PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 301 => Téma založená: kssg5 23.04.2017 - 11:24:20

Názov: Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: kssg5 23.04.2017 - 11:24:20
Zdravím Vás,
Potrebujem poradiť ohľadom spojky,
Na aute máme najazdené momentálne 56 5xx km, a spojka je na pokraji smrti, prešmykuje a zaberá úplne na vrchu. Neviete čo to mohlo spôsobiť? Volali sme do Peugeotu ale záruka tam je len 40 000km. Je to naše tretie auto a neučil sa na ňom žiadny nováčik. Životnosť spojky je tak slabá ?  Neviem si to ináč vysvetlit.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 23.04.2017 - 19:33:52
Ťažko povedať...

Životnosť spojky je určite nadimenzovaná na väčšiu porciu km, tu by som teda problém nehľadal.

Hneď, ako som si to prečítal, mi napadli dve veci:
1. spojka bola zlá už od výroby
2. málokto si prizná svoju časť viny

Nie, naozaj nechcem víriť vášne ani niekoho obviňovať (na to tu nie sme). V poslednej dobe sa ku mne dostali 3 zaujímavé technické symptómy, ktoré nemajú logické vysvetlenie. Túto spojku radím medzi ne...

Rád sa naučím niečo nové, preto budem veľmi rád sledovať, kto sa pridá so svojími postrehmi a ešte radšej budem, ak by sa našla pravá príčina...
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Marcel00 23.04.2017 - 21:23:35
neostava nic ine ako to rozobrat a tak sa da jedine zistit co s tym je.

MYSLIM SI:
skor to vidim na vadu/nekvalitu materialu a ako sa dnes moderne hovori "optimalilzacia nakladov"

podobny zaujimavy jav som videl u konkurencnej znacky Mercedes Benz, kde u triedy ML odchadzali
brzdove kotuce po cca 30.000 km a pneumatiky DUNLOP ktore na tych autach z vyroby prichadzali.
Bol to velky boom, boli v akcii tie auta a nedivil by som sa ze urcita seria vozidiel pre urcity segment/trh.  ;)
to by sa v zapadnych krajinach urcite nestalo dovolim si to prirovnat ku kvalite potravin medzi vychodnym a zapadnym trhom.

toto je moj nazor, nikomu ho nevnucujem, nech si kazdy z neho vezme co sa mu paci :)
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: IvanH 24.04.2017 - 09:07:00
Nevie či je tvoja spojka ovladana hydraulicky alebo lankom. Nemôže byť prblem iba v mechanizme automatického nastavenia spojky? Akokeby bol stale mierne zošliapnutý pedál a preto spojka preklzuje. Alebo ci sa bo nej nedostal olej....
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 06.02.2019 - 20:20:46
Chlapi...Peugeot 301 1,6 VTi...R.v. 2016...41.000km a spojka v hajzly...mám tam 2,3,4,5 to je jedno...dupnem na plyn na hociktorom kvalte akonahle motor dosiahne ca. 2800 otáčok spojka začne šmýkať, motor vyletí do otáčok...akcelerácia nulová...spravilo mi to z ničoho nič pri obiehaní a mal som na mále...odvtedy už jazdím tretí deň a chová sa to rovnako...už som objednaný do servisu. Niečo cez dva roky, 41tis km...poprosím odpustite si komentáre, že málokto si vinu prizná...urazil by som sa, keby mi niekto napísal, že sa neviem rozbiehať po ca.400tis odjazdených km na všeličom....nemyslím si, že bude zošlahaná lamela...skôr by som povedal, že to vzdal prítlačný tanier.
Mám predĺženú záruku na 4roky a 60.tis km...som zvedavý ako to dopadne.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Qcko 06.02.2019 - 21:02:07
Problém môže byť aj vo zavzdušnenej spojke alebo vadnom valčeku (teda ak máš hydraulickú spojku).

