PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Pieskovisko => Téma založená: Martin47 03.10.2018 - 10:37:39

Názov: zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 03.10.2018 - 10:37:39
Aký je Váš názor na zimné clony ma chladiče? Veľa informácii k tomu na internete nie je, ale plánujem si takú zaobstarať na svoje auto. Teraz, keď je tak chladnejšie, tak môjmu autu (1.4 VTi, benzín), veľmi dlho trvá, kým sa zohreje. Má to moja sestra a povedala, že na dízli sa pri jej aute motor zohreje za polovičný čas ako bez nej.
No našiel som aj názor jeden na internete, že to nemá taký efekt.
Zaujímajú ma hlavne odôvodnené názory (nie typu nepáči sa mi to).

A tiež ma zaujíma názor na kryt motora a prevodovky. To býva v príplatkovej výbave a rozmýšľam nad tým, že si to kúpim a dám dorobiť. Zvažujem to čisto kvóli tomu, aby to predĺžilo životnosť auta - ochrana pred koróziou, nečistotou a chladom.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 03.10.2018 - 11:43:40
kryt motora, inak povedane deflektor, urcite je dobre na aute v zimnom obdobi mat, okrem toho ze to zbytocne neochladzuje odspodu
motor s prevodovkou, co najskorsia pracovna teplota je ziaduca, ma to velmi dobry vplyv na prevadzku a to vo forme aerodynamickeho
prietoku vzduchu, vznika nizky odpor vzduchu a tym padom to ma vplyv na nizsiu spotrebu vratane cim skoresj teploty motora.

kryt do masky chladica na nasom diesli davam, je to dobra vec, urcite odporucam. nezakryvat vsak cely a v jarnych/letnych mesiacoh treba
dat dole, aby sa zamedzilo prehrievaniu motora. Sestra ma teda pravdu a motor sa skutocne zohreje rychlejsie.
Nemal by som problem to pouzit aj na benzinaku, je to uplne v pohode, hoci benzinak ma pomerne kratku dobu zohriatia na pracovnu teplotu.
takze odporucam. Urcite vsak kupit kryt original tvarovany do masky chladica. Da sa kupit aj aftermarket za cca 20€ ktory je rovnaky ako od PSA za 40.
Kedze neviem o akom modeli sa bavime, viac neporadim, treba poguglit. Ak sa na to budes pytat v peugeote, treba diel vyhladavat bez zadania VIN cisla.
Je dodatelny.

Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 03.10.2018 - 12:13:47
Ďakujem! :-)
A ten kryt motora ide dať aj na benzínové motory? Pretože dačo som počul, že sa to dá dať iba na diesel, benzínové motory nemajú držiaky. Pôsobí to aj ako antikorózna ochrana motora a prevodovky?

Pri tej clone ako to myslíš nezakrývať celý? Veď tie clony plastové sú riešené tak, že zakrývajú celý chladič a buď och tam máš alebo nie.

Sestra má ale koženú clonu s otvormi, ktoré sa dajú otvoriť. Tie v chladnom počasí má stále zatvorené a v jarnom chladnejšom ich podľa počasia otvára a v teplejších mesiacoch to pochopiteľne dáva dole.

Mám Peugeot 207 (1.4 VTi).
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 03.10.2018 - 13:08:16
originalny kryt ak je jeden otvor v nazrazniku tak ho zakryje z polovice iba, ak su dva otvory v narazniku tak ten jeden otvor je krytom prekryty cely.
ten kozenny neviem, to nepoznam, na peugeotoch som ho nevidel.

kryt pod motor je aj pre benzinove motory. vid obrazky nizsie.
co sa krytu tyka v ponuke su tri, zalezi podla VIN cisla, vtredy sa da vyspecifikovat presne konkretny kryt.
takisto je potrebny vin pre specifikaciu zimneho krytu.
posielam obrazky pre predstavu, oznacene zltou farbou.

Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: valenta.ivan 03.10.2018 - 13:49:19
207 má aj kryt ,ktorý sa dáva  do mriežky č.6  (kryt chladiča 7429F8 ) zakrýva iba polovičku prednej mriežky. Tiež špecifikovať podľa vin čísla.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 03.10.2018 - 15:53:23
Ďakujem, asi to spravím tak, že si dám vyrobiť koženú clonu na chladič na tú mriežku s otvormi a tie budem otvárať podľa počasia. Ak budú teploty pri nule alebo pod ňou, tak bude nakomplet zakrytá a tiež keď by som šiel i a na krátke vzdialenosti, keď teplejšie, tak jedno okno na nej otvorím a v teplejších to dám dole.
Ten kryt na motor a prevodovku má potom, ak som to správne pochopil, v zime význam, aby udržiaval teplo a eventuálne pre nižšiu spotrebu kvôli prúdeniu vzduchu a v lete iba pre nižšiu spotrebu kvôli aerodynamike? Pričom musím potom furt meniť zimný a letný podľa ročného obdobia. Tak to sa mi moc asi neoplatí, keď to mám furt meniť kontra to, čo za to získam, lebo sám si to ťažko vymením a je to servis naviac.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 03.10.2018 - 16:21:32
kryt pod motorom ma byt stale, vysvetlil som to vyssie, nema to nic so zimnou ci letnou prevadzkou.
to ze ho tam nemas je vec uspory vyrobnych nakladov na cene pre vyrobcu auta.
je to cisto o aerodynamike a vedenie prudenia vzdchu a odhlucnenia.
to ze to udrziava teplo v zime je bonus navyse...
takisto bonus pre tulajuce sa macky, ktore tam isty cas mozu vyuzit teple miestecko...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: robozv 03.10.2018 - 18:29:54
Tiež mám benzín a tiež na zimu používam ten kryt. Mám origo a nedopatrením ma stál 25e inak táto časť stojí okolo 45e. Je k tomu aj u mojho modelu aj horna cast ale tu nemam.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 06.10.2018 - 21:11:36
Ďakujem za informácie. Je vidieť, že sem píšu ľudia, ktorí sa rozumejú autám.
Tak som sa rozhodol nakoniec pre tú koženú clonu na mieru, kde sú dva otvárateľné otvory. Zdá sa mi to praktickejšie, keďze podľa aktuálneho počasia ju viem prispôsobovať (taktiež ak sa motor už zohreje). Ten kryt motora ma tak nepresvedčil, keďže očakávam iba zanedbadeľne nižšiu spotrebu kvôli aerodynamike (s výkonom to moc nepohne) a v zime rýchejšie zohriatie, ale za tých 150€ mi to neviem či až tak stojí. Mne sa hlavne jedná o životnosť motora. Keď budem mať tú clonu, tak pošlem foto :-)

