Autor Téma: zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky  (Prečítané 3030 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #45 kedy: 13.12.2018 - 08:29:03 »
neviem, či je to vtip, ale na všetkých (mojich) autách (od 1977) bolo tesnenie medzi karosériou a kapotou (pod oknom) aby od motora nešiel ...

Offline DKR

  • ID: 141
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 135
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #46 kedy: 15.12.2018 - 06:49:50 »

Tak práve dnes dorazila konečne zima, tak idem prvý krát namontovať...
Lebo budem jazdiť iba po meste...

Offline DKR

  • ID: 141
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 135
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #47 kedy: 16.12.2018 - 06:40:14 »

Včera som zistil, že dodané clony sa nedajú namontovať, lebo sú z iného typu.
Na 3008 potrebujem obdĺžnikové a ja mám na jednom konci akoby v tvare fajky.
Budem musiež ísť navštíviť predajcu... 

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.826
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #48 kedy: 16.12.2018 - 09:08:37 »
neviem, či je to vtip, ale na všetkých (mojich) autách (od 1977) bolo tesnenie medzi karosériou a kapotou (pod oknom) aby od motora nešiel ...

Porovnávať auto s fordom je dosť odvážne  :D
SÚČASNÉ --> Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007
MINULOSŤ -->Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #49 kedy: 16.12.2018 - 13:27:37 »
@Qcko - prečítaj ešte raz -1977, nie 1917! alebo čo to má spoločné s fordom?  '77 som si kúpil svoje prvé vlastné auto. predtým otcove, ... a rôzne iné. a o.i. som prevážal ford mondeo v6 a zakúsil som, že sa dá fest prekročiť povolená rýchlosť (vtedy rakúšania pokutovali slotu).

Offline Martin47

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 56
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #50 kedy: 23.12.2018 - 13:52:30 »
Tak bol problém v termostate. Ešte pred výmenou termostati bol nahodený spodný kryt motora a prevodovky. Výsledok? V tomto prípade žiadne terno, ak pomohlo, tak nie nejak zásadne. Po výmene termostatu sa motor zohreje najmenej raz tak rýchlo. Trochu sa čudujem, keďže starý si bez problémov držal teplotu na 90, ale pokiaľ sa zohrial, tak to trvalo ako na naftovom aute.
Škoda že teraz nevoem ako pomohol spodný kryt.
Spokojnosť :-)

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.826
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #51 kedy: 23.12.2018 - 17:02:35 »
Však nedávno si tvrdil, že termostat máš OK a netreba ho meniť :)

Ale základ je, že auto sa zohrieva tak ako sa má.
SÚČASNÉ --> Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007
MINULOSŤ -->Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline DKR

  • ID: 141
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 135
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #52 kedy: 11.01.2019 - 09:59:19 »

Pridám skúsenosti z tohto týždňovou zimou a namontovanými origo zimnými clonami na mriežke chladiča, motor HDI.

Tento týždeň bola zima ako má byť.
Po týždenných skúsenostiach som si všimol, že z namontovanou zimnou clonou, sa motor ohreje pri mojej 19 km jazde v zápchach po BA o polovicu skôr a tým pádom mi klesla spotreba na jednotlivé jazdy, podľa palubného počítača o 0,2 l/100km. Úspora neveľká, ale clony sa zaplatia určite.

 

