PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 301 => Téma založená: matax 28.01.2018 - 21:08:21

Názov: Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 28.01.2018 - 21:08:21
Ahojte,
chcel by som sa spýtať hlavne už dlhších majiteľov 301 aké majú skúsenosti s výskytom korózie prevážne na karosérii (blatníky, podbehy).
Už som videl to auto aj od spodu a teda na tej protikoróznej ochrane sa šetrilo brutálne. Nejaké vytmelenie zvarov alebo lisovaných spájaných dielov (napr. hrany dvier) absolútne nič. Cez leto som aspoň body sprejom odspodu nejaké kritické miesta preventívne ošetril. Chcel by som ešte nejakým spôsobom ošetriť tie lisované hrany dvier (falce). Má niekto tu ešte nejaké odporúčania?
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: pavol2078 29.01.2018 - 11:38:29
kupil si auto ktore nove stoji okolo 10litrov je vseobecne zname ze na 301 sa setrili skoro vsade ....
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Judes 29.01.2018 - 17:45:47
301 je síce nízkonákladový sedan no myslím si že je to slušné a hlavne lacné auto.
V sekcii Showroom - naši mazlíčkovia a tam v 30x možno nájdeš inšpiráciu a odpovede. Napríklad člen marian2110 ošetroval podvozkové časti.
https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,858.0.html
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 29.01.2018 - 19:30:18
Ono 10tis eur nie je zasa najmenšia suma. Ale o tom bokom. Ja hľadám inšpiráciu ako predísť čo najdlhšie nejakej povrchovej korózii hlavne na karosérii na nejakých kritických miestach. A to by som chcel vedieť, ktoré sú to tie kritické miesta. Mariánove príspevky som čítal, ale len potiaľ kedy sa začal venovať ošetrovaniu tlmičov, zadnej nápravy a výfuku. Toto mi už prišlo troška moc. Skôr ma zaujímajú skúsenosti s výskytom korózie na karosérii ako takej. Ak sa s tým ešte nikto nestretol, znamená že je to všetko relatívne OK a drží to aj keď to tak nepôsobí. Ja mám skôr obavy z tých miest, kde sú falcované/zvárané plechy (dvere, kapota z vnútra, spodok kasne) a zakončenia hrán plechov. Takéto detaily sú tu ošetrené nanajvýš vonkajšou farbou v lepšom prípade ešte aj čírim lakom. A vie aspoň niekto potvrdiť, že karoséria je z pozinkovaných plechov?
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Judes 29.01.2018 - 19:36:38
Potvrdiť nemôžem ale predpokladám že pozinkované plechy tam budú nakoľko Peugeot ich používa dosť dlhú dobu.
Model 301 je dosť mladé auto nato aby už niekomu začalo hrdzavieť.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Romanenko22 29.01.2018 - 20:27:20
V dnešnej dobe sa vyrába 99.% aut z pozinkovaného plechu.
.ak hovorím o európskom trhu..a však máš nejakú záruku na karosériu...
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Marcel00 29.01.2018 - 21:42:38
kazda hotova a skompletizovana karoseria pred nastrekom je odmastena a fosfatovana, co znamena zjednodusene povedane jemne pozinkovanie.
Bavime sa o hrubke v nano hodnotach. nasledne je ponorena do KTL roztoku co zabezpeci antikoroznu upravu.
toto prebieha ponorenim do obrovskych vani, ktore su prislusnymi roztokmi napustene a pred nastrekom do nich ponorene.
PVC plastizolovanie uz asi u Tvojho auta nebude, no myslim si ze tie prve upravy co som spominal su dostatocne pre bezne pouzitie vozidla.

samozrejme ak dojde k oderu tak je o problem postarane.
idealne by som ti odporucil to riesit az objavis prve naznaky hrdze, tak az potom pouzit pre pokoj duse klasicke nastreky typu rezistin a podobne,.
nepouzival by som gumoasfalty a rozne plnice, tie casom zvyknu puknut alebo ked neprilnu dobre tak to zacne hrdzaviet este viac.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: marian2110 12.03.2018 - 20:49:01
Ahojte ja mam 301 od nova r.v.2014 ale s tým šetrením sa fakt šetrilo dosť  :'( spoje sú vytmelené  akurát spodok auta je nastriekaný do poli podlahy zvyšok je len základ všetko som musel natrieť komplet cele od predu až po zadok a od jedného podbehu až po druhy podbeh  :) samozrejme som striekal aj dutiny podbehov , kapoty a dvere . Dcéra kúpila to iste auto aj stým motorom aj výbavou o rok neskôr a to bolo ešte horšie na tom ako to moje  to nemalo ani spodok kufra nastriekané bodycko :angry Ja každý rok po zime očistím spodok auta a natriem všetko spodok auta bodyckom ,nápravy čiernou farbou a výfuk striebrenkou na kotle a mam pokoj samozrejme že aj dcére  2x. To to som robil s každým mojim autom a vydržalo mi posledne 12 rokov a nikto mi neveril že má toľko rokov a to ma tešilo že to malo zmysel   :dance
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: mamomi 14.03.2018 - 15:23:25
Za mňa by to malo odolať klasickému používaniu a samozrejme defekty nenechať navlhnúť a rozkvitnúť. Druhá vec ako sa človek o to stará počas používania. Kvalitné umývanie podvozku (hlavne v zimnom období), záhybov kde sa drží bordel a vlhkosť. A samozrejme voskovanie, či už dutín karosérie, alebo laku - držať búdu ,,napenetrovanú"
Pokiaľ by sa ľudia starali už len o sprosté Felície tak ako im hovorí príručka neboli by zožraté. Príručka píše kedy a aké úkony robiť, či takéto veci obsahujú dnešné príručky už veru neviem - zastavil som sa v roku 1996 :D a preto viem čo boj s koróziou obnáša.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 13.05.2018 - 14:05:41
Čo poviete na toto? Predná kapota, oblasť nad pravým predným svetlometom. Nie, takto to nevyzeralo po otvorení kapoty. Bolo to ale celé zdurené, tak som vraz šrobovák a oškriabal som to. Lak nedržal ani náhodou. Celé to pekne išlo dolu. Auto má za sebou druhú zimnú prevádzku. Ešte je v dvojročnej záruke. Zobral som radšej modelársku brúsku, mosadzný drôtený kotúčik. Celé som to očistil a pretrel čiernym alkytonom. Osvedčená farba na hrdzu. Je to dôvod na reklamáciu? Predpokladám, že asi by mi to uznali ale určite by to len prebrúsili a frkli nejakým ochranným lakom. Nie je to ale skoro takéto korózie. Silno mi to pripomína felíciu. Toto nie sú pozinkované plechy. Som zvedavý, kde sú ďalšie takéto skryté kvitnúce miesta...
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: putzig 13.05.2018 - 20:10:53
Auto je v záruke, takže neni o čom...hneď reklamovať. Ak sa nemýlim, tak stále paltí 10 ročná záruka proti prehrdzaveniu... Aj keď s tým postupom servisu máš pravdu, teda len to prebrúsia a streknú. Voľakedy menili celý diel, teraz už nie. Na druhej strane, ak sa to znova zopakuje, tak to bude opäť chyba na strane Peugeotu... Niečo podobné som mal aj ja na dverách aj zadnej kapote. Akurát som si to všimol skôr. Problém je masová výroba a nedodržaný výrobný postup. Plechy sú normálne pozinkované, ale pod falcami skôr nie (proste sa tam zinok nedostal). Plus nie sú pred samotným lakovaním úplne očistené (odmastené), hlavne spod falcov môže ešte nejaký čas vychádzať konzervačná látka. Čo má za následok, že lak práve v tomto mieste poriadne nepriľne. No a potom stačí vlhkosť a nepomôže Ti ani pozink. Hlavne, keď je dané miesto dlhšiu dobu vystavené vlhkosti a v zime aj soli. Odporúčam prezrieť všetky dvere, resp. všetko kde sú falce (viď foto)
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 13.05.2018 - 21:21:40
Kedze je to kapota z vnutra, tak som si to opravil sam. Inak by som musel do servisu a tam by som asi musel nechat auto minimalne jeden den a to sa mi nechce. Zainvestoval som do noveho auta aby som mal na par rokov pokoj a pozrime sa uz to zacina kvitnut. Som z toho sklamany. Kupim si asi plechovecku hnedeho alkytonu a cez vikend obtiahnem modelarskym stetcom vsetky tieto falcovane spoje. Hlavne spodne hrany dveri, tam to vidim najrizikovejsie. Ta husta farba by sa mohla chovat troska ako  tmel a mohlo by to byt lepsie utesnene. Je to smutne ze pri 2 rocnom aute musim robit taketo preventivne opatrenia. Keby som to vedel, kupim aspon auto bielej farby. Lahsie sa to opravuje takto svojpomocne a nie je to tak vidiet.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Judes 13.05.2018 - 21:38:04
Biela farba je najhoršia na opravy.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: CiNiK 14.05.2018 - 07:33:29
Veru, biela je to najhoršie na opravy laku... viem o tom svoje.  :bandit
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 14.05.2018 - 21:22:18
Tak ked zalezi na tom aby opravy neboli vobec vidiet tak potom asi hej. Ale aj tak uznajte. Dat 10 rocnu zaruku pri takomto spracovani to chce riadnu odvahu. A zase zaruka je na prehrdzavenie. Teda pokial tam nie je 2cm diera durch tak sa s tebou ani nebudu bavit.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Qcko 16.05.2018 - 18:25:50
Tak ako píšeš, prehrdzavenie je diera v plechu skrz na skrz.

Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 16.05.2018 - 21:21:01
Diera skrz na skrz...takže to je jasné...mojou povinnosťou je už začínajúcu hrdzu objaviť a ošetriť aby z toho nebol diera skrz na skrz...keby som to tak nespravil, tak by ma obvinili, že som to zanedbal a žiadna reklamácia nepripadá v úvahu...alebo že som počas tých 10rokov záruky nechodil do autorizovaného servisu. Keby som chodil, tak tam by odborníci túto vznikajúcu hrdzu včas odhalili a ponúkli by mi výhodnú opravu...Preto spoliehať sa na 10 a viac ročnú záruku proti prehrdzaveniu je čisto marketingový ťah. Skôr teda preferujem čítanie fóra...kde keď niekto zavesí fotku hrdzavej kapoty na 2 ročnom aute možno výrobcu skôr prinúti nejako jednať a nie ponúkať bludy typu 12 ročná záruka na prehrdzavenie karosérie... ešte že je ten internet a informácie sa rýchlo šíria.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: putzig 16.05.2018 - 21:57:15
Je to v podstate tak, teda hrdza skrz na skrz. Ale v Tvojom prípade sa jedná o výrobnú vadu, nie zanedbanú údržbu. Ja keď som to riešil, tak som šiel najprv cez servis, s tým, že auto malo síce už cez dva roky, ale mal som optiway. Servis nemal problém dať to cez záruku, teda opraviť to v podstate na ich náklady. Ale nakoniec to aj tak dopadlo ináč a poriešil som to mimo servisu (prišla do toho poistná udalosť, ktorú som riešil vo vlastnej réžii). Ale chcel som tým povedať, že by si to mal cez ten servis skúsiť, hlavne ak by si mal "dotknuté" aj ďalšie časti karosérie...
A s tým fórom máš pravdu, je to super vec, keď sa môžeš podeliť so svojimi starosťami s inými ľuďmi...a hlavne, keď má kto poradiť...často nájdeš tu na fóre ako aj v klube oveľa fundovanejších odborníkov ako v bárz ktorom servise.
A či fotka Tvojej kapoty nejak donúti výrobcu konať, to neviem...resp. skôr som v tomto ohľade skeptický. Ono to žiaľ nie je problém len pežotov, ono sa tie problémy týkajú všetkých, často aj prémiových značiek... Proste v súčasnosti vedie trend kvantity nad kvalitou..a hlavne auto už dávno nie je dlhodobá "investícia", ale žiaľ iba obyčajný spotrebák.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Qcko 16.05.2018 - 22:12:45
Nie je to tvojou povinnosťou, ale povinnosťou autorizovaného servisu.

