PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => PSA - dokumenty a odporúčania => Téma založená: Modzillo 21.01.2016 - 08:31:23

Názov: PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.01.2016 - 08:31:23
Ahojte, všetci.

Rád by som všetkých upozornil, že PSA vydalo usmernenie k motorom 1.2 PureTech (zatiaľ pre motory s výkonmi 110k a 130k), podľa ktorého sa mení odporúčané palivo z BA95 na minimálne BA98.

Nejde o žiadnu konštrukčnú závadu, toto usmernenie sa týka 5 krajín - SR, ČR, Maďarsko, Rumunsko a Chorvátsko, v ktorých boli robené rozbory paliva BA95 a zistilo sa, že BA95 nemá v našich zemepisných dĺžkach a šírkach také vlastnosti ako na západe EÚ. Benzíny s oktánovým číslom 98 a vyššie majú iné vlastnosti a sú vhodnejšími palivami pre horeuvedené motory.

V praxi to znamená toľko, že podľa portálu natankuj.sk sú v SR až 4 (slovom štyri) benzínové čerpačky, ktoré ponúkajú BA98, takže zostáva tankovať 99+ alebo 100-oktánové palivá.

Ak budem vedieť niečo viac, určite info doplním.
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: CiNiK 21.01.2016 - 08:33:42
Nj. Slovensko. Podobné odporúčanie je aj k motorom VTi, keďže náš benzín je naozaj nekvalitný. Preto dávam VIFko alebo tankujem EVO99+...  :angry
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Marcel00 21.01.2016 - 09:03:06
len na doplnenie, jedna sa o vysku oktanoveho cisla? alebo ine doplnky v palive ktore 98 ma a 95 nema.

ano ako hovori cinic, zial ina moznost nieje, je to hnus, preto zlate rakusko.
OT: ja som dvakrat natankoval benzin na SK do tojotky a spotreba isla o skoro lilter hore...  :bandit
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.01.2016 - 11:04:33
CTRL+C & CTRL+V: Pohonné hmoty s oktánovým číslom (OČ) 95 vyskytujúce sa v Maďarsku, v Českej republike, v Chorvátsku, v Rumunsku a na Slovensku obsahujú špecifické zložky, ktoré negarantujú dlhodobé optimálne fungovanie týchto motorov. V týchto krajinách je nutné používať bezolovnaté benzíny s oktánovým číslom vyšším alebo rovným 98.

Žiadne ďalšie info nemám a ani po ňom nepátram, beriem to ako fakt...
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Falco 21.01.2016 - 12:14:31
Dovod je velmi jednoduchy. Benzinove motory s preplnovanim pracuju s vyssim kompresnym pomerom, ktory vychadza z preplnovania. Tym, ze je vo valcoch vyssi tlak, zmes sa rychlejsie zahreje a moze dojst k samozapalu, resp. predcasnemu zapalu co pri 3 valcovom motore moze sposobovat vacsie komplikacie ako pri 4 a viac valcovom (nepravidelnejsi chod, razantne nizsi vykon, poskodenie sviecok, pripadne az casti motora). Kedze u nas je sice norma, ktora definuje, ze 95 oktanovy benzin ma mat minimalne 95 oktanov, norma dodrzana byt nemusi. Ak motor pracuje s predpokladom, ze palivo ma aspon 95.5 oktanov pre zarucenie dokonaleho chodu (co je pomerne caste, vid. priloha), moze sa stat, ze natankovanie paliva z LukOil s 95.2 oktanovym cislom moze/nemusi sposobit problemy.

Isty problem moze nastat napriklad pri natankovani na Jurki s palivom o vlastnostiach 93 oktanoveho cisla alebo u Honzu z Ostravy co predava benzin z kosacky cez obecny rozhlas.
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: CiNiK 21.01.2016 - 12:52:13
Raz v živote som natankoval na Jurki... vtedy ešte do 206ky. Auto išlo ako lemra a na druhý deň výmena vstrekovača - bordel v benzíne. Odvtedy pre mňa tieto pochybné benzínky neexistujú a tankujem len na Slovnafte.  :angel
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Igor_h 21.01.2016 - 16:59:12
Takže konečne sa vykľulo šidlo von z vreca a asi toto je ten hlavný dôvod prečo sa do týchto krajín prestali dodávat PureTech motory 110 a 130 konové .... 
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Marcel00 21.01.2016 - 17:49:18
Za bordel v benzine v raili ti moze palivovy filter. Vstrek neodide len tak ;) jurki ma svoje zdroje tak ako ine cerpacky. Statne hmotne rezervy treba udrziavat cerstve. Snad si nikto nemysli ze to recykluju. :)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: CiNiK 21.01.2016 - 19:55:24
206ka palivák nemala...  ;)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.01.2016 - 19:59:11
Za bordel v benzine v raili ti moze palivovy filter. Vstrek neodide len tak ;) jurki ma svoje zdroje tak ako ine cerpacky. Statne hmotne rezervy treba udrziavat cerstve. Snad si nikto nemysli ze to recykluju. :)

Bingo, ide o verejné tajomstvo...

Takže konečne sa vykľulo šidlo von z vreca a asi toto je ten hlavný dôvod prečo sa do týchto krajín prestali dodávat PureTech motory 110 a 130 konové ....

Neviem o tom, že sa prestali dodávať motory PureTech 110k... Dočasný výpadok PureTechu 130k by som s týmto vôbec nespájal...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Marcel00 21.01.2016 - 20:20:01
Cinic, a prave preto si si ho mal dat. ;)
Modzillo, chcel som tym povedat ze zakladny produkt maju viacmenej vsetci (jurki, shell, omv, slovnaft...) rovnaky, prevadzkovatelia/znacky pump ho uz iba aditivuju, tu ide len o serioznost prevadzkovatela pumpy, v akom stave a cistote udrzuje svoje nadrze. takze co sa Martinovi stalo na jurki, sa mu moze kludne stat aj na slovnaftke.

trh je volny a slobodny. :)
sory za ot, nechcel som tymto smerom rozvijat temu. porucam sa a vela zdaru a kvalitneho benzinu zelam. :)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: pacho 24.01.2016 - 23:28:27
no ja by som to tak bohorovne nenapísal, že sa to môže stať aj na Slovnaftke. Predsa Slovnaft má iný systém kontroly, ako Jurky kdesi na JRD. Ja mám podobnú skúsenosť s Jurky, na Slovnaftke sa mi to ešte nestalo, ani som nepočul, že by niekto mal problém.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Falco 25.01.2016 - 08:00:34
Myslim, ze tato tema bola vytvorena za ucelom oznamenia odporucania od PSA a bola vysvetlena. Kto kde tankuje a preco, by sa malo rozoberat inde
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.10.2016 - 15:33:53
AKTUALITA: počnúc dnešným dňom je pre motor EB2DT (1.2PureTech 110k) povolené používať benzín s oktánovým číslom 95. Nové nariadenie platí pre všetky autá s kódom motora HNV, t.j. VF3xxHNVxxxxxxxxx.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: mpa 22.10.2016 - 17:03:33
toto všetko tu už bolo - za socíka, niekedy po '86-om mi w353w začal na "špeciále" skackať. prešiel som na super a bolo, spotreba išla dolu presne podľa špecifikácie - merala, určovala sa v gramoch na kilowat. a super bol ťažší (viac olova).
ps - na každom stojane je štítok o kontrole a prehlásenie o kvalite. a všetci púonúkajú "kvalitnejšie", hoci už základ je kvaôitný a obsahuje všetko, čo ...
pps - hanzelka a zikmund v cestopise píšu aj o reklame - LEPŠIE ZLEPŠUJE LEPŠÍK.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Brdko 02.11.2016 - 22:22:54
Ahojte, som tu nový a poprosil by som o radu. Zatiaľ som dlhoročným spokojným majiteľom 407-čky. Keďže však už má nejaký rôčik, pokukujem po novom 308sw, konkrétne  1.2 PureTech STOP&START EAT6 130k. Dosť ma však zarazila info priamo u predajcu o nutnosti tankovať min. 98-čku, tak ako tu píšete aj vy. Je to naozaj nutné? Čo sa môže poprípade stať? Resp. píšete že to už neplatí pre 110k verzie motora. 130k verzii stále "nechutí" 95-ťka? Ak by to tak bolo zrejme by ma to úplne odradilo a pôjdem do dieslu (jediná iná možnosť automatu pri tomto modely a tá je moja podmienka). Ďakujem za info a rady.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 03.11.2016 - 05:55:30
Vitaj medzi nami. Ono takto - povedal by som, že dôležitejšou informáciou je fakt, ze motor 1.2 PureTech 130k je momentálne neobjednatelný. Dôvody sú vysvetlené v inej téme. Zatiaľ nebol stanovený dátum opätovného spustenia predaja v krajinách, v ktorých je dočasne nedostupný.

K palivu - nikdy som nesledoval výdavky na pohonné hmoty, pretože jazdiť treba a je to pre mňa relax. Do každého jedného auta som vždy tankoval to, čo som pokladal za najlepšie = do benzínových áut išla vždy "stovka", bez ohľadu na cenový rozdiel medzi 95-kou. Na plnej nádrži to je cca 3-5 EUR, čo mi nepríde ako závratná položka, ktorú keď ušetrím, budem sa mať lepšie.
Motor 1.2 130k je fakt dobrý a ak by sa vrátil s odporúčaním tankovať min. 98-čku, tak by som ho kvôli tomu nevylúčil zo zoznamu adeptov na kúpu.

