Trochu to doplním: filtre pevných častíc ako také povinné pre výrobcov nie sú ani teraz a nebudú ani pri príchode ďalšej emisnej normy. Pri dieselových motoroch a s príchodom novej emisnej normy má výrobca povinnosť vyrobiť čistejší motor a je jedno, ako to dosiahne. Keďže sa FAP filter ukázal ako dobré riešenie na dosiahnutie cieľa, používajú ho už všetci...
Pri benzínových motoroch platí v podstate to isté a odznelo to aj v správach - FAP nie je povinný a ak výrobca vyvinie motor, ktorým splní emisnú normu aj bez FAPu, používať FAP nemusí.
Otázne je, či sa alternatívna varianta dá považovať za úspech - ak niečo používajú všetci, vývoj a výroba sú lacnejšie. Ak vymyslím a budem ponúkať/predávať niečo, čo nie je dlhodobo vyskúšané a pritom konkurencia má (síce mierne otravný ale svojím spôsobom) vychytaný systém, veľa riskujem. Myslím, že KIA sa chce FAPu pre benzíny nejako vyhnúť...
A teraz niečo pre konšpirátorov: zamyslel sa niekto nad tým, že pár stoviek europoslancov diktuje obrovským spoločnostiam, ako majú vyrábať? Ak by plnenie emisných noriem a s tým spojených nákladov na vývoj nových zariadení bol pre výrobcov ozaj veľký problém, tak neverím, že by nezafungoval lobbizmus. Osobne mám podozrenie, že výrobcom tento stav vyhovuje. Takto aspoň môžu zvýšiť cenu áut a vyhovoriť sa na nové technológie, ktorých vývoj niečo stál a musia to premietnuť do ceny...