa tp bude všetko plus mínus podpbné tie oleje od renomovaných výrobcov.
3. Sú ešte možné nejaké iné opatrenia, ktoré som nespomenul a boli by vhodné? Napr. či treba prečistiť a ako často palivový filter v čerpadle.
Ďakujem.
3.

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:1.4 VTi 70kW
« Odpoveď #14 kedy: 27.10.2018 - 22:38:28 »
ad 1) miesto PSA aditíva dávaj radšej VIF do každej nádrže a kľudne tankuj 95ku na Slovnafte (alebo OMV, SHell). Výjde Ťa to lacnejšie a urobí to rovnakú službu, možno aj lepšiu. Tankovať 100oktán je zbytočný, nič tým síce nepokazíš, ale ani nezískaš. Pre svoj lepši pocit, ale môžeš sem tam natankovať 98ku alebo 100ku, a bez aditíva.

ad2) kratším intervalom výmeny oleja nič nepokazíš, ale myslím, že tých 10.000 je tak akurát. Zase to netreba preháňať. Olej dávaj taký aký odporúča výrobca. Dôležitá je samozrejme špecifikácia resp. norma oleja,ktorú odporúča PSA (PSA B71 2290). Túto spĺňa spomínaný Total. Okrem toho Total dodáva oleje práve pre PSA autá, tak prečo vymýšľať. Pre Tvoj lepši pocit tam môžeš dať Mobil ESP Formula 5W-30, má o kapánek lepšiu viskozitu pri vysokých teplotách ergo by sa mal menej míňať...ale reálne sú tie rozdiely minimálne. Nič tým, ale nepokazíš, no je drahší ako Total.

ad3) auto nemá palivový filter, a neviem o tom, že by niekto čistil čerpadlo... ako som písal v bode 1- tankuj na známych pumpách (Slovnaft, OMV, Shell) a lepšie na takých, čo sa nachádzajú na frekventovaných miestach (t.j. časté dopĺňanie zásob a pravidelná údržba zásobníkov).

Viac ma nenapadá.
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384