PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Showroom - naši mazlíčkovia => Nižšia stredná trieda radu 30x => Téma založená: Karoot 07.07.2014 - 23:12:14

Názov: P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Karoot 07.07.2014 - 23:12:14
Zdravím,
síce to nieje môj tátoš, ale starostlivosť padla na mňa, no ja niesom odborník na auta, tak zakladám príbeh aby som obdržal cenné rady od vás páni.

Peugeot 308sw
1,6 - 88,00 kw
december 2008
aktuálne okolo 43 000 km
(http://i.imgur.com/4nJJHbel.jpg)
(http://i.imgur.com/jTneweol.jpg)

46800km - výmena letných pneumatík (Dunlop SP Sport BLURESPONSE 195/65 R15 91H)+ geometria
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: CiNiK 07.07.2014 - 23:14:39
Continental / Bridgestone / Kumho... v tomto rozmere to bude asi jedno.

Inak fešák, RoboZV tu bude mať ďalšieho kamoša...  :yes
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: 733thunder 07.07.2014 - 23:21:07
:yes
Len pridaj viac fotiek.  :nerd
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: g@briel 07.07.2014 - 23:34:09
:yes  :yes  :yes
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: pepe206 08.07.2014 - 00:08:34
vitaj pjekný :)
jazdite na nom este menej ako ja, mam 4rocne a tolko isto kilometrov :D
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Karoot 08.07.2014 - 00:17:41
Uf páni, vďaka za reakcie, ale povenujte sa trošku tým pneumatikám  :D Na continentaly som nepočul veľku chválu, uvidím ešte čo nám ponuknú v servise. Poškulujem po tých bridgestonoch, poprípade tie micheliny slúžili dobre, tak uvidíme.

Foto pridám ale momentálne som mimo, je to v podstate základná výbava, jedno z prvých na Slovensku.
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: pepe206 08.07.2014 - 00:20:53
podla mna kludne zase michelin
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: IvanH 08.07.2014 - 06:11:23
Ja mam obute Michelin EnergySaver uz druhu sadu a na zimu Dunlop Winter Response a spokojnost,
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: g@briel 08.07.2014 - 07:29:03
myslím,že s nájazdom cca 7500km/rok neurobíš chybu ani jednou značkou ktorá tu bola napísaná
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: CiNiK 08.07.2014 - 07:49:07
Citácia: "Karoot"
Na continentaly som nepočul veľku chválu...

Ja na Conti nedám dopustiť. Stačí prebehnúť testy pneu za posledné roky: http://www.az-pneu.sk/testy-pneu (http://www.az-pneu.sk/testy-pneu)
V tvojom rozmere je cenový rozdiel zanedbateľný, ja som musel "ušetriť" inak by som ich obúval tiež...  :wasntme
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: pipistrel 08.07.2014 - 07:56:36
vitame u nas. s tymi gumami to bude taka loteria. kazdy doporuci nieco ine. ja mam barum a som spokojny  :P
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: robozv 08.07.2014 - 09:19:17
No vitaj fesak, mame skoro rovnake auticka dufam ze si nieco popiseme, nejake skusenosti a tak... Aj ja mam pneu michelin energy save ale 16" no ked ich zoderiem tak jednoznacne Continental ContiPremiumContact 5
PS: pekna farba
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Karoot 22.07.2014 - 13:52:05
46800km - výmena letných pneumatík + geometria

Nakoniec som vybral Dunlop SP Sport Blueresponse a zatiaľ spokojnosť, neviem či je to placebo efekt, ale riadenie podstatne "stuhlo".
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: IvanH 22.07.2014 - 19:36:38
Pri novom milacikovi kazdemu spravnemu chlapovi "stuhne"  :angel  :chuckle

Moze to byt tou novou geometriou...
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Karoot 01.10.2014 - 02:17:15
Zima tu je čoskoro, tak potreboval by som dať dokopy zimné plechy.

(http://i.imgur.com/1kzXUV5l.jpg)

Ďalším problémom je tesnenie na zadnom skle

(http://i.imgur.com/y1NVmixl.jpg)

 Nejaké nápady ako to fixnúť?
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: CiNiK 01.10.2014 - 07:38:37
Mnoo, tie disky opieskovať a nastriekať alebo za tie isté prachy už kúpiš zrepasované na nete.  :think

