Autor Téma: Diskusia k FAP a podobným "ekonezmyslom"...  (Prečítané 17149 krát)

0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.403
Re:Diskusia k FAP a podobným "ekonezmyslom"...
« Odpoveď #75 kedy: 26.03.2017 - 00:02:39 »
Tak to tu trochu oživím. Keď ste pozerali dnešné správy tak tam odznelo to čo som už dávnejšie sem do vlákna dával link na filtre pevných častíc pre benzínové motory, to sa začína napĺňať. Od roku 2018 budú musieť mať všetky novo vyrobené automobily z benzínovým motorom namontované filtre pevných častíc. tuším sa v dokrútke spomínalo že VW ich začne montovať už v júli.
Inak niečo som našiel tu   

https://autobild.cas.sk/clanok/212904/filter-pevnych-castic-uz-aj-pre-benzinove-motory/

Citácia z textu:
Vybrali sme preto zo súčasného trhu deväť rôznych modelov, medzi inými aj už spomenutý Mercedes S 500, a porovnali ich s crossoverom Citroën Cactus BlueHDI. Ten je poháňaný vznetovým motorom, teda agregátom, na ktoré sa ešte pred niekoľkými týždňami sypala kritika za zvýšené emisie oxidov dusíka. Výsledky ukazujú, ako rýchlo sa môže situácia otočiť o 180 stupňov.

Pri meraní sa zisťovala koncentrácia pevných častíc (PČ) na kubický centimeter výfukových plynov. Meranie prebiehalo na vozidlovom dynamometri, pri jazdnom cykle, ktorého rýchlosti sa pohybovali v rozmedzí 30 až 60 km/h. Jeho úlohou bolo simulovať mestskú premávku. Výsledky možno nájsť v nasledujúcej galérii.

V ľavom spodnom rohu obrázkov je vidno namerané hodnoty. Galéria tu   https://autobild.cas.sk/fotogaleria/212904/filter-pevnych-castic-uz-aj-pre-benzinove-motory/
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.584
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Diskusia k FAP a podobným "ekonezmyslom"...
« Odpoveď #76 kedy: 26.03.2017 - 08:31:34 »
Trochu to doplním: filtre pevných častíc ako také povinné pre výrobcov nie sú ani teraz a nebudú ani pri príchode ďalšej emisnej normy. Pri dieselových motoroch a s príchodom novej emisnej normy má výrobca povinnosť vyrobiť čistejší motor a je jedno, ako to dosiahne. Keďže sa FAP filter ukázal ako dobré riešenie na dosiahnutie cieľa, používajú ho už všetci...

Pri benzínových motoroch platí v podstate to isté a odznelo to aj v správach - FAP nie je povinný a ak výrobca vyvinie motor, ktorým splní emisnú normu aj bez FAPu, používať FAP nemusí.

Otázne je, či sa alternatívna varianta dá považovať za úspech - ak niečo používajú všetci, vývoj a výroba sú lacnejšie. Ak vymyslím a budem ponúkať/predávať niečo, čo nie je dlhodobo vyskúšané a pritom konkurencia má (síce mierne otravný ale svojím spôsobom) vychytaný systém, veľa riskujem. Myslím, že KIA sa chce FAPu pre benzíny nejako vyhnúť...

A teraz niečo pre konšpirátorov: zamyslel sa niekto nad tým, že pár stoviek europoslancov diktuje obrovským spoločnostiam, ako majú vyrábať? Ak by plnenie emisných noriem a s tým spojených nákladov na vývoj nových zariadení bol pre výrobcov ozaj veľký problém, tak neverím, že by nezafungoval lobbizmus. Osobne mám podozrenie, že výrobcom tento stav vyhovuje. Takto aspoň môžu zvýšiť cenu áut a vyhovoriť sa na nové technológie, ktorých vývoj niečo stál a musia to premietnuť do ceny...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Diskusia k FAP a podobným "ekonezmyslom"...
« Odpoveď #77 kedy: 26.03.2017 - 22:32:07 »
Modzillo ma pravdu,
ja len doplnim ze technologia filtra pre benzinovy motor bude mat velmi nizku hodnotu, ktora bude niekde okolo 50 maximalne 100 eur cize desatina ceny.
to uz ten katalyzator je drahsi, takze osobne kludne nech si ho daju, nevidim v tom problem, ktory by stal za aukolvek rozrusujucu diskusiu, ktora zahybe s cenou auta :)
« Posledná zmena: 26.03.2017 - 22:36:44 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.739
Re:Diskusia k FAP a podobným "ekonezmyslom"...
« Odpoveď #78 kedy: 27.03.2017 - 11:31:45 »
Tak tak, myslím že okrem Mazdy do toho pôjdu postupne všetci, čo už :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009