Všeobecne: "Mnohí vodiči si za upchatie filtra môžu sami, najmä krátkymi jazdami a nedostatočnou regeneráciou filtra".
K tvojmu prípadu.
Keďže jazdíš iba krátke trasy, nato diesel z filtrom nie je vhodné auto (na to sú benzínové motory) je potrebné filter regenerovať.
Regenerácia filtra prebieha ustálenou rýchlosťou (nemusí sa jednať o diaľnicu, to je povera), najlepšie na tempomate a trvá cca 10-20minút. Spúšťa sa cca po každých 500 km. V čase regenerácie sa nesmie prudko zrýchlovať, nakoľko v tedy regeneráciu preruší riadacia jednotka motora. Pozor ak máte v nádrži poslednú 1/4 paliva nespustí ho riadiaca jednotka auta!
Toľko, ako sa to má robiť.
K diagnostike.
Tvoj problém mohol byť aj v čidlách pred a za filtrom.
Skladba na výfukovom potrubí od motora je nasledovná, čidlo teploty pred filtrom, fiter, čidlo teploty za filtrom, snímač rozdielu tlaku = snímač diferenčných tlakov. Problém je, že väčšinou to servisáci hodia na upachatý filter, ale predtým je vždy potrebné diagnostikou skontrolovať uvedené čidlá. Ich výmena vyjde cca na 35 - 50 euro. Pozor po výmene niektorého z čidiel je vždy potrebná korekcia softvéru riadiacej jednotky motora. Ak sa korekcia nespravý, tak sa rýchlo zanesie aj nový filter cca po 30.000 km.
Niektoré automobilky majú v riadiacej jednotke možnosť spustiť servisnú regeneráciu fitra, teraz si nespomýnam, ako je na tom Peugeot.
Ak je naozaj vadný filter dá sa regenerovať. Najúčinnejšia regenerácia je rozobraním fitra.
Na internete si ich nájdeš.