Mal som 306 1.4, 1.6 a teraz GTi-6, myslím, že ich celkom dobre poznám ako autá všeobecne.
Rozumná voľba je 1.6, alebo 1.8 16V (nie 8 ventilové motory nad 1.6 si dávaj pozor, neukázali sa ako moc dobré). 1.6 zvykne po nejakom čase žrať olej, je potrebné vymeniť guferá na vodítkach ventilov, pri čom musí ísť hlava dole, ale problém sa vyrieši.
Ak diesel, tak asi 1.9TD (sú celkom vzácne, ale motor je schopný prežiť kasňu) alebo 2.0 HDi (názory sa rôznia, kamarát mal jednu a jazdila bez problémov (motoricky) cez 230 000).
Inak majú svoje muchy
- únava zadnej nápravy, potrebný repas
- 8v motory po čase žerú olej (spomínané guferá)
- môžu sa vyskytnúť drobné problémy s elektronikou
- interiér je z tvrdých plastov, po kilometroch na rozbitých cestách vie škrípať
- sem tam je problém v kontaktoch pre pyropásy pod sedánkami, čo spôsobuje blikanie kontrolky airbagu, ale vyriešiš to jedným napravením.
všetko sú to relatívne rýchlo a lacno opraviteľné problémy, kasňa vydrží, majú dobrú protikoróznu úpravu (okrem ľavého zadného podbehu, niektoré modely tam nemali plastový kryt/podblatník), u tých treba miesto dobre skontrolovať a prípadne opraviť.
Inák značenie je XN, XR, XS, XT podľa výbavy (tuším pri benzínových modeloch), u Dieselov je to SL, SN, SR a voľačo. Model 2.0 benzín má označenie XSi.
Jediný športový model je S16, alebo GTi-6. Všetky ostatné šport nálepky si nemusíš všímať, sú dolepené.
Pri testovacej jazde sleduj, či auto rozumne štartuje, či sa nevyvalí kúdel dymu po naštartovaní z auta, aby pri brzdení netriaslo do volantu,
aby motor zaberal plynulo a nemal hluché miesta alebo necukal, na voľnobeh si chvíľu postoj nech sa voda zohreje a či sa spustí vpredu ventilátor (mal by medzi 95-100°C)
pozri či všetko lícuje, skontroluj nosníky zpredu po stranách, či nie je motor zababraný od oleja .. inak by si mal byť v pohode.
Nemali by sa ozývať nejaké blbé zvuky pri akcelerácii, ani tiahnuť do strany. Všimni si aj hučanie ložísk. Ak robí niektoré kolo "uuuuuuuuuuuuu", budeš meniť.
Ak ti môžem poradiť rozumnú 306, v Rival Car v Nových Zámkoch (odkiaľ máme GTi modely) je pekná červená 2.0 HDi so skutočnými cca 30 000km.
Síce za ňu aj niečo pýtajú, ale pochybujem, že ich je vôbec niekoľko desiatok po celej Európe, ktoré majú pod 100 000km
Keby si niečo potreboval vedieť, kľudne pošli správu alebo sa pýtaj.