Autor Téma: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2  (Prečítané 36292 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline TomiGunk2

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 33
406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« kedy: 20.01.2015 - 21:26:29 »
Cavte chalani :)
Chcel by som vám predstaviť svoje aktuálne coupe aj bývalé coupe. Prvé coupe som si kúpil na svoje narodeniny minulý rok. Mal som ho cca 4 mesiace. Bola to ale nešťastná kúpa preto som ho aj predal. Bol to ročník 1998 model D8 s motorizáciou 2.0 RFV. Na tachometri bolo 170 000 auto bolo z vnútra zachovalé z vonku celolak aj keď amatérsky. Problém bola ale hrdza ktorou bolo auto dosť vážne postihnuté. Najskôr som bol rozhodnutý že si ho postupne opravím ale akonáhle sa objavil problém s motorom, spojkou a následným prezretím auta na jame kde sme zistili ako vážne je hrdza rozšírená verdikt bol jasný = pôjdeš ďalej do sveta. Auto sa mi podarilo v skutku krátkom čase predať a začal som šporiť a hľadať to čo som vždy chcel. Coupe s motorom buď V6 alebo 2.2HDi. Keďže u nás na slovensku je 406 coupe dosť málo a zachovalých ešte menej začal som hľadať a čakať na niečo obstojné. Nakoniec som narazil na 2.2HDi ktoré som nakoniec aj kúpil.

Je to ročník 2001 bez multiplexu. Na aute je všetko v sériovom stave žiadne tuning úpravy. Na tachometri svieti 193 tisc. Auto bolo dovezené z Franzúzska a na slovensku som 3tí majiteľ. S autom som zatiaľ nadmieru spokojný. V dohľadnej dobe chcem riešiť nasledovné veci.
-výmena spojky (zaberá vysoko a horšie sa radia rýchlosti) – váham medzi jednohmotným a dvojhmotným zotrvačníkom
-výmena filtrov, oleja v prevodovke, motorového oleja (rozmýšľam nad Total 7000 diesel 10w40)
-stabilizačné tyčky zadnej nápravy
-oprava spätných zrkadiel (zrkadlá sa trasú na sklopnom mechanizme)
-striekanie podbehov (začala sa olupovať tá čierna spodná farba – pravdepodobne to dám streknúť do farby karoserie) a vytiahnutie preliačeniny na podbehu
-na diagnostike vybehla ešte občasná chyba váhy vzduchu, čidlo teploty katalizátora a relé žhavenia čiže pravdepodobne nejaký žhavič
Inak ide všetko ako má. Studené štarty bez problémov ťah motora držanie teploty tak isto.

Čo sa týka vizuálnych zmien:
- zatmavenie rámikov predných svetiel
- zatmavenie zadných smeroviek fóliou
- čierna lišta na zadný kufor
- kolesá 17 alebo 18 + podložky (lincancabur alebo zo 407 coupe)
- striekanie stredového panela a líšt do striebornej farby (pravdepodobne to dám do farby karoserie)

Prikladám fotografie (červené 2.0, strieborné 2.2HDi)

RFV






Posledná foto s ferrari :D



HDi





« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline SchadeGTI6

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 205
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #1 kedy: 20.01.2015 - 21:30:10 »
Konečnééé  :yes  :D
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 GTI6 *AstorGrey*

Offline palec

  • ID: 053
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 129
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #2 kedy: 20.01.2015 - 21:46:52 »
Pekne pekne.Super motorizacia  :yes  K tej spojke určite daj dvojhmotu a olej TOTAL 9000 5W40 by som dal ja :bandit
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.418
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #3 kedy: 21.01.2015 - 13:28:52 »
Pekné a vitaj v klube.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,5633.msg74560.html#msg74560
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline ericc64

  • ID: 084
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 646
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #4 kedy: 21.01.2015 - 17:06:19 »
:yes  Z tej Ilavy su same dobre auta  :D  Pekne pekne, niekedy hadam uvidim nazivo :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
206 RC

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #5 kedy: 21.01.2015 - 18:15:02 »
Až na druh paliva, krása. Vitaj u nás...  :hand

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #6 kedy: 21.01.2015 - 19:08:52 »
az na sposob parkovania, krasa... Vitaj u nas :D
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline SchadeGTI6

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 205
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #7 kedy: 21.01.2015 - 20:21:19 »
Erik ved niekedy dohodneme stretko ked tak bielice :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 GTI6 *AstorGrey*