Ale ak je to v záruke, tak to máš dobré :)
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: sir.Oliver 06.02.2019 - 21:32:11
nejazdievaš väčšinou alebo prevažne iba mesto ? časté zošliapnutie , pohnínanie ...... ?
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: pacho 06.02.2019 - 22:14:03
Chlapi...Peugeot 301 1,6 VTi...R.v. 2016...41.000km a spojka v hajzly...mám tam 2,3,4,5 to je jedno...dupnem na plyn na hociktorom kvalte akonahle motor dosiahne ca. 2800 otáčok spojka začne šmýkať, motor vyletí do otáčok...akcelerácia nulová...spravilo mi to z ničoho nič pri obiehaní a mal som na mále...odvtedy už jazdím tretí deň a chová sa to rovnako...už som objednaný do servisu. Niečo cez dva roky, 41tis km...poprosím odpustite si komentáre, že málokto si vinu prizná...urazil by som sa, keby mi niekto napísal, že sa neviem rozbiehať po ca.400tis odjazdených km na všeličom....nemyslím si, že bude zošlahaná lamela...skôr by som povedal, že to vzdal prítlačný tanier.
Mám predĺženú záruku na 4roky a 60.tis km...som zvedavý ako to dopadne.

aby si nezostal sklamaný, čo sa týka spojky. Spojka je spotrebý materiál (ako brzdy stierače apod.), takže na to záruka nieje, respektíva ako písal kolega 40tkm. Čiže ak máš 41tkm, tak smola, jedine ak by sa servis nad Tebou zmiloval, ale to veľmi pochybujem.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 07.02.2019 - 11:23:06
Je to hydraulika. Ak by ale bola zavzdusnena tak mi spojku dobre nevypina a by som siel cez zuby. Ale pozeral som a spojkova paka je volna...neposobi na nu ziadna sila ked nie je pedal stlaceny
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 07.02.2019 - 11:27:18
Ak sa servis na to vykasle tak kupim si novu sadu za 100 a necham si to vymenit u znameho. Inak tych 40tis je tak 10per mesto zbytok dlhsie trasy.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: sir.Oliver 07.02.2019 - 16:17:44
nestrašte chlapci .... aj ja mám 1.6 VTI .... a mám iba 7800 km najazdených za 18 mesací .... to žeby som si už odkladal na spojku ?
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Qcko 07.02.2019 - 17:03:01
Je to hydraulika. Ak by ale bola zavzdusnena tak mi spojku dobre nevypina a by som siel cez zuby. Ale pozeral som a spojkova paka je volna...neposobi na nu ziadna sila ked nie je pedal stlaceny

Ale aj tak to daj radšej poriadne odvzdušniť, takto som už pomohol 2 hondám (šmýkala spojka pri vyšších otáčkach, radenie normálne.