V služobnej 308SW mám 1.6 BlueHDi 120k EAT6 a ten motor ide parádne. Z toho, čo som mal možnosť jazdiť, tak pocitovo ide práve v 308SW najlepšie. Pre 508 SW je tiež fajn. V novej 3008 som ho prevetral v surovom aute, na pocit išlo slabšie (pritom rozdiel je cca 100 kg). Keď bude mať kolega nabehaných viac km, porovnám to znovu. Každému pasuje niečo iné, určite odporúčam vyskúšať to pred kúpou...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Brdko 04.11.2016 - 19:04:12
Ďakujem za info.Benzín dnes objednaný. Je v cenníku a predajca s tým nemal problém, tak hádam bude  :). Ďakujem za cenné rady, uvidíme čo bude keď príde. Zatiaľ je termín polka februára.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 04.11.2016 - 20:30:04
Jo, akurát dnes som tiež zistil, že od januárovej výroby je znovu možné dodať tento motor...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Karoot 19.06.2017 - 17:40:06
Ahojte, všetci.

Rád by som všetkých upozornil, že PSA vydalo usmernenie k motorom 1.2 PureTech (zatiaľ pre motory s výkonmi 110k a 130k), podľa ktorého sa mení odporúčané palivo z BA95 na minimálne BA98.

Nejde o žiadnu konštrukčnú závadu, toto usmernenie sa týka 5 krajín - SR, ČR, Maďarsko, Rumunsko a Chorvátsko, v ktorých boli robené rozbory paliva BA95 a zistilo sa, že BA95 nemá v našich zemepisných dĺžkach a šírkach také vlastnosti ako na západe EÚ. Benzíny s oktánovým číslom 98 a vyššie majú iné vlastnosti a sú vhodnejšími palivami pre horeuvedené motory.

V praxi to znamená toľko, že podľa portálu natankuj.sk sú v SR až 4 (slovom štyri) benzínové čerpačky, ktoré ponúkajú BA98, takže zostáva tankovať 99+ alebo 100-oktánové palivá.

Ak budem vedieť niečo viac, určite info doplním.

Je dostupná aj niekde nejaká oficiálna správa?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 19.06.2017 - 18:47:09
Netuším a tipujem, že nie... Ide o info z 1/2016, v tom období mali túto informáciu všetci predajcovia a technici zo slovenských dealerstiev.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Karoot 21.06.2017 - 17:03:05
Odpoveď od predajcu:

"Dobrý deň,

V technickom preukaze aj v servisnej knižke máte napísané , že sa môže tankovať benzín od 95.

Ale aby klient udržal auto v čo najlepšej kondícii   je dobré pri týchto turbo benzínových motorizáciach  tankovať ten lepší benzín, čiže ja by som Vám odporúčala tankovať 98 a viac......

Pekný zvyšok dňa."
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.06.2017 - 18:31:32
... čiže to, čo sme tu všetci písali...

V prechodnom období, kedy výrobca odporúčal tankovať do týchto motorov 98/99/100, bolo v techničákoch uvádzané palivo "98". Po technických inováciách/úpravách sa vrátilo do techničákov palivo "95".
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: stevo 27.06.2017 - 11:34:44
Zdravím mal by som otázku.Som vlastníkom Peugeotu 2008 s motorom 1,2 Puretech 81kw 110k ,EB2DT.R.v 7/2015.Aké palivo by bolo najvhodnejšie tankovať 95 či 100?Predchádzajúci majitel tvrdil ,že tankoval iba na OMV 95. Alebo najlepšie tankovať Maxxmotion 100.Ešte by bola možnosť 95 +VIF.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 27.06.2017 - 13:34:00
... v technickom preukaze je uvedené palivo... Ak tam je BA95, tak môžeš tankovať 95-ku. Ak tam je BA98, tak minimálne 98-čku.

Ak pošleš VIN, skúsim preveriť na importe, do ktorej skupiny výnimiek (ne)patrí toto konkrétne auto...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: stevo 27.06.2017 - 13:52:18
Modzillo posielam VIN - VF3CUHNZ6FY084217.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 27.06.2017 - 14:24:03
... malo by ísť o motor, ktorý bol vyrobený/uvedený do prevádzky pred tým, než sa došlo na to, čo tu v strednej Európe vlastne tankujeme... Takže odporúčam tankovať 98-čku, alebo 100-vku. Už len preto, že toto auto je vybavené motorom, ktorý nie je prispôsobený na tankovanie našej 95-ky. Na tunajšiu 95-ku sú prispôsobené až motory s označením HNV = viď tvoje VIN, motor v tvojom aute je označený ako HNZ.

Ako som tu už písal, čerpačiek, ktoré v SR ponúkajú 98-čku, je ako šafránu, takže odporúčam tankovať 99+ alebo 100-oktánové palivá.

Otázka znie, čo sa 95-kou dá pokaziť a čo sa dá vylepšiť pridaním VIFu...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: stevo 27.06.2017 - 14:34:08
Super ďakujem pekne.Predošlý majiteľ tankoval iba 95 na OMV .Auto ma najazdené na toto palivo 13000km.Nemohlo sa nič stať za tú dobu respektíve nemohlo mu to uškodiť? Ja som už tankoval pre istotu 100.Hlavne že v technickom preukaze je 95-ka.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 27.06.2017 - 14:38:29
To je práve to... Na túto otázku asi neexistuje odpoveď. Predpokladám, že na takom malom nábehu sa nemohlo nič stať.

95-ka nie je pre tento motor vyslovene nevhodným palivom, jednoducho len nemá také vlastnosti, aké by mala mať resp. aké má na západe EÚ. Z tohto dôvodu sa neskôr prešlo na 98-čku... Ako som už spomínal, aktuálne predávané motory už sú na 95-ku prispôsobené, ale čo konkrétne sa menilo, absolútne netuším.

Čo sa týka údaju v technickom preukaze - písal som, že motor pochádza z obdobia, kedy sa o problémoch s kvalitou paliva ešte nevedelo. Údaje z techničáku sa pri prepise prenášajú do nových techničákov.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Marcel00 27.06.2017 - 14:40:27
stevo, riesenim je aj 95ku tankovat v rakusku, samozrejme ak si z BA. inak je moj dotaz irelevantny. sory za spam.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: stevo 27.06.2017 - 14:43:13
No práve že som z opačného konca z CA. Nevadí máme tu OMV.Tak budem tankovať Maxxmotion 100.Len dúfam že predošlé tankovanie 95-ky  mu neuškodilo.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 27.06.2017 - 14:48:52
Nehľadajme chyby tam, kde vôbec nemusia byť... Treba si odsledovať záruku (aktuálne platí do 30.7.2019 alebo do najazdenia 60 000 km) a predĺžiť ju podľa potreby (max. na 8 rokov alebo 200 000 km od začiatku používania). Myslím, že počas tejto doby by sa závady na motore mali prejaviť...  ;)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: stevo 27.06.2017 - 14:56:10
O.k uzavriem to tým že budem tankovať 100.Tiež si myslím že by sa nemalo nič stať s motorom .Ešte by som mal posledný  dotaz koľko stojí predĺženie záruky na 8 rokov?O takejto možnosti som ani nevedel.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 27.06.2017 - 15:14:51
Je na to dosť zložitá tabuľka - ona je jednoduchá na pohľad, ale trochu ťažšia na pochopenie, ako vlastne funguje... Napr. predĺženie záruky na tvoje auto (ktoré už má záruku na 4 roky alebo 60 000 km) na celkovo 8 rokov a 100 000 km by vyšlo 892 EUR. Netreba to predlžovať hneď takto hranične, dá sa to predlžovať aj po rokoch a kilometre sú v intervale 20 000 km, tiež sa to dá postupne...

Prosím adminov, aby zvážili presun časti tejto diskusie do samostatnej témy...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: mihyli 19.08.2017 - 22:35:26
@Modzillo
Kolko stoji predlzenie zaruky na 3008 NEW ALLURE 1.6L BlueHDi S&S EAT6 88kW? Vdaka za odpoved.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 19.08.2017 - 23:30:16
Záruka sa dá predlžovať v ročných alebo dvadsaťtisícových intervaloch, pričom maximum je 8 rokov alebo 200 000 km. Je na to tabuľka, v pondelok môžem pozrieť konkrétne sumy (predĺžiť záruku vieme aj cez e-mail). Netreba predlžovať hneď na vybrané maximum, dá sa aj postupne každý rok. Predpokladám, že k novému autu poskytol predajca záruku 4 roky resp. 80 000 km alebo v prípade výraznej zľavy 2 roky bez obmedzenia km.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.08.2017 - 08:31:37
Prosím adminov, aby posledné príspevky, ktoré sa týkajú Optiwayu, prehodili do novej témy v sekcii "3008" - riešené veci nemajú s touto témou nič spoločné...

