Autor Téma: P308 II 1.2 96kw  (Prečítané 50439 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Karoot

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 32
Re:P308SW
« Odpoveď #45 kedy: 08.08.2017 - 13:17:56 »
V aute mám túto hlavicu riadiacej páky, no je to tak nepraktické  >:(

https://eshop-peugeot.cz/sk/osobni-uprava-interieru/744-hlavica-radiacej-paky-bvm6-peugeot.html

Pokiaľ auto dlhšie stojí na slnku, tak sa tá hlavica samozrejme nahreje, že sa to nedá udržať. Nejaká schopná alternatíva? Najlepšie z perforovanej kože, kľudne aj aftermarket, lebo tie od peugeotu sa mi vôbec nepáčia.

Edit: Chcel by som ešte dodatočne domontovať predné senzory, kedže mám len zadné. Dá sa to nejako poriešiť? V peugeote mi povedali, že to je hlúposť, tak hádam sa nájde niekto ochotnejší :D
« Posledná zmena: 08.08.2017 - 14:19:45 od Karoot »

Offline Karoot

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 32
Re:P308SW
« Odpoveď #46 kedy: 12.09.2017 - 15:14:05 »
Priatelia obzerám sa už po diskoch na zimu, najradšej by som však origo peugeot disky. Bol som v predajni a chcú nekresťanských 200 eur za jeden 16" disk :D

Zimné pneumatiky boli k autu v rozmere 205/55/R16, tie by som rád na niečo rozumné obul.
Ako je to s ETčkom? Obujem tie pneumatiky na hocijaké ET?
Štandardné peugeotacke disky by mali mať et45, no ponuka diskov s týmto ET je strašne málo. Bude to vadiť ak by som kúpil disky s ET50 alebo s ET40?

Preferujete nejaké značky? Lebo čo pozerám, tak v každom obchode je na výber len z týchto značiek:
- Dezent,
- Borbet,
- Brock,
- ENZO,
- AEZ,
- Alutec,
- Rial
a dostať ešte trošku drahšie od OZ.

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:P308SW
« Odpoveď #47 kedy: 12.09.2017 - 15:31:32 »
ET nema nic spolocne s pneu, ET je zális v mm, čim je väčší, tým je koleso viac skryté pod blatníkom, čím je menší, tým je menej skryté
Na inzercii najdes dost diskov peugeot R16 4x108. ja som kupoval nedavno origo R17 na 508 za 200 Eur za 4 ks
« Posledná zmena: 12.09.2017 - 15:44:48 od TomasARN »

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:P308SW
« Odpoveď #48 kedy: 12.09.2017 - 15:36:16 »
Gumy obuješ na 16" disk ale tam záleží od šírky disku, myslím ze šírka 6,5" by mohol stačiť.
To ET čím je hodnota viššia tým je koleso viac utopený v blatníku a čím je ET menšie tým viac je koleso vysunuté von. Pred kúpou je potrebné najprv vyskúšať na aute ci niekde disk nezaberá. Napr. na mojej 407-me neoriginalny disk s ET 48 zadieral o predný brzdič čo by sa u originál Peugeot diskoch nestalo, majú inak tvarovanie z vnútornej strany a musel som použiť disk s menším ET.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:P308SW
« Odpoveď #49 kedy: 12.09.2017 - 19:41:37 »
ahoj ja som si zohnal original disky z poľska. vyjdu lacnejši, je tam trocha nebezpečie podvodu. Po jedny som si bol sám, kde mi ich chlap prezul zadarmo, zároveň som si ich skontroloval napr." http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-expert-oryginal-i6774603012.html?reco_id=b150c10d-97df-11e7-bb15-6c3be5bb71c0 . , pri kurze 4,25 vyjdu cca 330€ + doprava. Je firma, aj s dovozom (tovarzpolska.sk) ktorá Ti všetko vybaví, a ešte ich poslu domov. 17" som si dal poslať a bez problémov, to co bolo v popise prišlo aj domov.

jedno by som Ta skôr chcel upozorniť, čo sa týka rozmerov, dbaj na to, aby si si kúpil také disky, ktoré sú zapísana v TP, aby si nemal problémy. Konkretne na 308-čku máš podľa katalógu rozsah od 15" do 18"?. Ja som si na základe tejto informácii kúpil 17" , keď som napokon zistil, že ich nemám zapísana v TP, a Peugeot, ani nikto iný  Ti ich jednoducho nezapíše, napriek deklarovaným rozmerom výrobcu. Pri 308čke tiež treba dať pozor, pri modeloch s elektro brzdou, nejde dať 15" disky. ,
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Karoot

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 32
Re:P308SW
« Odpoveď #50 kedy: 13.09.2017 - 13:05:32 »
ET nema nic spolocne s pneu, ET je zális v mm, čim je väčší, tým je koleso viac skryté pod blatníkom, čím je menší, tým je menej skryté
Na inzercii najdes dost diskov peugeot R16 4x108. ja som kupoval nedavno origo R17 na 508 za 200 Eur za 4 ks

Potrebujem 5x108 a našiel som až jednu sadu diskov, preto som nútený kúpiť nové a nič iné okrem uvedených značiek na Slovensku nie je dostupné.

