Autor Téma: Pneumatiky a Grip Control.  (Prečítané 53503 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #45 kedy: 07.09.2018 - 20:48:03 »
Ďakujem FeriCh zato, že sa snami podelil o svoje skúsenosti z celoročnými pneunatikami.

Modzillo, súhlas.
Možno by stačilo na školení upraviť formuláciu pre predajcov tak, aby to na zákazníkov odkomunikovali "politicky korektne".
Módne sú SUV, lebo sú to iba imidžové autá a do terému je potrebné kúpiť offroady 4x4.
Ale o označení pneu "M+S" medzi národom behá veľa fám a poloprávd.
Preto som sa podujal na túto "neľahkú dizertačnú prácu z témou "M+S".


Ja som bol dnes predajcovi podpísať papiere od mojej 3008 a mám na nej obuté práve kontroverzné pneumatika "Continental CrossContakt LX2 M+S".
P.S: Teda reklamovať nejdem, lebo je to obuté podľa cenníka (odpoveď pre diskutujúcich).
Sám Continental ich radí do letných pneumatík a ja nie som doteraz presvedčený o ich vhodnosti na "zimné použitie" aj keď majú označenie "M+S".
Bezpečnosž má podľa mňa prednosť pred ekonomickou úsporou.

Prúser ale je, že ak budem chcieť kupovať zimné pneumatiky na svoju 3008, tak budem musieť kupovať 18" pneu, lebo v techničáku mám zapísaný iba jeden jediný rozmer.

Viem poviete mi, že mi na Okresnom úrade mi zapíšu do techničáku 17".
Páni už nezapíšu.
Zmenou legislatívy a to novou normou WLTP, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie, sa musí testovať každá zmena motora, prevodovky pohunu 2x2/4x4 a výbavy, teda aj zmena rozmeru kolies. Testovanie každej zmeny je pre výrobcu auta drahé a zdĺhavé, sa následne každú zmenu auta musí otypovať zvlášť. Tak Vám zapíšu iba jeden rozmer pneu, lebo výrobca z dôvodu úspory financí neotypoval iné rozmery pneu.
P.S. A vraj bude ešte horšie, presne z rovnakého dôvodu vraj v budúcnosti nebude možné z novým autom objednať ťažné zariadenie... Ale to sa ešte rieši...

Z dôvodu vyhlásenie výrobcu Continetal na moje pneu "CrossContak LX2 M+S", že sa jedná o "letné pneu" a označenie "M+S" nie je rozhodujúce, uvažujem o kúpe zimných pneumatík 18", ktoré ale sú cca o 50-70,- euro drahšie za kus, ako zimných 17".
To je poriadny prúser.
Páni začínajú sa nám horšie časy a vraj bude ešte horšie...


Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.577
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #46 kedy: 08.09.2018 - 06:57:46 »
Znovu len doplním... Niektoré modely sú homologované s jedným rozmerom pneu, niektoré s viacerými. Takže nie je pravidlom, že v TP bude vždy zapísané len to, čo vyšlo na aute obuté. Ale je dosť možné, že do budúcna to tak bude. (Možno musia "dobehnuť" aktuálne homologizácie a nové už budú po novom.)

S ťažným zariadením je to trochu zložitejšie. Ide o príslušenstvo, ktoré sa zapisuje do TP. Tak tomu bolo aj doteraz. Lenže zmenou emisnej legislatívy a príchodom WLTP sa zmenilo úradné nazeranie na autá a ich doplnky. Autá sa musia prvý krát zapísať tak, ako boli homologované a keďže boli homologované bez ťažného zariadenia, treba auto zaregistrovať bez neho a následne dať zapísať aj ťažné. Budete sa smiať a búchať po čele, ale samotné ťažné zariadenie váži (tipujem) 30 kg a táto zmena váhy má za následok zmenu spotreby a emisii. No a keďže pre euroúradníkov a ich tabuľky sú podstatné čísla platné pri prvom prihlásení, zase sme pri metóde win-win. Úradníkom sedia emisné čísla a klient má ťažné zariadenie, pri zápise ktorého síce musel absolvovať trochu viac byrokracie, ale čo by sme pre našich občanov neurobili, že?