Ešte odpoviem sem - prikladám tabuľku, v ktorej si treba vybrať "svoje" požadované km a časové obdobie platnosti záruky, nájsť správnu súradnicu, ktorá znamená hodnotu záruky. V prípade už raz (alebo viackrát) predlžovanej záruky sa platí len rozdiel medzi už uhradenou sumou a "novou" sumou. Pri druhom a každom ďalšom predĺžení sa platí administratívny poplatok vo výške 20 EUR (Pozor!!! V prípade, že pri zakúpení nového auta bola 2-ročná záruka nahradená akoukoľvek predĺženou zárukou, berie sa toto ako prvé predĺženie a teda v prípade, že zákazník bude chcieť záruku predĺžiť, pôjde už o druhé predĺženie = +20 EUR.).
Názov: Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 30.06.2018 - 22:38:44
Nj. Slovensko. Podobné odporúčanie je aj k motorom VTi, keďže náš benzín je naozaj nekvalitný. Preto dávam VIFko alebo tankujem EVO99+...  :angry
Premýšlal som nad palivom, ktoré budem do svojho auta tankovať. Prečítal som si tento príspevok, mám VTi motor. No potom som čítal jeden článok, kde na Seate Leon testovali 3 palivá - 95,98 a 100 oktánové. Paradoxne 100 oktánový obstál najhoršie pokiaľ ide o výkon. Nerozumiem tomu. Viac oktánov, malo by sa rovnať viac výkonu. Nie je to len marketing? Hmm, jednak trochu pocvybujem, že benzínka OMV bude predávať viacoktánové prémiové palivo za rovnakú cenu ako napr. Shell a bude mať plus mínus rpvnako aditív, proste keď sa nielde pridá, inde sa ušetrí.
Podľa Vás to viacoktánové palivo šetrí motor alebo má aj zvýšiť výkon? Fant ma to dosť zaujíma rozdiel medzi prémiovým palivom Shell a OMV, oktány hovoria jednoznačne pre OMV, ale akosi tomu slepo neverím, hmm
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: IvanH 05.12.2018 - 11:25:37
Trocha to  oživím a doplním o moju špekuláciu.
Brat ma C3 puretech 110k. Kupoval ho v období keď boli 130k motory na Slovensku nedostupné. Teraz po približne 50k km, ked išiel do servisu na opravu laku v rámci záruky a motor mu začal padať do núdzového režimu. Došiel do servisu a rovno ho tam nechal. Zistili pevné častice v oleji. Olej bol menený asi 2 mesiace nazad v tom istom servise (vtedy dohodol opravu laku). Pre info auto tankované na 95% v rakúsku....
Výsledok - častice pochádzali z rozvodového remena ktorý bol napadnutý / poškodený / rozpustený olejom (pravdepodobne sa do oleja dostalo palivo a jeho biozložka napadá gumené časti)
PSA o probléme vie preto už zmenili materiál z ktorého je rozvodový remen vyrobený.
No a teraz moja uvaha prečo odpotúčali premiove paliva namiesto bežných. V 95tke ja asi 5% alkoholu/biozložky ale 100 oktanový benzín ho neobsahuje (aspon podľa toho čo som videl na youtube - sorry ale iba ak viete po magyarsky
  ) no a alkohol je ten zdroj problému aspon v tomto prípade.
Prípadne daľší zdroj problému - 130k motor je motor z priamym vstrekovanim (opravte ma ak sa mýlim) a 110k ma nepriame vstrekovanie kde palivo "umýva" nasavaci ventil a nevznikajú na nom usadeniny...

Ešte raz pripomínam že ide čisto o moju špekuláciu ale mne to dáva nejakú logiku prečo bola 95tka u nás tabu pre tieto motory.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Marcel00 05.12.2018 - 12:31:53
v prvom rade karbon je produkcia oturbeneho motra.
vyhovorit sa na typ benzinu je uplna hlupost, lebo kopec inych aut jazdi na nimi neodporucany benzin bez jedineho problemu
strasne nieco toto pocuvat, a ludia im to papaju aj s navijakom...

cely problem vidim v tych oturbenych pidimotorcekoch ktore su prilis preplnovane. kto kuri v peci alebo krbe tak krasne vidno co sa deje so sklom
krbu ked mame vela plamena v malom priestore, kedy vznikaju sadze a podobne :). princip takmer rovnaky.

asi sa hlboko mylim...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 05.12.2018 - 19:31:07
Keď som sa po tom, čo som sa dozvedel o odporúčaní PSA tankovať viacoktánový benzín, rozhodoval, aké palivo budem tankovať, tak som k tomu čítal na internete nejaké články, pýtal sa na názory iných užívateľov, prípadne z rôzneho prostredia. Jeden článok by som sem aj prihodil, ak by som ho našiel, ale asi by to bolo v rozpore s pravidlami fóra odkazovať na inú stránku. Mne z toho vzišlo, že vyššie oktány potrebujú iba športiaky a vyslovene vymedzené typy motorov, z ktorých už konštrukcie vyplýva, že to potrebujú a sú nato stavané, čiže len veľmi malé percento motorov. To, že pri spaľovaní vysokooktánového benzínu nedochádza k detonačnému horeniu a šetrí to každý motor, sú podľa môjho názoru iba marketingové lákadlá pre zákazníkov. Nielen, že sa testami nepotvrdil žiaden vyšší ťah motora pri viacoktánových benzínoch (ako to niektoré benzínky propagujú), ale ani žiadna štúdia hodnoverne asi nepreukázala, že by to nejak šetrilo motor (alebo o nej neviem).

Podľa mňa, keď Peugeot zistil, že VTi majú svoje problémy, tak potreboval ,,nájsť príčinu" alebo lepšie povedané sa na niečo vyhovoriť, zhodiť to na niekoho. Určite pre nich ľahšie povedať - nemohli sme pri vývoji vedieť, že máte nekvalitné palivá, problém je tam, basta, ako spraviť zvolávačku a repasovať, odškodňovať a pod. To dnes nie je moderné a nikto to robiť nechce. Často sa testujú výrobky na zákazníkovi, o čom svedčí aj vývojový cyklus áut, ktorý sa furt skracuje. Keď už sme niečo vyšperkovali a konečne odstránili chyby na konci vývoja, šup, ďalšia generácia, a zase testovací panák spotrebiteľ.

S usadeninami karbónu nemajú problémy iba oturbené motory, ale niekedy aj atmosféry. Pokiaľ viem, aj VTi s tým mali nejaké problémy. Lenže je rozdiel či napríklad so spomenutým motorom niekto chodieval 90% trás po meste krátke vzdialenosti a ťahal motor na spotrebu, dával čistiace aditíva alebo robil opatrenia aby tomu zabránil (teda ja tomu verím, respektíve dúfam v to).

Podľa mňa viacoktánové benzíny nemajú pre motory stavané na 95 oktánov žiadny zmysel. To ma chcú presvedčiť, že takisto kontrolované slovenské benzínky, ktoré majú 95 oktánov sú nedostatočné práve v oktánoch a nejaké francúzske benzínky, ktoré majú ,,ešte poctivejších" 95 oktánov sú na tom inak? Tak 95 oktánov vo FRA stačí, ale na Slovensku nie. Nerozumiem.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 05.12.2018 - 20:30:27
Zacal by som tym, ze neslo o "oktany" ale ta sprava hovori o pridanych aditivach v palivach pre dane oblasti. Keby to bol problem na strane vyvoja, tak by celoplosne na vsetkych trhoch tuto podmienku dali. Tankovanie viacoktanu sa docasne tykalo len 5tich krajin a nie na celom europskom trhu rovnako. Takze problem bol zrejme lokalneho charakteru a nie celoplosny a v tom pripade v tom palivo prsty mat mohlo. Nenapada ma dalsi dovod, pre ktory by sa mohli nastavit ine pravidla, ked vyroba je rovnaka.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 05.12.2018 - 20:41:55
Chlapi, nie som v tejto téme žiaden odborník... Boli tu už diskusie o tom, aký bordel tankujeme, že to často nemá s palivom nič spoločné. Dokonca sa mi zdá, že tu niekde bola aj tabuľka, ktorá hovorila o tom, že 95-ka je vlastne 93-ka (nepamätám si presne, ale skrátka norma to tak povoľuje).

Ja si tu nejdem nikoho obhajovať, ale autá, ktorých motory sú upravené na spaľovanie 95-ky, sú v ServiceBoxe označené špeciálnym "kódom". Už len pre tento rozdiel je zrejmé, že ide o technický zásah do motora a jeho úpravu a nie je to len o hľadaní výhovorky.

Keď som sa pred časom na túto problematiku pýtal, dostal som takúto nejakú odpoveď: krajiny strednej a východnej Európy tankujú ruské palivá, krajiny západnej Európy majú dostupné palivá od mimoruských dodávateľov. Podstatou nie je hľadať vinníka v Rusku, ale skrátka chemické zloženie jedného a druhého paliva je iné, nejakej zložky bolo v jednom druhu viac/menej ako v tom druhom a spaľovanie tak bolo treba upraviť. Ja som tomu vysvetleniu uveril a nemám dôvod hľadať "vinníka" niekde inde.

V USA som mal požičaný Hyundai Elantra (európska i30) s 2.0e a keďže tam tankujú 87-oktánový benzín, asi ťažko by takýto motor zvládol Európu.

Ešte dokonca mi napadlo, že staršie modely Nissanu (atmosférické benzíny) mali v Európe problém s nepravidelným chodom a zlým spaľovaním. A o dôvode som sa dočítal v jednom článku. Japonci tankujú "svoj" tichomorský benzín, kdežto benzín v Európe má iné zloženie a pritom rovnaké oktánové číslo.

