Autor Téma: Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.  (Prečítané 36827 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline ondrutov

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 14
Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« kedy: 15.07.2016 - 13:43:41 »
Vlastním Peugeot 308 model 2014. Motor 1,6 HDI. Som s ním maximálne spokojný. Avšak, mám dojem, že platí pravidlo, koniec záruky + 10% a vyskytne sa prvý problém. Po poslednej výmene oleja samozrejme v „značkovom servise“ som mal dojem, že niečo nie je tak ako má byť. Pocit. Auto mi bolo odovzdané so zmenenými parametrami na palubnom počítači. Chlapci sa asi hrali. No motor začal trhať pri vyšších otáčkach, strácal som výkon. Po návrate do servisu ma uvítal úsmev na tvári prijímacieho technika. Autíčko je po záruke budeme musieť urobiť diagnostiku a môže to byť...bude to stáť. No nie. Autíčko je v záruke, oni si totiž nevšimli a nepoznačili, že som si priplatil za predĺženú záruku. Diagnostika trvala asi 20 minút. Urobili sme skúšobnú jazdu, ktorá bola samozrejme bez problémov. Výsledok, asi som sa nudil, tak som išiel do servisu. Ale opäť boli prestavené niektoré parametre na počítači. Jednoznačne mi pretáčali software. Auto už z ruky nepustím, jedine s dozorom! NIE značkový servis Peugeot! Nedoporučujem.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.730
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #1 kedy: 15.07.2016 - 14:00:20 »
Nenapísal si ktorý servis, to je dôležité.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #2 kedy: 15.07.2016 - 15:25:50 »
... tiež by ma zaujímalo, o ktorý servis ide...
« Posledná zmena: 15.07.2016 - 15:29:10 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline ondrutov

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 14
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #3 kedy: 17.07.2016 - 07:55:13 »
Nenapísal som o ktorý servis ide schválne. Mám v úmysle sa tam vrátiť, ale za trošku iných podmienok. (BV auto Topoľčany). Hľadal som niečo v tomto regióne. Referencie na final-CD Partizánske sú tiež iba špatné. Tak kam?

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #4 kedy: 17.07.2016 - 10:41:25 »
Všeobecne:

... aj zlá reklama je reklama...

... napísať, že si s niečím nespokojný, ale nenapísať s čím konkrétne, nie je bohvieaká recenzia. Nepomôže nikomu, akurát sa rozvíri diskusia väčšiny hejterov o všetkom možnom...

Konkrétne:

V každom servise pracujú ľudia z mäsa a kostí. Ak sa ti nepáčil prístup a postup pracovníkov, určite tam majú pozíciu, u ktorej sa môžeš na oprávnenosť zvolených postupov informovať alebo celkovo posťažovať. Ak nepomôže, tak tá spoločnosť má určite aj konateľa resp. riaditeľa. Asi nebude vedieť odpovedať, ale vie to preveriť.

Celkom ma zaujala informácia o zlých referenciách na FINAL-CD Partizánske. V prípade potreby viem otázky a sťažnosti preveriť veľmi rýchlo.

Pravda býva väčšinou vždy niekde uprostred. Servisné strediská sú tu na to, aby pomáhali a vytvárali zisk. Ak zle opravia auto a musí sa vrátiť do servisu, prichádzajú o spokojných zákazníkov a tiež o možnosť kreovania zisku.
« Posledná zmena: 17.07.2016 - 10:43:18 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #5 kedy: 17.07.2016 - 11:34:08 »
No pripojim sa trocha . Prave som sa vratil z chorvátska, takže môžem priamo porovnávať, čo sa týka služieb všeobecne. Na slovensku keď pride zákaznik, tak prišiel ďaľší problém, ďalšia robota. V zahraničí, sa zasa dívajú na zákazníka, ako na niekoho, čo mi doniesol prácu a peniaze, aj tak sa k nemu správa. Tuna celkom nechápem prístup k záručným opravám. Predpokladám, že záruku  importér prepláca servisu, tak celkom nechápem prístup servisu, že sa tak bránia ich opravám.?. dva príklady (Peugeot PP). Spojka mi mierne pri uvolňovaní zadrhne asi 2/3 . Keď je horúco, stalo sa mi, že dokonca ostala v tej polohe visieť, pokiaľ sa nerozbehala. Pri reklácii, nič nezistili (tiež nepochopím, že autorizovaný servis nedokáže identifikovať problém) trochu ju kdesi , že vraj premazali, s poznámočkou, že spojka nespadá pod predĺženú záruku. Na otázku, že sa nejedná o spoju, ale o jej ovládanie, som nedostal odpoveĎ len pokývanie plecami. Druhý problém čo nastal, je otváranie dverí pomocou BT, ktoré mi prestalo fungovať. Syn mal cestu okolo servisu, tak sa tam zastavil. odpoveď, kľúč je v koženom púzdre, a preto to nefunguje. Bohu žiaľ, už nikoho nenepadlo vybrať kľúč z púzdra a tak to vyskúšať. Ani na náhradny kľúč to nefunguje. Takže servis sa elegantne zbavil "dotieravého " zákazníka, a ja mám problém, musím isť ešte raz do servisu. Okrem zbytočných 130km, mám problé, kedy?? zasa brať dovolenku?. ....  Modzilo, neber to prosím Ťa ako kritiku, na Teba, ale skôr všeobecne?. Je jasné, že v servise pracujú ľudia, ktorý majú svoje problémi, niekedy sa zle vyspí...... , al určite nie je riešenie, chodiť po servise od dverí k dverám, a sťažovať sa od vedúceho až po konateľa, o čom je potom taký servis. Podľa mňa by to malo fungovať, tak, keĎ sa zákazník nezhodne so servisákom, tak ten by mal potom hľadat riešenie u svojích nadriadených, tak aby zákazník odišiel spokojný, a ten sa určite vráti, a zasa donesie len robotu pre servis. Ono sa dá sťažovať, aj importérovy, ako aj výrobcovy vo Francúzsku (podobný kolotoč som zažil ešte 207-čkou, a trvalo to pol roka, pokiaľ som dostal späť svoje peniaze, a pritom sa jednalo o cca 40€, ale som si povedal, že sa nedám. Servis zrejme povedal, "veď ho to prejde", fakt nechápen, či tých 40€ stálo tomu servisu za to, čo sa mohlo dojednať hneď, a na slušnej úrovni. )

ešte využijem priestor, má niekto skúsenosti s popisovaným problémom so spojkoU ?. (jedná sa o 1,6HDi 85kW S#S) a s funkciou otváranie dverí BT?: ak ano poprosím o rady.
Ospravedlňujem sa zadávateľový, že som sa "vkradol" do jeho témy, ale ndalo mi to.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #6 kedy: 17.07.2016 - 16:21:41 »
Pacho, ok, súhlasím, že to nie sú pozitívne skúsenosti. Prijímací technik nie je encyklopédia. Spíše zákazkový list, uvedie popis závad a odovzdá mechanikovi. Ten preskúma, čo sa s tým dá robiť a vo väčšine prípadov chybu aj odstránia. Sú však závady, ktoré nie sú jednoznačné.

Napríklad sme mali 508 s automatom, na ktorej zákazník reklamoval, ze sa mu počas jazdy na 2-3 sekundy vypne motor (kto má automat, tak vie, že v polohe "D" sa naštartovať nedá). Auto nám nechal s tým, aby sme s ním jazdili, koľko potrebujeme až do prejavenia závady. Urobili sme stovky kilometrov a nestalo sa to ani raz. Záznamy v počítači čisté... a teraz čo? Nikto nevie - vrátiť auto majiteľovi s tým, že nič mu nie je alebo jazdiť milión km a čakať, kým sa to prejaví? Pán dostal náhradné auto, ktoré sme mohli požičať niekomu za úhradu, strácali sme čas hľadaním závady, o ktorej nič nevieme. Aj toto je realita servisu. Nikto to nikomu nezaplatí, ale hľadať sme museli... A nenašli sme doteraz...
« Posledná zmena: 17.07.2016 - 16:23:00 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #7 kedy: 17.07.2016 - 18:14:29 »
V celku chápem, že práca v servise nie je "sranda" na nič neexistuje univerzálny recept, a v podstate každé auto je kus od kusa. Na druhej strane, človek má aj veľa pozitívnych skúsenosti, ale o tom sa až toľko nepíše, čo je tiež možno na škodu.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.730
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #8 kedy: 17.07.2016 - 19:56:47 »
Práca v servise je nevďačná, málokedy človeka niekto pochváli, ale kritika je tu hneď.
S tým sa proste len treba naučiť žiť, ako píše pacho čo auto to originál a to isté platí aj o ľuďoch :)

Ale to čo píše ondrutov je svinstvo, také niečo by sa v servisoch diať nemalo a ak naozaj v nejakom servise simulujú chyby aby mali prácu, tak to je na odobratie certifikátu výrobcom.

Ja osobne mám pozitívnu skúsenosť napr. vo final-CD v Žiline, bol som tam síce len párkrát, neoplatí sa mi to kilometrovo, no vždy dodržali cenu aj čas opravy a to je super a to aj po telefonickom dohovore.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #9 kedy: 18.07.2016 - 08:33:30 »
... pri všetkých službách platí, že spokojný zákazník sa pochváli 2-3 ľuďom vo svojom okolí. Nespokojný zákazník svoje skúsenosti sprostredkuje 20 ľuďom...

Ale tomu sa nevyhneme, práve preto som pripravený riešiť všetky negatívne skúsenosti s FINAL-CD hneď za horúca... Snažíme sa im vyhýbať, ale tiež sme len ľudia.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline ondrutov

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 14
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #10 kedy: 20.07.2016 - 07:46:26 »
Ahojte. Ja som túto diskusiu začal, tak budem trošku pokračovať. Myslím si že závadu som popísal. Som užívateľ a nie servisman. Nájsť ju bola práca servisu. Aj ju našla a odstránila. Servis si ju umelo vyrobil pretočením software! Trhanie motora mohlo vraj byť spôsobené špatnou naftou (menil som benzínku 3x), alebo sa vypaľoval filter. Chodiť na návštevu servisu ma okráda o čas! Autorizovaný servis. Odovzdáte auto prijímaciemu technikovi a on auto odovzdá mechanikovi. Čo sa deje neviete, lebo k autu nesmiete. NIE! V časoch trošku dávnejších som si v inom servise vynútil prítomnosť pri aute a videl som čo som nemal. Mladý chlapci, ktorým sa až tak moc robiť nechce, robia za málo peňazí (to ale nie je môj problém), mechanik ktorý pracuje iba jednou rukou, olej rôzneho druhu vám idú vziať niekam do skladu do odmerky, ktorá sa používa na všetko. Výsledok? Na dne sú usadeniny. Všimol som si to až keď bol takýto olej v motore môjho auta. Pri následnej výmene som si priniesol svoj vlastný olej, ten istý ako používajú v servise a predpisuje ho aj výrobca. Technik mi do servisnej knižky napísal „olej vlastný nevhodný“. No nie! Dĺžka servisu. Trvá do 4 hodín, vraj. V prítomnosti majiteľa max. 1 hodina. (samozrejme v závislosti od toho čo sa robí). Bolo tu písané. Ja platím a prinášam servisu peniaze. On tu je pre mňa a robí mi službu, nie zadarmo. Ja nie som pre servis problém, ak áno nech to nerobia! Naozaj neviem ako môže niekto obhajovať autorizované servisy. Iba majiteľ.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #11 kedy: 20.07.2016 - 08:22:41 »
... treba zmeniť servis, ak nie je človek spokojný s tým, v ktorom práve je...

Vedel by som rozprávať o garážmajstroch, ktorí robia geometriu len pohľadom, ktorí pri výmene guľových čapov nastavia stabilizačky systémom "3x zatoč proti smeru hodiniek"...

Autorizovaný servis kupuje olej vo veľkých 208-litrových sudoch, preto chodia mechanici do skladu pre olej v odmerkách alebo "krhlách". Ide o olej odporúčaný výrobcom a ak má niekto pochybnosti o jeho kvalite, treba poslať ŠOI alebo dať urobiť rozbor na vlastné náklady.

Zákazníkov k autám nepúšťame z viacerých dôvodov = bezpečnosť pri práci daná zákonom + nikto si nevie predstaviť, čo všetko sú ľudia schopní sa vypytovať a tým zdržiavať... Mechanik je v práci a nie na diskusnom krúžku, väčšinou má rozrobených aj viacero áut naraz.

To, že mechanici sú len ľudia, som už písal. Ak má servis neschopných ľudí, tak dlhú životnosť vo firme mať nebudú. V dnešnej dobe je sakra problém zohnať kvalitných zamestnancov (mladým sa nechce pracovať, chýba lojalita, starší sa nechcú učiť nové veci, nenastane zhoda v platových víziách, konkurencia nespí atď.)

Normohodiny za každý jeden úkon sú dané centrálou, nevymýšľa si ich dané servisné stredisko. Ak je raz mechanik šikovný a dokáže práce urobiť rýchlejšie, je to len jeho výhoda. Vďaka centrálne nastaveným normohodinám tu tento systém funguje. Lepší systém ešte nikto nevymyslel...

Ak niekto má pred očami myšlienku, že ho autorizák okráda, tak mu to nevyhovorí nikto.

PS: v rámci spolupráce medzi FINAL-CD a platiacimi členmi PEUGEOT-CLUBu je dohodnutý olejový servis za 99 EUR s DPH vrátane materiálu a práce...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline ondrutov

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 14
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #12 kedy: 24.07.2016 - 10:46:10 »
Ahojte. Nadobudol som dojem, že tu reagujú iba majitelia autorizovaných servisov. Viem, že byť pri aute servis nechce lebo...bezpečnosť  pri práci. To nie je celkom pravda. Zákazník združuje, lož! Práve naopak, nechcem platiť za flákanie sa pri káve a prestávky! Videl som. Technik prevzal auto a zadnými dverami si odbehol za moje peniaze na kávu. Viem aj že olej v servise je v sudoch a nemám s tým problém. Som chemik! Jedna odmerka nesmie byť na všetky druhy olejov! Práca v servise je nevďačná. Áno je. Majitelia slabo platia technikom a výsledok nespokojnosti je fluktuácia, nezodpovednosť. Domácich garážmajistrov neurážajte. Pomohli mi s predošlým autom práve oni.  V autorizovanom servise sme sa dostali na 400 Eur u garážmajistra na 60 Eur. To je rozdiel, keď autorizovaný servis živí aj parazitov. Keď sa ti nepáči tak nechoď. Nuž, aké Slovenské. Úcta k zákazníkovi sa rovná nule. Takže, autorizovaní majitelia. Som vlastník auta a ja vás platím! Vy mi nerobíte charitu.  Písal som aj na Peugeot priamo výrobcovi. Mám spätnú odozvu a sľub preverenia mojej sťažnosti. Ja som podvedený!

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.730
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #13 kedy: 24.07.2016 - 11:02:10 »
Za tvoje peniaze  ťažko niekto niekam odbehne, pretože mechanik má na to výrobcom určený čas - napr. 1 hodinu (100ČJ) a ten je aj na faktúre. To či ide niekam na kávu atď je jeho problém a skúsenosti.

Napr. ty ako chemik si spustíš nejaký chemický proces s vyhodnotením ktorý trvá dajme tomu 20 minút a nemôžeš sa zdržiavať v miestnosti, tak si skočíš na kávu. Pritom ťa uvidí investor na chodbe a povie si "tak za moje peniaze si tu chodí na kávu, to ja to tu platím a som obeť, idem ho udať nech ho vyhodia a skončí na ulici" ... hmm, čo ty na to, podobnosť čiste náhodná :)

Každopádne nikto tu servis nevlastníme (našťastie), sme takisto len majitelia áut ako aj ty. Všetko je to o rozumnej dohode a medziľudských vzťahoch, o ničom inom.

p.s.: 80% "garážmajstov" sú zamestnanci autorizovaných servisov A alebo B kategórie aby vyžili z platu, ostatných 20% sú bývalí zamestnanci, ktorí majú klientelu na to, aby sa živili sami ;)

Vidíš to moc čierno-bielo a to nie je vždy ten najlepší prístup.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Skúsenosti s autorizovaným servisom Peugeot.
« Odpoveď #14 kedy: 24.07.2016 - 18:33:11 »
Qcko, skvelá reakcia...  :beer  :clap

V živote sú momenty, kedy vieš, že máš pravdu, dokonca aj nepriestrelné argumenty, ale stojí oproti tebe "súper", ktorý pravdu nechce vedieť. Slovíčko "súper" som dal do úvodzoviek schválne, aby to nevyznelo, že tu medzi sebou súperíme o to, kto má pravdu.

Ondrutov - mrzia ma takéto skúsenosti, ale už som to raz v tomto vlákne napísal - treba zmeniť servisné stredisko, resp. aspoň dať šancu inému autorizáku. Žiaden servis nevznikol pre to, aby svojim zákazníkom pripravoval takéto skúsenosti. O niektorých dealerstvách v SR si myslím svoje, to však neznamená, že by som im svoje auto nezveril. Qcko to napísal veľmi dobre - garážmajstri sú tí istí mechanici, ktorí cez deň pracujú v autorizákoch a po oficiálnej šichte začína (väčšinou) tá neoficiálna. Ono nie je žiadnym tajomstvom, že drvivá väčšina z nich do zamestnania chodí len preto, aby za nich niekto zaplatil všetky odvody. Vo svojich garážach totiž väčšinou "idú" bez účtovníctva... Pre garážistov je zinkasovaný peniaz čistý zisk - neplatia DPH, neplatí si odvody, neplatí nič. Autorizák platí DPH, platí obrovské odvody svojim zamestnancom (áno, aj tým, ktorí sú potrební a pritom svojou prácou zamestnávateľovi neprinesú žiaden zisk), platí za školenia, platí za priestory (úver alebo nájom), platí cestnú daň na svoje náhradné autá, platí nemalé peniaze za všetky IT záležitosti... Tu niekde by som hľadal dôvody toho, prečo je autorizák drahší ako garážmajster.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29