Ak mám pravdu povedať, v podstate ešte nikto nevie, ako to bude v praxi reálne vyzerať. Slovenskí úradníci nemajú metodiku, predajcovia z rovnakého dôvodu nevedia, čo majú zákazníkom hovoriť a klient je rukojemníkom v európskej legislatíve, na ktorú nadväzuje legislatíva každej krajiny zvlášť.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 388
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #47 kedy: 08.09.2018 - 07:24:06 »
Take horuce to nebude - ani co sa diskov tyka ani tazneho. Ad1 - zapis dalsieho rozmeru pneu nie je az taky problem - staci mat len potrebne dokumenty (to sa vie dohodnut predpokladam aj s predajcom) a po prvej registracii si dat zmenu aj hned zapisat ako dalsi ukon. Ked to clovek bude mat pripravene pri registracii bude to aj bez poplatku. pre DKR to uz asi bez poplatku na DI uz nebude, ale potrebne dokumenty pre zapis 17" by nemal byt vykomunikovat s predajcom.
Ad2 - tazne, pokial nie je original vysuvacie z auta, ani by som si ho nepriplacal od vyrobcu. Ked za polovicnu cenu si viem zohnat ake len chcem aj s montazou a certifikatom pre dodatocny zapis. U mojho auta ani ponukane nebolo, dal som si objednat u predajcu a rovno mi to namontovali pred prevzatim auta.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #48 kedy: 08.09.2018 - 09:07:39 »

Práveže včera, hneď som sa predajcu pýtal na možnosť dopísania ďalšieho rozmeru pneu do techničáku a odpoveď bola, že to pri súčasnej legislatíve nie je možné...

Moje auto je ešte stále u predajcu, domontovávajú dotatočne to ťažné a ešte ho po montáži musia zapísať do techničáku, následne preberiem auto.
Ale ťažné nie je predmetom tohto vlákna... to som uviedol ako príklad, čo nás asi čaká v budúcnosti...

Tak mám v techničáku od výrobcu zapísané iba 18" a asi musím písomne požiadať importéra o súhlas zo zápisom 17" do techničáku.
Chcel som to stihnúť do 15. novembra.
Problém je, ako dlho to bude trvať, možno bude úradovať "byrokratický šimeľ" a SK úradník je nevyspytataľný...


 

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.577
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #49 kedy: 08.09.2018 - 09:41:48 »
... tém na zápis iného rozmeru pneu tu už bolo veľa, tak len zopakujem, že importér (nie predajca, ten to iba vykomunikuje s importérom) je jediný, kto vie za poplatok 50 EUR vydať povolenie na zápis iného rozmeru kolies do TP, avšak jedine v prípade, že ten iný rozmer bol homologovaný. Ak bol, bude zapísaný v TP ako alternatíva (dole v poznámkach) pri novom aute. Ak nebol schválený, žiadne potvrdenie nevie importér vystaviť.

Stručne povedané, žiadať importéra o povolenie na zápis alternatív má svoje opodstatnenie pri autách dovezených alebo x-krát prepisovaných, pri ktorých sa stratia alternatívne rozmery z TP. Pri nových autách nemá zmysel žiadať o takéto povolenia, pretože všetky schválené alternatívy sú v TP vyznačené.

Od 1.9. sa všetko pomenilo, treba zabudnúť na všetky postupy, ktoré fungovali do tohto dátumu. Nová doba...

