Autor Téma: Prevencia proti korózii  (Prečítané 16775 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #15 kedy: 16.05.2018 - 18:25:50 »
Tak ako píšeš, prehrdzavenie je diera v plechu skrz na skrz.

SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline matax

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #16 kedy: 16.05.2018 - 21:21:01 »
Diera skrz na skrz...takže to je jasné...mojou povinnosťou je už začínajúcu hrdzu objaviť a ošetriť aby z toho nebol diera skrz na skrz...keby som to tak nespravil, tak by ma obvinili, že som to zanedbal a žiadna reklamácia nepripadá v úvahu...alebo že som počas tých 10rokov záruky nechodil do autorizovaného servisu. Keby som chodil, tak tam by odborníci túto vznikajúcu hrdzu včas odhalili a ponúkli by mi výhodnú opravu...Preto spoliehať sa na 10 a viac ročnú záruku proti prehrdzaveniu je čisto marketingový ťah. Skôr teda preferujem čítanie fóra...kde keď niekto zavesí fotku hrdzavej kapoty na 2 ročnom aute možno výrobcu skôr prinúti nejako jednať a nie ponúkať bludy typu 12 ročná záruka na prehrdzavenie karosérie... ešte že je ten internet a informácie sa rýchlo šíria.

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #17 kedy: 16.05.2018 - 21:57:15 »
Je to v podstate tak, teda hrdza skrz na skrz. Ale v Tvojom prípade sa jedná o výrobnú vadu, nie zanedbanú údržbu. Ja keď som to riešil, tak som šiel najprv cez servis, s tým, že auto malo síce už cez dva roky, ale mal som optiway. Servis nemal problém dať to cez záruku, teda opraviť to v podstate na ich náklady. Ale nakoniec to aj tak dopadlo ináč a poriešil som to mimo servisu (prišla do toho poistná udalosť, ktorú som riešil vo vlastnej réžii). Ale chcel som tým povedať, že by si to mal cez ten servis skúsiť, hlavne ak by si mal "dotknuté" aj ďalšie časti karosérie...
A s tým fórom máš pravdu, je to super vec, keď sa môžeš podeliť so svojimi starosťami s inými ľuďmi...a hlavne, keď má kto poradiť...často nájdeš tu na fóre ako aj v klube oveľa fundovanejších odborníkov ako v bárz ktorom servise.
A či fotka Tvojej kapoty nejak donúti výrobcu konať, to neviem...resp. skôr som v tomto ohľade skeptický. Ono to žiaľ nie je problém len pežotov, ono sa tie problémy týkajú všetkých, často aj prémiových značiek... Proste v súčasnosti vedie trend kvantity nad kvalitou..a hlavne auto už dávno nie je dlhodobá "investícia", ale žiaľ iba obyčajný spotrebák.
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #18 kedy: 16.05.2018 - 22:12:45 »
Nie je to tvojou povinnosťou, ale povinnosťou autorizovaného servisu.

Ten ak objaví takýto problém, tak o tom musí zákazníka upovedomiť a zároveň aj o možnosti opravy.
Ak to zákazník odmietne, padá záruka.
Ak to servis prehliadne a vyskytne sa problém v budúcnosti, tak celá oprava ide na vrub servisu.

Aspoň my sme to tak mali (koncern).
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline matax