Inak, prečo ste písali, že nie je dobré mať clonu úplne zakrytú?
Nie je to od počasia, stavu motora (aktuálnej teploty) čisto individuálne?
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 14.10.2018 - 22:09:09
kryt pod motorom ma byt stale, vysvetlil som to vyssie, nema to nic so zimnou ci letnou prevadzkou.
to ze ho tam nemas je vec uspory vyrobnych nakladov na cene pre vyrobcu auta.
je to cisto o aerodynamike a vedenie prudenia vzdchu a odhlucnenia.
to ze to udrziava teplo v zime je bonus navyse...
takisto bonus pre tulajuce sa macky, ktore tam isty cas mozu vyuzit teple miestecko...
Inak, nad tým krytom stále tak trochu uvažujem. Len si neviem predstaviť ako nemá kryt vplyv na väčšiu výhrevnosť motora aj v lete, keď je raz motor zakrytý, tak musí sa viac ohrievať a menej unikať teplo. Potom pri horúčavách to asi nemusí byť dva krát výhra ho tam mať. Chápem, že sú tam vetracie otvory, ale nedostáva tak vzduch zo spodu. Musí byť chladený v podstate externe...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: pacho 14.10.2018 - 23:34:37
Pri spodnom kryte by som sa toho určite nebál. Menežment chladenia motora, je navrhovaný s krytom. Primárny význam krytovania je aerodynamika, a zníženie spotreby.  . Sekundárny, je menšie špinenie motorového priestoru, čiastočne aj protikorózná ochrana. Konkrétne pri 308-čke je zakrytovaný celý podvozok včítanie zadných ramien, čo ma dosť prekvapilo. Predná mriežka, je tiež tak riešená, že pri vyšších rýchlostiach sa znižuje  priechod chladiaceho vzduchu, a tým pádom sa zlepšuje aerodynamika . Drahšie autá to majú dokonca riešené uzatváracími klapkami, podľa aktuálnej potreby.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 19.11.2018 - 16:03:01
Posielam tú koženú clonu, ako som prisľúbil. Mám ju už nahodenú na aute, len ju budem musieť ešte lepšie upevniť. Sú na nej 2 vetracie otvory - väčší a menší (ten vľavo reálne nie je, nedá sa otvoriť). Plánujem ju používať tak, že v chladnom počasí - aktuálne teploty a nižšie, bude všetko úplne zakryté tak na trasy do 5 km (podľa toho, čo bude hovoriť teplota motora, resp. oleja). Čiže na presunutie sa niekde do mesta to nechám zakryté. Na jazdu po diaľniciach a nad 5 km plánujem otvoriť pravé okno a ak teploty pôjdu nečakane hore, tak aj to väčšie ľavé. Na jar, jeseň a v lete samozrejme bez nej.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 19.11.2018 - 21:08:40
Dnes som ju aj odskúšal. Výsledky sú pre mňa prekvapivé.
4 stupne Caelsia, trasa 15 km, dialnica, 2200 ot./min, clona úplne zakrytá.
Motor sa podľa mňa vôbec rýchlejšie nezohrial ako pri rovnakých podmienkach bez nej, no a neviem či pri teplote k 90 stupňom elektronika nenariadila chladiť. Totiž vždy tá ,,palička'' ukazovateľa teploty zastane presne na milimeter na 90-ke. V tomto prípade to bolo pri konci jazdy pod 90 o cca 2 milimetre.
Hmm...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 20.11.2018 - 09:03:50
clonu zakrývajúcu "spodnú časť" pred dvomi rokmi (?) tuná prezentovali ako kryt proti "nahrnutiu snehu". v dávnych časoch mali autá mechanické rolety, žalúzie ... malo to nejaký vplyv, ale podstatný je "vietor okolo motora. preto dávali mnohí "pevnúprekážku "pred chladič - kartón, ktorý prekryl celú plochu.
ak som s teplotou nespokojný, po chvíli chodu (na mmieste) skúsim rukou hadice od motora k radiátoru a k chladiču, po chvíli jetzdy opäť, po zastavení (v cieli) tiež. a ak ucítim, že hadica ku chladiču sa zohrieva rovnako ako tá do "kúrenia", treba pozrieť na termostat.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 20.11.2018 - 18:55:54
Ale termostat nemôže byť chybný, pretože motor nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať. Akurát mu to na môj vkus na benzín trochu dlhšie trvá. Akurát ma prekvapuje to, že s clonou alebo bez nej - výsledok je ten istý, motor sa skôr nezohrial.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 21.11.2018 - 10:55:09
Máš kryt pod motorom?
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: rages129 21.11.2018 - 12:57:20
nazda klubáci nechcem zakladať novú tému tak sa spýtam tu je takáto clona aj na 307 pred faceliftom? najlepšie niaka druho výroba mne sa nič nepodarilo nájsť
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 23.11.2018 - 16:43:39
Ale termostat nemôže byť chybný, pretože motor nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať. Akurát mu to na môj vkus na benzín trochu dlhšie trvá. Akurát ma prekvapuje to, že s clonou alebo bez nej - výsledok je ten istý, motor sa skôr nezohrial.

nechápeš ako funguje prepúšťanie chladiacej kvapaliny.
a tvoj "nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať" by platil v zime na sibíri, nie tuná pre teplotách nad nulou. to, čo si napísal v preklade znamená, že chladiaca kvapalina prúdi do radiátora OBMEDZENE, aby si motor tú 90°C udržal. SARKAZMUS.
opakujem znova - odsleduj si priebeh toku chladiacej kvapaliny.
a či máš kryt pod motorom ako sa pýta Qcko, lebo aj to jedôležité pre hľadanie chyby.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 25.11.2018 - 12:19:58
kryt pod motorom zatiaľ ešte nemám, neni nahodený na aute, ale bude.
Budem teraz za hlupáka, ale chcel som to odskúšať, ale neviem identifikovať ktorá hadica je tá, ktorá vedie k radiátoru.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 25.11.2018 - 14:07:24
Bez krytu pod motorom máš zakrývať masku zbytočné, vaňu ti nonstop obteká studený vzduch napriamo.

Od chadiča vedie hore k motoru (termostatu) iba jedna gumená hadica - to je tá čo hľadáš.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 27.11.2018 - 14:18:31

Hľadaj takúto hadicu...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 27.11.2018 - 16:03:48
Ďakujem, najbližšie to odsledujem, zajtra sa nahadzuje spodný kryt :)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 27.11.2018 - 22:38:23
Po 3 minútach po naštartovaní kontrola hadice k chladiču (vedúca z chladiacej kvapaliny) - pocitovo veľmi mierna teplota (mal som ľadové ruky). Pri 70 stupňoch teploty motora podľa prístrojovky ďalšia kontrola - hadica teplá. Pred zastavením na miesto, teplota cca 80 stupňov, tretia kontrola - hadica dosť teplá.
Podľa tohto sa termostat otvára príliš skoro.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 27.11.2018 - 22:47:58
chladic v prednej maske sa ma zohrievat ako posledny cize este pred otvorenim temrostatu. ide tam len velmi mierny tok chladiacej kvapaliny. Pokial sa hadica zahrieva spolu so stupanim teploty motora, tak je to znak ze termostat je otvoreny a to je signal ze termostat je zrely na vymenu, lebo sa bud zasekol a ostal otvoreny, resp. sa nezatvara uplne. otvaracia teplota u 1.4 motora sa pohybuje okolo 90-100st (zalezi od variantu termostatu)
Mozes ho jednoducho otestovat, vyber ho von, daj ho do hrnca s vodou na sporak a sleduj kedy zacne otvarat, ak mas taky teplomer co meria nad 100st.
tak meraj spolu s teplotou vody varu. Termostat je zalezitost 10-15-20€, takze v celku pohoda.
Podla VIN cisla sa da presne urcit typ termostatu.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 27.11.2018 - 22:57:20
Ďakujem. Hlavne som nevedel či to vôbec riešiť alebo je to normálne. 8 minút cesty po diaľnici 7 min., v otáčkach cca 2200, motor sa nestihol zohriať na 90. Zdá sa mi to dlhá doba. Počul som, že absolútne typickým nedostatkom modelu (207) je chybne fungujúci termostat a snímač chladiacej kvapaliny. Noe je problém vymeniť, len či výmena bude mať zmysel.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 27.11.2018 - 23:29:27
ci to ma zmysel menit, zistis velmi jednoducho.
a to tak, ze ho otestujes sposobom ako som popisal a hned vies na com si...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 28.11.2018 - 00:22:48
Netestus a vymeň. Ako písal Marcel vyššie, termostat stojí pár šupov a stojí za to vedieť, že je OK ;)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: rages129 28.11.2018 - 02:05:12
ahojte nebudem zakladať novú tému tak sa spýtam v tejto

ide o to že maximálnu teplotu dosiahnem iba 80 stupnov či je leto či je zima, jedina ak idem do kopca na 1 alebo pri zapchach sa viac krat rozbieham tak sa to vyšplhá aj vyššie ale po chvíle padne naspäť na 80, jedná sa o 1.6hdi 80 kw 16v peugeot 307 2004

myslíte že je to normálne alebo môžem mať chybný termostat? našiel som veľa diskusii kde ľudia vravia že HDI ma bežne pracovnu teplotu okolo 80 ale aj ľudí čo píšu s týmto istým motorom že dosahujú 90

