Trochu oživím túto tému. Nepatrím k tým, čo by si dali za pár centov prevŕtať koleno, v prípade nízkeho nájazdu by som nad tým ani nepremýšľal. Dosiaľ som skôr bol odporcom prestavieb na LPG a z opatrnosti by som sa tomu vyhol širokým oblúkom. Na druhej strane sa trochu zmenili okolnosti a keď tak nad tým premýšľam, mohlo by mi to znížiť náklady až probližne o 40 percent. ,,Mohlo”, ale len za predpokladu absencie neželaných výdavkov v príčinnej súvislosti s prestavbou. Pri vysokých nájazdoch, bavme sa o diaľničných kilometrov 50 kilometrové trasy výlučne po diaľnici, 30 tis. ročne kľudne aj 1000 € a to už je celkom zaujímavé. Menšie investície do pohonných hmôt sa dajú využiť aj inak, bez šetrenia na aute ako takom.
Má s tým niekto reálne dlhodobé skúsenosti pri motoroch od PSA? Ja mám konkrétne 1.4 VTi 70 kW, mal by mať hydraulické vymedzovanie ventilových vôlí a nepriame vstrekovanie. Nezaujímajú ma ani tak malé nájazdy 20 000 km, ale skôr omnoho vyššie a rozvinutie skúseností.
Osobne by som sa obával vyšších teplôt spaľovania LPG, plyn je suchší a častejšie a skorej vznikajú ventilové vôle. Ale nikde som vyslovene nenašiel relevantné informácie, ktoré by to potvrdzovali. Nikde neviem nájsť aké veľké sú tam teplotné rozdiely, či skutočne tie ventilové vôle rýchlo vznikajú a ako rýchlo v porovnaní s benzínom.
Ono, objektívne každá prestavba a úprava vykonaná neodborne je problém (bohatá, chudá zmes), taktiež keď do toho príde ľudská hlúposť (tankovanie nekvalitného LPG za čo najlacnejšie peniaze bohatého má síru, ktorá horí pri extrémnych teplotách, žiadny pravidelný servis a kľudne benzín v nádrži aj polroka).
Na druhej strane, čítal som o tom, že rozhodujúci je najmä spôsob nastavovania ventilových vôli, čo napovedá o vhodnosti alebo nevhodnosti prestavby. Ventilové vôle sa rýchlejšie menia a preto sú pre LPG vhodné hydroštely. Ale prečo? Na to som nenašiel niekde odpoveď. Vo svojej podstate keď tieto prestanú fungovať, tiež je to problém, a o to väčší, že ich nikto nekontroluje (aspoň v servise mi povedali, že to nikto nerobí).
Vychádzajme z optimálnych podmienok - prestavba u renomovanej firme, ktorá má s tým dlhoročne a bohaté skúsenosti, pravidelná kontrola a základný servis (každých 15 000km), tankovanie kvalitného LPG, každá piata nádrž benzín a všetko dlhé trasy pri točení cca 3500-4000 otáčok za minútu. I keď tým posledným som to možno zaklincoval, pretože práve tam sú tie vyššie teploty horenia.
Ďakujem za každú odpoveď.