Čo sa týka zápisu ťažného zariadenia do TP, zatiaľ nedisponujeme jednoznačným výkladom vyhlášky/zákona. Ako som spomínal, aj od kamarátov z iných značiek viem, že najskôr sa musí auto prihlásiť bez ťažného a následne je treba dopísať ťažné (t.j. zmena TP). Ale z praxe Vám to budem vedieť potvrdiť až neskôr, zatiaľ som neprihlasoval auto s ťažným, ale nejaké z výroby idú.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 388
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #50 kedy: 08.09.2018 - 10:01:45 »
Ale to predsa platilo aj doteraz - akurat pod pojmom alternativne rozmery si predstavujem vsetko to, co je ako opcia v cenniku. To znamena, ze ak auto sa da kupit na 17, 18, 19, konkretne auto do vyroby ide s 18 a tie sa zapisu do TP ako prve, tak 17ka ako alternativny rozmer je predsa uz homologovany - inak by auto na 17 nemohlo byt vobec ponukane. Ak by to bolo tak, ze kazde konkretne auto sa musi homologovat, tak ad 1 je to sprostost, ktoru niekto nedomyslel a ad2, ak by to tak naozaj bolo, tak je len otazka casu, kedy to zmenia tak, aby to fungovalo ako doteraz - alebo nejaka obdobna normalna verzia.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #51 kedy: 08.09.2018 - 13:13:30 »
Ale to predsa platilo aj doteraz - akurat pod pojmom alternativne rozmery si predstavujem vsetko to, co je ako opcia v cenniku. To znamena, ze ak auto sa da kupit na 17, 18, 19, konkretne auto do vyroby ide s 18 a tie sa zapisu do TP ako prve, tak 17ka ako alternativny rozmer je predsa uz homologovany - inak by auto na 17 nemohlo byt vobec ponukane. Ak by to bolo tak, ze kazde konkretne auto sa musi homologovat, tak ad 1 je to sprostost, ktoru niekto nedomyslel a ad2, ak by to tak naozaj bolo, tak je len otazka casu, kedy to zmenia tak, aby to fungovalo ako doteraz - alebo nejaka obdobna normalna verzia.

tak s tými alternatívnymi rozmermi, si na hlbokom omyle. Keď máš na novom aute raz napr 17" v TP, tak, v živote tam nezapíšeš iný rozmer. To že v cenníku je niečo napísané, to platí len pre nové auto. Píšem z vlastnej skúsenosti Peugeot ( a nilen len on) i iný rozmer proste nazapíše, ako máš. Proste emisie.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 388
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #52 kedy: 08.09.2018 - 13:18:35 »
Aktualne mam zapisane 17 - original z vyroby a alternativne rozmery mam aj na 16 a 15. Priamo v TP.

EDIT: dokonca aj 18. A pri 15kach je poznamka, ze pokial je auto vybavene el.rucnou brzdou, nemozu sa pouzit.
« Posledná zmena: 08.09.2018 - 13:20:54 od RTG »
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.577
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #53 kedy: 08.09.2018 - 13:36:45 »
Pacho, RTG aj všetci ostatní... Každé jedno auto má svoju vlastnú homologizáciu, viď číslo typového schválenia v TP. Ak raz je auto #1 homologované s 15+16" kolesami, nič iné importér nepovolí zapísať. Sused kúpi auto #2, ktoré je opticky navlas rovnaké ako #1, len je o rok novšie a keďže sa zmenil modelový rok a prebehla nová homologizácia, má v techničáku zapísané kolesá 15+16+17+18". Toto nie je o ochote importéra, ale o európskom technickom liste (tzv. ZTO).

Zatiaľ sa len zžívame s WLTP, ale v rukách som mal TP od 308, ktorá mala zapísané iba 17", teda takú veľkosť, s akou zišla z výrobnej linky. Išlo už o auto spĺňajúce normu EURO 6.2. Samozrejme som to hneď na importe preveroval a potvrdili, že je to správne, keďže ZTO k tomuto auto nič iné nepovoľuje.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #54 kedy: 08.09.2018 - 17:24:32 »
veď presne to píšem. Oficiálne môžeš na auto dať, len tie rozmery, čo máš v TP. Proste iné ako máš v TP Ti nikto nezapíše, hoci sú uvedené v cenníkoch.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #55 kedy: 10.09.2018 - 19:49:17 »

Zdravím všetkých.