PS: budik ukazuje teplotu vody nie oleja či?
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 28.11.2018 - 12:58:03
nedávno, ešte bolo vcelku teplo, na "rýchlostnej" ceste som videl ako "motor ochladol" (cca 15km) oproti  jazde predtým a potom po "prvej triede (cca 2*20km). asi to robí menšia záťaž (neustále zrýchľovanie oproti stabilnej rýchlosti) a väčšiš "ofukovanie chladiča a bloku motora.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 28.11.2018 - 13:36:32
motor nema co chladnut... to je uloha termostatu aby drzal stabilnu teplotu.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: rages129 28.11.2018 - 18:16:15
niekto odpoveď na moju otázku prosím?
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 28.11.2018 - 18:27:43
Pri 1.6HDi je 80°C správna teplota ;)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 28.11.2018 - 19:29:58
@Marcel00 - každý regulačný prvok má predsa od-do +rozptyl. a to isté platí aj pre zobrazenie merania.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 28.11.2018 - 21:03:27
ak sa raz zohreje na 90, uz neni dovod aby chladol. taky regulacny rozptyl na pristrojovej doske nezbadas.
ak si ho zbadal a teplota ti klesla trebarz z 90 na 80 (neuviedol si co u teba znamena pojem "ochladol"),
tak to nieje urcite dobre... urcite nie na rychlostnej ceste, ani jazdou z kopca ani z dovodu "nejakej" zataze.

vot vsjo.  :beer
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: IvanH 28.11.2018 - 21:40:50
Pokles teploty vznika pri prvom otvoreni termostatu kedy sa do teleho kratkeho okruhu dostane studena voda z chladiča. Každý termostat má totiž hysteréziu, napr. otvorí pri 92 stupnoch a zatvorí napr pri 85st.
Ale prvé otvorenie termostatu vyvolá najvyditelnejšiu zmenu lebo voda v chladiči je najchladnejšia.....
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 29.11.2018 - 17:08:13
@Marcel00 - tak odkiaľ pochádza teplo? z termostatu, či z motora? ak klesne výkon (záťaž), ak sa zvýši ofukovanie (nie je spodný kryt pod motorovým priestorom, ...
ps - to ofukovanie je NEZANEDBATEĽNÉ - všimni si, ako sa po zastavení a chode motora na mieste spustí ventilátor...
pps - záťž motora je pri ustálenej rýchlosti oveľa menšia ako pri pomalej jazde/zrýchľovaní a brzdení.
:-)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 04.12.2018 - 19:07:03
Objednal som si nový termostat. Po jeho nahodení, namontovaní spodného krytu a v kombináci so zimnou clonou napíšem odozvu. Len ma trochu štve že ten termostat podľa mňa pravdepodobne chybný nebude a ten nový stál dosť veľa (originálny diel cca 140€)... Nevyskúšam, nezistím. Diagnostika by mi asi moc nepomohla v tomto prípade.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 05.12.2018 - 01:35:48
originalny diel neexistuje, je iba v PSA krabicke, kupil si plus minus rovnaky ako v bezne dostupnych eshopoch, tam sa pohybuje za cenu aku som ti uvadzal v skorsich prispevkoch. skoda, zbytocne si vyhodil cca 100€  :-\