To tesnenie zadného výklopného okna stojí v Peugeote "iba" 67€ s DPH. Dodáva sa v celku.
Asi by som to pôvodné nalepil späť. Nejaké lepidlo na akvárka, prípadne zbehnúť do najbližšieho autoskla kde ti to nalepia späť za minutku...
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: putzig 01.10.2014 - 07:56:58
Ja som plechace len obrusil, odmastil a natrel alkytonom. Nevyzera to tip-top, ale ucel to splni a aj tak su zakryte puklicami...
A to tesnenie, no v Peugeote fakt nevedia, co si maju zapytat... Neviem akym sposobom je to tesnenie uchytene (ci je zasunute pod sklo, alebo prilepene), ale asi by som to najprv skusil, ako pise Cinic prilepit alebo skusil nejaku podobnu nahradu - vyzera, ze to je len taky pasik gumy, co tak skusit nieco zbastlovat (co ja viem napr. vystrihnut z nejakej gumy...)
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: C8r0b4k 01.10.2014 - 11:03:13
nechceš elektróny  predávam z mojej 308sw :) ak by si chcel ozvi sa lebo ja chcem kupit 17násky :P
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: CiNiK 01.10.2014 - 11:13:42
Sprav si inzerát v sekcii Bazár: viewforum.php?f=31 (http://forum.peugeotclub.sk/viewforum.php?f=31)  :mrk
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Karoot 03.10.2014 - 19:27:46
Kolesa pieskovať a striekať určite nebudem, to je zbytočné na tieto plechy. Dík za typ putzig, vyskúšam to a hádam to jednu zimu vydrží.
Cinic: Uf dobrá pálka, skúsim to zlepiť tým lepidlom na akvária
C8r0b4k: Máš PM
Díki za rady.
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Judes 03.10.2014 - 22:35:33
Gumené tesnenia bežne lepíme v robote Chemoprénom a drží to fest.
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Spartan 04.10.2014 - 09:31:27
Citácia: "CiNiC"
Mnoo, tie disky opieskovať a nastriekať alebo za tie isté prachy už kúpiš zrepasované na nete.  :think

To tesnenie zadného výklopného okna stojí v Peugeote "iba" 67€ s DPH. Dodáva sa v celku.
Asi by som to pôvodné nalepil späť. Nejaké lepidlo na akvárka, prípadne zbehnúť do najbližšieho autoskla kde ti to nalepia späť za minutku...
Opravim tuto informaciu nakolko to roztrhnute tesnenie je sucast zadneho okna a kebyze stoji 67 eur je to super cena  :angel Existuje vsak opravernsky diel ktory vyriesi tvoj problem cena je vsak 44 eur a bude to na nerozoznanie  :yes
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: C8r0b4k 04.10.2014 - 15:15:52
poslal som ti správu čítaj a odpíš :)
Názov: Re: P308SW
Prispievateľ: Karoot 05.07.2015 - 16:20:48
Čaute páni, stretol som sa na internete s týmto článkom:
http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem

V aute máme BMW/PSA 1.6 „Prince“ (Kód motora EP6).
Akým spôsobom predísť problému s reťazovými rozvodmi?
Poprípade ako zistím, že mám problém s rozvodmi?
Názov: Re:P 308SW I - problém s rádiom
Prispievateľ: Karoot 23.04.2016 - 20:30:12
Zdravím páni, auto stále slúži, no vyskytol sa teraz menší problém s rádiom.
V poslednej dobe som zaznamenal nižšiu kvalitu príjmu signálu rádia. Na každom jednom rádiu je v pozadí mierny šum. Som si istý, že doteraz to nerobilo. Lokalitu som nezmenil, stále jazdím po pravidelnej trase.

Neviete kde by mohol byť problém?
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Qcko 23.04.2016 - 21:55:11
Vytiahni rádio a skontroluj, či sa ti nepovytiahol konektor na anténu.
Samozrejme môže byť zlá samotná anténa, alebo problém v rádiu, ale začni tým konektorom ;)

A čo si sa pýtal na ten motor vyššie: ak máš auto vyrobené do jari 2010 tak nepredídeš nijako, pomôžeš trocha častejším menením oleja, kľudne aj po 10000km, nech má stále dobré vlastnosti, inak tam nie je pomoci :(
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 29.04.2016 - 21:32:44
Dík za radu, ohľadom toho rádia, postupovať takto?

Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Qcko 29.04.2016 - 21:46:35
No on rozoberá celý stredový panel, tebe stačí vytiahnuť iba rádio, dajú sa použiť 4 tyčky/klince/ohnúť drôt do tvaru "U" a pod, niečo čo presne pasuje do otvorov a pozrieť ten biely konektor, ktorý vo videu odpojil prvý z rádia...
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 09.09.2016 - 01:17:42
Borci potreboval by som poradiť ako najjednoduchšie/najlacnejšie spojazdniť v aute MP3 muziku. Ideálne by som chcel USB vstup, no neviem či sa dá zohnať nejaký plug and play system na továrenské rádio, kt. tam je.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 09.09.2016 - 08:13:01
co mas za vybavu ze tam usb vstup nemas?
starsie 308micky okolo roku 2010-2012 ho mali vnutri v stredovej laktovej opierke.
pisem to preto lebo znamy sa tiez stazoval ako to poriesit a o tom ze v laktovej opierke po otvoreni ho tam najde ani nevedel :)
mp3 by ti malo prehrat na CD autoradio bezproblemu.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Modzillo 09.09.2016 - 09:55:59
308/308SW z prvých rokov výroby nemali USB konektor štandardne. Existuje tzv. USB box, ktorý sa montuje do príručnej skrinky pred spolujazdca. Materiál + práca (1,2 Nh) = cca 250 EUR.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 11.09.2016 - 12:12:28
Ide o jednu z prvých 308sw (12/2008) v tzv. socik výbave :D samozrejme mi chýba aj lakťová opierka, to by som taktiež rád poriešil.

