Autor Téma: Elektromobily a vsetko okolo toho  (Prečítané 22784 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #46 kedy: 16.10.2018 - 00:18:10 »
Nehnevaj sa, ale dost zavadzas. Test som ani nepozeral, lebo hovori len o Leafe, co neplati pausalne pre vsetky EV. Pri 3f 10A zasuvke budes 40kWh bateriu nabijat vykonom 6,9kVA - menej ako 6 hodin. Pri 16A 3f istici  to bude pod 4 hodiny. AK vezmes 55kWh, tak sa cas predlzi v prvom pripade na cca 8h a v druhom na 5h nabijania. Aj keby sme zobrali klasicku "obycajnu" 1f zasuvku, kde mas aj tak 16A a nie 10 (neviem, kto take ma bezne doma, lebo uz aj vysavac moze byt pri takej problem), tak nabijas maximalne 12h-13h. Samozrejme zavisi od akumulatora a technologii vyrobcu, cim vsetkym moznym sa da nabijat, ale hovorit o 1f nabijani malym vykonom ako o pravidle je uplne scestne.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.001
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #47 kedy: 16.10.2018 - 12:17:36 »
Ide najmä o o to ze pokial bývaš v rodinnom dome tak sa k zásuvke dostaneš ale kde sa bude nabíjať Petržalka BA, Luníky KE, Hliny ZA,....?? a onedlho aj ja keď sa z domu odsťahujem?
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #48 kedy: 16.10.2018 - 12:42:16 »
...na parkovisku billa za 0,5€/kWh
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.001
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #49 kedy: 16.10.2018 - 12:49:51 »
Chcem vidiet tie fronty pred tym parkovacim miestom.....Prides o piatej z prace das nabijat a o 11tej uvolni miesto pre suseda....
« Posledná zmena: 16.10.2018 - 12:50:55 od IvanH »
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #50 kedy: 16.10.2018 - 12:57:41 »
Tak ako teraz zarábajú na ubytovaní v obciach a mestách s rekreačným zariadeniami tak na sídliskách budú zarábať tý čo bývajú na prízemí alebo na spodných poschodiach a natiahnu predlžovák  :D
« Posledná zmena: 16.10.2018 - 15:29:42 od Judes »
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #51 kedy: 16.10.2018 - 13:19:28 »
Chcem vidiet tie fronty pred tym parkovacim miestom.....Prides o piatej z prace das nabijat a o 11tej uvolni miesto pre suseda....
plan na rok 2019 pre ministerstvo zivotneho prostredia, hospodarstva a podobne, je taky ze sa budu poskytovat dotacie na nabijacie stanice,
rovnako sa maju polavit podmienky pre poskytovatelov takychto sluzieb, uz to nebude tak prisne ak bude niekto
chciet mat statut cerpacej stanice/nabijacej. Takze trh sa otvori a v priebehu roka dvoch troch bude nabijaciek tolko ze nebudes vediet kam skorej :)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #52 kedy: 16.10.2018 - 16:05:52 »
Nie len to - mozno budes moct sam si kupit nabijaciu stanicu a s distibutorom dohodnes pripojenie - oni budu prevadzkovat na tvojom zariadeni nejake sluzby v ramci sirsej siete na oplatku vyriesia pripojenie. Toto hovorim zatial ako spekulaciu, lebo som nezistovla podrobnosti, ale uz podobne info som zachytil. Urcite to nebude masovy narast na kazdom kroku a nie zo dna na den, ale prist to pride.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #53 kedy: 16.10.2018 - 18:52:29 »
@DKR - stále vytŕhaš veci, ktoré už sú prekonané, prípadne veci, ktoré sú v porovnaní s inými vlastnosťami toho istého vozidla nepodstatné.
rasťo chvála nemá "naštudované" čo elektromobily majú lepšie a čo horšie ako spaľovacie autá. hodí do placu klasické otázky na odpovede ľudí, ktorí nevideli, neskúsili, zato POČULI o čom to je. prirovnám to k plastovým oknám a zatepľovaniu.
- nissan leaf nemá problém s 6. 10. 16 A a počtom hodín, má PODSTATNÝ problém s tým, že (dnes poviem že ZÁMERNE nemá "tepelný menežment batérie"!  a to je už brané od majiteľov brané ako sabotáž. to auto v TRETEJ generácii s "väčšou" batériou má problém s (skutočne rýchlym) nabíjaním, batéria sa prehrieva a nabíjanie je výrazne spomalené.

