Autor Téma: Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k  (Prečítané 21225 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« kedy: 16.11.2019 - 12:54:46 »
Aká by mala ísť chladiaca kvapalina do Peugeotu 207 1.4 VTi, 70 kW?
G12 červená? Nemám šajnu aká tam je a neviem sa k tomu dohľadať. Chladiace kvapaliny odlišnej farby by sa nemali miešať. Dnes som otvoril kapotu a podľa mierky som na minime, kapánek pod minimom. Kontrolka mi doposiaľ nesvietila.

Dopĺňam, že po otvorení veka neviem podľa farby určiť typ. To je akoby voda sfarbená skôr do žlta, ale vyslovene žltá to nie je.

Je prirodzené dolievať chladiacu kvapalinu alebo by nemala unikať?
« Posledná zmena: 16.11.2019 - 13:57:06 od Martin47 »

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 312
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #1 kedy: 16.11.2019 - 18:56:15 »
Ak ju nemas velmi staru tak dolej len demineralizovanu vodu.Ja ked som menil tak mi v servise poradil veduci,aby som dal modru,ze ta nezerie tak veľmi tesnenia a hadice,ako cervena.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #2 kedy: 17.11.2019 - 20:00:24 »
A podľa čoho sa orientovať? Odkiaľ mám vedieť, aký typ kvapaliny je vhodný? Ani v návode od auta sa k tomu neviem dohľadať. Koľko litrov potrebujem na výmenu?

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 312
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #3 kedy: 17.11.2019 - 20:21:15 »
Ja ked som  kupil starsie auto tiez som nevedel aka je tam ,skus odpojit hadicku od  expanznej nadrzky pri chladici a par kvapiek pust na biely papier ,alebo handricku.urcite  ti  nejako zafarbi.Ja som tak urobil aj so servom.lebo bola  prazdna nadrzka,tak som odkrutil  holender na potrubi a hned som videl ,cervenu.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.764
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #4 kedy: 17.11.2019 - 21:38:38 »
Do francuza zltu alebo zelenu, len nie ruzovu. U pugu sa farba hlada tazko, lebo su skoro vzdy hnede po rokoch.

Na komplet vymenu treba 3 litre nemrzky.

Ja u francuzov pouzivam vzdy zltu (pokial nie je specialny predpis).
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #5 kedy: 18.11.2019 - 06:23:17 »
A tá žltá nie je určená skôr do starších motorov?
Na internete všade nachádzam prekopírovaný ten istý článok:

,,G10 - ŽLTÁ - je nemrznúca zmes do chladičov určená do starších motorov, ktorých hlavy nie sú z hliníkovej zliatiny.

G11 MODRO-ZELENÁ - je nemrznúca zmes do chladičov určená novších áut, ktorých hlavy motorov sú z hliníkových zliatin.

G12 ČERVENÁ - je kvalitnejšia a moderná nemrznúca kvapalina vysoko šetrná voči zliatinám mäkkých kovov, plastov a gumených tesnení. Je určená do novších áut, ktorých hlavy motorov sú z hliníkových zliatin.

G12+, G12++ G13 - FIALOVÁ -  Zaužívané označenie G12 je pôvodné obchodné označenie od VW Group. Kvapalina G12+ sa od nej líši len menej kontrastným farbivom. Pôvodná G12 prirodzeným únikom príliš sfarbovala vodnú pumpu a jej okolie, čo sa zákazníkom nepáčilo a vec často reklamovali. Nechceli počuť o tom, že aby bola vodná pumpa správne premazaná, musí trochu kvapaliny prepúšťať.

Kvapaliny G12 a G12+ by nemali obsahovať tradičné minerálne inhibítory, ktoré na teplom namáhaných plochách vytvárajú povlak a po vyčerpaní stabilizátorov aj silné usadeniny. Moderné vozidlá s vyšším špecifickým výkonom motora aj z aerodynamických dôvodov zmenšených chladičov si totiž zhoršenie prestupu tepla nemôžu dovoliť.

Typ G13 je predpísaný pre celkom nové autá, ale zároveň môže nahradiť akúkoľvek kvapalinu v systéme starších áut."

Podľa tohto som myslel, že asi červená. Ak ale hovoríš, že buď žltá alebo modro-zelená... Len tomu veľmi nechápem :D

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.764
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #6 kedy: 18.11.2019 - 21:13:52 »
No ale bavíme sa o VTi, nie? To je kategória starých motorov (bohužiaľ :D ).

Takže modrú, alebo žltú (podľa materiálu hlavy, nevie aká je u VTi, ale asi hliník) ;)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #7 kedy: 19.11.2019 - 06:19:29 »
A odkiaľ sa dozviem či je z hliníkových zliatín?
Je normálne, že sa ťa nemrznúca zmes trochu vytratila? Niekde sa dočítam, že mierne prepúšťanie je normálne kvôli mazaniu, všade inde že kvapalina sa strácať nemôže.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #8 kedy: 19.11.2019 - 06:31:19 »
Pravdepodobne je z hliníka. Medzi najčastejšie poruchy auta patrí únik chladiacej kvapaliny do riadiacej jednotky. To spôsobuje čo?
Inde sa dočítam, že najčastejšie stratu kvapaliny spôsobuje netesné  (opotrebované) vodné čerpadlo.   

