Vážení a milí, v prvom rade aj ja ďakujem za príjemne strávenú sobotu. Počasie sa objednať nedá, bohužiaľ, nám nevyšlo...
Všetci, ktorí ma poznáte, dobre viete, že nie som zákerák. Som človek priamy a otvorený, človek, ktorý veľmi rád konštruktívnu debatu/kritiku prijíma ale aj rozdáva. Preto, prosím, nasledovné riadky neberte osobne. Majú nás všetkých posunúť myšlienkovo ďalej...
Určite je skvelé, že sa po x-tý krát podarilo „Veľký“ letný zraz zorganizovať. Síce neviem, čo to všetko obnáša, ale v práci som často prítomný pri rôznych marketingových akciách, tak si viem predstaviť, aké všetky detaily je treba vyriešiť. Čo však nepochopím asi nikdy, je (ne)rozdelenie úloh pri organizovaní. Jeden zdutý, druhý sa nerozpráva s tým, tretí s tým nechce mať nič spoločné... a takto by sme mohli ísť ďalej. No, poviem to takto: jeden človek takéto podujatie nezorganizuje, to je dúfam všetkým jasné. Ak sa nedajú dokopy tí správni ľudia, tak je podľa mňa potrebné položiť si otázku, či má vôbec význam takýto zraz organizovať...
Apropo, možno si spomeniete na rôzne moje príspevky na fóre, na FB, kde som vyzýval na zmeny, skúšal som rozvinúť rôzne debaty, chcel som rozoberať rôzne témy... A nič! Skrátka nič. Mám pocit, akoby ľudia mali všetkého plné zuby a keď im zo zamýšľaného kroku nemá vzniknúť nejaký benefit, tak radšej dajú ruky preč a „nič vlastne nepokazia“. No, omyl... Keď nebudú ľudia aktívni, nebude aktívne ani združenie.
Rád by som sa pristavil aj pri nábore nových tvárí. Keď už bolo jasné, že účasť bude nižšia, položil som kompetentným otázku, či mám na firemnom FB (cca 5500 aktívnych Peugeoťákov) toto podujatie spropagovať, odpoveď znela „NIE“... OK, neriešil som ďalej. Lenže priamo na zraze bolo už na pohľad zrejmé, že účasť je oproti posledným 2-3 ročníkom slabá, čo bolo aj v Durkovom príhovore ústne potvrdené. OK, počasie na prd, ale na to sa vyhovárať môžeme len sčasti. Ja sa pýtam – čo sa urobilo pre to, aby sa zrazu zúčastnili noví členovia, noví ľudia? Myslím, že za rok sa dá toho spraviť veľmi veľa, aby sa rodina klubákov rozrástla a aby ich marketing alebo starí členovia tých nových na zraz namotali... (aby ste rozumeli mňa – som abstinent, takže na mňa reči typu „dojdi, nad*beme sa jak minule“ skrátka neplatia a určite nie som sám)...
Viete, že Vás všetkých mám rád a dúfam, že sa nenahneváte, ak súčasný stav popíšem ako súkromnú párty pre vyvolených... Nehovorím, či je to dobre alebo zle. Zdravé jadro bude vždy v každej skupine... Len sa mi zdá, že to zdravé jadro je z roka na rok menšie a nehľadajú sa príčiny tohto stavu.
Dlhé roky pomáham združeniu a jeho členom a veľmi dlho tvrdím, že spolupráca medzi partnermi musí mať zmysel pre obe strany. To sa, žiaľ, zatiaľ nepodarilo tak úplne naštartovať. Len by som rád poukázal na to, že ja to robím naozaj zadarmo a vo svojom voľnom čase. Tak prečo sa, preboha, nevie pár fanatikov za rok stretnúť, dať hlavy dokopy a vymyslieť, čo robiť ďalej. Že nemajú čas? To ozaj je niekto 365 dní v roku vyťažený? Že nemajú chuť? Tak čo robia vo vedení?
Pozrite, každý nech si z tohto zoberie čokoľvek (kľudne aj nič). Miloš tu nebude večne a verte mi, že ja nemám v celej firme nikoho, na koho by som moju „funkciu“ hodil, lebo viem, že by to nikto nerobil...
Neviem, akou záhadou sa týždeň pred samotným zrazom ozvala najväčšia marketingová agentúra v SR, ktorá je predĺženou rukou nášho importéra, že by radi podporili tento zraz a že by sa aj v budúcnosti radi podieľali na organizovaní iných stretnutí značky Peugeot. Ľudia, toto treba využiť, pevne to uchopiť a nepustiť takúto príležitosť. Ale pôjde to jedine tak, že klub začne fungovať ako klub a budú všetci ťahať za jeden povraz...