To je super. Ale stále je to o tom, že pokiaľ by si si kúpil benzínové auto s rovnakou alebo nižšou nadobúdacou cenou, tak máš oveľa vyšší komfort.
Respektíve mi teda skúste napísať v čom spočíva výhoda kúpy diesla oproti benzínu - okrem šetrenia na palive ?
Ja Ti dam taky priklad, ze mam kamarata, ktory si kupuje kazde 3 roky novy Touareg 3.0 tdi. Cena a pod. neriesim, riesim len to, ze je to benzin. Prakticky to kupuje na firmu, na 3 roky na leasing. Za tie 3 roky na tom aute spravi kludne aj 600 000km (videl som osobne). Neustale jazdil do Holandska, Francuzska a tak dalej. Preco prave diesel je tu jednoznacne:
- nizka spotreba - 6 az 8 litrov
- vysoky dojazd nad 1000km
- silny vykon pre pripadne vozenie tovaru kedze sem-tam do auta nalozil kludne pol tony
Ostatne vyhody skor vyplyvaju z triedy a ceny auta. Kazdopadne tym chcem povedat, ze za tie 3 roky ma velmi male sance, aby sa nieco pokazilo a ked sa pokazi ma to v ramci zaruky opravene. 600 000km by dnesny ultra super moderny benzinovy motor neprezil
teda ak by to nebol nejaky osemvalec a pod., ale tu zase by spotreba nebola 8 litrov, ale 18 litrov co je nepredstavitelne. Taktiez by sa tym znizoval aj dojazd na plnu nadrz co pri ceste kedy musis spravit 3000km za 2 dni je dost podstatny faktor. Tym padom aj odpadava nejaka prestavba na LPG kedy by chudak musel tankovat skoro kazdych 300km.
Celkovo tymto chcem povedat moj nazor, ze ked dieslove auto, tak nove, vylagrovat to co najviac pocas zaruky a potom za velmi smiesny peniaz predat nejakemu trotlovi co si to kupi kvoli spotrebe
(a tym narazam na par miestnych trotlov co si takto kupuju 200 000km natocene auta, ktore niekto preda lebo su to sroty a oni si ich kupia lebo usetria 0.5l/100km na ich ceste dlhej 10km do prace).
Preco ja chcem ist zase do diesla je dovod, ze ked mam spravit uz len 600km za den ako nedavno, ze rano o 4 letim z TT do PB, potom hned do BA a zase do PB a potom do TT a musim preto 3x tankovat a zdrziavat sa je blaznovstvo. Aj ked to nie je jediny dovod. Kupit pomerne novy diesel, bavime sa o r.v. 2011 a viac s najazdom do 120 000km kedy si ho po kupe zoservisujem, teda vymenim rozvody, vsetko skontrolujem a dam do pucu, aby do 200 000km mi sluzilo bez namahy a ked sa zacnu prejavovat problemy, ktore su spojene s dieslom tak auto pojde na predaj.
Zase mi je aj luto drat 406tku na taketo vylety. Stale je to sice lepsie ako obcasne jazdenie po meste, ale o chvilu to auto natoci tolko km, ze jeho hodnota padne na 2eura aj ked po technickej stranke bude stale v top stave kedze sa o auto dost precizne staram (vymena oleja 8000 - 10000km a zaroven vzdy aj vymena oleja v prevodovke aspon raz do roka, idealne 2x). Ale trpia dalsie casti auta co ma mrzi, hlavne ked vidim ake auta su na trhu, preto by som toto rad zachoval a na "otrocenie" zodral ine auto.