... vidíš, pacho, je viacero pohľadov... V automobilových službách pracujem takmer 15 rokov, okrem servisu som si prešiel takmer všetkými pozíciami. Ja netvrdím, že mám určite pravdu a ani, že inak to byť nemôže. Ja len prezentujem, ako to vidím zo svojej pozície.
Každý z nás chodí do práce preto, aby zarobil. Na tom sa zhodneme určite všetci. Je na každom z nás, aby vyhodnotil danú situáciu čo najlepšie, ale žiaden všeobecný kódex určujúci pravdu neexistuje. Ešte raz opakujem, ja som nebol prítomný pri dialógu diesela s prijímacím technikom, len som popísal, ako to funguje. Som presvedčený o tom, že akýkoľvek prijímací technik by neváhal dotiahnuť šróbik či vymeniť žiarovku nad EČV aj bezplatne (len za cenu materiálu). Ale skúmať "pocit, že sa to zohrieva, ale zohrieva sa pomalšie", tak toto ma nikto nepresvedčí, že by to niekto urobil zadarmo.
Pevne verím, že každý z nás v živote rád pomôže, ak je to v jeho silách. Nejdem tu zo seba robiť svätca ani martýra, ale lepší príklad mi v tejto chvíli nenapadol - dlhé roky pomáham Peugeot-Clubu. Robím to nezištne, bez akéhokoľvek nároku na honorár. Robím to pre kamarátov aj neznámych, nikdy som pomoc neodmietol ani cez víkendy, ani o polnoci, ani počas dovolenky. Skrátka, ak sa dalo, pomohol som. A čo som za to dostal? Jedine tak nálepky, že som zlodej (lebo automaticky ten, čo pracuje v autorizovanom servise, je zlodej), že rozprávam odveci, že neviem pochopiť bežných ľudí, že musím strpieť toho viac, lebo som vyškolený. Rozumieš, čo chcem povedať? Ja som obyčajný človek, ktorý sa pred 15 rokmi úplnou náhodou ocitol v autorizovanom dealerstve a zostal tam s malou prestávkou doteraz. Som si vedomý svojich možností a schopností a preto som ľuďom ponúkol pomoc v rôznych oblastiach. A ľudia si to nevážili!!! Keď tu v jeden moment vypukla otvorená vojna proti mne, kto z tých ľudí, ktorým som pomohol, sa za mňa postavil? Možno dvaja-traja, ostatní si kopli tiež alebo sa hrali na zákopy. Toto nie je o mne! To je o tom, ako sa ľudia k sebe správajú...
Mám plný prístup na ServiceBox, vedel by som pomôcť aj tu v tejto téme a pýtam sa sám seba - oplatí sa to?! Veď už teraz je jasné, že dostanem ďalšiu nálepku, lebo som si dovolil mať opačný názor ako drvivá väčšina tu prítomných. A pritom sa stačí zamyslieť nad tým, že ten Modzillo je priamo z prostredia, ktoré tu ľudia komentujú. Tí ľudia, ktorí netušia, ako to funguje za oponou. Tí ľudia, ktorí vidia iba vlastný prospech a tí, ktorí si hrdinsky a (v podstate) anonymne kopnú do Fera, Miša, Jana, lebo si dovolili nevyjsť im v ústrety.
Chlapi, ja neviem ako vy, ale ja sa v akomkoľvek obchode ochotne pozdravím, usmejem, prehodím pár slov aj s pokladníčkou, uvádzačkou, vrátnikom. Sú to presne takí istí ľudia ako my všetci. Tak prečo ich verejne pranierovať pod zámienkou "vlastného prospechu"?
Apropo, za tie roky som predal/odovzdal viac ako 3500 nových vozidiel. Prišlo aj zopár sťažností, ale keď sme ich rozanalyzovali, zistili sme, že som postupoval správne a sťažovateľom išlo vždy o svoj vlastný prospech - len som im prišiel do rany a očakávali peňažnú kompenzáciu za svoju "pseudonespokojnosť". Nepochodili, skúšajú to aj naďalej na iných kolegoch a myslia si, že to nevidíme, že si nepamätáme...