Predpokladám že to bude podobný princíp ako na japoncovi a je to jednoduché a rýchlo vykonateľné. Ideálne aj na viackrát cež mašinu odvzdušniť. A ak to nepomôže, tak aspoň budeš mať istotu ;)
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 07.02.2019 - 18:02:02
Nemyslím si, že toto je taký systém hydraulicky ovládanej spojky ako na japoncovi. Z bloku prevodovky len trčí páka. Na túto páku vnútri je opretá o prítlačný tanier spojky. Z vonku je o tú páku opreté hydraulické tiahlo. To tiahlo by muselo byť pod tlakom kvapaliny aby na tú páku pôsobilo silou a tá by na opačnej strane pôsobila proti sile prítlačného taniera. Keď nie je stlačený pedál, v tiahle nie je žiadny tlak a teda na páku nepôsobí žiadna sila, iba sila prítlačného taniera na opačnej strane. Takže zavzdušnený systém by mal za následok len nedostatočné vytlačenie spojky. Takže by som prevodovku neodpojil od motora a radil by som cez zuby.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 07.02.2019 - 18:13:40
nestrašte chlapci .... aj ja mám 1.6 VTI .... a mám iba 7800 km najazdených za 18 mesací .... to žeby som si už odkladal na spojku ?
To máš ešte na 6 rokov/74 mesiacov ak dobre počítam pokoj...
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: sir.Oliver 07.02.2019 - 19:08:56
teoretický máš pravdu ... ale , čo sa praktický udeje .... neviem .... strašne málo jazdím na novom aute . staré je super na dennodenne jazdenie do práce a späť .....
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 07.02.2019 - 19:55:44
teoretický máš pravdu ... ale , čo sa praktický udeje .... neviem .... strašne málo jazdím na novom aute . staré je super na dennodenne jazdenie do práce a späť .....
Myslel som to ironicky...ja len dúfam, že či už to budem musieť meniť na svoje triko alebo ako, že sa jedná o vadu materiálu a druhá spojka vydrží viac. Na internete sa drahšia sada ako 120e ani zohnať nedá (SACHS, SASIC). SASIC je možné že tam je aj teraz, vraj je to francúzska firma a vraj dodáva aj do prvovýroby. Keď som staval dom, mal som starý jazdený seat cordoba 1,4 16V...za tym autom som neraz ťahal 1000 a viac kíl...raz dokonca 900 na vlečke a 300kg v aute (Dlažba semmerlock cela paleta)...viem sa rozbehnúť tak že spojka ani nevie, že na druhej strane ma v sume vyše 2,5 tony...a keď už ťahám takýto náklad tak idem plynulo, využívam zotrvačnosť a nedusím to s plynom na podlahe.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 11.02.2019 - 17:27:16
Nazdar páni,
tak podelím sa o skúsenosti.
Dnes som bol dohodnutý o 9:00 do AutoLION NM.
Ráno som bol zaviesť dcéru svokre a reku skúsim, či to stále blbne. Cez víkend som bol v Tatrách naschval na starom 12ročnom Chevy Aveo aby som Peugeota netrápil. Tak som to ráno vyskúšal a spojka? Držala. Reku to nie je možné, čo sa mi to snívalo? Zobral som to teda hore kopcom (taký 500m stupák). Dvojka 6000, trojka 6000...volant mi vykrúcalo ale spojka nesmykla ani raz. Idem do servisu aj tak. Tam so im povedal, že asi mi j..e ale spojka zrazu drží. Že čo teraz. Povedali že nič, aby som jazdil...keď to ide tak závadu nenájdu. Tak som sa rozhodol, že idem nazad do práce. Ako som sa vymotal z mesta a rozbiehal som sa troška svižnejšie na 90tku...čo myslíte? Áno, spojka začala šmýkať zasa. Tak som sa vrátil. Spísali sme závadu a čakal som na technika, ktorý už medzi tým začal robiť druhú fušku. Čakal som tam tak 3/4 hodiny a potom sa ma pán prijímací technik spýtal. Auto už je po 2 ročnej záruke a že čo si sľubujem od optiway (predĺženej 4r záruky). Tak som mu povedal, že sľubujem si vyriešiť problém v rámci záruky optiway. Pán sa na mňa usmial a povedal, že nie je šance. Ukázal mi krásnu tabuľku, kde bolo uvedené čo všetko spadá pod záruku optiway. Samozrejme spojka a jej ovládací mechanizmus je spotrebák a bohužiaľ. Tak reku čo by to stálo keby som si dal u vás meniť spojku. Pánko to naťukal do PC a vytlačil mi cenovú ponuku na 450eur. Spojka 300, práca 130, nový olej do prevodovky 20. Reku to za 300e dostanem originál Peugeot spojku? Že áno. Takú čo mi vydrží znova 40tis km? Servisak už bol ticho. Som mu povedal, že na trhu náhradných dielov keby som bral to najdrahšie čo tam je, tak cez 130eur sa nedostanem (SACHS, LUK). Takže myslím si, že s návštevou autorizovaného servisu som už skončil. Načo ďalej. Pokračujem v ďalšom príspevku
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 11.02.2019 - 17:39:11