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #19 kedy: 28.05.2018 - 21:28:49 »
Ahojte...cez víkend som musel takto opravovať všetky 4 dvere.
Spodný falc je síce pretmelený ale nad tým falcom to začalo na jedných dverách už kvitnúť (hrdza) na ostatných dverách bola "len" odskočená farba. Tam kde som videl takéto bubliny tak som to tou brúskou očistil, následne odmastil a pretrel farbou (alkyton).
Tá farba pekne chytila, tak očakávam, že som to zastavil. Ja viem, je to čo sa týka estetiky opravy úplne amatérsky garážový postup.
Ako nejaký starý dôchodca, ktorý nemá na nové auto a udržuje takto pohromade svoju felíciu.
Ale je to na miestach, ktoré nie sú vystavené pohľadu. Osobne mám z toho lepší pocit, keď som to takto včas zbadal a hore uvedeným spôsobom poriešil. Ešte by sa to dalo streknúť metalickým sprejom rovnakej farby aby to bolo čo najmenej viditeľné.
Ale spomínaná farba je priamo určená na skorodovaný povrch (jej chem zloženie), je hustá a následný film hrubší a schopnosť jej naviazania sa na kov a následne jej elasticita sa nedá porovnať so sprejom.
Keby sa mi chcelo robiť dusno v servise tak by som na základe tohto skôr trval na odstúpení od kúpnej zmluvy. Takéto defekty na 2 ročnom aute s nábehom 25tis km to si myslím že bežné nie je.
Ale ja potrebujem na tom aute jazdiť.
Niekto by povedal, čo chceš za 11tis eur...mne osobne to už príde ako čistý odrb od Peugeotu...postavíme veľké auto, ušetríme na spracovaniach tak aby sme auto v čo najkratšom čase vyrobili ale zasa cenu nemusíme dávať až tak nízku...Môj pocit z toho je, že Peugeot na 301 zarobí na jednom kuse viac ako napr. na 308. 308 má viac konkurentov v iných automobilkách ako napr. 301. Takže prečo predávať 301 za lacno keď konkurencia nie je tak vysoká.

Som zvedavý, či aj taká dácia šetrí na rovnakých miestach - napr. falcované spoje bez utesnenia tmelom
« Posledná zmena: 28.05.2018 - 21:31:53 od matax »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #20 kedy: 28.05.2018 - 22:00:25 »
Keď na tej fotke vidím ten odtokový otvor, tak mám pociť, že sa bude do budúcna jednať o konštrukčný problém (ak s tým niekto skočí do servisu).

Oprava Alkytonom je fajn, Alkyton je jedna z naj farieb aké sa dajú u nás kúpiť :)

A Dacia šetrí ešte o dosť viac, uf, je to až nechutné, keď je človek zvyknutý aspoň na akú takú kvalitu a potom sadne do Dacie (neviem ako nové, ale doteraz to je proste hrôza).

Ale plne s tebou súhlasím v tom, že takto by nemalo vyzerať žiadne auto v dnešnej dobe, keď to porovnám so svojou 22 ročnou 306, tak tá je oproti tomu ako nová (ta nehrdzavie ani na miestach, kde je dávno farba preč, proste tam vidieť riadny zinok ktorý odolá dlhé roky).  :bandit
« Posledná zmena: 28.05.2018 - 22:02:22 od Qcko »
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #21 kedy: 28.05.2018 - 23:21:36 »
mame tu cloveka z Final CD, Modzillo by nam k tomu tiez mohol nieco napisat, aspon nazor na takyto stav, nie sposob riesenia...
jednoznacne ak mas auto v zaruke aj karoseriu co teda mas, minimalne na karoseriu, je to vec na riesenie stavu,
take ze prehrdzavenie a chytanie sa za slovicka ze az ked bude diera je mimo misu, to neobstoji, ten stav uz prebieha,
jeho konecny status bude diera a hnile plechy, ktore nezreklamujes, lebo si to riesil inym postupom ako predpisuje vyrobca, takze tam uz
nezmozes nic.
a ked uz nic ine aspon upozornit na taketo nieco hoci aj do televizie nech sa niekto spamata, predavat takyto karosarsky hnoj...
sory pani ale aby si clovek musel osetrovat karoseriu na 2 rocnom aute v dnesnom svete, kde tieto znacky vyznievaju ako superlativy
to je fakt ubohe. skoda ze si ten ktory sa situacii podriadil, zaznel tu aj komentar ze co by si chcel za 10 tis  €, to je teda bieda ak niekto takto zmysla...
setri sa na tapaciroch, kvalite palubovky, odhlucneni, plastovani... ok, ale karoseria ma byt v urcitej kvalite, no nie takej aby zacala takto skoro kvitnut.