Čo sa týka rozmerov tak budem kupovať 16" (rovnaký rozmer mám aj na leto), ktoré mám zapísané v TP.

Toho šúchania sa obávam, štandardné ET je 44 čo som zisťoval, a jediný rozdielný údaj medzi tými diskami je okrem ceny ET disku

pacho: dík za link ale presne tie isté mám momentálne obuté :D a nechcem riskovať, že kúpim nejaký fake. Pozeral som nemecký ebay a tam nedostať nič.

Tieto nevyzerajú tiež zle, ale z allegro som ešte nekupoval len ebay, tak neviem aká tam je záruka :D

http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-sw-expert-oryginal-i6830066533.html#thumb/1

http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-expert-oryginal-i6770101654.html

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:P308SW
« Odpoveď #52 kedy: 13.09.2017 - 14:35:06 »

Offline Karoot

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 32
Re:P308SW
« Odpoveď #53 kedy: 20.10.2017 - 21:24:14 »
Takže prekročili sme magickú hranicu :)


Včera vymený olej, filtre, kontrola brzd, výmena brzdovej kvapaliny v Peugeot-Poprad. Taktiež sa nahodili už zimné disky ;) (R16, ET44). Už len reťaze potrebujem dokúpiť a som vybavený.



Ďalej čo má štve tak som si všimol, že zadné brzdové kotúče nie sú rovnomerné zbrzdené po celej ploche, čiastočne ich pokrýva hrdza. Mechanici povedali, že to je choroba 308 a bohužiaľ budem musieť kotúče jedine vymeniť (WTF?! Auto roka 2014?!).
Čo som ešte postrehol, tak predtým som jazdil audi A4 B7 a na p308 mám problém trafiť prevodový stupeň, dráhy prevodov mi prídu dosť nepresné (najmä mám problém zaradiť 1. stupeň). Mal som požičanú 308 s rovnakým motorom, tá mala už ale cez 50 000 km a hádzali sa tam rýchlosti podstatne ľahšie a presnejšie, to isté aj na maminej 308 (diesel). Neviem či to je čisto subjektívny pocit, ale mechanik povedal, že to je v poriadku a nepríde mu to odlišné od ostatných áut.

Pato RC

  • Hosť
Re:P308SW
« Odpoveď #54 kedy: 20.10.2017 - 23:00:47 »
Neviem aké kotúče idú na toto auto ale často ich dávame sťahovať hlavne ak sa jedna o drahe kusky napriklad tie s loziskami ,pokiaľ nie sú už V tak hroznom stave že to nejde,je to celkom úspora dajú sa len nové platničky ..A samozrejme treba skontrolovať brzdy vycistit, rozhýbať voditka a pod.
« Posledná zmena: 20.10.2017 - 23:02:18 od Pato RC »

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re:P308SW
« Odpoveď #55 kedy: 22.10.2017 - 18:33:19 »
uspora ??? na brzdach ??? prepana kotuce sa stahovali na starych skodovkach to este naozaj toto niekto riesi ????  ked kotuc aj sloziskom v dnesnej dobe stoji na peugeot 307 napriklad 40€
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:P308SW
« Odpoveď #56 kedy: 22.10.2017 - 18:59:46 »
karot, chcem sa spytať, ty už nemáš záruku?. KeĎ riešiš také veci. Brzdy, ako také, čiže opotrebovanie, nespadá pod záruku, ale keď zle fungujú, tak tam by som sa hádal. Ináč tiež chodím do PP, a nemám zlé skúsenosti so záručným servisom. Zatiaľ mi nič neodmietli, hoci mali výhrady. Naposledy stredné brzdové svetlo, lebo boli vypadnuté dva segmenty, a bez slova to spravil na záruku.
Čo sa týka stáčania kotúčov, tak to sa fakt neoplatí, pokiaľ si to sám neurobíš doma. Jedná vec, je, že za 40€, oficiálne sa ti toho nik nechytí, a druhá vec, väčšinou po opotrebovaní dostičiek, kotúč je tiež zrelý na výmenu, z hľadiska hrúbky. Aspoň, ja mám také skúsenosti. Ono treba jazdiť slušne, a potom kotúče a dostičky vydržia relatívne dosť. Na 207-čke som menil po 90tkm. Teraz mám vyše 80tk, a v servise povedali, že ešte tak 1/3, tam mám, škoda meniť. STK tiež bez problémov.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Pato RC

  • Hosť
Re:P308SW
« Odpoveď #57 kedy: 22.10.2017 - 23:05:29 »
Pavol to by si sa čudoval koľko ľudí to tak rieši, lebo proste na to nemajú ja napr. Kúpim vždy nove ale každého vec..a viem aj O prípadoch keď sa sťahujú kvôli tomu že sa zvlnia, ale to už je skôr chyba nekvalitnych ale niekedy to pomôže. Samozrejme že autorizaky to nerobia .

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:P308SW
« Odpoveď #58 kedy: 23.10.2017 - 08:12:27 »
...kotuc aj sloziskom v dnesnej dobe stoji na peugeot 307 napriklad 40€
rec je o P308 a ten veru tolko nestoji ;)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:P308SW
« Odpoveď #59 kedy: 23.10.2017 - 08:31:33 »
zadny stoji od cca 20 Eur Bosch