kazdopadne ma zaujima ci sa nieco zmenilo. diagnostika by pomohla, lebo meria teplotu vody ktora je poskytovana pre RJ, takze sa da graficky odsledovat stupanie teploty a tym padom spravanie termostatu, ktory si mohol pred zakupenim noveho otestovat ako som uvadzal v skorsom prispevku.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: IvanH 05.12.2018 - 07:48:03
Sú tri kategórie náhradných dielov.
- Originálny náhradný diel. Je to diel vyrobený podľa výrobnej dokumentácie automobilky a nesie aj logo automobilky nielen výrobcu dielu.
- Neoriginál OEM možno taký istý ako originál vyrobený na tej istej linke tým istým postupom nemá logo automobilky a mal by mať zhodné parametre ako originál 
- Fake niečo čo sa podobá na náhradný diel. - konkrétne som videl prednú priečku na VW golf čo ide pod plastový nárazník (diel ktorý dosť zásadne vplýva na bezpečnosť vo vozidle). Originál s logami bol z plechu hrubého 2mm a "náhrada" iba 1,5mm. Bolo to cítiť aj na váhe.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 05.12.2018 - 19:36:09
Nuž, ja som sa rozprával s mechanikom a spomenul, že na trhu je také množstvo náhrad a verných kópií originálnych dielov, že najistejšia voľba ako mať skutočne originálny diel s kvalitou rovnocenou ako od výroby, je objednať to od konkrétnej značky vozidla. V kvalite podľa neho rozdiely sú. Niekedy aj nie, niekedy menšie, inokedy výrazné a cíteľné. Kde zoberiem istotu, že tá verná kópia, čo si Ivan napísal, vyrobený na tej istej linke a tým istým postupom bez loga automobilky, nie je fake a je to ako vravíš, že má skutočne zhodné parametre ako originál. Peugeot si nemôže dovoliť ,,šmelinovať", ale Jožko z Hornej dolnej majúci internetový obchod lacneakvalitne.sk môže. To je ten problém.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: IvanH 05.12.2018 - 21:11:21
Z vlastnej skusenosti možem potvrdit že ako trchnolog som mal v Helle na starosti svetlomety Volvo, golf, renault, scania... vsetky sa robili ako original s logom automobilky a logom hella ako originál a ako Hella OEM iba s logom Hella. Ziadny rozdiel v postupe ani kvalite rozdiel iba v cene kde prdajna cena originálu bola o 1/3 viac. Pardon bol rozdiel v krabici mala inu potlač a Hella svetlo nahradny diel nemal inštalovane žiarovky pricom original ich mal.
Vyrobne nákaldy Hella dielu boli pritom vyššie lebo obsahovali navyše operáciu "odstránenie loga"
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: tomasg 12.12.2018 - 10:09:26
zdravím, chcem sa opýtať, či má model peugeot 308 r.v.2018 kryt motora , aby sa mi tam v zime nezohrievali myši a iné zvieratá :D díky
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Judes 12.12.2018 - 13:05:35
Či má kryt uvidíš keď sa pozrieš pod auto a keď tam aj je tak menšia zver sa tam aj tak dostane, nebude to až natoľko utesnené.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 12.12.2018 - 18:21:38
zdravím, chcem sa opýtať, či má model peugeot 308 r.v.2018 kryt motora , aby sa mi tam v zime nezohrievali myši a iné zvieratá :D díky