Offline Martin47

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 56
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #53 kedy: 13.01.2019 - 13:38:53 »
Nuž, podľa mňa termostat asi ani nebol chybný, ale ten, ktorý mi tam teraz namontovali je nejakou vylepšenou, novšou verziou. Vychádzam z toho, že mechanik ma s tým termostatom vrátil, s tým, že ten nový je iný ako ten, ktorý je v aute originál namontovaný. Šiel som do PSA a tam mi povedali, že do VTi 1.4 mohli ísť dve verzie termostatov. Pozrel sa na auto ich mechanik a skonštatoval, že tam ten termostat pasuje, ale treba dokúpiť nejaký elektrický kábel. Termostat nahodili a cíteľne rýchlejšie sa auto zohrieva. Na druhej strane, ten pôvodný si teplotu držal, avšak dlhšie sa zohrieval, viac mu to trvalo.
Namontoval som spodný kryt motora a prevodovky a s tým pôvodným termostatom to nebolo žiadne terno. Nejaké výrazne rýchlejšie zohriatie som nepocítil. Ak aj bolo, tak sa jednalo o mierne zlepšenie.
Neskôr som nahodil aj clonu na chladič, nechal som otvorené okná. Mne sa však vôbec nezdalo, že by sa o polovicu rýchlejšie s clonou zohrial. A keďže aj bez nej sa už pomerne rýchlo zohrial, nakoniec som ju dal dole. Zdalo sa mi, že to auto sem tam zapne externe ventilátor. Možno iba paranoja, ale bál som sa, že zbytočne keď je motor zohriaty, nedostáva zvonku chladenie a ajtak si ho musí dochládzať. To potom veľký význam nemá, mať tam tú clonu pre benzín.

Offline sir.Oliver

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 53
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #54 kedy: 13.01.2019 - 14:20:31 »
a sám si prišiel na to čo som ti hneď na začiatku napísal . pri dobrom termostate nepotrebuješ žiadnu clonu . na žiadnom aute som to nemal a ani nemám .... zbytočná vec .

Offline DKR

  • ID: 141
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 135
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #55 kedy: 13.01.2019 - 14:48:55 »
Zo svojich skúseností pri nafťáku a jazde na krátke trasy sa to oplatí, viď uvedené o príspevok vyššie.
O benzíne, môžeme polemizovať...

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.038
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #56 kedy: 13.01.2019 - 14:52:36 »
Inak ten kryt (clona) sa používa keď je sneh ako ochrana ventilátora keďže Peugeoty majú ventilátory pred chladičom.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 551
  • valenta.ivan
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #57 kedy: 13.01.2019 - 15:32:51 »
Ten kryt sa používa väčšinou v Severských krajinách. A niekedy keď to nepovieš tak ho ani nevedia nájsť na prevedenie pre SK.(vlastná skúsenosť),Keď vieš čo chceš a poprípade aj číslo dielu tak nie je problém to objednať.
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline sir.Oliver

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 53
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #58 kedy: 13.01.2019 - 17:46:32 »
Zo svojich skúseností pri nafťáku a jazde na krátke trasy sa to oplatí, viď uvedené o príspevok vyššie.
O benzíne, môžeme polemizovať...

   môžeme , ale aj ďalej si dovolím tvrdiť že je to zbytočnosť . 15 rokov jazdím s opelom Signum a začína kúriť po cca 4 -6 km .... termostat musí byť funkčný a žiadnu clonu nepotrebuješ . ak by to bolo vôbec potrebné , tak by to mali všetci , alebo drvivá väčšina vodičov . koľko ja viem , tak možno 1 až 2 % to má na aute , ale nie z potreby , skôr ako imidžovku ...

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.854
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #59 kedy: 13.01.2019 - 22:39:09 »
vacsina dnesnych aut ma elektricke kurenie (heater), takze autoi kuri chvilu po nastartovani /diesle to maju urcite/, hoci motor ma iba 10 stupnov... ;)
ked sa motor ohreje, heater vypne.
na benzinak ako tu uz zaznelo nema ten kryt zmysel, motor sa zohreje velmi rychlo...
na diesel detto, kto s nim jazdi kratke trasy, tak to stejne o moc nezohreje, kedze motor vypnes prilis skoro... odporucam pouzivat benzinak pripadne s LPG.
na dlhsie trasy je jedno ci to zohrejes po 5 alebo 15km... kurit ti to bude takmer hned. to uz radsej webasto a to uz je ina liga ale :)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.