Podľa výpisu VIN sa jedná o radio: "SYSTÉM AUDIO S KOMPAKTNÝM DISKOM RDS RD4"

Uf 250 eur za USB vstup? To mi príde moc.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 12.09.2016 - 16:17:33
aha...
no tak to pories externym USB boxom, v cene okolo 40-60€ a zvysok sa doladi diagnostikou ;)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 04.10.2016 - 16:24:54
Borci stále som ešte neporiešil ten USB box. Uvažujem ešte nad výmenou rádia za nejaké s USB vstupom. Ako zachovať ovládateľnosť pal. počítača + ovládanie rádia páčkou pod volantom pri výmene za aftermarket?

Je to vôbec možné?
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pavol2078 04.10.2016 - 18:32:13
Mozne to je ale len redukcia na ovladanie pod volantom stoji cca 60€€
Názov: Re:P308SW->308 1.2 PureTech
Prispievateľ: Karoot 12.05.2017 - 13:39:06
Dlhšie som tu nebol, auto sa ešte v starom roku tesne po vianociach predalo (tuším do Trenčína) a doma pribudla náhrada v podobe novšieho hatchbacku.

P 308 1.2 Puretech 96kW
1/2016
Momentálne cca 15 000 km
Z výbavy to má vyhrievané sedačky, veľký displej, tempomat a to je tak asi všetko :D

Keby mi niekto vedel šupnúť výpis výbavy podľa VIN tak by som bol len rád.
Veľký displej neobsahuje navigáciu čo je naozaj škoda, audio je žalostné (12 ročné audi hra podstatne lepšie), ale zvyšok sa dá :)
(http://i.imgur.com/8edBKLF.jpg)




Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Modzillo 12.05.2017 - 14:21:58
Podľa fotky ide o výbavu Style + je tam navyše evidentne metalíza (F4M0 - sivá Artense), vyhrievané predné sedadlá (NA01) a predpokladám, že aj CD prehrávač (WLSU). Tie kódy si môžeš pozrieť aj v aktuálnom cenníku verzie Style...

Ešte doplním: Hill Assist v aute môže aj nemusí byť. Ako prvok výbavy bol do Style pridaný až po čase = nebol ponúkaný od prvého dňa spustenia predaja verzie Style...
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 13.05.2017 - 14:40:38
moja farba, nech slúži.  Kedže máš skúsenosti aj so starou 308-čkou, skús také jednoduché porovnanie, prvé dojmi?. V celku by ma to zaujímalo.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 13.05.2017 - 20:27:36
Ťažko to porovnať kedže hatchback má podstatne viac výbavy ako malo SW. Obrovský posun vidím v sedadlách, tie sú komfortnejšie + navyše s bočným vedením. Špecifické umiestnenie volantu nevyhovuje každému, ale ja som si zvykol.
Auto je s týmto motorom určite živšie, no musím ešte nechať vypnúť ECO funkciu motora v servise, lebo je to otravné.  >:(
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Modzillo 13.05.2017 - 22:33:08
ECO sa vypnúť trvalo nedá, bohužiaľ...
Názov: 308 1.2 PureTech
Prispievateľ: Karoot 19.06.2017 - 13:08:23
To je škoda, pretože ten ECO-MOD je otravný.
Ako je poriešená navi v 308? Bola by škoda nevyužiť tak veľký displej, existuje nejaký retrofit?
Ďalšia otravná vec - držiak na poháre je totálne nepraktický umiestnený.

Auto jazdí momentálne v Rakúsku, spotreba za posledný mesiac:
(http://i.imgur.com/jNbM35h.jpg)

Edit: Ako premenujem tému vo fóre?
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Modzillo 19.06.2017 - 13:39:34
ECO mode je svojim spôsobom povinné pre tých výrobcov, ktorí teoretickú úsporu paliva (= vyprodukovanie emisií) využívajú v pretekoch s Európskou úniou o dosiahnutie najnižších možných čísiel... Ono je to všetko na nekonečnú debatu, ktorá ak by aj niekedy skončila, nemala by víťaza, pretože by výsledkom boli predpisy, analýzy, posudky, legislatíva atď. :)

Na navigáciu je treba GPS modul a pár ďalších srandičiek, ktoré v aute bez navigácie logicky nie sú. Hľadal som odpoveď, ako dorobiť navigáciu do áut, ktoré GPS nemajú a výsledok bol nasledovný: teoreticky by to išlo, ale len s materiálom sme niekde na 1500 EUR + rozobratie "polovice auta". Myslím, že touto cestou sa nevydá nikto, najmä keď nikto nevie zagarantovať výsledok...

Niekde na zahraničnom fóre som videl spojazdnený MirrorScreen v 308, ale to bude individuálna prácička, keďže 308-čky z výroby nemajú túto funkciu (funkcia bude dostupná až po facelifte).

