Autor Téma: Rada ohladom kupy P308 SW  (Prečítané 4350 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline lukas-svk

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Rada ohladom kupy P308 SW
« kedy: 24.09.2021 - 05:20:11 »
Zdravim PeugeotClub-akov,
 chcel by som Vas clenov klubu poprosit o radu. Moje terajsie auto (tiez z koncernu PSA, atmo benzin) sa po dlhych rokoch sluzby pokazilo a uz sa ho neoplati opravit.

No a kedze nemam na com jazdit, musim vyriesit nahradu. Uvazoval som sice aj o aute novom, ale stale ma to odradza cenovo. Predajcovia sa nejak netrhaju dat nejaku super ponuku ktora sa neodmieta. ;-)

Cize zostava uz len kupit o cosi mladsiu ojazdeninu a casom sa uvidi.

Pozadovane je kombi do 5 - 6k eur.
Co som sa tak pozeral dost podcenovana ale pritom relativne rozumna vyzera byt 308cka SW 1. generacie. Paci sa mi ze je priestranna, mava 3 samostatne vyberatelne sedadla v 2. rade ( super pri preprave nakladu ), vcelku kvalitny interier a tiez je uz rozumne spolahliva (spolahlivejsia ako 307).  Otazka je ale volba motora. Nenajazdim vela kilometrov ( do 15k rocne ) a jazdim aj dost v meste - trasy zhruba 5, 10 , 20 km. Nie vyslovene velmi kratke trasy, ale ani nie dlhe.
Aky motor by ste odporucali zvolit?

Co som tak pozeral, predavaju sa diesle 1.6 HDI a 2.0 HDI a benziny 1.6 VTI a 1.6 THP.

THP som pocul ze je dost problemove ( problemy s rozvodmi, karbonovanim, poskodenymi piestami a neviem s cim vsetkym ) , VTI udajne tiez nic moc ( udajne problemy s rozvodovou retazou, mechanizmom VTI ).
 
A potom zostavaju diesle 1.6 a 2.0 HDI a tie sa zasa nehodia moc do mesta.
Ja som povodne myslel ze bud 1.6 HDI 82kW 8V (po modernizacii) alebo 2.0 HDI 103kW

Myslite ze tie diesle pri normalnom rozumnom servise (uprava vane (pri 1.6HDI), vymena oleja 1rok/15kkm) dokazu vydrzat a sluzit spolahlivo v takomto rezime?

Alebo ktory z motorov by ste odporucali? Alebo pripadne uplne ine auto?
Napr. sa snazit silou-mocou nejak dosiahnut 308 II gen napr. s 1.2 PureTech?  II. gen ale aspon co som videl nema vyberatelne sedacky v 2. rade (aspon pokial viem), co je pre mna plus a ani nie je tak priestranna.

Vopred dakujem za kazdy nazor a radu.

Lukas

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #1 kedy: 24.09.2021 - 07:55:49 »
Novsie benziny su u PSA naozaj problematicke vsetky a ten najnovsi Puretech je na prevadzku v meste asi najhorsi zo vsetkych (vyrazne riedenie oleja benzinom a nasledne problemy s rozpadajucim sa rozvodobym remenom). Cize jedina rozumna volba su asi tie HDi motory bez AdBlue (AdBlue v novsich HDi je zda sa tiez casovany problem).

Su ludia co s tymi 1,6 HDi jazdia dlhodobo viacmenej len kratsie trasy a nemaju problem. FAP sa regeneruje celkom dobre. A da sa aj spravit kontrolka regeneracie diodou do spätaku aby clovek vedel kedy bezi a nechal ju dokoncit ak ma moznost. Ale aj tak je pri pouzivani v meste 15k km na ten olej privela, urcite by som menil najneskor po 10k km.