Ale ako hovorím, nie som odborník na túto tému...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 05.12.2018 - 20:44:06
Na ťahu motora sa mi 100 oktán nijako neprejavil - testoval som to.

Prekvapil ma však MaxxMotion od OMV - najazdil som na ňom o 60 kilometrom viac ako na inom benzíne (testované 2x, mám tie isté trasy) - výkonovo bolo na tom auto rovnako, nič sa nezmenilo, no proste mi vyšla lepšia spotreba ako pri 95 zo Slovnaftu.

To len taká pikoška :)

Inak na starej 1.4i 55kW bol napr. 100 oktán poznať riadne - auto s ním riadne ožilo - sem tam som ho doprial 306ke.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 06.12.2018 - 21:49:16
RTG: Ak nešlo o oktány, ale o pridané aditíva, prečo potom usmernenie nebolo v intenciách odporúčaní prémiových palív alebo pridávania aditív do klasických palív? Nerozumiem, však oktánové alebo cetánové číslo automaticky neznamená obsah nejakých aditív, tie môžeš kľudne pridať aj do 95-ky.

Qcko: Potovnával si 100 oktán od OMW (Max mottion power) s klasickou alebo s prémiovou 95-kou?
Lebo zas mne sa od suseda dostala informácia, že tiež pri prémiovom palive jednoducho prepálil menej paliva na tú istú vzdialenosť, od ďalších 2 osôb, že auto malo lepší ťah, resp. bolo živšie pri prémiovom palive. No nešlo o 100-ku. Za mňa, ja som najprv tankoval VPower (95) a neskôr pre toto usmernenie som prešiel na MaxMottionPower(100). Či som cítil rozdiel? Nie.
Plánujem dávať VIF do klasickej 95.
Ak by som ale vedel o tom, že tá 100-ka má zmysel, tak by som do toho šiel. Diskusii som otvorený.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: mpa 07.12.2018 - 08:30:27
@Martin47 - neviem ako sa zmenila norma udávajúca spotrebupaliva. keď som sa o vec zaujímal, časoch s olovom v benzíne, platilo o "gramoch paliva" a tak "super" bol ťažší ako špeciál a tak skutočne LITROVÁ spotreba klesla. a to tak, že sa cenovo minimálne vyrovnalo. a keďže "špeciál" sa vyznačoval skackavosťou a stojan stál až za špeciálmi, tankoval som super, nemusel stáť v rade, ...
to je už tridsať rokov, svet je inde.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 07.12.2018 - 08:47:33
RTG: Ak nešlo o oktány, ale o pridané aditíva, prečo potom usmernenie nebolo v intenciách odporúčaní prémiových palív alebo pridávania aditív do klasických palív? Nerozumiem, však oktánové alebo cetánové číslo automaticky neznamená obsah nejakých aditív, tie môžeš kľudne pridať aj do 95-ky.

Qcko: Potovnával si 100 oktán od OMW (Max mottion power) s klasickou alebo s prémiovou 95-kou?
Lebo zas mne sa od suseda dostala informácia, že tiež pri prémiovom palive jednoducho prepálil menej paliva na tú istú vzdialenosť, od ďalších 2 osôb, že auto malo lepší ťah, resp. bolo živšie pri prémiovom palive. No nešlo o 100-ku. Za mňa, ja som najprv tankoval VPower (95) a neskôr pre toto usmernenie som prešiel na MaxMottionPower(100). Či som cítil rozdiel? Nie.
Plánujem dávať VIF do klasickej 95.
Ak by som ale vedel o tom, že tá 100-ka má zmysel, tak by som do toho šiel. Diskusii som otvorený.

100oktán vs klasická 95. (medzi klasickou 95 a VPower som žiadny rozdiel nenašiel)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: IvanH 07.12.2018 - 12:50:12
Tu je rozdiel medzi 100 a 95 oktanom. Vysledky analýzy na chromatografe.
95tka  Ethanol 4,94% ETBE 0,05% (https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether (https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether))
100ka Ethanol 0,43% ETBE 12,21%

No a skladovatelnost 95tky koli obsahu alkoholu limituju na 3 az 6 mesiacov a 100ky vyse roka....

Sorry obrazky grabnute z videa...
Ako sa to prejavi na konkrétnim motore je už iba otázka toho čoho je ten motor schopny...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: DKR 09.12.2018 - 07:58:25

Proste, dnes už palivo nerobí oktánové číslo, ale aditíva.
Myslím, že pri prémiových palivách nejde v prvom rade o výkon, ale o zlepšenie vlastností paliva, napr. čistiacu schopnosť paliva, zvýženie parametorv pre samovznietenie a podobne...
Otázka je, či prémiové palivo má také benefity, že sa to časom vráti finančne v údržbe motora? 
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: pacho 09.12.2018 - 12:12:08
osobne dávam VIF (nafta), a tam s cenou je kdesi úplne inde ako pri premiovkach. 0,5l VIFu sa dá zohnať za 7€, a pri väčších baleniach je to ešte menej.  Teoreticky z 0,5l ošetrím 500 l nafty, čiže cena sa pohybujeme, kdesi na 0,002€/liter. Ináč, to len na slovensku musia vodičov "oškubať" kde sa dá.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 09.12.2018 - 15:14:27
Stále celkom nerozumiem, z akého dôvodu je 95-ja mimo spomínaných krajín v poriadku a napr. na Slovensku už nie. Veď ak raz je rovnaké oktánového číslo, tak problém bude niekdeninde, napr. v celkovej kvalite paliva. Prečo potom usmernenie neodporúča viac aditivovane palivá, ale priamo oktany. Potom klasické palivo so špeciálnym aditívom, ktoré zvyšuje iba oktánového číslo by malo byt ok.
Nuž aj referencie užívateľov a asi aj názory sú rôzne. Za mna 95 V Power a 100 MaxMottion tienisté z hľadiska výkonu. Či niektoré z nich viac šetrí motor ako to druhé to asi je vecná téma. Verím však že aditivovanejšie palíva predlžujú životnosť a sú podstatnejšie zhladiska životnosti ako oktany.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: pacho 09.12.2018 - 16:26:00
veď to je úplne jasné, tak ako máme v EU dva druhy potravín, , práškov,,,  tak isto je to aj s benzínom, a naftou. Niekde naftu predávaju taký  hnoj, na ktorý sa nedá jazdiť, a keď už nič iné tak Ti aspoň "zamrzne". Zrejme na "západe " neaditivované paliva by ani nepredali, a tuna z toho robia niečo extra.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 09.12.2018 - 21:28:44
Inak, môžu nejak uškodiť aditíva vo zvýšenom ako odoorúčanom dávkovaní? Sú aditíva, ktoré sa odporúčajú výrobcom pridávať pri každom tankovaní, ale aj aditíva, ktoré sa odporúčajú dávať raz za povedzme 5000 km. Tá druhá skupina ma zaujíma. Podľa usmernenia PSA sa priamo vyvíjané aditíva proti zanášaniu karbónom pre VTi motory majú pridávať každých 5000km, ale na flaške je kazpdých 7000 km. Tiež som sa stretol s aditívami, kde flaška sa odporúča dávať do 60 l. Ale ja som to dal do 40. Podľa mňa pokiaľ ndjde o extrém, tak to neublíži.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 10.12.2018 - 07:35:40
Ja som našiel takéto aditívum pre Peugeot a Citroen, kde sa píše:
"Pro vozidla s najetím alespoň 40 000 km bez úpravy paliva.
Použití každých 7 500 km."

https://eshop-peugeot.cz/sk/udrzba-vozidla/1004-aditivum-pre-benzinove-motory-peugeot.html

Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: DKR 10.12.2018 - 08:26:36

Martin47, všetkého veľa škodí. Keď si dáš naraz viac liekov (vyššiu dávkovanie) si skôr zdraví?...

Ja tankujem OMV MaxxMotion 100plus, ale nie pre väčší výkon, nie som naivný, ale preto, že to je jediné palivo bez pridanej biozložky.
Biozložky v palive sú síce ekologické, ale pre motor to nie je to pravé orechové.

Aditíva sa do paliva pridávajú (pre nás bežných motoristov), aby bol motor čo najdlhšie čistý (pri ich pravidelnom používaní). Sú aditíva aj pre šport, ktoré zyšujú výkon motora. Ak dáte aditíva veľa, je to pre motor šok, dôjde k rýchlemu uvoľneniu usadenín, čo môže v extrémnom prípade zničiť motor.
Aditíva sa majú používať v predpísanom množstve ( čo znamená miligramy, až stovky miligramov na kilogram paliva), aditíva majú motor čistiť pomaly, aby sa pomaly uvoľňovali usadeniny v motore.