Držiak na poháre - mne vyhovuje, hoci by mohli byť dva tie stojany/držiaky...
Názov: Re:308 1.2 PureTech
Prispievateľ: pipistrel 19.06.2017 - 14:09:17
Edit: Ako premenujem tému vo fóre?

tak isto ako editujes ale musis editovat prvy prispevok. vpravo hore je moznost "zmenit". tam sa da premenovat.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: CiNiK 19.06.2017 - 14:37:41
Príspevok sa dá zeditovať len určitý čas po odoslaní. Ochranná funkcia proti slovenskej náture v bazári...

Ak chceš, napíš mi do správy ako chceš premenovať tému a spravím to ja alebo kolegovci ako Administrátori.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pipistrel 19.06.2017 - 14:40:18
aha zasa viem nieco nove :)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 08.08.2017 - 13:17:56
V aute mám túto hlavicu riadiacej páky, no je to tak nepraktické  >:(

https://eshop-peugeot.cz/sk/osobni-uprava-interieru/744-hlavica-radiacej-paky-bvm6-peugeot.html (https://eshop-peugeot.cz/sk/osobni-uprava-interieru/744-hlavica-radiacej-paky-bvm6-peugeot.html)

Pokiaľ auto dlhšie stojí na slnku, tak sa tá hlavica samozrejme nahreje, že sa to nedá udržať. Nejaká schopná alternatíva? Najlepšie z perforovanej kože, kľudne aj aftermarket, lebo tie od peugeotu sa mi vôbec nepáčia.

Edit: Chcel by som ešte dodatočne domontovať predné senzory, kedže mám len zadné. Dá sa to nejako poriešiť? V peugeote mi povedali, že to je hlúposť, tak hádam sa nájde niekto ochotnejší :D
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 12.09.2017 - 15:14:05
Priatelia obzerám sa už po diskoch na zimu, najradšej by som však origo peugeot disky. Bol som v predajni a chcú nekresťanských 200 eur za jeden 16" disk :D

Zimné pneumatiky boli k autu v rozmere 205/55/R16, tie by som rád na niečo rozumné obul.
Ako je to s ETčkom? Obujem tie pneumatiky na hocijaké ET?
Štandardné peugeotacke disky by mali mať et45, no ponuka diskov s týmto ET je strašne málo. Bude to vadiť ak by som kúpil disky s ET50 alebo s ET40?

Preferujete nejaké značky? Lebo čo pozerám, tak v každom obchode je na výber len z týchto značiek:
- Dezent,
- Borbet,
- Brock,
- ENZO,
- AEZ,
- Alutec,
- Rial
a dostať ešte trošku drahšie od OZ.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 12.09.2017 - 15:31:32
ET nema nic spolocne s pneu, ET je zális v mm, čim je väčší, tým je koleso viac skryté pod blatníkom, čím je menší, tým je menej skryté
Na inzercii najdes dost diskov peugeot R16 4x108. ja som kupoval nedavno origo R17 na 508 za 200 Eur za 4 ks
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Judes 12.09.2017 - 15:36:16
Gumy obuješ na 16" disk ale tam záleží od šírky disku, myslím ze šírka 6,5" by mohol stačiť.
To ET čím je hodnota viššia tým je koleso viac utopený v blatníku a čím je ET menšie tým viac je koleso vysunuté von. Pred kúpou je potrebné najprv vyskúšať na aute ci niekde disk nezaberá. Napr. na mojej 407-me neoriginalny disk s ET 48 zadieral o predný brzdič čo by sa u originál Peugeot diskoch nestalo, majú inak tvarovanie z vnútornej strany a musel som použiť disk s menším ET.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 12.09.2017 - 19:41:37
ahoj ja som si zohnal original disky z poľska. vyjdu lacnejši, je tam trocha nebezpečie podvodu. Po jedny som si bol sám, kde mi ich chlap prezul zadarmo, zároveň som si ich skontroloval napr." http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-expert-oryginal-i6774603012.html?reco_id=b150c10d-97df-11e7-bb15-6c3be5bb71c0 . , pri kurze 4,25 vyjdu cca 330€ + doprava. Je firma, aj s dovozom (tovarzpolska.sk) ktorá Ti všetko vybaví, a ešte ich poslu domov. 17" som si dal poslať a bez problémov, to co bolo v popise prišlo aj domov.

jedno by som Ta skôr chcel upozorniť, čo sa týka rozmerov, dbaj na to, aby si si kúpil také disky, ktoré sú zapísana v TP, aby si nemal problémy. Konkretne na 308-čku máš podľa katalógu rozsah od 15" do 18"?. Ja som si na základe tejto informácii kúpil 17" , keď som napokon zistil, že ich nemám zapísana v TP, a Peugeot, ani nikto iný  Ti ich jednoducho nezapíše, napriek deklarovaným rozmerom výrobcu. Pri 308čke tiež treba dať pozor, pri modeloch s elektro brzdou, nejde dať 15" disky. ,
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 13.09.2017 - 13:05:32
ET nema nic spolocne s pneu, ET je zális v mm, čim je väčší, tým je koleso viac skryté pod blatníkom, čím je menší, tým je menej skryté
Na inzercii najdes dost diskov peugeot R16 4x108. ja som kupoval nedavno origo R17 na 508 za 200 Eur za 4 ks

Potrebujem 5x108 a našiel som až jednu sadu diskov, preto som nútený kúpiť nové a nič iné okrem uvedených značiek na Slovensku nie je dostupné.