Keď už som bol von z práce, tak reku stavím sa v jednom miestnom autoservise, kde nemajú núdzu o klientov.
Povedal som mu fakty: 2 roky, 41tis km. Pánko povedal, pokiaľ nie ste hovado, tak to nemôže byť zošľahaná spojka. Išiel sa teda odviesť on. Áno, spojka raz šmykľa inokedy zasa nie. Povedal že toto nemôže byť zošľahaná spojka. Reku tam bude niečo v mechanizme ovládania. Asi ostáva visieť hydraulický valec. Skúšal aj starú brutálnu techniku na mieste na štvorke, troška pod plynom...samozrejme motor chcípol ako pri novej spojke. Povedal, že podľa neho je škoda rozoberať to. Vraj on by vymenil ten hydraulický valec čo je na prevodovke za 15euro ako prvý krok. Takže idem do tohto riešenia. Dám vedieť
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: pacho 11.02.2019 - 18:10:44
No neviem, ako  pri 301-tke, ale mne na 308-čke, vrámci optiway , dva x vymenili ovládaci válec spojky. Z prvoti tiež vyrukovali, že spojka nespadá pod optiway , teoretcky by som to bral, lebo predsa sa spojka opotrebuvava, ale môj argument, že ovládanie spojky, nie je spojka zabral, a bez ďalšej debaty válec vymenili. Skús vypozorovať, aký ma vplyv vonkajšia teplota na činnosť spojky. Mne sa pedál zasekával, len pri extrémnej horúčave, hlavne keď auto celý deň stálo na slnku. Daj vedieť, ako si dopadol, zaujíma ma to. Na druhej strane, podstatné, je čo si podpisoval v optiwai, skús si to podrobne preštudovať. Lebo to čo on vytiahne kdesi zo šuplíka, nie je podstatné, ale to čo si podpísal, alebo čo je v servisnej knižke k autu. Podobný problém som riešil pred rokmi , ešte na 207-čke, kde mi nechceli vymaniť tyčky stabilizátora, že je to spotrebný materiál (záruka 40 000km?? ). Preto som ich poprosil nech mi to ukážu, kde to je napísané. Nato zasa vytiahli, argument, že "slovenské cesty". Tu som zasa argumentoval, že mi to mali povedať pred kúpou, že auto nie je vhodné na slovenské cesty, tak by som si v živote takéto auto nekúpil , nakoniec tyčky preplatili, takže treba bojovať, a nedať sa.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 27.02.2019 - 18:42:58
Ahojte, no vyzerá to tak, že som prišiel na príčinu, prečo spojka šmýka. Je tam natečený olej. Či z motora alebo z prevodovky, či cez gufero alebo presakuje z olejovej vane to neviem teraz zistiť. Ale na spodná polovica príruby prevodovky je už mierne mastná a sú na nej aj dve prachovky (také gumené štuple). Keď som ich odkryl dá sa prstami nahmatať dovnútra (až na zotrvačník) aj to tam celé mastné. Aj to celé do seba zapadá. Málo km aby spojka bola zodratá, keď šmýka tak nesmrdí a pri prešmyknutí sa vždy nakoniec chytí. Olej sa zotrie a spojka zaberie. Už len zvažujem, či sú v peugeote zručný mechanici a spravia to všetko poriadne alebo to radšej nechám spraviť v neautorizovanom servise kde ale majú bohatšiu prax v takýchto činnostiach. Alebo myslíte že aj v autorizovanom servise nemajú núdzu aj o takéto činnosti?
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 27.02.2019 - 19:11:24
Všetko je o chcení a ľuďoch...
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Maribus 27.02.2019 - 19:13:28
Matax osobne by som nikdy nešiel do Mesta do autolion.Tam som bol len na prehliadke a som povedal že ma tam už nikto nedostane.Druhú prehliadku tento rok skúsim v Trenčíne a ak ani to nebude podľa mňa budem radšej chodiť nejakému garáž majstrovi lebo ten prístup V Meste je horší ako u takéhoto z garáže. :cool
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 27.02.2019 - 19:40:50
No popravde neláka ma to tam ísť. Aj keď by som to mal, ak to bude ten olej, mať pokryté zárukou optiway.
Bavíme sa o sume predpokladám do ca. 100e za robotu aj materiál. Popravde už som dohodnutý na 5.3. na Starú Turú do servisu. Len to som ešte nevedel, že je to asi tým olejom. Už mám aj novú spojkovú sadu doma. Asi bude do rezervy. Alebo uvidíme, keď sa to dá dolu, či sa oplatí tam nechávať tú pôvodnú (keď sa všetko riadne odmastí) alebo už to vymeníme.
Moc nedôverujem tomu peugeotu. Hlavne tí dvaja páni na prijme. Som rád, keď ich nevidím a nepočujem.
Modzillo vraví, áno je to o ľuďoch. Popravde, neviem čo som im spravil, že sa chovajú tak arogantne. Ale OK. Nie som na nich vôbec závislí. A je smutné, že aj keď človek teraz už vie, že by to mohol prehnať cez záruku aj tak zvažuje, či si to radšej zaplatí a nechá spraviť niekde inde.