Ako som spomýnal, otázka je na ekomomiku toho celého.
Ak bežný vodič a najazdím do roka 7.000 km, tak za prémiové palivo zaplatí o 84,- euro viac, ako za obyčajné palivo za rok.
Ak podnikateľ a najazdím do roka 35.000 km, tak za prémiové palivo zaplatí o 420,- euro viac, ako za obyčajné palivo za rok.
Bude motor po používaní aditíva po najazdení 160.000 - 200.000 v takej kondícii, že budem opravovať menej?
Asi nie, lebo mám dojem, že sme zblbnutý z reklám výrobcov prémiových palív...
Úloha aditív v motore je, udržať moror čistý a tým urdžať výkon motora v rozpetí 90 - 100% ako keď bol motor nový.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: pacho 10.12.2018 - 17:29:44
Sice mam dizel, ale pravidelne používam VIF, kde konkretne sa píše, že predávkovanie neškodý. Raz sa mi podarilo naliať hádam 5x viac, a na priamý dotaz dodávateľa VIFu mi odpovedal, že to nevadí, a nič sa nestane, ale ani nepomôže. Tiež som mal cca 10 ročný VIF, kde mi poradili, nech dolejem naftou, čo sa odparilo, a môže bez obáv používať.  Spravím cca 15tkm/rok, a nalejem 2-3 plechovice, čo je okolo 24€, čo je zanedbatelné.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: rages129 10.12.2018 - 17:59:04
to je čudné že ti povedali čim viac dáš tak je to vlastne jedno a ani to viac nepomôže :) to ako keby povieš že keď si chorý dáš si jeden paralen alebo 10 tak to vlastne je jedno a ani to neubliži(tým pádom to nič nerobí), neviem dlho som používal vifko miesto premiovej nafty a niak som nebádal v ničom zlepšenie práve naopak teraz som ho vysadil natankoval som plnú premiovky od slovnaftu a zdá sa mi že ide kultivovanejšie ten motor hlavne keď je studený :)) kto vie či celé vif nie je placebo iba :D

proste mi to nejde do hlavy že množstvo nehrá rolu v tej "pomoci" aj keď je 5násobne a tak isto že ani neškodí, potom je to asi k ničomu a nič to reálne nerobí
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: IvanH 10.12.2018 - 19:28:19
ked sa uz spomina VIF tak trocha citania o nom....
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: valenta.ivan 10.12.2018 - 20:48:21
Stačí prečítať čo je na plechovke VIF (letný,zimný) že predávkovanie nie je chybou. "Diesel."         Pacho má pravdu.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: rages129 10.12.2018 - 21:01:03
to nepopieram, len popieram to čo povedal ten dodavatel :) keď dáš niečoho viac čo ma na niečo učínok automaticky to musí mať dáku odozvu či kladnu alebo zapornu ako pri liekoch napr tak aj pri aditívach, lebo podľa toho čo povedal sa môžme dohadovať keď nalejem aj 10 plechoviek teoreticky by to malo viac pomôcť ale ak dostanem informáciu že proste to neuškodí ale ani to nič nezlepší tým pádom to asi nebude fungovať reagujem iba nato čo povedal predajca :):)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: DKR 11.12.2018 - 15:45:25

Tak neviem.
Preštudoval som si priložené PDF-ka k testu aditív.
"Nafta má minimálnu požadovanú úroveň v ČSN EN 590 (aj STN)... Zloženie aditíva nemajú žiadnu normu, preto je zloženie aditíva a jeho kvalita na uvážení výrobcu aditíva... Bohužiaľ deklarované účinky aditíva sú často vo forme marketingových údajov... ".
Jediné aditívum, ktoré spĺňa čo sľubuje pri skúškach bolo od VIF.
Pozor je to sponzorovaný článok.
A pán redaktor Vaculík dostáva od českej motoristickej obce v diskusiach poriadne na frak, ako diletant pri písaní článkov (nič v zlom).

Ale aj tak, si myslím, že aj keď je prémové palivo drahšie, aj tak je pre motor lepšie tankovať prémiové palivo, nakoľko je kontrolované podľa ČSN, alebo STN, podľa krajiny výrobcu. Na kontolu VIF nie je norma, preto netušíme aká je kvalita každej várky = možná neistota. Preto je na každom z nás, čo naleje do nádrže svojho auta.

Čo so týka naliať 5x viac VIF-u, ak to má čistiť motor, tak by to pri 5-násobnom predávkovaní aditíva malo rýchlejšie čistiť usedeniny v motore.
Potom, buď to čistí a pri 5-násobnom predávkovaní môže nastať odtrhnutie usedenín a uvoľnené usadeniny môžu poškodiť súčiastky v motore...
Alebo, pri pravidelnom používaní VIF-u je motor relatívne čisý a tým pádom sa nemá aká usadenina v motore odtrhnúť, iba to tankovanie vyšlo drahšie ako z prémiovým palivom...
Prémiové palivo je proste blbovzdorné na takéto omyly...
 
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Igor_h 17.01.2019 - 19:59:44
Mam k tomuto info dalsiu mouno zaujimavu infosku
problem je v palive ktore ma detergenty ktore pri Ba95 amenej rozozieraju rozvodovy remen ktorý je v opleji do ktoreho sa uvolnuju necistoty az sa dostanete do stadia stop aoprave motora..... mne sa to stalo osobne po 56000 km ze PSA setrilo a davali lcnejsie rozvodove remene ktore sa vplivou detergentov rozpadali v Ba 98 su ine .... ale aj tak to povazujem za info ktore je pre mna otazne kedze tankujem zasadne iba v rakusku a aj tam radsej 98mu a aj tak sa my to stalo ..... oprava bola prevedena cely motor vycisteny dvakrat preplachnuty olejom ... inak ide kludnejsie a tichsieako novy .... zevraj by sa my to uz nemalo stat lebo teraz tam montuju nejake americke remene ktore zarucuju ze vydrzia aj ba 95 a menej ..... tak som zvedav ....
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: bat155 21.01.2019 - 10:17:17
Dobrý deň,

Vzhľadom na to, že mám označenie motora vo VIN čísle VF...HNZ, tak musím tankovať BA98? Nebude stačiť ani BA95 zo slovnaftu? Určite mi nie je ľúto dať tých pár centov navyše za benzín a tak predĺžiť životnosť motora 1.2 puretech 110hp (82kw). Len sa pýtam pre potvrdenie, že naozaj iná možnosť nie je. V technickom preukaze mám napísané palivo BA98.

Ďakujem.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.01.2019 - 11:43:01
Veru, v tomto prípade je potrebné naozaj dávať minimálne 98-čku... Ale keďže stojanov s BA98 je ako šafranu, tak 99/99+/100...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: bat155 21.01.2019 - 11:46:35
Ďakujem za odpoveď Modzillo. Čisto len zo zvedavosti ma zaujíma, či už viete aké zásahy sa uskutočnili na konštrukčnej úrovni pre tieto motory, ktoré s označením HNV už môžu tankovať "našu" BA95.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 21.01.2019 - 11:53:34
Bohužiaľ, vôbec netuším...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 21.01.2019 - 15:27:54
Co som dostal info, menili sa udajne vstreky a ine mapovanie v RJ - toto urcite, ci aj nieco dalsie uz neviem.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: bat155 22.01.2019 - 09:36:48
Aha, zaujímavé. Nečakal by som, že až toľko sa toho menilo.
Keby niekoho zaujímalo, tak tu je kódovanie motorov, pre ktoré platia nariadenia tankovať BA 95 alebo BA 98.

Motor EB2DT = 1.2 puretech 110 hp (82kw), vo VIN čísle HNZ = Palivo BA 98 a viac.

Motor EB2DTM = 1.2 puretech 110 hp (82kw), vo VIN čísle HNV = Palivo BA 95.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 25.01.2019 - 12:54:30
Zdravím Vás Peugeoťáci na tomto fóre. Som tu nový člen a priviedol ma sem vyhľadávač. Konkrétne cez jeden problém, ktorý tu tiež riešite, a to existenciu variant motora EB typ HNV. Tiež pátram po rôznych zdrojoch,posielam dotazy bez spätnej reakcie ,konkrétne aj výrobcovi týchto motorov, motoristickým redakciám ,dielerom Peugeot...... Stále nič. Jedine na tomto vlákne sa niečo rieši. Ako sú vyššie spomenuté tie rozdiely v RJ tak ja som našiel rozdiely aj v technickej špecifikácii vzhľadom k modelu HNZ. Je to dovolená hmotnosť prívesného vozíka, kde sú radikálne rozdiely. Kedže budem majiteľom P2008 s touto motorizáciou (110K), tak po tomto trocha snorím.
Budem povďačný ak sem prihodíte nejaké bližšie konkrétnosti modelu VF3CUHNV..... alebo Citroenov, ktoré majú tiež motor EB2DTM.
Díky.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 25.01.2019 - 14:53:26
Diesel, vitaj. Technické špecifikácie sú predmetom výrobného tajomstva. Ani výrobca motorov, ani výrobca vozidiel nemajú prečo prezradiť, aký je rozdiel medzi motorom X a motorom Y. Motoristickí novinári väčšinou nie sú žiadni odborníci a aj ten jeden, ktorý má k Peugeotu blízko a je (asi právom) pasovaný za najlepšieho motoristického novinára súčasnosti, nemôže vedieť, čím sa motory líšia. A popravde, asi ho to ani nezaujíma...

Hmotnosť prívesného vozíka môže, ale aj nemusí súvisieť s výrobnými zmenami motora. Kľudne sa môže stať, že homologovali možnosť ťahať ťažký príves, prišli na to, že to je hovadina a tak museli počkať až do najbližšej homologizácie, aby tento údaj mohol byť zmenený a zreálnený. V rámci jednej homologizácie nie je takáto zmena možná. To bol príklad, netvrdím, že to tak je...