Offline manko

  • ID: 047
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 743
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #9 kedy: 19.11.2019 - 13:45:01 »
Podla múdrej knižky mám v 1,4 VTi  Zeleno modrú.
« Posledná zmena: 19.11.2019 - 13:50:28 od manko »
VW Passat B7 Variant Highline DSG 2,0 TDi 103kw 2013
Peugeot 207 1,4 VTi 70kw 2009
Peugeot 406  2,0 HDi 80kw RHZ Modrá 444 000 km 5,3 L / 100

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #10 kedy: 19.11.2019 - 14:19:55 »
Mám P207 SW , r.v. 2011 s motorom 1.6 VTi.  A od výroby mam modrozelenú Glysantin G11. Principiálne ide o ten istý motor len s väčším objemom a možno pár drobnými odlišnosťami. Nedávno sa celá menila kvôli problému resp. výmene komory termostatu a opäť mi tam dali G11. Aj Servicebox predpisuje pri týchto VTi-čkach práve modrozelenú. Časom táto kvapalina stráca modrozelený pigment a postupne prechádza zo sýto modrozelenej do slabej svetlozelenej až zelenožltej.  Od kúpy auta (kupované nové) riešim mierne strácanie sa kvapaliny (pokles až na rysku MIN za cca 5 až 8000 km, pričom nikdy nedávam kvapalinu na MAX rysku, skôr na stred). Nikdy sa nič nenašlo, žiadny únik, žiadna netesnosť...nič. Je to proste "vlastnosť" niektorých VTičiek, že proste okrem papkania oleja nechávajú miznúť aj ch. kvapalinu. Dnes to už neriešim. Mám v zásobe 1l kvapaliny a keď to klesne na MIN proste dolejem vždy na stred  a mám pokoj.  A odporúčam viac ako po stred medzi ryskami ( cca zvar nádobky) ani nedávať. Stráca sa potom pomalšie, vraj to súvisí aj s vyššími tlakmi v nádobke.
.. a ešte som si všimol, že sa v lete, hlavne keď beží klima stráca trochu rýchlejšie ako v zime. Na internete nájdeš k tomu zopár príspevkov, viac ale na zahr. fórach.
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #11 kedy: 19.11.2019 - 18:13:03 »
Ďakujem za odpovede :-)

manko: ja som nikde v knihe nenašiel špecifikáciu na chladiacu kvapalinu, lesa tak sa tam píše, že sa nevymieňa, i a kontrolujú jej hodnoty a v prípade úniku treba navštíviť autorizovaný servis. Viackrát som si pri jej čítaní hovoril, že sú tam niekedy inštrukcie ako pre blbcov a praktické informácie často chýbajú.

putzig: nie G33? Dnes ráno som volal do autorizovaného servisu a tam mi povedali, že dávajú zelenkavú G33. Mám tam doliať vodu a zisťovať či sa veľmi stráca alebo iba pomaly. Postupný pomalý úbytok je normálny. Tak to sa zhoduje s tým čo ti píšeš :-) A to som rád ak je tomu tak a nie je to problém. Len ešte doriešiť tú špecifikáciu. Tú kvapalinu predáva asi len PSA Peugeot Citroen, lebo ju len tak ľahko nenájdem na internete.
Ešte som včera pozeral video,že odkedy sa prešlo na modernejšie kvapaliny, tak garážoví špecialisti prišli s nápadom farbiť staré na červeno. Druhovýroba je tak často pofidérna. Ach jaj, zase ta chamtivosť.
Putzig, odkiaľ kupuješ tu kvapalinu?
« Posledná zmena: 19.11.2019 - 18:26:58 od Martin47 »

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 312

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #13 kedy: 19.11.2019 - 22:09:05 »
Zle som sa vyjadril. Dá sa nájsť, rovnako ako glysantin G33, ale ponuka je veľmi zúžená (veľa konkurencie nie je). Zvlášť pri náplniach si dávam pozor pri výbere e-shopu (z vyššie uvedených dôvodov). Konkrétne glysantin G33 je iba v českých e-shopoch, na Slovensku som toho veľa nenašiel. Na citroeny.eu sa ako originálna náplň predáva G33. Tak mi hovoril aj ten z PSA. Nie je to to isté ako ten glysantin G11?  :D
« Posledná zmena: 19.11.2019 - 22:15:28 od Martin47 »

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:Chladiaca kvapalina 1.4 VTi, 70 kW, 95k
« Odpoveď #14 kedy: 20.11.2019 - 00:51:25 »
Sorry, máš pravdu je to Glysantin 33 - farba modrozelená. Ten sa originálne dáva do Peugeotov a Citröenov. Zmiatol ma ten Tvoj zoznam na začiatku vlákna. Behni do autoriz. servisu Peugeot, tam Ti ju predajú a cena je v pohode. Ináč je to presne táto: https://www.citroeny.eu/chladici-kapaliny/originalni-nemrznouci-kapalina-citroen-peugeot-g33-1l-koncentrat-chladici-kapalina-psa-modrozelena-glysantin-g33.html
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384