Inak, vedel by niekto povedať, čo bude pravdepodobnejšie? Bude tam natečený olej z prevodovky alebo z motora?
V zime so dosť často stával autom mierne naklonený nabok (na pravý) tak, že skôr bolo olejom zatopené gufero prevodovky.
V tejto polohe som ráno aj štartoval. Doteraz som autom nikdy takto nestával, len túto zimu. A celé sa to začalo práve v zime.
Predpokladám, že ak je auto v rovine tak hladina oleja v prevodovke nie je taká, že by bolo trvalo zatopené aj gufero. Ale cez tie nočné státia to tak viackrát bolo. Sám som zvedavý, z ktorej časti ten olej presakuje.

Ešte sa ozvem

Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Maribus 27.02.2019 - 19:47:44
Presne si to popísal to sú tam hlupáci ktorý berú plat za nič.Nevedia sa chovať.Mám skúsensoť s Toyotou v TN a to sa skrátka nedá zrovnávať.Ceny tak isto nie.Prie prehliadkach som platieval do 1-3 rok 120€ 2-4 rok 250€.A chovanie servisného technika sa nedá zrovnávať.
Ale prajem nech to máš čo najlacnejšie :) a vyriešené čo najskôr .
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 18.04.2019 - 15:13:11
Ahojte,

napíšem vám ako to dopadlo s tou šmýkajúcou spojkou.
Tvrdil som, že je tam olej a preto šmýka. Cez spodné otvori na prevodovke som nahmatal mastnotu.
Keď sa dala dolu prevodovka, tak áno, nejaká mastnota a prach z obloženia tam boli ale mechanik (nie peugeot) povedal, že kvôli tomuto spojka nešmýkala. Keď som pozeral na lamelu vyzerala aj po 40tis km ako nová a dokonca na niektorých miestach ešte bolo vidieť bielu pečiatku výrobcu, ktorá je vyrazená priamo na lamele. To som nechcel veriť, že za dva roky a 40tis km je na lamele ešte vidieť pečiatku výrobcu. Vyjadrenie mechanika následne bolo, že asi teda zoslabol prítlačný tanier a prešmykovalo to. Inak od výroby je tam sada od Valeo. Teraz tam má komplet novú sadu SACHS. Všetko na vlastné náklady dokopy aj s prácou za 160eur. V Peugeote ma strasili, ze ak by to bola predcasne zodrata spojka, tak cela vymena u nich by bola za 450eur. Nebol som si sam sebou isty, ci som blbec a odpisal som si svojim jazdnym stylom predcasne spojku alebo je to ozaj vada materialu. Teraz uz viem, ze viem jazdit a spojku som si sam neodpísal. Spätne už samozrejme nikto v Peugeote nemal záujem túto vec riešiť.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 18.04.2019 - 19:56:38
Len otázka: čo majú v Peugeote spätne riešiť?
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 18.04.2019 - 20:53:30
Modzillo, poviem ti len toľko...je to o chcení a ľuďoch tak ako si sám uviedol. Kto chce, hľadá spôsob, kto nechce hľadá dôvod.
Spojku som vedúcemu doniesol ukázať. Už nebol taký výrečný ako keď mi tvrdil pri skušobnej jazde, že mám zodratú spojku a čo si sľubujem, že či si myslím, že sa to dá reklamovať.
Spojka ako nová a nevládze prenášať výkon. Je to jasná vada materiálu...prítlačného taniera.
Spojku si mohli vziať, spísať reklamáciu že táto spojka, ktorá nejaví žiadne známky opotrebenia a napriek tomu nezvláda prenášať smiešny krútiaci moment motora a aspoň sa pokúsiť ju vyreklamovať. Už len keby to prešlo, tak by som aspoň dostal do zásoby novú spojku. Keby všetko fungovalo ako má a materiály držia, tak svojim jazdným štýlom by som spojku menil niekde pri 250tis km a nie pri 40tis.




Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 18.04.2019 - 20:55:56
Počkať... To akože servis má uznať vadný diel vymontovaný mimo ich prevádzky? To ako vážne?

Ak som to zle pochopil, platí moja pôvodná otázka...
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: pacho 18.04.2019 - 21:02:52
Ja som Mataxa, tak pochopil, že v Peugeote nedokázali vyšpecifikovať poruchu , a vyhrážali, sa ak  bude zodratá spojka, bude ju musieť zaplatiť 450€. Tak takéto jednanie je určite mrzké. Matax sa preto radšej rozhodol spojku vymeniť sám, za svojích 150€. Teraz zrejme s Peugeot nevyrieši nič, a najväčšia sranda je to, vzhľadom k tomu, že zasiahol do vozidla mimo autorizák, tak zrejme prišiel aj o záruku, ktorú si sám zaplatil. Práve tkýmito čriepkami sa skladá dôvera, respektíve nadôvera k autorizovaným servisom. Servis, keď chce aby zákazníci chodili k nemu, nemôže na všetko hľadieť cez prizmu penazí, všetko riziko a svoju neschopnosť vyšpecifikovať poruchu prehodiť  na zákazníka.  Ja osobne by som aspoň oslovil imporetéra, s otázkou, či prístup autorizáku bol OK??.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 18.04.2019 - 21:23:37
Pacho, autorizovaný servis je mi už ukradnutý rovnako ako aj predĺžená záruka. Záruku som si vypapuloval pri kúpe auta "grátis".
A áno presne. 150eur v prípade ak by to bola moja chyba alebo 450eur nie je o čom, keď ti autorizák tvrdí, že máte zodratú spojku.
A vtedy som si fakt nebol istý, či som hovado čo nevie jazdiť alebo si verím na 100percent, že dajú to dolu a spojka bude ako nová.
Môže si tu aj niekto myslieť, že klamem a dal som sem obrázok zánovnej spojky a že tá moja bola zošlahaná  až na kov. Ja tu nejdem nikoho presviedčať. Je to len návod, že spojka aj s tak malým nábehom môže šmýkať a nemusí byť vôbec opotrebovaná a ak by sa to niekomu vyskytlo v záruke a verí si, že je dobrý šofér tak nech ide do toho. Nech nechá autorizák aby to dali dolu a spojka bude ako nová.
Ja už viem, že som dobrý šofér a v budúcnosti si budem viac veriť.
Dolu fotka pritlačáku
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: mpa 19.04.2019 - 08:00:21
MIMO MISU"
ak v autorizovaných servisoch dajú nástupný plat jedentisíc (a čosi) euro "chalanovi cca 33ročnému", ktorý si nevie opraviť starú fabiu a hľadá po kamarátoch kto by to urobil ... potom je niečo véééľmi špatne od školy/učňovka/priemyslovka, servis autorizovaný, až po nás, ktorí si auto s tým, že ho budeme používať a nie do neho strkať hromady peňazí!

zlatý trabi, už vtedy sused so škodovkou musel po vyzdvihnutí podoťahovať skritky a to mu robil vlastný švagor v servise!
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 19.04.2019 - 09:56:06
Chlapi, ja som to napísal už hádam 100x... Služby vo veľkej miere odrážajú správanie zákazníkov na trhu. Zákazník chce za svoje peniaze maximum, na druhej strane ten, kto služby poskytuje, ich poskytuje za účelom generovania zisku. Kto nechápe tento základný princíp fungovania ekonomiky, mal by prehodnotiť svoj pohľad na svet. Alebo inak - stačí si zobrať úver pár miliónov a všetkým ukázať, ako sa to má robiť... Pracujem v tom, vidím do toho. Ani mne blízki ľudia mi často neveria, keď vysvetľujem, ako to v skutočnosti funguje...

Aby ste mi rozumeli - ja vám nemám za zlé, že máte iný pohľad. Ale neskutočne som alergický na to, keď niekto vyhlási, že by sa mali poskytovať služby aj na úkor zisku resp. generovania peňazí. Aj vy chodíte do práce/podnikáte len preto, aby bol zamestnávateľ/zákazník spokojný a pritom za to máte ohodnotenie nula celá nič?