co sa reklamacie tyka, je tvojou povinnostou vo vlastnom zaujme to nahlasit do peugeotu a riesit to s nimi, nie opravovat si to sam vlastnorucne
navrhnutym postupom...
teraz ked to patlas kadejakymi farbami si si zmaril veskere sance na uspech a riesenie stavu. kazdopadne nemyslim v zlom, len ma to hneva
ked clovek robi to co ma za povinnosti robit niekto iny, takze sa ti cudujem ze to neriesis s nimi,
nafotit a poslat na importera, ked ta servis odmietne a odpalkuje. ci sa to aj im zda normalne.

sory pani ale toto fakt nie...  :angry
« Posledná zmena: 29.05.2018 - 00:28:44 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #22 kedy: 29.05.2018 - 16:02:53 »
Ahojte, bohužiaľ, neviem sa vyjadriť ako garančný technik, ale môj názor na toto celé je nasledovný... Je auto v záruke? Ak áno, jednoznačne servis. Ak nie, bohužiaľ, náklady na opravu znáša majiteľ.

Určite NEODPORÚČAM riešiť závadu v záručnej dobe svojpomocne a následne sa dožadovať odstránenia závady v servise. Takýto postup je kontraproduktívny...

Treba si uvedomiť, že servis má len určité právomoci, a častokrát nevie rozhodnúť ani garančný technik, ale na základe fotiek (musia mať predpísané parametre, zhotovuje ich prijímací techník) je kontaktovaný importér, ktorého garanční manažéri sa k závade vyjadria. Ak sa majiteľ auta domnieva, že servis neurobil všetko pre to, aby závadu správne diagnostikoval a následne opravil, stále je tu možnosť navštíviť iný servis (trebárs v susednom väčšom meste) a ak budú skúsenosti rovnaké, je veľmi pravdepodobné, že servisy naozaj postupovali správne. Ako jednu z variant by som videl oficiálnu sťažnosť adresovanú predajni, kde bolo auto kúpené resp. importérovi. Takáto písomnosť však bude mať oveľa väčšiu váhu, ak bude sťažovateľ (myslené v dobrom zmysle) ochotný a schopný neskôr jasne preukázať, že minul všetky štandardné možnosti v servise a vyššiu inštanciu využíva ako poslednú nádej.

Jasné, že sa všetci zhodneme, že hrdza do áut nepatrí a je smutné, ak majú užívatelia pocit, že sa antikorózna ochrana zhoršuje. Popravde, k tomuto sa vyjadriť neviem, keďže striedam predvádzačky po cca 3 mesiacoch a na žiadnom vlastnom aute som nikdy hrdzu nezaznamenal.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #23 kedy: 01.12.2018 - 12:02:02 »
Nechcem zakladať novú tému a tak dúfam, že robím správne, ak sa spýtam rovno tu. Keďže táto téma sa zaoberá riešeniami už vyskytnutej korózie, chcel by som sa spýtať, či by som ako majiteľ mal urobiť nejaké opatrenia proti korózií, najmä v zimnom období.
Nechcem, aby to vyzeralo, že som príliš precitlivený na svoje auto, ale áno, mám ho rád :D A chcem, aby mi vydržalo, pričom sa tak trochu dosť obávam chodievať s autom do snehu, do soli, lebo neviem, čo to bude robiť po rokoch. Na druhej strane neviem, či tie obavy nie sú tak trochu prehnané, veď je to iba vec a dnešné autá s antikoróznou ochranou by MALI BYŤ, pokiaľ nenastala výrobná chyba, niekde inde oproti starým autám, kde sa nepoužívali ešte ani zinkované plechy a celkovo boli náchylnejšie na hrdzu.
Moja otázka: Má zmysel sa tým zaoberať a dá sa spoľahlivo predísť hrdzaveniu bez ohľadu na to, že auto behá v zime v snehu a soli, či v lete? Myslím nejaké pravidelné špeciálne nástreky, nátery, či ochrana dutých častí podvozku. Za predpokladu, že neriešim už vyskytnutý problém, iba mu chcem predísť.
(Moje prvé auto, predtým som sa niečím takým nezaoberal).
Neviem, či je to problém, ale na umytie autá dbám hlavne po zimnej prevádzke, v lete to moc neriešim, lebo aj tak je po týždni v rovnakom stave, v akom bolo.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #24 kedy: 01.12.2018 - 19:13:56 »
Hlavne ho neparkuj v garáži, kde sa kúri.