Offline TomiGunk2

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 33
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #8 kedy: 23.01.2015 - 09:22:55 »
ďakujem chalani za privítanie :) a teraz k veci ...tiež som naklonený k dvojhmote ale bojím sa aby sa neodfajčila pri sem tam športovejšej jazde a čo sa oleja týka nebude to mať zlý vplyv na motor keď zmením olej z 10w na 5w ? ...a erik vidieť ho určite budeš niekedy sa môžeme dohodnúť napr. na tých bieliciach jak juro písal :) a cinic druh paliva som volil z dôvodu platu keby mám možnosť živiť v6 tak by som si určite vybral v6 plus by musela byť nejaká zachovalá na predaj a marcel neboj neparkujem takto vždy :D vtedy som to takto dal z dôvodu aby si kupujúci mohol auto obzrieť a nezaparkovalo niečo vedľa :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #9 kedy: 23.01.2015 - 09:59:06 »
tak dvojhmota najviac dostava na prdel
jazdou v nizkych otackach, brzdenie motorom, necitlive radenie a "heglovanie autom so zaradenou rychlostou (posuvanie v kolonach)"
parkovanie zo zaradenou rychlostou z kopca atd...

na sportovu jazdu si kup nejaky slusny X,Y liter s benzinovym motorom  :wasntme
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Falco

  • Hosť
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #10 kedy: 23.01.2015 - 13:23:43 »
Prechod z 10w na 5w sa moc neodporuca. Celkovo je olej redsi a moze zacat prenikat cez netesnosti. A v konecnom dosledku neziskas ziadny benefit. 5w a 0w oleje su standardne davane z dovodu ich "lahkobeznosti", t.j. su redsie, motor ma nizsie trenie a mensi odpor medzi casticami lebo je olejovy film na materiali tensi. To prispieva k nizsej spotrebe a nizsim emisiam. Ale len papierovo. V realnom zivote to nespozorujes. Ja som napriklad skor riesil zamenu z 5w-40 na 10w-50. Hlavny dovod bol, ze v lete sa teplota oleja dostavala na dost neprijemne teploty. 130 dalnica, vonku uz u nas su pomerne tropicke teploty v lete, takze olej nemal problem dosahovat teploty, ktore z neho robili doslova vodu. Pastorek si spomenie ked sme ho horuci vylievali z motora a bola to doslova zlta voda a nie olej. Taktiez po odstaveni auta a opatovnom starte horuceho motora po par minutach motor klepal lebo sa tenky olejovy film nedokazal udrzat. Olej bol moc riedky. Prechodom na vyssiu viskozitu hlavne co sa tyka vyssich teplot, teda na 50tku olej (zvazoval som aj 60) sa problem odstranil. A nemozem povedat, ze by som pozoroval zmeny v spotrebe alebo tazsom startovani a pod. Takze ostal by som pri tom co tam uz davali. Alebo mas nejaky racionalny dovod na zmenu?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline TomiGunk2

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 33
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #11 kedy: 24.01.2015 - 10:32:07 »
marcel toto všetko viem a podľa toho aj jazdím že žiadne podtáčanie motora čo nemá zlý vplyv len na dvojhmotu ale aj egr turbo kat a dpf a tou športovou jazdou som nemyslel to že sa teraz zoberiem a pôjdem na tom príklad jazdiť slalom a pod. ale ide mi hlavne o to aby som ho po výmene nemusel za 5 rokov meniť zas. Neviem ako sú na tom teraz s kvalitou či už luk alebo valeo a aká je ich životnosť či nejakých 200tisic alebo to je nepatrných 50tisic. To je hlavný dôvod prečo sa chcem informovať plus aký je to rozdiel oproti jednohmote. To ako by sa jednohmota prejavovala viem vozil som sa 5 rokov na 306 HDi len mi ide o to či je to niečo obdobné alebo neporovnateľné v prospech dvojhmoty...a falco presne toto som sa aj ja dozvedel a plánujem tam dať to čo tam bolo doteraz jedna vec je že ak tam tento olej bol od samého začiatku tak aj zábeh bude iný a celkovo ten motor je na hustotu oleja zvyknutý a práve zmena by mohla spôsobiť zvýšenie spotreby oleja a pod. (sú to informácie ktoré som sa dočítal a nemusia byť pravdivé) a ja nemám dôvod na zmenu ja tam mám v pláne dať 10w, 5w mi navrhoval marcel pretože to tam patrí a viem o tom že veľa ľudí má v 2.2HDi 5w ale v mojom prípade by to nemalo žiaden efektívny význam. :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #12 kedy: 24.01.2015 - 10:58:10 »
ad. olej: dolezite tam je dat to co predpisuje vyrobca. niekde som tu viackrat daval pdf-ko so specifikaciou oleja. dodrzat ACEA specifikaciu.
co sa dvojhmoty vs jednohmoty tyka to asi uz vies aky je rozdiel, je to o komforte, nizsi prenos vibracii do auta, karoserie atd.
na druhej strane je dvojhmota vec ktora sa kazi a opotrebovava, takze casom moze prist rad na vymenu.
luk, alebo valeo?... je to uplne jedno. zivotnost zalezi od vyroby ako sa zadari a hlavne od stylu jazdy.
bat sa dvojhmoty je to posledne. starsie auta mozu prekvapit cimkolvek, narocnost pripadneho servisu bude u starsieho diesel auta vyssia.
ale s tym musi pocitat snad kazdy. auto je spotrebak, ktory treba obcas servisovat :)

