Autor Téma: (406) - zadrete ojnicne loziska  (Prečítané 6122 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline sasek33

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
(406) - zadrete ojnicne loziska
« kedy: 25.01.2016 - 22:27:17 »
Zdravím vás,
podarilo sa mi zadrieť ojničné ložiská na 406 2.0 benzín, r1999
Mechanik u ktorého som prvý krát má na to názor že už to neopravovať, že oprava ma výjde 400eur a mám si kúpiť iné auto :o
Čo mi poradíte?
 
« Posledná zmena: 26.01.2016 - 06:15:46 od pavol2078 »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.791
Re:zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #1 kedy: 25.01.2016 - 22:52:26 »
Mechanik ti radí dobre, takáto oprava sa robí len v prípade tzv. "srdcovej záležitosti", takže je to hlavne na tebe. Každopádne z pohľady hodnoty vozidla a druhu poškodenia sa jedná o cca 1/3 ceny vozidla, je hlavne na tebe ako je na tom auto ako zbytok (korózia, stav podvozku, interiéru atď). ;)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.973
Re:zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #2 kedy: 25.01.2016 - 23:05:37 »
tiez sa priklanam k uvahe ako Qcko radi. treba sa rozhodnut ako ti na aute zalezi, pripadne za tu cenu kupit druhy motor. ina moznost ak taka je auto rozpredat. ale za pokus by mozno stalo zistit co stoja salky a kluja sa da vybrusit, ale to je pakaren pri takomto starsom aute ci sa do toho pustat.
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Falco

  • Hosť
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #3 kedy: 26.01.2016 - 09:56:43 »
Oprava za 400 eur je pomerne velmi slusna cena. Material a hlavne praca v tomto pripade, teda cely motor von aj s prevodovkou, su naozaj neprijemna zalezitost. Vhodne riesenie je kupit druhe auto.

Offline sasek33

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #4 kedy: 26.01.2016 - 14:30:40 »
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha

Falco

  • Hosť
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #5 kedy: 26.01.2016 - 14:44:30 »
Zaplatis statu podla tabulky nejake bubaky, dostanes papier o "likvidacii", auto odhlasis a rozpredas. Ak to uz voslo do platnosti. Inak je to komplikovanejsie. Inak za diely budes rad ak spolu dostanes mozno 400eur .. nema to zmysel. Je to na dlho, musis to skladovat a pomaly sa to predava.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.973
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #6 kedy: 26.01.2016 - 14:52:37 »
predaj to ako celok, alebo ako vravim zozen si druhy motor a ides dalej.
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline sasek33

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #7 kedy: 26.01.2016 - 15:21:25 »
Tiež som naklonený kúpe druhého motora. Máte njake tipy? odporúčania? Čo som zatial zistoval, je to ťažko zohnatelný druh, keďže je to dvojliter benzin s turbom...

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.423
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #8 kedy: 26.01.2016 - 15:26:15 »
Kúpou druhého motora možno nič nevyriešiš, nevieš v akom bude stave. Tento svoj poznáš, priklonil by som sa ku tej oprave ak si teda auto budeš chcieť ponechať.
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,5633.msg74560.html#msg74560
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline autospravca

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 46
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #9 kedy: 26.01.2016 - 17:05:29 »
Tiež by som šiel za 400€ do opravy, keď ako píšeš ,že auto je top.Za ďalší opotreb.motor menej nedáš a hlavne kupuješ mačku vo vreci..Pokiaľ je to dobrý servisák tak Ti vymení šálky(ojnič.lož.) napr.po 1-výbruse, dá vybrúsiť kľuku a pokiaľ budú ok piestné čapy, tak ešte nové puzdra na ne a nakoniec vyuhlovanie (ojníc) a mohlo by to byť s nejakými tesneniami všetko.
P 2008(1,4 HDi)

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.791
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #10 kedy: 26.01.2016 - 17:47:35 »
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha

Ak je to podla teba srdcovka (jednu takú mám aj ja :D), tak sa toho neboj, ak je to seriózny servisák ako píše kolega nadomňou, tak spraviť sa to dá, druhý motor je lotéria, ktorá ťa môže stať ešte viac problémov, už len preto lebo tento motor je dosť raritka, takže nejaké dobré kusy sanebudú len tak válať niekde  :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #11 kedy: 26.01.2016 - 18:48:51 »
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.973
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #12 kedy: 26.01.2016 - 19:03:16 »
2.0 boli 4 verzie a 1 pribudla od r. 2001...
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_406
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.217
  • www.autovinky.sk
    • AutoZine.sk
Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
« Odpoveď #13 kedy: 26.01.2016 - 21:32:18 »
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.

Nie, toto je klasický 8ventil.
XU10 J2TE / RGX 147 PS (108 kW; 145 hp) 8v - turbo catalyst

T16ka mala:
XU10 J4TE[2] 196 PS (144 kW; 193 hp) 16-valve DOHC turbo catalyst


Ak by to bola T16 tak sa asi nebude pýtať či sa oplatí ju opravovať  :angel