Ale urcite najlepsie na to pouzitie je pozerat inu znacku s bezproblemovym atmo benzinom...
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #2 kedy: 24.09.2021 - 08:32:20 »
slimboy to pekne zhrnul :)

1.6HDi je z tohto výberu jediná rozumná voľba, ale aj ten bude takýmto jazdením trpieť, dá sa samozrejme spraviť EGR a FAP off, ale to je prasáreň

Inak by som takisto radšej hľadal atmosféru.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.162
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #3 kedy: 24.09.2021 - 09:12:13 »
Ja by som sa 1.6 VTi až tak nebál. Dať spraviť rozvody, vymeniť napínak reťaze za posledný update model a ide sa ďalej. Olej meniť každých 10tkm.
Osobne poznám 3 ľudí, ktorý majú tieto motory v 207, 308 a 308SW a všetci traja majú cez 200tkm bez problémov. Ten motor je ideál aj do mesta - nemá priamy vstrek.
Po stránke dynamiky a spotreby je to jeden z najvydarenejších motorov s objemom do 1.6...  :angel

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #4 kedy: 24.09.2021 - 10:08:39 »
No ale pri VTi nie su problematicke len rozvody, ale aj vysoka spotreba oleja cez gufera ventilov a komplikovanejsia oprava (hlava dole). Niektori maju spotrebu liter oleja na 2-3000 km a to este pred najazdom 100k km. A otazkou zostava, v akom stave bude kvoli tej spotrebe oleja aj katalyzator. Cize podla mna VTi nestoji za tie potencialne problemy.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #5 kedy: 24.09.2021 - 11:34:43 »
No a kedze nemam na com jazdit, musim vyriesit nahradu. Uvazoval som sice aj o aute novom, ale stale ma to odradza cenovo. Predajcovia sa nejak netrhaju dat nejaku super ponuku ktora sa neodmieta. ;-)

Toto ma silno zaujalo... Čo by to malo byť? Aký model? Ako má vyzerať ponuka, ktorá sa neodmieta?
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #6 kedy: 24.09.2021 - 11:47:49 »
Novsie benziny su u PSA naozaj problematicke vsetky a ten najnovsi Puretech je na prevadzku v meste asi najhorsi zo vsetkych (vyrazne riedenie oleja benzinom a nasledne problemy s rozpadajucim sa rozvodobym remenom).

K puretech je to skor loteria ako nejake pravidlo.  Ja s obomi autami jazdim v zasade skor kratke trasy a problemy neboli ziadne. Moje ex 308SW jazdi doteraz bez nejakych problemov - co som sa sucasneho majitela pytal.
Naopak kamarat ho ma v 3008 a gro najazdu robi po dialnici, ziadne kratke trasy po meste a jemu pri 80k km rozvody aj s remenom menit museli. No ale zase, tie by bolo zachvilu treba menit tiez a takto to mal gratis, takze z mojho pohladu lepsia situacia ako keby problem nebol a este aj olejovy servis vysiel defacto menej vdaka tomu. Povazujem to za win-win. Tiez trvdili, ze robi kratke trasy - no je to sprostost.
Aktualnu 1.6 puretech co mam je evolucia zatracovaneho THP a tiez zatial bez najmensich problemov.
Zo sucasnych inych znaciek nie je vela vyrobcov, ktory by na tom boli nejako zo spolahlivostou lepsie, to skor ta 1.2 sa drzi pri tom vrchole. Ale rozhodne by som sa jej vyhol do polovice r.v. 2017 - vtedy prisli modifikovane motory. A rovnako by som sa im vyhol aj po tomto datume z dovozu, pretoze tie modifikovane nemusia byt.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #7 kedy: 24.09.2021 - 13:37:03 »
A ma aj tvoja 1,6 rozvodovy remen v olejovej hmle? Lebo zatial som zachytil, ze sa tieto problemy riesia len pri 1,2. Ale je pravda, ze o 1,6 som sa ani nezaujimal kedze do auta o ktorom uvazujem sa nedodava.

Ale loteria to byt nemoze. Je predsa dane co problemy sposobuje a vie sa to. Nie je to tak, ze ked si teraz clovek kupi dve rovnake auta s rovnakym motorom a bude ich rovnako pouzivat, tak jednemu sa rozvodak rozpadne a druhemu vydrzi trojnasobok. Proste tie starsie Puretechy 1,2 vraj mali rozvodovy remen z nejakeho horsieho materialu + mali inu palivovu mapu pre studeny motor a teda sa dostavalo do oleja po studenom starte viac benzinu, tzn. starsim 1,2 motorom sa rozpadal rozvodak z titulu horsieho materialu aj z titulu inej palivovej mapy a to aj ked nejazdili vela kratkych tras. V novsich 1,2 uz ma byt rozvodak z odolnejsieho materialu a aj zmenena palivova mapa + aj vyrazne skrateny interval vymeny rozvodov. Na starsich sa tiez da spravit vymena rozvodu + update SW kvoli tej palivovej mape. Neviem o tom, ze by sa modifikovalo este nieco ine, ale samozrejme uvitam dalsie info.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #8 kedy: 24.09.2021 - 14:32:19 »
K 1.6 - som narazal na to, ze je to stale THP motor o ktorom koluju rozne legendy. Ano mal problemy, len uz sa o tom hovori tak dekadu a najmenej 5-6 rokov nepocut nic. Proste su famy, ktore sa siria jednoducho napriec spektrom bezohladu na to, ze sa veci zmenili.