šesťampérový istič ako hlavný som spomínal v súvislosti s domácou batériou, nie bez nej.

a "istič" a platba - 6A je svetelný okruh, dnes už hádam ani na záisuvkách taký istič nenájdeme. problém nabíjacieho kábla dodávaného k autu je v obmedzení prúdu, pretolebo "nazápade" majú akosi tenšie dräty, sedia si na kábli. ja som kedysi uvažoval nad "nočným prúdom" a zistil som, že to pre mňa nie je.  pri najobyčajnejšej tarife mám ročnú spotrebu 2000kWh, s elektromobilom raz toľko. to sa vôbec nevyplatí ísť tým smerom. iná vec je 3*25A hlavný istič, kde z jednej fázy napájam pôvodný rozvod a z dvoch fáz transformátorom 400/250V dostanem  230V/30A. z nich napájam "veľké spotrebiče v kuchyni a nabíjanie. má to háčik - straty na transformátore, ale nemusí byť stále pod prúdom, iba keď je potreba.

nabíjanie elektromobilov na striedavom prúde je najmä o "nabíjačkách" ktoré sú súčasťou auta. okolo "nabíjacích kábloch" je už veľa debát a ešte viac výrobcov. a malé upresnenie - iba TESLA a renault ZOE vedia nabíjať troma fázami (3 vstavané nabíjačky, batéria tiež na tretiny), pri ostatných elektroautách ide o využitie iba JEDNEJ FÁZY z troch, to všetkopreto, že sú to najbežnejšie zásuvky/zástrčky vhodné pre 16/32A prúdy. pomerne bežne sa vyskytujú ešte 16A modré jednofázové konektory v autokempoch a na marínach.

tuná mnohí sú proti plynu v autách. a to je vcelku už zo všetkých strán prebádaná tématika. máš potuchy aký je problém "udržať" vodík aby neutekal? výrobca nádrží do áut má vyvinutý materiál, ktorý má "veľkú nepriepustnosť" a to je vodík "iba" silno stlačený, nie kvapalný.

a tie tisíce kamiónov- to je PROJEKT, rovnako ako vlak a stovky tankovacích stojanov, stovky projektov a plánovaných elektroautoobilov od svetových výrobcov áut. vo švajci už jazdí nie prvá generácia upravených baterkových kamiónov pre LÍDL. aj s muchami a detskými bolesťami.a tesla SEMI už je na cestách, zatiaľ vozí vlastnej firme, číňania prevádzkujú stovky baterkových elektrobusov (vyrábajú aj v maďarsku). a iba na okraj - viem, čo je to za problém vymyslieť a vyrobiť prepravné nádoby (nie v aute, ale na ložnej ploche. lebo únik znamená smrť v širokom okolí.

@ RTG 3F bežné autá nevyužívajú, iba jednu fázu. a druhá, podstatná vec je tá, že nik nenabíja od NULY, zničil by batériu véééľmi rýchlo. nabitie má byť medzi 20-80%, je možnosť v núdzi (lenivosti) ddoraziť "domov" na nule, ale okamžite nabíjať, nabitie na 100% jemožné ak okamžite vyrazíš. okrem toho elektronika nepustí vybitie do skutočnej nuly a nedovolí nabiť skutošne doplna, je tam ochranná kapacita. a k nabíjaniu malým či vysokým prúdom, striedavým či jednosmerným - teórií je veľa, dnes sa potvrdzuje tá, ktorú razil jeden amík (vedec zaoberajúci sa lion) - že pri malom prúde sa nevratné zmeny prejavia skôr. odporúča rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom vysokým napätím.
kúpiť si "nabíjačku" je ešte pre jednotlivca pridrahá záležitosť, ak tí, čo majú na tesly to nerobia, max majú solárne elektrárne a prebytkami dobíjajú auto(á). iná vec je "nabíjací stĺpik" s 1-3F 230/400V, kde dáš voľne k dispozícii, prípadne cez nejakú skupinu možnosť dobíjať. z česka prišla napr. ev-mapa.