Je tam veľký kryt, ale hlodavce určite nezastaví  :angel
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: tomasg 12.12.2018 - 18:41:37
áno, už som to dnes pozrel , je to pekne zakrytované :) ... tak hádam mi počas jazdy z pod stierača nevykukne myš ako sa mi stalo na forde :D
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 13.12.2018 - 08:29:03
neviem, či je to vtip, ale na všetkých (mojich) autách (od 1977) bolo tesnenie medzi karosériou a kapotou (pod oknom) aby od motora nešiel ...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 15.12.2018 - 06:49:50

Tak práve dnes dorazila konečne zima, tak idem prvý krát namontovať...
Lebo budem jazdiť iba po meste...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 16.12.2018 - 06:40:14

Včera som zistil, že dodané clony sa nedajú namontovať, lebo sú z iného typu.
Na 3008 potrebujem obdĺžnikové a ja mám na jednom konci akoby v tvare fajky.
Budem musiež ísť navštíviť predajcu... 
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 16.12.2018 - 09:08:37
neviem, či je to vtip, ale na všetkých (mojich) autách (od 1977) bolo tesnenie medzi karosériou a kapotou (pod oknom) aby od motora nešiel ...

Porovnávať auto s fordom je dosť odvážne  :D
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: mpa 16.12.2018 - 13:27:37
@Qcko - prečítaj ešte raz -1977, nie 1917! alebo čo to má spoločné s fordom?  '77 som si kúpil svoje prvé vlastné auto. predtým otcove, ... a rôzne iné. a o.i. som prevážal ford mondeo v6 a zakúsil som, že sa dá fest prekročiť povolená rýchlosť (vtedy rakúšania pokutovali slotu).
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 23.12.2018 - 13:52:30
Tak bol problém v termostate. Ešte pred výmenou termostati bol nahodený spodný kryt motora a prevodovky. Výsledok? V tomto prípade žiadne terno, ak pomohlo, tak nie nejak zásadne. Po výmene termostatu sa motor zohreje najmenej raz tak rýchlo. Trochu sa čudujem, keďže starý si bez problémov držal teplotu na 90, ale pokiaľ sa zohrial, tak to trvalo ako na naftovom aute.
Škoda že teraz nevoem ako pomohol spodný kryt.
Spokojnosť :-)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Qcko 23.12.2018 - 17:02:35
Však nedávno si tvrdil, že termostat máš OK a netreba ho meniť :)

Ale základ je, že auto sa zohrieva tak ako sa má.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 11.01.2019 - 09:59:19

Pridám skúsenosti z tohto týždňovou zimou a namontovanými origo zimnými clonami na mriežke chladiča, motor HDI.

Tento týždeň bola zima ako má byť.
Po týždenných skúsenostiach som si všimol, že z namontovanou zimnou clonou, sa motor ohreje pri mojej 19 km jazde v zápchach po BA o polovicu skôr a tým pádom mi klesla spotreba na jednotlivé jazdy, podľa palubného počítača o 0,2 l/100km. Úspora neveľká, ale clony sa zaplatia určite.

 
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Martin47 13.01.2019 - 13:38:53
Nuž, podľa mňa termostat asi ani nebol chybný, ale ten, ktorý mi tam teraz namontovali je nejakou vylepšenou, novšou verziou. Vychádzam z toho, že mechanik ma s tým termostatom vrátil, s tým, že ten nový je iný ako ten, ktorý je v aute originál namontovaný. Šiel som do PSA a tam mi povedali, že do VTi 1.4 mohli ísť dve verzie termostatov. Pozrel sa na auto ich mechanik a skonštatoval, že tam ten termostat pasuje, ale treba dokúpiť nejaký elektrický kábel. Termostat nahodili a cíteľne rýchlejšie sa auto zohrieva. Na druhej strane, ten pôvodný si teplotu držal, avšak dlhšie sa zohrieval, viac mu to trvalo.
Namontoval som spodný kryt motora a prevodovky a s tým pôvodným termostatom to nebolo žiadne terno. Nejaké výrazne rýchlejšie zohriatie som nepocítil. Ak aj bolo, tak sa jednalo o mierne zlepšenie.
Neskôr som nahodil aj clonu na chladič, nechal som otvorené okná. Mne sa však vôbec nezdalo, že by sa o polovicu rýchlejšie s clonou zohrial. A keďže aj bez nej sa už pomerne rýchlo zohrial, nakoniec som ju dal dole. Zdalo sa mi, že to auto sem tam zapne externe ventilátor. Možno iba paranoja, ale bál som sa, že zbytočne keď je motor zohriaty, nedostáva zvonku chladenie a ajtak si ho musí dochládzať. To potom veľký význam nemá, mať tam tú clonu pre benzín.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: sir.Oliver 13.01.2019 - 14:20:31
a sám si prišiel na to čo som ti hneď na začiatku napísal . pri dobrom termostate nepotrebuješ žiadnu clonu . na žiadnom aute som to nemal a ani nemám .... zbytočná vec .
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 13.01.2019 - 14:48:55
Zo svojich skúseností pri nafťáku a jazde na krátke trasy sa to oplatí, viď uvedené o príspevok vyššie.
O benzíne, môžeme polemizovať...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Judes 13.01.2019 - 14:52:36
Inak ten kryt (clona) sa používa keď je sneh ako ochrana ventilátora keďže Peugeoty majú ventilátory pred chladičom.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: valenta.ivan 13.01.2019 - 15:32:51
Ten kryt sa používa väčšinou v Severských krajinách. A niekedy keď to nepovieš tak ho ani nevedia nájsť na prevedenie pre SK.(vlastná skúsenosť),Keď vieš čo chceš a poprípade aj číslo dielu tak nie je problém to objednať.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: sir.Oliver 13.01.2019 - 17:46:32
Zo svojich skúseností pri nafťáku a jazde na krátke trasy sa to oplatí, viď uvedené o príspevok vyššie.
O benzíne, môžeme polemizovať...

