Chladiaca kvapalina starne rovnako ako ostatne naplne. Starsi typ G11 sa ma menit kazde 2 roky, novsi G33 staci menit kazde 4 roky (je odolnejsi, lebo pouziva stabilnejsie prisady).
To, ze je chladiaca kvapalina opotrebovana, sa neda zistit odmeranim bodu tuhnutia, lebo ten sa nemeni ani po jej zostarnuti. Problem nastava v tom, ze sa vycerpaju inhibitory korozie a ostatne ochranne prisady a potom sa zacina tvorit viac usad v chladiacom okruhu, v horsom pripade aj korozia (postupne klesa pH kvapaliny). V manuale k mojej P308 sa napr. neuvadza v plane udrzby priamo vymena po 4 rokoch, ale zmeranie pH. Pekne to zamaskovali.
Rovno som ju vymenil a nemusim len dufat, ci je este OK. A samozrejme pri vymene rozvodov menit tiez vzdy za novu. Kto nemeni, tak casom sa moze zaniest chladic motora aj radiator kurenia a teda klesa ucinnost chladenia motora aj vykurovania interieru.
P.S. Olej v prevodovke tiez vela ludi nemeni, pritom realne sa ma menit kazdych 60 000 km.