Čo sa týka rozmerov tak budem kupovať 16" (rovnaký rozmer mám aj na leto), ktoré mám zapísané v TP.

Toho šúchania sa obávam, štandardné ET je 44 čo som zisťoval, a jediný rozdielný údaj medzi tými diskami je okrem ceny ET disku

pacho: dík za link ale presne tie isté mám momentálne obuté :D a nechcem riskovať, že kúpim nejaký fake. Pozeral som nemecký ebay a tam nedostať nič.

Tieto nevyzerajú tiež zle, ale z allegro som ešte nekupoval len ebay, tak neviem aká tam je záruka :D

http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-sw-expert-oryginal-i6830066533.html#thumb/1

http://allegro.pl/peugeot-16-308-407-508-expert-oryginal-i6770101654.html
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 13.09.2017 - 13:28:55
Tak mas novsiu 308, ja mam na 308 este 4x108

https://auto.bazos.sk/inzerat/77000304/641-Elektrony-R16-5x108-orig-Peugeot-407-zimne-pneu-20560.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/75743959/PEUGEOT-Elektronypneumatiky-R16.php
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 13.09.2017 - 14:35:06
https://auto.bazos.sk/inzerat/77070906/Alu-PEUGEOTCITROEN-R-16.php
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 20.10.2017 - 21:24:14
Takže prekročili sme magickú hranicu :)
(https://i.imgur.com/0EZDYoV.jpg)

Včera vymený olej, filtre, kontrola brzd, výmena brzdovej kvapaliny v Peugeot-Poprad. Taktiež sa nahodili už zimné disky ;) (R16, ET44). Už len reťaze potrebujem dokúpiť a som vybavený.

(https://i.imgur.com/urwC5rM.jpg)

Ďalej čo má štve tak som si všimol, že zadné brzdové kotúče nie sú rovnomerné zbrzdené po celej ploche, čiastočne ich pokrýva hrdza. Mechanici povedali, že to je choroba 308 a bohužiaľ budem musieť kotúče jedine vymeniť (WTF?! Auto roka 2014?!).
Čo som ešte postrehol, tak predtým som jazdil audi A4 B7 a na p308 mám problém trafiť prevodový stupeň, dráhy prevodov mi prídu dosť nepresné (najmä mám problém zaradiť 1. stupeň). Mal som požičanú 308 s rovnakým motorom, tá mala už ale cez 50 000 km a hádzali sa tam rýchlosti podstatne ľahšie a presnejšie, to isté aj na maminej 308 (diesel). Neviem či to je čisto subjektívny pocit, ale mechanik povedal, že to je v poriadku a nepríde mu to odlišné od ostatných áut.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Pato RC 20.10.2017 - 23:00:47
Neviem aké kotúče idú na toto auto ale často ich dávame sťahovať hlavne ak sa jedna o drahe kusky napriklad tie s loziskami ,pokiaľ nie sú už V tak hroznom stave že to nejde,je to celkom úspora dajú sa len nové platničky ..A samozrejme treba skontrolovať brzdy vycistit, rozhýbať voditka a pod.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pavol2078 22.10.2017 - 18:33:19
uspora ??? na brzdach ??? prepana kotuce sa stahovali na starych skodovkach to este naozaj toto niekto riesi ????  ked kotuc aj sloziskom v dnesnej dobe stoji na peugeot 307 napriklad 40€
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 22.10.2017 - 18:59:46
karot, chcem sa spytať, ty už nemáš záruku?. KeĎ riešiš také veci. Brzdy, ako také, čiže opotrebovanie, nespadá pod záruku, ale keď zle fungujú, tak tam by som sa hádal. Ináč tiež chodím do PP, a nemám zlé skúsenosti so záručným servisom. Zatiaľ mi nič neodmietli, hoci mali výhrady. Naposledy stredné brzdové svetlo, lebo boli vypadnuté dva segmenty, a bez slova to spravil na záruku.
Čo sa týka stáčania kotúčov, tak to sa fakt neoplatí, pokiaľ si to sám neurobíš doma. Jedná vec, je, že za 40€, oficiálne sa ti toho nik nechytí, a druhá vec, väčšinou po opotrebovaní dostičiek, kotúč je tiež zrelý na výmenu, z hľadiska hrúbky. Aspoň, ja mám také skúsenosti. Ono treba jazdiť slušne, a potom kotúče a dostičky vydržia relatívne dosť. Na 207-čke som menil po 90tkm. Teraz mám vyše 80tk, a v servise povedali, že ešte tak 1/3, tam mám, škoda meniť. STK tiež bez problémov.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Pato RC 22.10.2017 - 23:05:29
Pavol to by si sa čudoval koľko ľudí to tak rieši, lebo proste na to nemajú ja napr. Kúpim vždy nove ale každého vec..a viem aj O prípadoch keď sa sťahujú kvôli tomu že sa zvlnia, ale to už je skôr chyba nekvalitnych ale niekedy to pomôže. Samozrejme že autorizaky to nerobia .
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 23.10.2017 - 08:12:27
...kotuc aj sloziskom v dnesnej dobe stoji na peugeot 307 napriklad 40€
rec je o P308 a ten veru tolko nestoji ;)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 23.10.2017 - 08:31:33
zadny stoji od cca 20 Eur Bosch
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 23.10.2017 - 08:33:35
link si prosim :)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 23.10.2017 - 08:49:16
ja kupujem cez www.madparts.eu, a chodim si preto k nim do predajne RP auto, ale ja som dal nahodne nejaku 308 2 seriu. Cize cena sa moze trosku lisit
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 23.10.2017 - 09:15:02
dobre takze konkretny link nemame...
je jedno kde kupujes, ceny su takmer totozne po registracii ako velkoodberatel ;)

