Martin47, všetkého veľa škodí. Keď si dáš naraz viac liekov (vyššiu dávkovanie) si skôr zdraví?...
Ja tankujem OMV MaxxMotion 100plus, ale nie pre väčší výkon, nie som naivný, ale preto, že to je jediné palivo bez pridanej biozložky.
Biozložky v palive sú síce ekologické, ale pre motor to nie je to pravé orechové.
Aditíva sa do paliva pridávajú (pre nás bežných motoristov), aby bol motor čo najdlhšie čistý (pri ich pravidelnom používaní). Sú aditíva aj pre šport, ktoré zyšujú výkon motora. Ak dáte aditíva veľa, je to pre motor šok, dôjde k rýchlemu uvoľneniu usadenín, čo môže v extrémnom prípade zničiť motor.
Aditíva sa majú používať v predpísanom množstve ( čo znamená miligramy, až stovky miligramov na kilogram paliva), aditíva majú motor čistiť pomaly, aby sa pomaly uvoľňovali usadeniny v motore.
Ako som spomýnal, otázka je na ekomomiku toho celého.
Ak bežný vodič a najazdím do roka 7.000 km, tak za prémiové palivo zaplatí o 84,- euro viac, ako za obyčajné palivo za rok.
Ak podnikateľ a najazdím do roka 35.000 km, tak za prémiové palivo zaplatí o 420,- euro viac, ako za obyčajné palivo za rok.
Bude motor po používaní aditíva po najazdení 160.000 - 200.000 v takej kondícii, že budem opravovať menej?
Asi nie, lebo mám dojem, že sme zblbnutý z reklám výrobcov prémiových palív...
Úloha aditív v motore je, udržať moror čistý a tým urdžať výkon motora v rozpetí 90 - 100% ako keď bol motor nový.