Autor Téma: Spojka 1.6 VTI  (Prečítané 3747 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 195
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #30 kedy: 19.04.2019 - 08:00:21 »
MIMO MISU"
ak v autorizovaných servisoch dajú nástupný plat jedentisíc (a čosi) euro "chalanovi cca 33ročnému", ktorý si nevie opraviť starú fabiu a hľadá po kamarátoch kto by to urobil ... potom je niečo véééľmi špatne od školy/učňovka/priemyslovka, servis autorizovaný, až po nás, ktorí si auto s tým, že ho budeme používať a nie do neho strkať hromady peňazí!

zlatý trabi, už vtedy sused so škodovkou musel po vyzdvihnutí podoťahovať skritky a to mu robil vlastný švagor v servise!

Offline Modzillo

  • ID: 136 Kontakt pre FINAL-CD
  • Partner klubu
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.105
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada...
    • FINAL-CD
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #31 kedy: 19.04.2019 - 09:56:06 »
Chlapi, ja som to napísal už hádam 100x... Služby vo veľkej miere odrážajú správanie zákazníkov na trhu. Zákazník chce za svoje peniaze maximum, na druhej strane ten, kto služby poskytuje, ich poskytuje za účelom generovania zisku. Kto nechápe tento základný princíp fungovania ekonomiky, mal by prehodnotiť svoj pohľad na svet. Alebo inak - stačí si zobrať úver pár miliónov a všetkým ukázať, ako sa to má robiť... Pracujem v tom, vidím do toho. Ani mne blízki ľudia mi často neveria, keď vysvetľujem, ako to v skutočnosti funguje...

Aby ste mi rozumeli - ja vám nemám za zlé, že máte iný pohľad. Ale neskutočne som alergický na to, keď niekto vyhlási, že by sa mali poskytovať služby aj na úkor zisku resp. generovania peňazí. Aj vy chodíte do práce/podnikáte len preto, aby bol zamestnávateľ/zákazník spokojný a pritom za to máte ohodnotenie nula celá nič?

Odmeňovanie zamestnancov závisí od regiónu, situácií na trhu práce, vedomostí/praxe/výkonnosti samotného zamestnanca. Baviť sa teda paušálne o neadekvátne nízkych a tým pádom demotivačných platoch mechanikov nie je na mieste. Apropo, momentálne sú mechanici a najmä lakýrnici platení lepšie ako predajcovia...

Ale teda aby som sa držal témy... Postup pri reklamácií je nastavený štandardami značky. Prijímací technik je väčšinou dosť skúsený na to, aby vedel, ako pri reklamácií čohokoľvek postupovať. Ak teda niekto príde reklamovať na 301-ke "šmýkajúcu" spojku a doteraz sa takáto reklamácia nevyskytla, tak je jasné, že ide o ojedinelý úkaz. Ak by aj nevedel on konkrétne, má k dispozícií support kolegov, technických expertov alebo ServiceBoxu. Pri akejkoľvek reklamácií sa musí prijímací technik držať štandardov, nemôže rozhodnúť sám od seba. Ale pozor! Nikde nie je napísané, že sa nemôže pomýliť aj on. Všetci sme predsa ľudia a robíme chyby.

Treba si uvedomiť, že zákazník síce reklamuje nejakú závadu v autorizovanom servise, ale ten servis za tú závadu nenesie zodpovednosť. Auto vyrobila fabrika, ktorá predala auto importérovi, importér predal auto dealerovi a dealer zákazníkovi. Takže každá reklamovaná vec sa na tejto "telefónnej" linke dostáva späť do fabriky, len opačným smerom. Keďže ide o obrovskú komunikačnú hierarchiu, boli vymyslené, schválené a do praxe implementované také štandardy, aby sa zachovala profesionalita a všetky opodstatnené reklamácie boli vybavené k spokojnosti zákazníka. Je absolútne normálne, že ak reklamácia nie je uznaná alebo nebola vyriešená podľa predstáv užívateľa, tak sa o spokojnosti zákazníka moc hovoriť nedá. A vtedy má zákazník právo požiadať o pomoc napríklad SOI. Má obchodník možnosť sťažovať sa na zákazníka a jeho správanie? No, poviem to tak - bodaj by takáto možnosť bola!!! Jasné, že sa toho nedočkáme, len z vlastnej skúsenosti poviem, že Slováci sa v pozícií kupujúceho hrajú na "obchodníkov" a ich arogancia začína zachádzať do krajností...

Nie som prijímací technik, takže netuším, ako by som postupoval v tomto konkrétnom prípade reklamovanej spojky. Niečo mi však hovorí, že naši prijímací technici (za ktorých by som dal ruku do ohňa + pracoval som predtým aj v trnavskom BEGAMe a bolo to to isté) by po zistení reálnej príčiny prehodnotili zákazku a nález by odoslali ako reklamáciu dielu. Zákazník by bol vybavený k spokojnosti a to aj napriek tomu, že pôvodne súhlasil s opravou na svoje náklady.

My tu naozaj nie sme na to, aby sme zákazníkom robili zo života peklo... Nemáme krištáľovú guľu, ktorá nám dopredu povie, čo je tam zlé a z veľkej časti fungujeme na princípe precenedsov, čiže podobných prípadov z minulosti...

ufff, som sa nejak opustil...  :)
PEUGEOT 308 SW GT Line 1.5 BlueHDi 96kW/130k EAT8
SPECIALIZED Roubaix Road Compact full carbon
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 780
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #32 kedy: 20.04.2019 - 13:10:34 »
Nik nevraví, že sa má podnikať so stratou. Ale dá sa podnikať a podnikať, samozrejme zákazníci su rôzny. Ja som tiež neake prachy investoval do podnikania, takže viem o čom to je, ale treba vedieť aj zdravo riskovať. Konkrétne na tej "spojke". Keby boli riskovali, a rozobrali to na svoje náklady, tak by z toho bola jasná reklamácia, a nebol by problém. Servis by si zarobíl, a mal by spokojného zákazníka. Tiež som presvedčený, keby mali k zákazníkový dobrý prístup, tak aj matax nie je ozembuch, a keby videl zošlahanú spojku, bol by prístupný k zaplateniu jej výmeny. Takto servis neriskoval, vykašlal sa na zákazníka, jasné že neprerobil, ALE prišiel o zákazníka, čo mu mohol do budúcnosti priniesť peniaze. Zrejme servisy majú dosť zákazníkov, a takýchto nepotrebujú.
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Modzillo

  • ID: 136 Kontakt pre FINAL-CD
  • Partner klubu
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.105
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada...
    • FINAL-CD
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #33 kedy: 21.04.2019 - 09:05:21 »
Ok, teoretickú časť by sme mali zmáknutú... Škoda, že realita je úplne niekde inde.

Ja to naozaj nemyslím zle, ani osobne, ani útočne. Zoberte si už konečne niekto ten úver z banky, postavte svoj vlastný showroom, zariaďte celú prevádzku podľa štandardov za ďalšie státisíce, zložte bankovú záruku počítanú v miliónoch na financovanie skladových zásob, zožeňte si schopných ľudí a motivujte ich tak, aby z tej firmy bola oáza radosti. Naozaj bez irónie hrozne držím palce každému, kto sa do toho pustí...

Nevidím logiku v prijatí zákazky s prešmykujúcou spojkou, keď zákazník nie je ochotný zaplatiť to. To, že to nakoniec vypálilo ináč, je nepodstatné. Podstatná informácia pre prijímacieho technika bola "neochota" zákazníka niesť riziko za svoju prípadnú "chybu". V praxi: ak prijímací technik otvorí zákazku, tak vlastne dáva prácu mechanikovi v dielni. Ak je zákazka otvorená, buď výkony a materiál zaplatí zákazník alebo importér (v prípade uznania záruky). Ale toho prijímacieho technika a mechanika musí niekto zaplatiť. Ak by platba za túto zákazku neprišla ani od zákazníka ani od importu, treba výkony zadotovať z marže inej zákazky a v tom nevidím žiaden ekonomický zmysel. Ide o základný princíp fungovania servisu...
PEUGEOT 308 SW GT Line 1.5 BlueHDi 96kW/130k EAT8
SPECIALIZED Roubaix Road Compact full carbon
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 780
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #34 kedy: 21.04.2019 - 19:36:05 »
PEACE, ináč, ta tvoja rada s úverom, v tom sa s tebou stotožnujem, už som páru nespokojencom, dal tuto radu. Každá firma má svoju obchodnú politiky. Ja napr. neberiem zákazky pod 100€, resp zoberiem, ale najnižšia faktúra je proste 100€. Niekto sa urazí a spyta sa či nechcem robotu?. ano chcem robotu, ale chcem ju mať aj zaplatenú, a pod 100€, sa to jednoducho neoplatí. ......
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Modzillo

  • ID: 136 Kontakt pre FINAL-CD
  • Partner klubu
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.105
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada...
    • FINAL-CD
Re:Spojka 1.6 VTI
« Odpoveď #35 kedy: 21.04.2019 - 19:52:45 »
Bingo...  :beer  :call
PEUGEOT 308 SW GT Line 1.5 BlueHDi 96kW/130k EAT8
SPECIALIZED Roubaix Road Compact full carbon
SPECIALIZED Crave 29