bavime sa o kotuci s loziskom a integrovanym ABS. a to urcite nestoji 20€.
na P308 to nebude ani tych 40€. par eur horedole samozrejme neriesim...
len tolko.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 23.10.2017 - 09:41:24
pri ziadnom v popise pre jeho auto /P308, 1.2 purtech 96Kw nepisu ani lozisko, ani ABS, tak som taky dohladat nevedel
Pises po registracii ako velkoodberatel, ale ked nie som, a idem si kupit ATE kotuc do autokelly tak cena je 86,42
http://www.autokelly.sk/Product/AT-412212/12454224/39849642;39850140;16;8681634;228177;38332830;40216701;42904932

v madparts ten isty tiez bez registracie 38,99
https://madparts.eu/autodiely/peugeot/308-ii/1.2-thp-130-96kw/brzdovy-system/kotucova-brzda/brzdovy-kotuc?productId=1312687&bn%5B0%5D=3&sort=price

rozdiel 94 eur, na dvoch kotucoch, co je dost
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 23.10.2017 - 09:50:47
v AK netusim kto nakupuje, tam su dobre ceny len pre skutocne vyvolenych :)
tam nepomoze ziadna imaginarna registracia :) to su ciste cenove a nadsadene bludy, oni nepotrebuju malych zakaznickov.

a prave o to ide, nevieme ci je s alebo bez loziska/abs,
preto si nikdy netrufam takto strielat do vetra ceny... lebo ten kto lozisko nema tak tam cena zacina od 20€ a kto lozisko ma tak tam sa zacina od cca 60€ a viac, zalezi od znacky.

Pato RC pisal ze dava stocit prave tie drahe s loziskom a abs, pavol reagoval s uzasom o stacani, ze taky kotuc na P307 stoji od 40€, tak som reagoval ze je rec o 308micke a ze nestoji 40,
ale daleko viac a ty si to zabil cenou 20€ :D cize ja som vychadzal z komentu PatoRC a plne som sa s nim stotoznil.
stacaju sa prave zvlnene a obhrdzavene, urcite nie pod minimalnu hrubku a robi sa to zvacsa na zanovnych a pri takchto cenovych hladinach za kotuc... co je uplne normalne.
urcite nie na takych co maju do smrti nejakych par desatin...

debata horsia jak pri vinku na trhovisku. ale aspon to tu zije :D

idem si urobit  :coffee
aj Vam pekny den :D
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Pato RC 23.10.2017 - 12:39:47
Marcel to pochopil :D nechcel som vyvolať daku burlivu diskusiu aby sme to tu zbytočne nespamovali :D .. Len dodám že U nás je jeden typek čo to robí A berie 10€ za kus sťahoval mi aj niekoľko hláv napr aj na octaviu tdi PD kde to musí byť dokonale a nikdy žiadny problém
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: valenta.ivan 23.10.2017 - 16:39:48
Marcel :clap :clap :clap :clap :clap :clap
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pavol2078 23.10.2017 - 18:34:03
To by nebol Marcel :D samozrejme priklad som uvidiel na 307 lebo som to tam menil ....na 308 je cena  vyssia ano akorat som to pozeral :) ale aj tak si myslim ze co neubrzdis to neukecas :)

Pekny vecer chlapci :)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 24.10.2017 - 17:17:27
Fúha rozpútala sa tu búrliva diskusia :D

@pavol2078: Tu nejde o žiadnu úsporu, ale o fakt prečo by som mal niečo platiť navyše? Na starej 308 boli pôvodné kotúče a to sa 8 ročné auto predávalo s 63 000 km, tu sú zadné kotúče po vyše 2 rokoch a 22 000 km riadne zhrdzavené, technik povedal, že pred TK to bude určite treba vymeniť. Aby som vraj za jazdy sem tam pozaťahoval ručnú brzdu nech hrdza opadne (wtf?) a že tieto 308 trpia týmto problémom.

Škoda, že nemám fotku z vnútornej strany kotúču, ktorú mi ukazoval technik, tam to bolo riadne hrdzavé ...

