Čítam a prispievam na toto forum už niekoľko rokov a o mojom aute som písal max. vo vlakne "čo ste dnes robili". Týmto naprávam môj dlh voči Maxikovi ktorý mi a mojej rodine poctivo slúži 14 rokov.
Pred týždňom som ho objednal na EK a STK. Ponúkli mi termín 13.11 a ja že 13? OK uvidíme či to bude štastný termín. Na druhý deň ráno cestou do roboty pípol a rozsvietil komtrolku motora. Zastavil som, skontroloval kvapaliny, nič extra som nezistil a tak som pokračoval v jazde. Cez MartinaSK som sa skontaktoval s Janou ktoký mi ochotne pomohol s diagnostikou ktorému chcem aj touto cestou poďakovať za nezištnú pomoc. Výsledok - trvalá závada katalyzátor. Závadu vymazal no po 200km saobjavila zas. Ked som si prepol moj homemade palubný počítač do rezimu zobrazovania hodnot z lambdasond, zistil som že druha lambda veľmi často ukazuje napätie nižšie ako prvá ( mala by vždy ukazovať vyššie napätie lebo funkčný katalyzátor znižuje množstvo kyslíka vo výfukových plynoch). Závada mohla byť v lambdách alebo v katalyzátore. Keďže auto má najazdených 330tisíc km tak kat aj lambdy už mali natočených 2x toľko km ako sa udáva bežná životnosť. Objednal som diely (kat, obidve lamdy, výfuk aj tlmič - tie už boli niekoľko krát varené) dohodol som so susedom "prenájom" zdviháku a dnes doobeda všetko vymenil. Hodnoty počas skôšobnej jazdy vyzerali nádherne, Druhá lamda neklesla pod 0,8V. Takže už iba vymažem chyby z pamäte počítača a hurááá na emisnú.