Pred zimou pomôže dekontaminácia a vosk.

Ošetrením dutín nikdy nič nepokazíš ani na novom aute.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline matax

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #25 kedy: 23.12.2018 - 19:04:30 »
Ahojte,
dlho som tu nebol...ale poviem vám ako to celé dopadlo.
Na prehliadke po dvoch rokoch (ešte v 2 ročnej záruke) mi servis v Novom Meste nad Váhom vyšiel nadmieru v ústrety.
Fakt spokojnosť, len troška tí dvaja páni na prijme, to ich "vľúdne" vystupovanie...ja mám rád, keď si predajca zákazníka váži a chová sa k nemu milo. Jeho to nič nestojí a brutálne to predajcovi pomáha.
Ale v sume:
1.) odhrdzavel zadný hlavný záves výfuku a utrhol sa. Hrozilo odpadnutie výfuku. Vymenili mi celý tlmič výfuku komplet za nový diel.
2.) Predné falce na kapote nad svetlami, vyskytla sa tam hrdza...servis mal výhrady voči lakovníckemu prevedeniu na kapote z výroby.
Dali to na reklamáciu. Vymenili mi komplet celú kapotu za novú. Lakírnici v Auto LION NM sú machri. Mám fungl novú kapotu.
3.) Spodné lemy dvier, kde sa vyskytla korózia...všetko prebrúsili a prelakovali na novo. Uvidíme koľko to vydrží.
Ja som si dodatočne vystriekal dutiny na dverách voskom. Týždeň smrad ako hovado. Dúfam, že to ešte viac pomôže.

Auto som mal 2 týždne v servise. Dostal som zdarma náhradné. Síce starú 208 s 200.000km ale ostal som mobilný.
Myslel som, že budem môcť spraviť reklamu na nejakej predvádzačke...šéfovia čakali, že prídem na novej 508...nevadí.

Takže chlapi sa snažili, vrelá vďaka im...
Už mám 40.000km za sebou, dva roky prevádzky...žiadne technické problémy.
Chcel by som si to auto nechať zopár rokov ale mám veľké obavy, že s tou protikoróznou ochranou je to ozaj veľmi slabé.

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #26 kedy: 23.12.2018 - 22:55:27 »
Na Peugeot v Novom Meste nad Váhom môžem podať tiež iba kladne referencie. No a ked vidim hrdzu na dvojrocnom aute tak tadsej ostanem pri mojom 14rocnom na ktorom zatial nič take nieje. Toto je vyslwdok redukcie nakladov....
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Martinsk

  • ID: 026
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 754
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #27 kedy: 24.12.2018 - 15:38:59 »
V NM auto lion nelakujú, Peugeot to vozí do citroenu. Tam naozaj vedia lakovať. Som prekvapený z tvojich reakcií. V servise som tam bol 3x. Vždy problém. Ale možno majú snahu ...
Peugeot 5008, 2,0 HDi - biela perleť. Seat alhambra 2,0 TDi 4x4

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #28 kedy: 27.12.2018 - 13:00:41 »
ja som bol v autolion nm 3x. prvy raz reklamacia nekurilo zadne sklo. pozreli objednali ma asi za tyzden a na pockanie vymenili. druhy raz asi 300m od servisu zacalo auto poskakovat. zapalovacia lista. doskackal som do servisu. diagnostika potvrdila poruchu. diel nemali skladom do 2 hodin doviezli a vymenili. a naposledy mimo stranovych hodin mi predali nejake drobnosti _ pruzinu na spojkovy pedal a cvoky na vnutorne oblozenie za ktore ani nechcel peniaze
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Prevencia proti korózii
« Odpoveď #29 kedy: 16.04.2019 - 22:46:15 »
Hlavne ho neparkuj v garáži, kde sa kúri.

Pred zimou pomôže dekontaminácia a vosk.

Ošetrením dutín nikdy nič nepokazíš ani na novom aute.
Má zmysel ako prevencia nastriekať podvozok gumoasfaltom, prípadne natrieť antikoróznym náterom?
Na ten gumoasfalt som zase také pozitívne referencie nečítal.