Odmeňovanie zamestnancov závisí od regiónu, situácií na trhu práce, vedomostí/praxe/výkonnosti samotného zamestnanca. Baviť sa teda paušálne o neadekvátne nízkych a tým pádom demotivačných platoch mechanikov nie je na mieste. Apropo, momentálne sú mechanici a najmä lakýrnici platení lepšie ako predajcovia...

Ale teda aby som sa držal témy... Postup pri reklamácií je nastavený štandardami značky. Prijímací technik je väčšinou dosť skúsený na to, aby vedel, ako pri reklamácií čohokoľvek postupovať. Ak teda niekto príde reklamovať na 301-ke "šmýkajúcu" spojku a doteraz sa takáto reklamácia nevyskytla, tak je jasné, že ide o ojedinelý úkaz. Ak by aj nevedel on konkrétne, má k dispozícií support kolegov, technických expertov alebo ServiceBoxu. Pri akejkoľvek reklamácií sa musí prijímací technik držať štandardov, nemôže rozhodnúť sám od seba. Ale pozor! Nikde nie je napísané, že sa nemôže pomýliť aj on. Všetci sme predsa ľudia a robíme chyby.

Treba si uvedomiť, že zákazník síce reklamuje nejakú závadu v autorizovanom servise, ale ten servis za tú závadu nenesie zodpovednosť. Auto vyrobila fabrika, ktorá predala auto importérovi, importér predal auto dealerovi a dealer zákazníkovi. Takže každá reklamovaná vec sa na tejto "telefónnej" linke dostáva späť do fabriky, len opačným smerom. Keďže ide o obrovskú komunikačnú hierarchiu, boli vymyslené, schválené a do praxe implementované také štandardy, aby sa zachovala profesionalita a všetky opodstatnené reklamácie boli vybavené k spokojnosti zákazníka. Je absolútne normálne, že ak reklamácia nie je uznaná alebo nebola vyriešená podľa predstáv užívateľa, tak sa o spokojnosti zákazníka moc hovoriť nedá. A vtedy má zákazník právo požiadať o pomoc napríklad SOI. Má obchodník možnosť sťažovať sa na zákazníka a jeho správanie? No, poviem to tak - bodaj by takáto možnosť bola!!! Jasné, že sa toho nedočkáme, len z vlastnej skúsenosti poviem, že Slováci sa v pozícií kupujúceho hrajú na "obchodníkov" a ich arogancia začína zachádzať do krajností...

Nie som prijímací technik, takže netuším, ako by som postupoval v tomto konkrétnom prípade reklamovanej spojky. Niečo mi však hovorí, že naši prijímací technici (za ktorých by som dal ruku do ohňa + pracoval som predtým aj v trnavskom BEGAMe a bolo to to isté) by po zistení reálnej príčiny prehodnotili zákazku a nález by odoslali ako reklamáciu dielu. Zákazník by bol vybavený k spokojnosti a to aj napriek tomu, že pôvodne súhlasil s opravou na svoje náklady.

My tu naozaj nie sme na to, aby sme zákazníkom robili zo života peklo... Nemáme krištáľovú guľu, ktorá nám dopredu povie, čo je tam zlé a z veľkej časti fungujeme na princípe precenedsov, čiže podobných prípadov z minulosti...

ufff, som sa nejak opustil...  :)
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: pacho 20.04.2019 - 13:10:34
Nik nevraví, že sa má podnikať so stratou. Ale dá sa podnikať a podnikať, samozrejme zákazníci su rôzny. Ja som tiež neake prachy investoval do podnikania, takže viem o čom to je, ale treba vedieť aj zdravo riskovať. Konkrétne na tej "spojke". Keby boli riskovali, a rozobrali to na svoje náklady, tak by z toho bola jasná reklamácia, a nebol by problém. Servis by si zarobíl, a mal by spokojného zákazníka. Tiež som presvedčený, keby mali k zákazníkový dobrý prístup, tak aj matax nie je ozembuch, a keby videl zošlahanú spojku, bol by prístupný k zaplateniu jej výmeny. Takto servis neriskoval, vykašlal sa na zákazníka, jasné že neprerobil, ALE prišiel o zákazníka, čo mu mohol do budúcnosti priniesť peniaze. Zrejme servisy majú dosť zákazníkov, a takýchto nepotrebujú.
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 21.04.2019 - 09:05:21
Ok, teoretickú časť by sme mali zmáknutú... Škoda, že realita je úplne niekde inde.