Musím súhlasiť z Modzillom, písal som to už raz:

"Prúser ale je, že ak budem chcieť kupovať zimné pneumatiky na svoju 3008, tak budem musieť kupovať 18" pneu, lebo v techničáku mám zapísaný iba jeden jediný rozmer.
Viem poviete mi, že mi na Okresnom úrade mi zapíšu do techničáku 17".
Páni už nezapíšu.
Zmenou legislatívy a to novou normou WLTP, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie, sa musí testovať každá zmena motora, prevodovky pohunu 2x2/4x4 a výbavy, teda aj zmena rozmeru kolies. Testovanie každej zmeny je pre výrobcu auta drahé a zdĺhavé, sa následne každú zmenu auta musí otypovať zvlášť. Tak Vám zapíšu iba jeden rozmer pneu, lebo výrobca z dôvodu úspory financí neotypoval iné rozmery pneu. "

Je to o peniazoch, priniesla to nová legislatíva WLTP, ktorá s tým síce nič nemá, ale tak ako auto prešlo skúškou WLTP, tak je presne také isté zapísané pri ZTO.


 

Offline mihyli

  • ID: 127
  • Registrovaný užívateľ
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 85
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #56 kedy: 01.10.2018 - 20:45:20 »
DKR, tak to mam este stastie na svojej 3008. :) Mam 17", 18" a 19" v technicaku.  :dance
Peugeot 3008 SUV - 2017 - 1.6 BlueHDi EAT6 - 88kW - VIN VF3MCBHZWHS223434
Peugeot 508SW - 2017 - 2.0 BlueHDi EAT6 - 133kW - VIN VF38EAHWTGL044253

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #57 kedy: 01.10.2018 - 21:22:36 »
Lebo ty máš spotrebu auta meranú podľa starej normy, preto máš viacej variant rozmerov kolies.
Ja mám zápis už podľa novej WLTP, tam môže byť v TP zapísané, iba čo bolo pri skúške spotreby skúšané - namontované.

Práve z dôvodu, že mám zapísaný iba jeden rozmer kolies, som to nakoniec vyriešil kompromisom.
Pneu som kúpil zimné 18", podľa rozmerov zapísaných v TP - 225x55-18" 91V, od výrobcu Continental WinterContakt TS 850 z označením snehovou vločkou (lebo označenie M+S je zavádzajúce, aj keď SK legislatívou požadované).
Nakoľko orginál disk Peugeot stojí  310,- po 16% zľave!!!, tak som bol nútený kúpiť disk z intrenetu za 180,-, čo je podstaný rozdiel v cene. Problém ale je zo zápisom nového disku do TP, rozmery má 18", 5x108, má 8" (ale v TP 7,5") a ET45 (ale v TP ET49). Dostal som od predajcu TUV certifikát vydaný na moje VIN číslo. Ešte musím vyskúšať pozornosť SK úradníkov na Okresnom úrade, či sledujú zmenu legislatívy EU a možno zapíšu nový rozmer do TP.
Uvidíme.

 
« Posledná zmena: 01.10.2018 - 21:36:20 od DKR »

Offline mihyli

  • ID: 127
  • Registrovaný užívateľ
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 85
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #58 kedy: 01.10.2018 - 21:26:11 »
ja viem preco... len tak som rad, ze "som to stihol". :dance
Peugeot 3008 SUV - 2017 - 1.6 BlueHDi EAT6 - 88kW - VIN VF3MCBHZWHS223434
Peugeot 508SW - 2017 - 2.0 BlueHDi EAT6 - 133kW - VIN VF38EAHWTGL044253

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #59 kedy: 01.10.2018 - 21:59:30 »
DKR, kedze sa jedna o individualnu prestavbu, tak zapisu.
to by nezapisali ani LPG ani tazne ani nic... ;)
som si vedomy aj tej novej normy, ale ver ze zapisu, ono niekedy zavisi od uradnika, ich metodickych postupov...
« Posledná zmena: 01.10.2018 - 22:05:29 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.