@IvanH - ak nenabíjaš auto s dojazdom 100km a menej a denný priemer je 40km, nabíjaš ob deň. tak to robia aj tí, čo garážujú, nie je vhodné ani prebíjať, ani nedobíjať.
v Ba je nie jedno miesto, kde sa dá "pomaly" nabíjať (nákup, kino, reštaurácia bezplatne, naopak v Tatrách je pri (rýchlonabíjačkách) husto. a už bude aj tak, že hotal použijem iba ten, kde je zásuvka. a z diskiusií vidím, že sa viacerí snažia. asociácia (hotelov?) na svojej stránke dala link, kde záujemca dostane všetky info a pomoc pri získaní "walbox-u" priamo od tesla grátis. jediný záväzok je bezplatné nabíjanie zákazníkom. dostane nabíjačku, návod inštalácie, a bezplatnú celosvetovú reklamu na MAPE nabíjacích staníc TESLY.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #54 kedy: 16.10.2018 - 20:15:25 »

MPA s tými ističmi som reagoval na teba...
Všetkým tu je jasné, že 6A je na svetelný okruh, ale ty si to uviedol v jednom svojom príspevku, že je možné s ním nabíjať elektoauto.
Môj príklad bol, ako dlho budeš nabíjať elektoauto zo zásuvky z 6A, alebo 10A istením, ale nepíšeš ako dlho, 6 hodím to nebude, to iba matematicky, lebo sú tam straty.
Dlhé nabíjacie časy nebudú vyhovovať 80% populácie, potrebujú mobilitu. Tak ako píše MPA pri dlhých časoch nabíjania, jedna nabíjačka = zásuvka, z času keď prídeš z práce do času ranného odchodu do práce, nabiješ dve elektoautá pri 6 hodinových nabíjacích časoch...

Tak ako som uviedol, dnes sa ešte stále technológia elektroáut vyvíja, pokiaľ niekto nepatentuje iný typ vecičiek skladujúcich elektrickú energiu (náročky nepíšem batérie), tak je to použiteľné zatiaľ iba v meste a v okruhu 50 km od mesta...



 

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.724
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #55 kedy: 16.10.2018 - 23:38:17 »
Fúha, z tejto diskusie mi vyplýva, že máme v klube minimálne 5 elektromobilov, no nikto tu žiadny ešte nepredstavil. Čo sa za ne hanbíte?
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #57 kedy: 18.10.2018 - 16:23:47 »
@DKR - prečítaj si ešte raz to o ističoch ctrl c/v:
- a na faktúre máš napísané, kde je výfuk elektromobilu - koľko je z uhlia. nemusíš platiť viac, musk (tesla) ti predá batériu (z nových článkov, ešte nemá z áut) a potom ti bude pri spotrebe 2.000.00kWh/rok stačiť bytový istič 6A, tým batériu budeš prieežne dobíjať a ona ti dodá chýbajúci príkon.
- a "istič" a platba - 6A je svetelný okruh, dnes už hádam ani na záisuvkách taký istič nenájdeme. problém nabíjacieho kábla dodávaného k autu je v obmedzení prúdu, pretolebo "nazápade" majú akosi tenšie dräty, sedia si na kábli. ja som kedysi uvažoval nad "nočným prúdom" a zistil som, že to pre mňa nie je.  pri najobyčajnejšej tarife mám ročnú spotrebu 2000kWh, s elektromobilom raz toľko. to sa vôbec nevyplatí ísť tým smerom. iná vec je 3*25A hlavný istič, kde z jednej fázy napájam pôvodný rozvod a z dvoch fáz transformátorom 400/250V dostanem  230V/30A. z nich napájam "veľké spotrebiče v kuchyni a nabíjanie. má to háčik - straty na transformátore, ale nemusí byť stále pod prúdom, iba keď je potreba.