@pacho: Neviem ako to je so zárukou, keď kupuješ auto na účely podnikania, ale bolo mi povedané ak by som prišiel pred nájazdom 20 000 km, tak by mi to v rámci záruky vymenili (r.v. 1/2016).

Na margo tých bŕzd, nie som nejaký expert, ale keď kotúč nie je po celej ploche zbrzdený a to auto jazdím takmer každý deň a dosť dynamicky, tak asi niečo nie je v poriadku ...
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Marcel00 24.10.2017 - 22:08:32
problem vidim v nedostatocnom vysuvani a zasuvani sa pakni/platniciek po jazdcoch (tie pliesky)
treba to zhodit dole, ocistit ocelovou kefou, skontrolovat volny pohyb piestika, musi lahko chodit on a kusok sa vrati nazad.
dosticky musia byt lahko posuvatelne po tych plieskoch/kolajnickach. evidentne z tvojho popisu su zaseknute, chodi iba jedna a
preto to je v stave ako je.
mame 60t km najazdene a kotuce su po celej sirke rovnomerne drane., ziadna hrdza a ni nic podobne sa tam nenachadza.

s tou rucnou to nema vobec nic spolocne.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 21.02.2018 - 14:01:24
S autom som teraz asi 2 týždne nejazdil a opäť ďalšia nepríjemnosť. Žijem v horách, dosť tu často sneží a toto som objavil v aute:
(https://i.imgur.com/yLOiDAj.jpg)

Tak to vyzerá, že mi niekde tečie do auta, pravdepodobne podľa stop vody to tečie z podpalubovky?
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Modzillo 21.02.2018 - 14:23:35
 :o ty brďo, to som ešte nevidel, teda videl v Porsche Panamera, ale v Peugeote veru nie... Tu asi treba zistiť, či nie je upchaté bordelom niečo, čo upchaté nemá byť...
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: TomasARN 21.02.2018 - 15:13:08
nemenili celne okno ?
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 04.06.2018 - 14:15:41
Po dlhšom čase menší update.

Zatekanie vody do interiéru mi poriešili borci v Rakúsku, menila sa nejaká súčiastka pri klimatizácii v rámci záruky (už si presne nepamätám + moja nemčina nie je taká dokonalá :D) taktiež mi vymenili peľový filter lebo bol kompletne premočený(cena s prácou 42€).

Na Slovensku som poriešil brzdy, vymenili sa zadné brzdy (kotúče + platničky) komplet nové po 25 000km, silentblok na výfuku taktiež vymený olej + filtre. Nahrala sa aktualizácia rádia v rámci zvolávačky (subjektívne môžem povedať, že rádio ma lepší príjem signálu).
Samozrejme som konečne prezul na letné.
Aktuálny stav tachometra: 27 000 km

Na aute sa ešte bude budúci týždeň robiť zadná náprava, konkrétne počujem nejaké vŕzganie od zadnej nápravy pri prejazde cez nerovnosti. Servisák povedal, že budú niečo vytlmovať penou.

Nejaké foto:
(https://i.imgur.com/q5DAIIq.jpg)
(https://i.imgur.com/Mi4b9ai.jpg)

Počas doby ako som mal auto v servise, tak som dostal túto modrú 1.6 blueHDI, oproti benzínu mi to prišlo lenivé. Z výbavy by som však privítal LED svetlá, panorámu a hlavne sedačky.
(https://i.imgur.com/hW04fR3.jpg)
(https://i.imgur.com/NB9kNYu.jpg)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 10.06.2018 - 14:58:57
po 25tkm meniť kotúče a platničky, trocha skoro nie?. Ja mám 92tkm, a zatiaľ slúžia a mám elektrickú brzdu.
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Karoot 22.09.2018 - 00:51:13
No nie som jediný, kto menil na 308 po 20 tisícoch zadné platničky a kotúče, ďalšie dve 308 tam boli tiež na výmenu s podobným najazdom. Vraj to je kôli tomu, že jazdím sám, aj keď pochybujem ...
Momentálne najazdených 32 xxx km a opäť pribudli nejaké problémy :D
Mal som v Nemecku menšiu nehodu, keď rumunský šofér nedobrzdil na diaľniči a pobozkal mi zadok auta  >:(
Pár foto sem:
(https://i.imgur.com/4tIu4Vt.jpg?1)
(https://i.imgur.com/FlXGHfv.png)

Vymenil sa narazník, vyleštilo pravé svetlo - suma sumárum oprava za cca 800 €.
Problémom však nie je koniec, momentálne ma trápi deravý výfuk, ktorý ale bude vymenený v rámci záruky (servis dodá diel najskôr o 2 týždne).

Autu som doprial trošku leštenia a voskovania, odstránilo sa pár škrabancov zo zimy a lak sa nádherne leskne!
(https://i.imgur.com/ExjAmrT.jpg)
(https://i.imgur.com/aLZC7el.jpg)

Dosť sa tu v poslednej dobe rieši tlak v pneumatikách čo som si všimol, tak ja jazdím 16", skoro stále sám a pneumatiky mám nafukane na 2,3 vpredu aj vzadu.
Skúšal som to fúkať na 2,5, ale auto potom "skákalo" v zatáčkach.