Na poslednom školení bolo opäť zdôraznené, že motory museli byť upravené kvôli nekvalitnému palivu, ktoré sa tankuje v strednej Európe. Ale hlbšie nikto nešiel...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 25.01.2019 - 17:43:33
Modzillo díky za rýchlu reakciu. Bude to ako píšeš. Dnes som niečo dostal (iba ústne) z Česka, vraj až po kontaktovaní výrobcu, že je to séria aut pre naše ost-palivá. Hmotnosť prívesu ani nespomenuli. Myslím že nebude ani zbytočné občas natankovať aj palivo s vyšším oktánovým číslom, ani nie tak pre samotné antidetonačné hodnoty ale zloženie iných čistiacich aditív ktoré nemusia niektoré čerpačky do svojich výrobkov 95 okt. dávať.
Ešte raz díky.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: DKR 26.01.2019 - 06:47:23
Riešilo sa to tu na fóre, nie občas, ale asi budeš musieť tankovať 98 stále...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 08:22:43
Ale veď zas už nestrašme toľko. Motory 1.2PureTech sú už prispôsobené na BA95... Ak mi niečo neušlo, problém je konštrukčne vyriešený.

Treba tankovať to, čo je v techničáku... Basta
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 12:42:05
Myslím že sme všetci rovnaký na svoju novú hračku. Príliš precitlivelí a upnutí. Postupne to upadá. Ale človek by nerád postupne začal na niečo zanedbané doplácať. Tankovať benzín s vyšším OČ je možno prínos pre auto, uškodiť by to nemalo.Pamätám si keď som v 90-tych rokoch kúpil Favorita 136-ku, tak sa končila výroba starého 96 oktánového olovnatého benzínu a začala produkcia benzínov UNI. Moje auto protestovalo.Ventily sa ozývali do svahu ako divé. Tak som prešiel na bezolovnatý 95 oktánový a bol pokoj. Môj priateľ mal presne v tom čase kúpeného Favorita ako ja a problémy nemal.Asi inak nastavený predzápal alebo čo. Potom začali vyrábať Favoritky 135 kde sa už doporučoval iba bezolovnatý benzín a ja som zistil,že rozdiel vo ventiloch nebol žiadny okrem zdvíhacích tyčiek ktoré boli ľahké duralové. Aspoň čo som zistil. Takže na margo týchto skúseností som začal pátrať po technických zmenách motorizácie HNV. Stále mi nejde do hlavy prečo je taký rozdiel vo váhe prívesu. Viď príloha.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 13:46:30
Do posledného súkromného benzínového auta som tankoval výhradne 100-oktánový benzín, pričom odporúčaným palivom bola práve BA95. Bol to motor THP150. Dôvody každý asi pozná...

V aktuálnom cenníku ale vidím pri technických parametroch možnosť ťahať pre 1.2PureTech 110k aj 130k brzdený príves s hmotnosťou 1250 kg. Sú nejaké indície, že by to tak nemalo byť?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 15:14:43
Ja mám vo VIN kód HNW...neviem či je rozdiel aj medzi HNV a HNW, ale v techničáku mám palivo od 95, auto som kúpil nové a vždy keď sa dá tankujem 100vku na Slovnafte (párkrát na Shell 95ku)...Aj predajca pri prevzatí auta mi povedal, že môžem tankovať benzín od 95 ale sem-tam mu mám dať aj 100ku.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 15:27:42
Ako píšem hore, istotne mu to neuškodí. Vrtá mi v hlave ten rozdiel a to si myslím že veľký rozdiel, hmotnosti brzdeného prívesu ako je zrejmé z prílohy 12:42.Prečo??
Tomasq pozrel si dobre na VIN-ko? W by tam byť nemalo. V techničáku aké máš dovolené hmotnosti prívesu (brzdeného aj nebrzdeného)?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 15:48:05
VIN: VF3LPHNW...identifikačné číslo motora HN03, najväčšia prípustná hmotnosť prípojného vozidla brzdeného 1300kg, nebrzdeného580kg
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 15:51:10
pozrel som dobre, ale ja mám Peugeot 308, ty si spomínal 2008 tak asi preto tam mám dvojité W
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 16:07:09
Diesel a čo je to za prílohu? Odkiaľ pochádza?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 16:11:47
Je to z manuálu pre P2008 pre autá vyrobené po 2.5.2018.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 16:21:37
... ale veď predsa manuál nie je záväzný dokument, o ktorý by sa akýkoľvek orgán mohol oprieť. Dôležité je to, čo je v techničáku. A hlavne - od 1.9.2018 sú nové emisné normy (Euro 6.2) a všetky motory vyrobené po tomto dátume sú iné ako tie vyrobené do tohto dátumu = nové homologizácie, nové smernice, nové všetko, bordel vo všetkom...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 16:30:44
Uznám, asi áno, ale vŕtalo mi v hlave ten rozdiel.Iné nič. Našiel som v publicservise že je v motoroch HNV iná RJ, tiež kľukovka, sada piestov s krúžkami, pastorek vyvažovacieho hriadeľa majú iné OME.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 16:35:17
... je úplne bežné, že motory prechádzajú evolúciou... Ak bola nejaká časť nadpriemerne poruchová, vyvinuli inú (z iného materiálu) a hneď je tam iné ref. číslo. Alebo zmenili dodávateľa a tiež to musia prečíslovať... Dôvodov môže byť viacero... A riadiaca jednotka je pre každé auto iná, tohto by som sa nedržal... Stačí, aby niektoré auto malo funkciu navyše a už aj má inú BSI...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 16:40:09
takže existuje aj motor HNW, či len ja mám taký  :D
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 16:43:52
@tomasg: interne sa motory označujú ináč, toto je administratívny kód...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 16:52:35
Písmená HNV sú z VIN. Ale motory by mohli mať rovnaké kódy. Teda EB2DT alebo EB2DTM ak je to 110 koňový motor pred termínom ako písal Modzillo. Ale od Euro6.2 sú kódy EB2ADT.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 16:56:08
Vidím že Modzillo bude v tomto kovaný cez svoju profesiu. Ak nevie o tom viacej on, tak potom neviem kto iný. Ako som písal a od Modzilla pochopil je v tom dosť utajovaných výrobných skutočností a pravdy sa asi ťažko dopátram.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 16:57:02
riešilo sa rozdiel medzi HNV a HNZ, ja mám HNW, nevyznám sa do toho označovania, ale ak mi to niekto vysvetlí budem rád :D a pôjdeme na  :beer
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 17:03:02
Chlapi, vec sa má tak, že my neriešime, či je motor označený ako HNV, USB, MHD, JUDR alebo akokoľvek ináč. Každé jedno auto má po zadaní do ServiceBoxu možnosť rozobrať ho do najmenších šróbikov. Ale funkcia, ktorá by porovnala odlišnosti dvoch áut a nebodaj ešte aj vysvetlila dôvod zmeny, skrátka neexistuje. Takže ak postavíme vedľa seba dve navlas rovnaké autá a jedno bude mať motor označený ako HNA a druhé ako HNB, nikto vám rozdiely medzi nimi nepovie. Je to totiž absolútne nepotrebná informácia. Servis sa vždy bude zaoberať tým konkrétnym VIN a nebude porovnávať...

Aby sme sa vrátili späť k téme - treba tankovať minimálne to, čo je uvedené v techničáku alebo "lepšie". ;-)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 17:11:53
Myslím si že je to vysvetlené. Iba dotaz, doteraz so tankoval do P306 1,9D naftu zo Slovnaft čerpačiek, jednak že som nikdy nemal problémy a jednak boli za to body ktoré som využil na autoumyvárke Slovnaft. Bude dobrý aj benzín 100 okt. ako taká lepšia pochúťka, alebo má niekto horšie skúsenosti s palivami Slovnaft?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 26.01.2019 - 17:15:40
pekne si to vysvetlil Modzillo  :angel Ako som písal v technickom mám 95 ale dávam 100oktán lebo je to moje auto, do služobného dám aj 95ku  :D
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 17:18:13
Toto je presne ten typ otázky, kedy asi každý bude obhajovať tú "svoju" značku. Ale v globále si myslím, že sa nie je čoho báť... Osobne tankujem na OMV (firemná palivová karta) alebo v núdzi Shell (sú mi sympatické priestory), a nikdy som nemal problémy. Keď sme mali firemné palivové karty od Slovnaftu, nikdy problém tiež nebol...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 17:33:32
Takže je to v poriadku. Niekde som sa dočítal, že riadiaca jednotka voľajako nastavuje vstrek podľa detonácií (predzápalov) vždy na určitú dlhšiu doba, z čoho vraj vyplýva skutočnosť, že auto hneď pri zmene hodnoty oktánového čísla paliva nezareaguje trebárs znateľnou zmenou jazdných parametrov,ale až po určitej dobe. Mne sa to nezdá.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2019 - 17:39:09
... to už takto neviem, ale logika mi hovorí, že aj tak sa v nádrži zmieša starý benzín s novým, takže aj tak sa do valcov nedostane čistý 100-oktánový čerstvo natankovaný benzín...  ;)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 26.01.2019 - 17:46:25
Asi pôjde o ten pomer. :)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 14.03.2019 - 19:48:51
Aký názor máte na používanie aditíva do benzínových motorov a aké sú skúsenosti, je to potrebné? , na nete som sa dočítal že sa môžu použiť max. 3x ročne a až po nájazde 40 000 km

https://eshop-peugeot.cz/sk/udrzba-vozidla/1004-aditivum-pre-benzinove-motory-peugeot.html
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: sir.Oliver 14.03.2019 - 20:23:03
nikdy som ich nepoužíval .... považujem ich za nepotrebné , keď že už aj výrobca pridáva do paliva aditíva .....
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 15.03.2019 - 05:50:33
V benziňáku zbytočné (dokonca aj u nás). Radšej lepší benzín.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: bat155 22.03.2019 - 09:19:01
Ahojte, už dávnejšie som písal do peugeotu kvôli týmto náležitostiam s palivom a dostal som nasledovnú oficiálnu odpoveď, ktorá ma ubezpečila v tom, že naozaj je potrebné tankovať aspoň tú 98 v prípade 1.2.puretech 110 (81 kw) EB2DT (HNZ).