K 1.2 - ano problemy boli, problemy mali aj s palivom, preto do 2018 budes mat o tom motore 3 rozne informacie aj v TP. Starsie maju N95 s odporucanim na tankovanie viacoktanu, potom prechodna cast ma v TP rovno N98 a od polky 2017 zase N95 lebo boli motory modifikovane. O remenoch mas sice pravdu a uz by to vyriesene byt malo. Lenze ako vravim nema s tym problem kazde jedno auto a ani vecsina. Statistiku k dispozicii nemam - to by vedeli povedat ludia zo servisov, ale problemovy remen sa tiez bude tykat nejakej konkretnej vyroby od-do. Kazdopadne je to problem, ktory sa da pomerne lahko ustrazit.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline samuel308

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 333
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #9 kedy: 24.09.2021 - 14:36:18 »
No 1,6thp poznám jedneho ktorí tam ma 290 tsi km bez problémov len menené sviečky oleje každých 10000 tkm neviem ako ale to thp je živšie ako 1,6 hdi

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #10 kedy: 24.09.2021 - 15:18:15 »
Mal som úplne prvú 308 SW I s motorom THP150 v SR. To auto lietalo, motor fantastický... až do momentu, kedy začali skákať rozvody, prasklo turbo a 2- či 3-krát sa menil (pol)motor. Po poslednom raze už auto držalo... Základ je tankovať vysokooktánový benzín, meniť olej po 10000 km, vydržať s jazdou až po ustálení otáčok (cca minútu od naštartovania) a nevytáčať studený motor.

Týmto vôbec nechcem odrádzať od týchto motorov, len popisujem, čo sa na aute menilo a ak záujemca natrafí na auto s týmto motorom, aby vedel, čo všetko na ňom už je pravdepodobne vymenené, keďže "jazdí do tohto momentu"...

Aj vplyvom emisných noriem a rôznych modifikácií sa motor 1.6THP produkoval v rôznych výkonových variantoch pre rôzne modely: 125, 150, 156, 165, 175, 180, 205, 225, 260, 270 koní. Pre 308 I. bol ponúkaný vo verziách 150 a 156 koní (pre niektoré krajiny aj 205 koní), ťažko povedať, ktorá verzia je vychytanejšia, každopádne 156k je modifikovaná verzia. Ale štatistiku poruchovosti fakt nemám...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline lukas-svk

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:Rada ohladom kupy P308 SW
« Odpoveď #11 kedy: 28.09.2021 - 00:14:26 »
Fiha, dakujem za mnozstvo reakcii.

Pozeral som este po nete.

Holt plati ze cim novsia 308cka, tym lepsie kedze vsetky tie rozne chybycky/nedostatky boli postupne riesene. Udajne aj tesnenie zadneho okna a ine podobne detaily.

Motor by bol lepsi 1.6 VTI idealne po modernizacii akurat tych ojazdenin je malo, vyrazne viac ojazdenin sa predava s 1.6 HDI. Asi Peugeotaci nemali vysoky priplatok za HDI ze si to kazdy kupoval.
Cize neviem, 308 SW s 1.6 82kW 2011+ som nasiel viac kusov a ak benziny, tak za danu cenu len pred modernizaciou rocniky 2008/2009.
Este sa v tom budem musiet pohrabat, ale THP boli udajne aj po modernizacii stale chulostive, to by som uz musel cielit na 2. generaciu 308 kde sa postupne zlepsovali, ale v tom pripade je uz alternativa aj ta 1.2 130 PS. Uvidi sa. Kazdopadne nejak to budem musiet vyriesit, lebo byt nemobilny je ako za trest.  ;D