Tak ja (by) som si kúpil, len asi nie od Peugeotu

Mal som na test tento 225k hybrid veľa krát. Vždy som ho po týždni vracal s rozporuplnými dojmami, hlavne čo sa týka spotreby. Jednoducho tá 1.6ka s turbom síce vie ísť úsporne ale nie ak má ťahať so sebou ťažkú vybitú baterku.
Peugeot sľubuje, že pri plne nabitej batérii prejde až 49-58 čisto elektrických kilometrov, ale realita je niekde okolo 40 km aj v ideálnych podmienkach.
Čo sa týka jazdy, tak je to fajn ale žiaden trhač asfaltu to vzhľadom na udávaný systémový výkon tiež nie je aj keď má k dispozícii elektromotor. 300k verzia išla brutálne, toto je len predokolka.
A prečo by som si niekto teda mal zaobstarať Plug-in hybrid namiesto dieslu? Pretože na prevádzkových nákladoch vie ušetriť dosť peňazí. Plné nabitie batérie vyjde v domácej sieti na nejakých 2€, takže jeden kilometer vás bude stáť 0,20€-0,30€, teda zhruba tretinu toho, za koľko bude jazdiť diesel. Ale dáva to zmysel iba ak denne najazdíte okolo tých 40km a ideálne po meste a v jeho okolí. Na pravidelné dlhé jazdy po diaľniciach je stále najlepší dieslový motor, pretože Plug-in hybrid jazdí bez elektriny za vyše 7-8 litrov. Navyše je aj jazdený drahší, takže si musíte veľmi dobre prepočítať, že vám dáva zmysel.