v oboch textoch je o DOMOVEJ batérii, ktorú nabíjaš priebežne (niekde píšu prietokovo) a nič o aute a jeho batérii. ako dlho sa nabíja zo striedavého prúdu ti napísali iní, ja som ich neovplyvňoval.
a popremýšľaj o realite - v európe je nejaký priemer denného nájazdu, v česku a na slovensku je denný priemer 40 kilometrov. malý mestský BEV potom treba nabíjať OBDEŇ (tým pomalým 6-10A káblom) stredný BEV s dojazdom 200km ob tri dni. v zime, keď je vyššia spotreba a ráno sa na zásuvke rozmrazí a vyhreje tiež obdeň (a stále tým 6-10A káblom).
a to bude vyhovovať 80% populácie, pretože viec sa autom nevozia. a predstav si, že ani tesly nenabíjajú iba na supernabíjačkách, ale doma 10A. na denné vozenie im to stačí.
a k tej bani a elektrárni: https://mytrencin.sme.sk/c/20940056/termin-utlmu-tazby-uhlia-na-hornej-nitre-by-mohol-byt-znamy-o-niekolko-mesiacov.html

@Qcko - asi nie, zrejme ale je už jeden, pretože z ponuky begamu sa stratil iOn. trištvrte ročný, do 4kkm, niečo cez 12k€.

@Judes - to je idiotsky prepísaný článok - pôvodný text vraví o výzve, ku ktorej sa majú ľudia pripojiť - ak nepostavia nabíjačky, z okien budú visieť šnúry.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #58 kedy: 20.10.2018 - 09:09:03 »

Realita v praxi:
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/488101-adac-aj-elektromobily-klamu-v-spotrebe-ukazal-test-11-modelov/
A môžeš argumentoať, že aj ADAC klame, lebo už raz klamal.
Proste, matematický výpočet nie je presne to, čo sa v reaálnom používaní deje.

Ja som čerpal z tohto fóra pre elektroautá, sledujem ho už dlhšie:
https://elektrickevozy.cz/recenze
Kde je aj tento článok o spotrebe:
https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-je-spotreba-elektromobilu

Údaje uvedené v článku upresním (nechce sa mi písať, tak kopírujem).

K cene za tarif:
1,50 za nízký tarif? kde to žijete???..při započtení všech dalších poplatků (cena za jistič, distribuce, POZE) je cena za 1kWh u NT (například D45D) cca 3 kč a výše dle odebraných kilowatů. Nemám rád tendenčně zparcované články...

A ešte k prejazdením km v článku:
Denní průměr je číslo zcela fiktivní a úplně mimo realitu. Co je mi platný denní průměr, když ve skutečnosti jedu jednu jízdu v pátek večer a druhou v neděli večer, přičemž obě dají dohromady 300km? K tomu v průběhu týdne ráno a odpoledne do 5km (děcka do školy a já na MHD + nákup), takže sice denní průměr budu mít jen 50km/den, ale podstatná je ta dvojí 150km špička na hranici maximálního dojezdu s jednou osobou a tabletem? V tom momentě jsem se 150km vyheklem v kopru jak Baťa s dřevákama, a stejně si k té ještěrce musím koupít benzínového…

A ešte zabudli do výpočtu vložiť jednu podstatnú položku, životnosť baterky pri každodennom nabíjaní:
A kde máte započítánu cenu baterií, které bude muset každý majitel jednou za čas nechat vyměnit. Pokud si ovšem každé 3 roky nekoupí nový elektromobil a starý nechá sešrotovat pro nefunkčnost jeho baterií... Baterie sice vydrží 2000 cyklů, ale ne 13 let. Při běžném používání auta s malým dojezdem (na dovolenou určitě ně), více méně po městě předpokládám najetí max. 20 000 km ročně. Dovršení životnosti 260000km bude trvat 13let což baterie podle mne nevydrží a zatím mne nikdo nepřesvědčil o opaku. Takže pokud s tím to autem nechcete stále jezdit tak rozhodně počítejte s další várkou baterií...

Záver článku: "Ano, ale sledujte jakým fofrem jde technika dopředu, co bylo loni, letos neplatí. Vydržme, dočkáme se a budeme koukat… " v rovnakom duchu sa vyjadrujem pomaly na konci každého môjho príspevku.

OK dohodnime sa takto, ja si za súčasného stavu elektroauto nekúpim. Tak ako som už písal, ak sa vyrieši skladovanie energie, náročky nepíšem baterky, a ich recyklácia, potom to začne dávať zmysel...



Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.724
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #59 kedy: 20.10.2018 - 10:28:58 »
mpa, DKR: koľko ste už vy dvaja vlastnili elektromobilov a živili ich?

Neskutočne ma to zaujíma, lebo takto ako si vy dvaja píšete to musí vyzerať aj v europarlamente a sú z toho super zákony :D
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009