Nejde o dorabky ako take. Ide o to, ze dnesne auta (tj poslednych cca 10 rokov) su postavene tak, ze tam uz nedorobis takmer nic a vsetko bude v konecnom dosledku len nejaky kompromis. Pri tych mnozstvach referencii tam nemusis mat "plny" kablovy zvazok, nemusis mat k tomu RJ, nemusi byt SW a vsetko so vsetkym moze suvisiet.
1. Priklad tych senzorov sme mali debatu s predajcom a veducim servisu - ze sem tam sa objavia ludia co to chcu dorobit, lebo boli lakomi si to objednat. Jasne, vieme dorobit, ale nie je to zadarmo a co je hlavne, ze sa to neda dokodovat do niektorych modelov, takze musia vyviest fyzicky vypinac, ktorym senzory zapnes a pocas jazdy zase vypnes, lebo ti budu piskat stale.
Pri zadnych kamerach bezna vec, ze tam nie je pripravena kabelaz a dorabat to je rozobrat pol auta a znovu kompromis pri zobrazeni, lebo to jednotka nevie spracovat ked je to nejaky aftermarket.
2. Dorobenie tazneho - uplne bezna vec, ktora sa robi aj dnes ale ma hned niekolko drobnosti: Ked to ide z vyroby, tak auto ma trailer assist, moze mat nejaky system stability privesu a pri zapojeni akehokolvek zariadenia do zasuvky automaticky odpoji senzory.
Ked ho mas z druhovyroby, tak vsetko ti fungovat bude, ale tie funkcie tam nebudu a senzory musis vypinat rucne, lebo ti za chvilu auto vyhodi chybu a poruchu senzorov.
U niektorych modelov skodovky(iba ta je v tomto tak uchylna) dokonca ak si clovek nepriplati opciu predpripravu tazneho, tak v TP bude mat pri taznom 0 a nikdy tam tazne legalne nezapise a ako bonus dostane mensi chladic motora - lebo vsak nebude tazne, nebude ani zataz a staci aj mensi.
3.Chces dorobit alarm - nuz, bez externeho zdroja tazko, lebo cokolvek pripojis na priamo na baterku do polhodiny mas chybu akumulatora a nenastartujes. Plati typicky pre kamery alebo aj plasicky kun a podobne ak to ma byt trvale napajane.
Napriklad dnes su auta vybavene vdaka AEB kamerami, ktore vyhodnocuju bezpecnostne podmienky. Ak ma auto priplateny aj ACC,tak ma auto radar a tak ten safety SW je naprogramovany na sucinnost oboch zariadeni. Ked ACC nie je, je len kamera a je tam uplne iny program a chova sa to uplne inak. Ako vravim toto plati pri roznych vybavach rozne a este sa to lisi aj napriec vyrobcami, technologiami a podobne.
Co tym cele chcem povedat - do auta si treba konfigurovat vsetko co by som chcel a necakat, ze to neskor dorobim, lebo to na 90% nepojde, nepojde tak akoby to bolo z vyroby, nebude to lacne. Ak kupujem jazdene auto, tak sa zameriam na to aby uz malo vsetko co chcem, lebo znovu to iste.