Tie príspevky "odporcov plynu" sú fakt zaujímave, jednému to smrdí, druhý by si to do auta nedal, lebo je to smiešne atď :yes
Prihodím pár viet čo viem o lpg:
Výhrevnosť (energetická hodnota v 1kg) je približne rovnaká ako pri benzíne, takže je to kvalitatívne porovnateľné palivo.
Vstrekovaný plyn sa lepšie zmieša so vzduchom ako keď sa vstrekuje benzín (kvapalina), kde záleží na jeho rozprášení, zmes je teda lepšie pripravená, lepšie zhorí, čo sa podpíše na nižsích emisiách...a na tichšom chode motora
Oktánové číslo pri lpg je podľa zloženia vždy vyššie ako 100, plynový motor môže mať teda vyšší kompresný pomer a tým vyššie hodnoty momentu a výkonu (to sa týka ale len plynových motorov, ktoré nepoužívajú zároveň aj benzín)
Tým že je oktánové číslo takto vysoké, je pravdepodobnosť detonačného spaľovania (ktoré je veľmi škodlivé pre motor) nižšia ako pri benzíne - ďalšia výhoda pre LPG
Podľa toho čo som počul, motorový olej nie je pri lpg znečistený karbónom ako pri spaľovaní benzínu - vydrží teda dlhšie
Nakoniec, cena lpg je polovičná v porovnaní s benzínom...
To je iba čo sa týka samotného motora, o ďaľšom už písať nejdem, lebo už vidím ako ma chytáte za slovíčka :mrk