Odpoveď:

Vážený pán Č....,
 
v nadväznosti na Váš podnet si Vás dovoľujeme informovať nasledovne.
Čo sa týka rozdielu motorizácií EB2DT a EB2DTM, jedná sa o evolúciu pohyblivých mechanických častí motora,
okrem iného aj piestnych krúžkov a tiež o úpravu softvéru riadiacej jednotky motora.
 
 
Ďakujeme a naďalej zostávame k dispozícii
 
S pozdravom,

K. M.
Oddelenie pre vzťahy so zákazníkmi

PS:mená neuvádzam  :bandit
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 22.03.2019 - 17:30:49
Ahojte.
Kedže kolega na fóre znova toto vlákno oživil, doplním že som nedávno oslovil na jednom francúzskom vlákne zaoberajúcim sa automobilmi moderátora,ktorý odpovedal ochotne na dotazy technického rázu vo veci ktorú tu riešime. Vyjadril sa tak,že ako tu bolo povedané ,že výrobca úpravami na motore reagoval na zlú alebo nestabilnú kvalitu benzínov v niektorých krajinách (samozrejme aj mi tam patríme). Konkrétne: údajne M-kový variant má nižší kompresný pomer a zmenu pohyblivých častí - piesty a kľukovka a softovú úpravu riadiacej jednotky. To všetko pri zachovanom objeme,výkone a krútiacom momente.
Tieto zmeny ale neovplyvnili obmedzenie-zníženie hmotnosti prívesného vozíka. Ako som zistil, sú aj 2008-ky s dieselovými motormi kde pri rovnakom výkone motora sú udávané výrazne rozdielne hodnoty hmotností prívesných vozíkov. Údajne je to skorej v rozdiely legislatívy v konkrétnych krajinách.
Na záver by ma zaujímalo aké hodnoty hmotností prívesného vozíka máte v technickom preukaze pri type EB2DT(HNZ), ak bude niekto ochotný to zistiť na svojom aute, samozrejme výpovedné by to bolo v tom prípade, ak to auto bolo kúpené na Slovensku ako nové.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 22.03.2019 - 18:45:29
Skúšam hľadať prepojenie medzi motorom a ťahaným vozíkom.

Samozrejme, o sile motora sa baviť nemusíme, ale všetky údaje v technickom preukaze (zápis kolies, hmotnosti, možnosti ťahaného prívesu atď.) závisia od homologizácie, t.j. od čísla typového schválenia, ktoré má každé auto uvedené v techničáku. Preto treba porovnávať najmä tieto byrokratické údaje a nie kódy motorov a ich písané možnosti...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 24.03.2019 - 19:37:23
Modzillo: súvis je jednoduchý - taký malý motor pri ťahaní prívesu proste neuchladíš - chladiče to nedajú a motor sa tým poškodzuje. Rovnaký zákaz prišiel aj u VW niekedy v roku 2012 u dnes už nechvalne slávneho motora 1.2TSI :)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 24.03.2019 - 20:38:27
Máme niekoľko áut s motorom 1.2PureTech, sú rôzne "staré". Schválne skúsim pozrieť, čo majú v TP pri hmotnosti brzdeného prívesu...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Diesel 24.03.2019 - 21:47:33
Ahoj.
To ti budem povďačný.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 25.03.2019 - 09:12:42
Takže tu je malá vzorka:

308 SW 1.2PureTech 130k BVM6 - prihlásené 9/2018 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1220/620 kg
308 SW 1.2PureTech 130k BVM6 - prihlásené 8/2017 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1200/630 kg
308 SW 1.2PureTech 130k EAT8 - prihlásené 3/2019 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1200/630 kg

308 1.2PureTech 130k EAT8 - prihlásené 1/2019 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1300/610 kg

3008 1.2PureTech 130k EAT8 - prihlásené 3/2019 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1150/690 kg

208 1.2PureTech 110k EAT6 - prihlásené 3/2019 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1150/560 kg
208 1.2PureTech 82k BVM5 - prihlásené 1/2019 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1150/520 kg

2008 1.2PureTech 110k EAT6 - prihlásené 11/2018 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1250/630 kg
2008 1.2PureTech 82k BVM5 - prihlásené 11/2018 = hmotnosť brzdeného/nebrzdeného prívesu 1100/560 kg
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 25.03.2019 - 12:26:00
A o čom tá vzorka vypovedá? Skôr mi to príde, že je to skôr náhoda, akosi tam nepozorujem žiaden súvis :)
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 25.03.2019 - 13:19:30
Presne tak! Výpovedná hodnota = 0... Tým som chcel všeobecne ukázať, aby sme sa prestali hrať na "kódy" motorov, dôležitá je homologizácia resp. spomínané číslo typového schválenia.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 08.04.2019 - 16:15:29
Dnes som si pozrel cenník 308 VIP edícia a pozerám, že dosť často menia tie eu normy, vlani bola euro 6, potom euro 6.2 a teraz euro 6d-ISC pre benzín
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 08.04.2019 - 16:17:58
Presne tak, Brusel to komplikuje viac než dosť...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 14.06.2019 - 21:39:59
Torchu ozivim túto tému. Zaujal ma dosť tento článok, ktory sa práve zaoberá oktanovym cislom:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://automix.centrum.sk/revue/233669/ma-100-oktanov-zmysel&ved=2ahUKEwjdjZnE2eniAhVJdhoKHR8VCt4QFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw0aT9ME4r7UvuuD_7RuC4ku&cshid=1560540525649
(Dufam, že tým neporusujem podmienky fora)
Na toto.asi neexistuje jednoznačná odpoveď.

Inak, OMV má aj prémiový 95? Na jednej čerpačke sa mi zdá som videl tri druhy benzínov.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: OndrejH 06.01.2020 - 19:47:39
Zdravím,

Zaujímalo by ma odporúčanie ohľadom novej normy týkajúcej sa podielu etanolu v benzíne.

Mám Peugeot 308 SW 1.2 Puretech 130k EAT6 (2018)

Radšej tankovať E5 100 oktánové palivá alebo zostať pri 95 oktánových palivách aj keď E10.

Ďakujem za odpoveď.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 07.01.2020 - 18:27:57
Na toto ti podľa mňa nikto nedá jednoznačnú odpoveď. Chcelo by to nejaké skutočné štúdie bez lobingu. Na jednej strane sa vraví o tom, ako to neškodí autám, ktoré sú mimo zoznamu, na druhej strane keď čítam vyjadrenia, že to nebude mať žiadny citeľný vplyv na výkon, životnosť či spotrebu, myslím si svoje  Čo znamená citeľný?Pre každého niečo iné. Na spotrebiteľovi v dnešnej dobe nezáleží, no ber to tak, že E10 beztak bude zachvíľu aj v prémiových benzínoch, je to len otázka času.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: mamomi 08.01.2020 - 14:31:54
predbežný problém som si všimol len pri mono-jetronicu na TU1M. neviem či sa potrebovala načítať mapa, alebo čo sa dialo. No keď som mal vypnutý plyn a pridal som jemne tak to dosť trhlo, možno to ani nebolo benzínom...Ale auto som prevjal a odvtedy je pokoj.
Tankujem to aj do boomovej Felície, kde by mali trpieť gumičky regulátora (asi podobné tesnenia má veľa áut). Osobne si myslím, že to vplyv žiadny nebude mať. Poznám ľudí čo v ČR jazdia 50% etanol 50% benzín bez hoc akých úprav už dlhé roky..
väčší oktán tankujem len keď sa chystám na trať :-x i keď tie moje euro jednotky dvojky asi spotrebujú s radosťou hoc čo.. polovica vozového parku má na víčku ešte odporúčania 91 / 95 RON :-x
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: OndrejH 08.01.2020 - 19:34:23
Ďakujem za odpovede.
Ja len pre istotu ;D. Svojím spôsobom je auto spotrebný materiál, ale tak či tak mu chcem dopriať len to najlepšie a predĺžiť čo najviac jeho životnosť. Pri najbližšom tankovaní skúsim teda E10 a možno ďalšie znova E5 či nespozorujem rozdiel, či už objektívne merateľný (spotreba) alebo subjektívne merateľný. :blush
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: tomasg 11.01.2020 - 01:27:46
Zdravím,

Zaujímalo by ma odporúčanie ohľadom novej normy týkajúcej sa podielu etanolu v benzíne.