   môžeme , ale aj ďalej si dovolím tvrdiť že je to zbytočnosť . 15 rokov jazdím s opelom Signum a začína kúriť po cca 4 -6 km .... termostat musí byť funkčný a žiadnu clonu nepotrebuješ . ak by to bolo vôbec potrebné , tak by to mali všetci , alebo drvivá väčšina vodičov . koľko ja viem , tak možno 1 až 2 % to má na aute , ale nie z potreby , skôr ako imidžovku ...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 13.01.2019 - 22:39:09
vacsina dnesnych aut ma elektricke kurenie (heater), takze autoi kuri chvilu po nastartovani /diesle to maju urcite/, hoci motor ma iba 10 stupnov... ;)
ked sa motor ohreje, heater vypne.
na benzinak ako tu uz zaznelo nema ten kryt zmysel, motor sa zohreje velmi rychlo...
na diesel detto, kto s nim jazdi kratke trasy, tak to stejne o moc nezohreje, kedze motor vypnes prilis skoro... odporucam pouzivat benzinak pripadne s LPG.
na dlhsie trasy je jedno ci to zohrejes po 5 alebo 15km... kurit ti to bude takmer hned. to uz radsej webasto a to uz je ina liga ale :)
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: sir.Oliver 14.01.2019 - 16:01:15
ktoré autá majú heater od výroby ? ( nebavíme sa o vyššej triede , bavíme sa o strednej . )
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: valenta.ivan 14.01.2019 - 16:42:16
Tak ako píše Marcel00 mám 207  1,4 HDi  po nastartovani behom 5-10 sek, tlačí teplý vzduch.Tak musí ho ,len elektrický (heater) zohriať. A ručička na teplomery sa pohne až po 5 a viac Km.Termostat overený otvára na 83 stupňoch.Teraz v zime .
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Judes 14.01.2019 - 16:51:53
To elektrické vyhrievanie asi nebudú mať všetky autá ale predpokladám že je to záležitosť áut s automatickou klimatizáciou.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: sir.Oliver 14.01.2019 - 19:01:27
opel signum , 2.2 dtr ... dvojzónová uatomatická klíma a nemá heater .... má predprípravu na všeličo , ale na heater istotne nie . našiel som predprípravu aj na vyhrievanie trysiek ostrekovača čelného skla , ale na heater nie a ani sa nikde nespomína že je možnosť domontovať ho ...
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Judes 14.01.2019 - 19:18:28
Napríklad v modeli 407 je takto zabudovaný v klimatizéri, vykuruje priestor pre cestujúcich pokiaľ sa chladiaca kvapalina nezohreje aby mohol kúriť z klasického vodného radiátora.
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: Marcel00 14.01.2019 - 23:23:06
Nas Peugeot 308 rocnik 2010, 1.6HDi, heater ma, moja stara benzinova Toyota Previa z roku 2005 ho mala tiez, dokonca aj pre zadnych pasazierov... ;)

to ze to opel nema, neznamena ze to nema nikto  :dance
Názov: Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
Prispievateľ: DKR 15.01.2019 - 09:12:29
Ten kryt som skúšal, písal som o týždňovej skúsenosti pri 19 km trase po meste.
O rýchlosti kúrenia do kabíny som nepísal nič, lebo to sa nezmenilo, je to tak, ako písal Marcel.
Zatiaľ som spokojný, na krátku trasu sa motor zohreje o kúsok skôr a poznať to aj na spotrebe.
Teda ak jazdíte na krátke trasy a máte nafťák, doporučujem použiť kryt na mriežku chladiča... (ak nechcete míňať peniaze, tak kus kartónu, gumolit, igelit, alebo niečo podobné.).
Benzíňák je na tom teplotne inak...