Na nových autách baterka pravdepodobne toľko nevydrží ako kedysi.
V nových autách, sa z dôvodu novej emisnej normy Euro 6 spolu s novou metódou testovania WLTP, auto správa odlišne k baterke.
V skratke:
- Baterka sa nedobíja do plného stavu, z dvôvodu spotreby a tým pádom sú znížené emisie.
- Na diaľnici sa baterka dobíja málo, detto z dôvodu emisí.
- Plné nabíjanie je iba pri brzdení.
- Baterke znižuje životnosť štart/stop systém, nie že veľa štartuje, ale spôsobuje to častejšie dobíjanie batrerky, ale nie doplna.
- Baterka v novom aute musí zvládnuť omnoho viac nabíjacích cyklov, čo aj tak v konečnom dôsledku je jej smrť, pretože je stavaná len na určitý počet nabíjacích cyklov (záleží ako jazdíte a podľa toho sa často baterka nabíja).
Preto sa stáva, že baterky v nových autách vydržia okolo 6-7 rokov, v extrémnych situáciach iba 4 roky.
A to všetko spôsobil dieselgate.
Prikladám link:
http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770Uznávam, že noviár to nenapísal technicky presne, ale princíp sa nemení.
P.S.
Recesia: Tak mi to príde, že už teraz máme autá podobné elektroautám, lebo už aj zo súčasnými autami po dojazde domov, by sme mali baterky dobíjať zo zásuvky do plna...