Páni nerozumiem prečo tvrdíte, že som sa zameral an jednu vec, naopak vždy sa snažím každú vec brať komplexne, teda aj elektroauto.
Pre CiNiC.
Presne pred dvomi rokmi som riešil reálne kúpu elektroskútra českého výrobcu Akumoto do Blaváckej upchatej premávky.
Myslel som ekologicky a zdalo sa mi to logické riešenie v zápche.°°
Jazdil som na dvoch, jeden počičal majiteľ (predával cez inzerát) a druhý požičal predajca.
Keď som si zohnal info čo sa zohnať dalo, tak z toho zišlo, pre parametre...
Životnosť batérie 8 rokov, ale žiadny autorizovaný servis, tam môžete len kúpiť novú.
Našiel som neautorizovaných súkromníkov v CZ ktorý "generálkovali baterku" tak, že odmerali jednotlivé články, rozobrali ju a vymenili vám vadné články, tak ste mali ani mačku, ani psa, pár článkov nových v baterke, pár starých, takže po generálke kapacita niekde medzi 80-90% pôvodnej kapacity.
Pozor pri poklese kapacity baterky na 70-60% mali majitelia veľké problémi z výkonom elektroskútra, lebo ako som písal matematika je v realite odlišná a výkony idú rapídne dole.
Ďalej parametre elektroskútra sú závislé od počasia, parametre z TP máte pri ideálnej teplote 20°C, ak je zima (dnes bolo v Blave 9° ráno a skútristi išli do roboty), alebo aj teplejšie (dnes vie byť v lete 2 týždne aj 40°) tak sa parametre zhoršia.
Ak využívate zrýchlenie a max. rýchlosť z TP (boli rôzne výkonové stupne, ten najvyšší vedel ísť tuším 65 km/h) dojazd iba 40% z udávaného.
Na inetrnete boli diskusie o tomto konkrétnom výrobcovi a problémoch z jeho prevádzkovanými elektroskútrami, čo nebolo potešujúce.
Inzerované ako český výrobok, pritom to bol dovoz z Číny... nemám rád klamárov.
Nejdem uvádzať všetko, proste som to zavrhol a to som plánoval okrem súkromného kúpiť aj 2 ks do firmy pre údržbárov...
A aby som nebol negatívny, tak výhoda bola nízke náklady na km, oproti benzínovému a nízke náklady na údržbu (pozor nesmel moc zmoknúť
.).
Viem poviete elektroskúter nie ej elektroauto...
A ešte k spochybňovaniu najazdených km v týždni.
Jasné, že každý má iný nájazd km v týždni.
Ja jazdím v PO a v PI po 200 km, v UT, ST, ŠT najazdím cca po 40 km za deň, ak náhodou nejde ma služobku po celej SK. Cez SO a NE najazdím ako kedy od 30-300 km. Tak sa priznajte, kto jazdí každý deň v týždni iba krátke tras, tak vám bude vyhovovať elektroauto, ale mne pri mojom nájazde km požičiavať si auto v PO, v PI a v SO a NE je ekonomický nezmysel.
Každý jazdíme iné km, niekomu vyhovuje benzín, niekomu diesel (preto ho mám a mám podľa normy 6-Temp) a niekomu elektroauto...
Každý si kúpte čo vám vyhovuje.