Ja to naozaj nemyslím zle, ani osobne, ani útočne. Zoberte si už konečne niekto ten úver z banky, postavte svoj vlastný showroom, zariaďte celú prevádzku podľa štandardov za ďalšie státisíce, zložte bankovú záruku počítanú v miliónoch na financovanie skladových zásob, zožeňte si schopných ľudí a motivujte ich tak, aby z tej firmy bola oáza radosti. Naozaj bez irónie hrozne držím palce každému, kto sa do toho pustí...

Nevidím logiku v prijatí zákazky s prešmykujúcou spojkou, keď zákazník nie je ochotný zaplatiť to. To, že to nakoniec vypálilo ináč, je nepodstatné. Podstatná informácia pre prijímacieho technika bola "neochota" zákazníka niesť riziko za svoju prípadnú "chybu". V praxi: ak prijímací technik otvorí zákazku, tak vlastne dáva prácu mechanikovi v dielni. Ak je zákazka otvorená, buď výkony a materiál zaplatí zákazník alebo importér (v prípade uznania záruky). Ale toho prijímacieho technika a mechanika musí niekto zaplatiť. Ak by platba za túto zákazku neprišla ani od zákazníka ani od importu, treba výkony zadotovať z marže inej zákazky a v tom nevidím žiaden ekonomický zmysel. Ide o základný princíp fungovania servisu...
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: pacho 21.04.2019 - 19:36:05
PEACE, ináč, ta tvoja rada s úverom, v tom sa s tebou stotožnujem, už som páru nespokojencom, dal tuto radu. Každá firma má svoju obchodnú politiky. Ja napr. neberiem zákazky pod 100€, resp zoberiem, ale najnižšia faktúra je proste 100€. Niekto sa urazí a spyta sa či nechcem robotu?. ano chcem robotu, ale chcem ju mať aj zaplatenú, a pod 100€, sa to jednoducho neoplatí. ......
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: Modzillo 21.04.2019 - 19:52:45
Bingo...  :beer  :call
Názov: Re:Spojka 1.6 VTI
Prispievateľ: matax 11.01.2020 - 15:12:34
Ahojte, prečítal som si to všetko až teraz...viete čo bolo rozhodujúce??? Servisný technik mi dal do ponuky len originálny diel za 350eur.
Pritom som mu povedal, že to je sakra predražená spojka, keď na eshopoch drahšiu ako za 120e kúpiť nedokážem ani keby som chcel.
Prijimací technik len pokrčil ramenami.
Povedal ak to nebude na reklamáciu (a že aby som na 90percent počítal, že spojka je zodratá) tak tam proste nechám 450eur.
Mohol mi napr. ponúknuť, že ak to bude zodratá spojka, tak mi môžu tiež objednať lacnejšiu spojku cez eshop a dajú mi tam takú. Aj tak už by sa nejednalo o záručnú opravu. Ale nie, túto možnosť mi neponúkol.

O pol roka som tam bol. Bol som sa odviesť na novej 308 a viezol som sa priamo s vedúcim showroomu.
Porozprával som mu svoj príbeh so spojkou a že mám v aute spojku svoju za 100e.

On mi vtedy povedal, že vedia zákazníkovi predsa ponúknuť pri opravách aj neoriginálny diely a robia to bežne.
Ale prijimací technik mi túto alternatívu vtedy vôbec neponúkol. Keby mi vtedy povedal, že ak to bude zošľahaná spojka tak je možnosť originálu za 350e alebo mi tam vedia dať aj neoriginál na moju žiadosť za 120eur (SACHS), tak určite by som si to nechal rozmontovať u nich.  Ale prijimací technik jednal arogantne a žiadne alternatívy mi neponúkol. Len najdrahšiu verziu.