Mám Peugeot 308 SW 1.2 Puretech 130k EAT6 (2018)

Radšej tankovať E5 100 oktánové palivá alebo zostať pri 95 oktánových palivách aj keď E10.

Ďakujem za odpoveď.


To aj mna zaujima ...podla mna 100vkou nic nepokazis...otazna je 95ka
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 11.01.2020 - 07:33:16
Páni, ja by som to videl trochu všeobecnejšie...

Kladiem si totiž otázku, ktorý výrobca vozidiel/motorov by verejne priznal, že neprispôsobil svoj výrobok tomu, čo sa pripravovalo na implementovanie do praxe niekoľko rokov dopredu... Toto nemá byť obhajoba výrobcov, len skrátka si dosť dobre neviem predstaviť, ako by vyzerala komunikácia vlastnej neschopnosti.

Ja odborník na techniku nie som, ako laik dokonca verím tomu, že auto po natankovaní E10 môže mať o trochu nižší výkon, otázka znie, či je to merateľný úbytok výkonu a či na neho nemajú vplyv aj iné faktory (viď už len rôzne diskusie o kvalite paliva z rôznych čerpacích staníc).

Čítal som viacero diskusných príspevkov o zníženej životnosti motora či niektorých komponentov pri dlhodobom používaní E10. Veriť či neveriť? Netuším... Neviem si totiž predstaviť, ako by užívateľ auta dokazoval, že ten jeho motor sa pokazil práve používaním E10.

Do svojich súkromných benzínových áut som vždy tankoval 100-oktánový benzín a robím to tak aj do aktuálnej Mazdy, hoci výrobca odporúča 95-ku. Lenže! Ono ja ten rozdiel medzi 95 a 100 skrátka cítim. A cítil som ho aj v 308 SW I s 1.6THP pred pár rokmi... Keď som bol v USA, kde sa bežne tankuje 87-oktánový benzín, tie 200-koňové autá, čo som mal v rukách, skrátka nešli. Životnosť motora posúdiť neviem, je jasné, že sú tie motory pre každý región prispôsobené dostupným palivám, ale moje skúsenosti s tými menej oktánovými palivami sú skrátka takéto.

A čo sa týka aktuálnej ponuky PureTech motorov a E10. Žiadne obmedzenia ani odporúčania zatiaľ do dealerskej siete nedorazili.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 11.01.2020 - 09:03:39
Ja mam na nadrzke nalepku E5, E10. Takze auto na to prisposobene byt musi. Kazdopadne tankujem za hranicami klasiku od zaciatku aj ked teraz som bol okolnostami akurat natankovat tu E10, tak uvidim. Ocakavam zvysenie spotreby, motor sa zatial sprava rovnako. Co vidim pozitivum, tak N95 E5 na nasej cerpacke bola nahradena E10, ale 99 nahradena tiez 100oktanom.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 11.01.2020 - 09:26:40
Po krátkej chvíli môžem akurát napísať skúsenosť so staršími motormi do roku 1999 - po natankovaní E10 poznateľne nižší výkon, poznateľne vyššie spotreba a motor duní. Predpokladám, že je to hlavne tým, že starším RJ potrvná dlhší čas, kým sa prispôsobia iným pomerom v spaľovacom priestore. Zatiaľ nečakám či to tak je, po natankovaní 100 oct všetko v normále. :)

Novšie autá si to v pohode preberú, Slovensko je dôkaz že autá jazdia aj s vodou v palive, trocha repky a kukurice nás nemôže zaskočiť.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 11.01.2020 - 09:31:31
Do svojich súkromných benzínových áut som vždy tankoval 100-oktánový benzín a robím to tak aj do aktuálnej Mazdy, hoci výrobca odporúča 95-ku. Lenže! Ono ja ten rozdiel medzi 95 a 100 skrátka cítim. A cítil som ho aj v 308 SW I s 1.6THP pred pár rokmi... Keď som bol v USA, kde sa bežne tankuje 87-oktánový benzín, tie 200-koňové autá, čo som mal v rukách, skrátka nešli. Životnosť motora posúdiť neviem, je jasné, že sú tie motory pre každý región prispôsobené dostupným palivám, ale moje skúsenosti s tými menej oktánovými palivami sú skrátka takéto.
Modzillo, to vôbec nie je v oktánoch, ale v pridaných aditívach, ktoré prémiové benzíny majú vo vyššom podieli ako obyčajné. 100 oktán je v bežných autách nevyužiteľný /bez pridanej hodnoty/. Iba ak by si mal superšport, tam má svoje opodstatnenie z hľadiska životnosti, no tam už aj sám výrobca dáva odporúčanie na tankovanie viac oktánového paliva. Je úplne jedno, či prémiový benzín má 100 oktánov, alebo 95, podstata je, že prémiový benzín má v sebe viac aditív. Vyššie oktánové číslo je iba marketing.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Attila Németh 10.07.2020 - 14:29:20
Dobry

Aky benzin mozem tankovat do auto rok vyrobi 2020?

Teraz budem mat Peugeot 3008 1,6 PureTech automatickou prevodovkou EAT8.
V salone povedali ze tankovat mozem iba E5 /100 oktanovy premiovy benzin/, druhom salone povedali ze 4-5 krat E10 /95 oktanovy benzin/ potom raz E5, potom znova od začiatku, treti povedal ze E5 urcite nie.
Tak som takom stave, ze ked idem pre auto, neviem co tankujem.
Dakujem
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: sir.Oliver 10.07.2020 - 17:05:54

  E5 je ten 100 oktánový a E10 nahradil klasickú 95-ku . ja myslím že kľudne oba ....
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Modzillo 10.07.2020 - 17:43:19
Keď otvoríš nádrž, na veku zvnútra nájdeš nálepky, ktoré hovoria, čo môžeš a čo nemôžeš tankovať...
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Martin47 10.07.2020 - 18:31:14
Označenie E5 a E10 značí podiel biozložky v benzíne, oktánovým číslom sa hodnotí odolnosť benzínu proti detonačnému spaľovaniu. Čím je vyššie oktánové číslo, tým je palivo odolnejšie proti detonačnému spaľovaniu. Takže sú to dva úplne odlišné parametre. Shell má aj prémiové benzíny V-Power E10 pokiaľ viem, prémiové benzíny sú viac aditivované ako obyčajné. Tiež neplatí, že prémiový benzín musí mať automaticky viac oktánov.

Všetky moderné motory musia alebo by mali byť uspôsobené na vyšší podiel biozložky (E10). Či potrebuješ viac oktanový benzín, neviem, lebo záleží od motora. Nájde sa pomerne málo motorov čo taký benzín vyžadujú, a pokiaľ je to v tvojom prípade, ako už bolo spomenuté, nájdeš to na veku nádrže. I keď skôr si myslím, že 100 oktán je spájaný skôr s výkonnými motormi v športových modeloch, čo nebude tvoj prípad.

Viac aditivované benzíny sú kvalitnejšie (prémiové) , pretože majú v sebe zložky, ktoré pomáhajú udržovať systém bez úsad a čistý, zlepšujú vlastnosti. Nie každý prémiový benzín musí byť E5 a súčasne 98 alebo 100 oktán.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Attila Németh 12.07.2020 - 16:55:13
v salone povedaly ze tankovat 98oktanovy, ale take uz neexistuje na cerpackach
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 12.07.2020 - 21:32:15
Je uplne jedno co ti tam povedali, auto je stavane na palivo, ktore mas zapisane v TP / na veku nadrze. Naviac uz 3 roky toto nie je vobec tema a ten motor musi zvladat E10 N95.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: Qcko 12.07.2020 - 21:33:14
Tak, to bolo ešte v časoch stiahnutia 130k verzie z predaja.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: robozv 13.07.2020 - 11:30:12
Mal by som jednu otazocku ohladom dolievania VIF pri tankovani. Cital som aj taku informaciu ze neni moc vhodne dolievat to VIF koli tomu ze pri krátkych trasách na studeny motor sa nespaleny benzin nejakym spôsobom dostane do olejovej naplne motora a potom tym ze rozvodovy remen sa nachadza v olejovej hmle a tym padom ze ten olej moze byt degradovany tym VIF moze sa tento remen zacat drolit. Poculi ste o takomto niecom? viete tuto informaciu potvrdit alebo vyvratit?
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 13.07.2020 - 12:35:26
Problem s remenom je znamy a niekto problem ma a niekto nie. Nezavisi to od vifu ako takeho a nezavisi to ani od kratkych tras, co je len pomocna vyhovorka servisov. Ak to dolievat chces, dolievaj. Ak nechces nedolievaj, ale problemy mat aj tak mozes. Tu by sa vedel vyjadrit niekto, kto ma info od vyroby, kedy by aj toto uz malo byt vyriesene.
Názov: Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
Prispievateľ: RTG 13.07.2020 - 12:37:53
Problem s remenom je znamy a niekto problem ma a niekto nie. Nezavisi to od vifu ako takeho a nezavisi to ani od kratkych tras, co je len pomocna vyhovorka servisov. Ak to dolievat chces, dolievaj. Ak nechces nedolievaj, ale problemy mat aj tak mozes. Tu by sa vedel vyjadrit niekto, kto ma info od vyroby, kedy presne bol tento problem odstraneny. Treba obcas pozriet na remen ci na nom nevidno nejake znamky opotrebenia.