Autor Téma: Peugeot 207 1,4 benzín 8 ventil 54 KW-Oil To Low Pressure  (Prečítané 1054 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline halmosmi

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 63
Zdravím,dnes keď som išiel z roboty tak pri príchode  na parkovisko mi zapipal stredový panel a objavil sa napis ,že je nedostatočný talk oleja v motore,ešte som chcel tých 100 metrov len dôjsť na parkovisko no zrazu bolo okolo auta kopu dymu, ako  zo spáleneho oleja.Hneď som auto odstavil a vypol motor.Nechal som ho vychladnuť a potom som skontroloval hladinu oleja ktorá bola v poriadku.Tak som teda skúsil motor naštartovať a choval sa normálne,hlasilo že ,Oil OK a po chvíli zhasla aj kontrolka mazania.Motor mal pravidelne otáčky a nebolo počuť žiadne divne zvuky z motora a ani z výfuku nešiel žiaden dym.Na parkovisku vyzeralo že je všetko Ok,ale aj tak sa bojím s tým autom teraz niekam ísť.Neviete v čom mohol byť problém?Podotýkam že motorový olej mením každý rok a je na ňom nabehané sotva dákych 5až 6 tisíc km.Používam Total Quartz 9000 5W40 a olejový filter značky Mann.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.836
Re:Peugeot 207 1,4 benzín 8 ventil 54 KW-Oil To Low Pressure
« Odpoveď #1 kedy: 02.09.2025 - 07:01:08 »
No, u VTi je toho dosť, základ je zmerať tlak oleja za studena a aj za tepla, či je dostatočný. Ak hej, tak často tam blbne čidlo tlaku oleja.
Následne to už nie je také ružové - ak je tlak oleja slabý, tak kontrola sacieho koša a prípadná výmena olejového čerpadla - ale predtým treba riadne pozrieť vrch motora (vačku a spol.), ďalej aj tesnosť valcov.

V minulosti niektorí ľudia riešili tento problém prechodom na vyššiu viskozitu oleja, ale osobne niesom fanúšikom týchto riešení.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.239
  • www.autovinky.sk
    • AutoZine.sk
Re:Peugeot 207 1,4 benzín 8 ventil 54 KW-Oil To Low Pressure
« Odpoveď #2 kedy: 03.09.2025 - 10:40:00 »
Qcko - tu sa bavíme o klasike 8V KFx, nie Prince VTi  :bandit

Tu by som odporúčal ako prvé dať pozrieť tesnenie pod hlavou. Tam je to skoro pravidlo, že "prdne".
 :angel

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.836
Re:Peugeot 207 1,4 benzín 8 ventil 54 KW-Oil To Low Pressure
« Odpoveď #3 kedy: 03.09.2025 - 14:11:04 »
KFX bol 55kW, toto je teda ten 54kW čo volali 1.4e a ten bol už VTi, ale nebol Prince (tie začínali niekde pri 70kW). Ja si to už normálne nepamätám. :D

V tom prípade áno, tesnenie pod hlavou ako píše CiNiK, zmerať tlaky vo valcoch a uvidí sa.

Inak platí aj pre tento motor čo som písal vyššie, aj keď ten nebol taký náchylný, ak to nie je prince.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009