edit: takze pdf-ko som nasiel, vkladam ho teda i sem, kukni podla motora a kup olej vyrobcom predpisanej specifikacie.
na znacke oleja az tak nezalezi, dodrz specifikaciu. po otvoreni pdf pozri stranu 2.
http://www.peugeot.com.au/media/deliacm ... df583b.pdf
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline TomiGunk2

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 33
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #13 kedy: 24.01.2015 - 11:57:22 »
to je samozrejmé že tam treba dať čo predpisuje výrobca ale keď sa pozriem do tej tabuľky tak sa tam môj motor (dw12ted4 alebo 4HX) nenachádza ale keď si pozrieš tak sú tam d10 a tie majú buď 10w40 alebo 5w40 kde 5w40 je aspoň v tom pdf sa píše na dlhšie intervali výmeny čiže ako to je na tento motor 20tisic pričom na 10w40 by sa mali skrátiť a čo som pozeral tak bol olej menený každých 10 tisic ako aj naposledy 186tisic a ďalšia je písaná 196tisic. Nemyslím si že by niekto dával do toho motora niečo čo tam nepatrí. Máme doma 306 HDi a tam je taktiež odjakživa 10w40 a má už nabehaných 240 tisic a výmena každých 10 max 15 tisic.

a čo sa týka dvojhmoty tak je to presne ako píšeš že auto je spotrebák a čierna diera na peniaze a dvojhmota na komfort ale práve ten rozdiel na tomto motore a aute by som chcel vedieť lebo jednak je to väčšia investícia cca 700-800€ a nie je to navždy oproti jednohmote ktorá je dá sa povedať navždy a aj cena je polovičná takže len preto sa informujem a môj štýl jazdy je dá sa povedať taký stred nie som pirát a ani dôchodca a ak by tam veľký rozdiel v komforte nebol tých 400€ môžem investovať do iných vecí ako napr. zadná náprava blížiaca sa výmena filtrov oleja a kadečoho iného :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Falco

  • Hosť
Re: 406 Coupe 2.2HDi TomiGunk2
« Odpoveď #14 kedy: 24.01.2015 - 13:31:58 »
S tym olejom je to tak, ze kazdy jeden motor urcite zvladne a ma aj vyrobne dane, ze moze pouzivat cokolvek od 0w-30 do 15w-60. Odporucany olej je nieco ine. Tam najdes menej olejov a vacsinou 0w-30, 5w-30 a 10w-40. Ako pisal Marcel, dolezite su ale ACEA specifikacie a ine, ktore su potrebne. Treba pouzit rovnaku ako je pozadovana alebo jej nadradenu. Ked sa rozhodnes ist s autom do afriky tak tam nalejes 10w-60 lebo vies, ze auto bude stale niekde kde je priemerna denna teplota 50 stupnov. Treba len naliat olej, ktory ma ACEA, ktore treba. Intervaly vymeny su dalsia zalezitost, nech je akykolvek olej, nad 15 000km by som to nenatahoval. Aj ked vyrobcovia motorov pisu s prehladom 30 000km. Pokial sa samozrejme s autom jazdi ako sa s autom jazdit ma, tak to ten olej vydrzi tych 30 000 kludne.

K dvojhmote, to je tiez taka rozporuplna diskusia. Niekto nadava, ze mu dvojhmota na aute skapala po 50 000km, niekto ani nevie, ze ju ma a ma 300 000 natocenych. Ja som mal 3 auta s dvojhmotou a kazde malo skoro 200 000, original zotrvacnik a bol ako novy. Ked niekto nevie jazdit normalne nech si to meni aj kazdych 20 000km alebo tam dva jednohmotu a potom riesi ine problemy.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »