Ďakujem FeriCh zato, že sa snami podelil o svoje skúsenosti z celoročnými pneunatikami.
Modzillo, súhlas.
Možno by stačilo na školení upraviť formuláciu pre predajcov tak, aby to na zákazníkov odkomunikovali "politicky korektne".
Módne sú SUV, lebo sú to iba imidžové autá a do terému je potrebné kúpiť offroady 4x4.
Ale o označení pneu "M+S" medzi národom behá veľa fám a poloprávd.
Preto som sa podujal na túto "neľahkú dizertačnú prácu z témou "M+S".
Ja som bol dnes predajcovi podpísať papiere od mojej 3008 a mám na nej obuté práve kontroverzné pneumatika "Continental CrossContakt LX2 M+S".
P.S: Teda reklamovať nejdem, lebo je to obuté podľa cenníka (odpoveď pre diskutujúcich).
Sám Continental ich radí do letných pneumatík a ja nie som doteraz presvedčený o ich vhodnosti na "zimné použitie" aj keď majú označenie "M+S".
Bezpečnosž má podľa mňa prednosť pred ekonomickou úsporou.
Prúser ale je, že ak budem chcieť kupovať zimné pneumatiky na svoju 3008, tak budem musieť kupovať 18" pneu, lebo v techničáku mám zapísaný iba jeden jediný rozmer.
Viem poviete mi, že mi na Okresnom úrade mi zapíšu do techničáku 17".
Páni už nezapíšu.
Zmenou legislatívy a to novou normou WLTP, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie, sa musí testovať každá zmena motora, prevodovky pohunu 2x2/4x4 a výbavy, teda aj zmena rozmeru kolies. Testovanie každej zmeny je pre výrobcu auta drahé a zdĺhavé, sa následne každú zmenu auta musí otypovať zvlášť. Tak Vám zapíšu iba jeden rozmer pneu, lebo výrobca z dôvodu úspory financí neotypoval iné rozmery pneu.
P.S. A vraj bude ešte horšie, presne z rovnakého dôvodu vraj v budúcnosti nebude možné z novým autom objednať ťažné zariadenie... Ale to sa ešte rieši...
Z dôvodu vyhlásenie výrobcu Continetal na moje pneu "CrossContak LX2 M+S", že sa jedná o "letné pneu" a označenie "M+S" nie je rozhodujúce, uvažujem o kúpe zimných pneumatík 18", ktoré ale sú cca o 50-70,- euro drahšie za kus, ako zimných 17".
To je poriadny prúser.
Páni začínajú sa nám horšie časy a vraj bude ešte horšie...