P.S.: Stále neviem ako premenovať moju tému :D
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Qcko 22.09.2018 - 10:10:46
Téma má dobrý názov, nemusíš nič vymýšľať.

Čo sa týka toho ťukanca, tak to vždy naštve, ale ak to bol iba nárazník a nie plechy, tak to si mal šťastie.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 23.09.2018 - 18:08:24
Téma má dobrý názov, nemusíš nič vymýšľať.

Čo sa týka toho ťukanca, tak to vždy naštve, ale ak to bol iba nárazník a nie plechy, tak to si mal šťastie.
nie je celkom dobrý názov, lebo sa nejedná o SW.

ináč pre majteľa. Pekný taátoš, a je fajn, keď sa oň takto staráš. Tie "škrabance" naserú, ale bez toho to asi v . Ja som irešiľ už piatu poistnú udalosť, včítane okna. Problém je zabyty čas. Ináč ten servis je Poprad?.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Qcko 25.09.2018 - 05:53:27
pacho: no, je to tak, ja som si ten názov všimol až potom, pôvodne som videl názov "Re:P308 II 1.2 96kw ", tak som myslel že to je aj názov témy :)
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 26.09.2018 - 18:13:03
Tak dneska vymenený výfuk v rámci záruky, kedže nejakým spôsobom sa prederavil.

Čo sa týka servisu, tak všetko nechávam robiť v Poprade, dobrý postreh  ;)

Objednal som ledky do zadnej EČV, už mi aj prišli, len som nikde nenašiel návod ako ich vymeniť. Dúfam, že to pôjde systémom "plug and play". Nenašiel by sa u niekoho návod? Nerád by som niečo pokazil.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: pacho 26.09.2018 - 18:31:08
Poznám ten servis. Auto som  kupoval v PP, a na servis som si tiež zvykol, väčšinou chodím tam, hoci u nás je tiež Peugeot. Akorát ma nahnevali tesne pred vianocami, keď som potreboval vymeniť čelné sklo, že vraj príďte 8-meho januára.  :angry
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Judes 30.09.2018 - 21:38:06
P.S.: Stále neviem ako premenovať moju tému :D

Ak chceš ešte stále zmeniť názov témy, prejdi na prvý príspevok, daj zmeniť a v príslušnej kolónke zmeň názov, potvrď a je to.
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 06.10.2018 - 15:02:39
Prvý príspevok sa nedá editovať
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Marcel00 08.10.2018 - 09:30:02
P.S.: Stále neviem ako premenovať moju tému :D

Ak chceš ešte stále zmeniť názov témy, prejdi na prvý príspevok, daj zmeniť a v príslušnej kolónke zmeň názov, potvrď a je to.

Judes ako moderator fora to mozes urobit, mame ich tu viac tych moderatorov, zial su nepouzitelni v praxi.
Takze ty jediny to mozes momentalne urobit :)
Uzivatel po uplynuti urciteho casu to zial urobit nevie... ani mazat, ani editovat ani nic...
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Judes 08.10.2018 - 12:00:44
Tak sa to pokúsim zmeniť.

Karoot napíš mi sem alebo do súkromnej správy aký názov by si chcel dať tomuto vláknu. Odporúčam najprv Nick a . . . . .
Názov: Re:P308SW
Prispievateľ: Karoot 01.11.2018 - 19:24:06
Funkcionalita tohto fóre je na bode 0, autor témy si nevie mazať ani editovať príspevky, meniť názov témy. Potom sa čudujete, že všetko prešlo na fb ...

Čo sa týka auta, tak musím už prezuť, ale nejako sa mi do toho nechce. Vymenil som žiarovky v osvetlení EČV za biele ledky, no svieti to teraz podľa mňa moc silno, tak asi to dám preč.
Nenájde sa niekto, čo ma od výroby ledky v osvetelní EČV?

(https://i.imgur.com/jbQJyH1.jpg)
(https://i.imgur.com/qvMh5Hc.jpg)
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Karoot 22.02.2019 - 18:23:59
Nuž ledky už aj dosvietili, neexistuje nejaká rozumná náhrada? Čítam akurát, že s ledkami bude vždy problém, pokiaľ nemajú nejaký odpor.
Z klasických žiaroviek do biela by sa niečo nenašlo - ideálne systémom plug and play?
Takéto niečo nebude fungovať?
https://www.bi-xenony.sk/osram-cool-blue-intense-w5w-w2-1x9-5d-12v-5w/
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Qcko 22.02.2019 - 18:36:22
Fungovať to bude, ak sa ti chce dať 7,2€ za 2 celosklenky :)
Názov: Re:P308 II 1.2 96kw
Prispievateľ: Shark 22.02.2019 - 23:27:00
Ja som si vždy tieto osvetlenia vyrábal sám, z eshopov kúpiš všetko počítané na 12V. Stačí dať väčší rezistor, napr. aj do tých čo máš.