Ten ak objaví takýto problém, tak o tom musí zákazníka upovedomiť a zároveň aj o možnosti opravy.
Ak to zákazník odmietne, padá záruka.
Ak to servis prehliadne a vyskytne sa problém v budúcnosti, tak celá oprava ide na vrub servisu.

Aspoň my sme to tak mali (koncern).
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 28.05.2018 - 21:28:49
Ahojte...cez víkend som musel takto opravovať všetky 4 dvere.
Spodný falc je síce pretmelený ale nad tým falcom to začalo na jedných dverách už kvitnúť (hrdza) na ostatných dverách bola "len" odskočená farba. Tam kde som videl takéto bubliny tak som to tou brúskou očistil, následne odmastil a pretrel farbou (alkyton).
Tá farba pekne chytila, tak očakávam, že som to zastavil. Ja viem, je to čo sa týka estetiky opravy úplne amatérsky garážový postup.
Ako nejaký starý dôchodca, ktorý nemá na nové auto a udržuje takto pohromade svoju felíciu.
Ale je to na miestach, ktoré nie sú vystavené pohľadu. Osobne mám z toho lepší pocit, keď som to takto včas zbadal a hore uvedeným spôsobom poriešil. Ešte by sa to dalo streknúť metalickým sprejom rovnakej farby aby to bolo čo najmenej viditeľné.
Ale spomínaná farba je priamo určená na skorodovaný povrch (jej chem zloženie), je hustá a následný film hrubší a schopnosť jej naviazania sa na kov a následne jej elasticita sa nedá porovnať so sprejom.
Keby sa mi chcelo robiť dusno v servise tak by som na základe tohto skôr trval na odstúpení od kúpnej zmluvy. Takéto defekty na 2 ročnom aute s nábehom 25tis km to si myslím že bežné nie je.
Ale ja potrebujem na tom aute jazdiť.
Niekto by povedal, čo chceš za 11tis eur...mne osobne to už príde ako čistý odrb od Peugeotu...postavíme veľké auto, ušetríme na spracovaniach tak aby sme auto v čo najkratšom čase vyrobili ale zasa cenu nemusíme dávať až tak nízku...Môj pocit z toho je, že Peugeot na 301 zarobí na jednom kuse viac ako napr. na 308. 308 má viac konkurentov v iných automobilkách ako napr. 301. Takže prečo predávať 301 za lacno keď konkurencia nie je tak vysoká.

Som zvedavý, či aj taká dácia šetrí na rovnakých miestach - napr. falcované spoje bez utesnenia tmelom
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Qcko 28.05.2018 - 22:00:25
Keď na tej fotke vidím ten odtokový otvor, tak mám pociť, že sa bude do budúcna jednať o konštrukčný problém (ak s tým niekto skočí do servisu).

Oprava Alkytonom je fajn, Alkyton je jedna z naj farieb aké sa dajú u nás kúpiť :)

A Dacia šetrí ešte o dosť viac, uf, je to až nechutné, keď je človek zvyknutý aspoň na akú takú kvalitu a potom sadne do Dacie (neviem ako nové, ale doteraz to je proste hrôza).

Ale plne s tebou súhlasím v tom, že takto by nemalo vyzerať žiadne auto v dnešnej dobe, keď to porovnám so svojou 22 ročnou 306, tak tá je oproti tomu ako nová (ta nehrdzavie ani na miestach, kde je dávno farba preč, proste tam vidieť riadny zinok ktorý odolá dlhé roky).  :bandit
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Marcel00 28.05.2018 - 23:21:36
mame tu cloveka z Final CD, Modzillo by nam k tomu tiez mohol nieco napisat, aspon nazor na takyto stav, nie sposob riesenia...
jednoznacne ak mas auto v zaruke aj karoseriu co teda mas, minimalne na karoseriu, je to vec na riesenie stavu,
take ze prehrdzavenie a chytanie sa za slovicka ze az ked bude diera je mimo misu, to neobstoji, ten stav uz prebieha,
jeho konecny status bude diera a hnile plechy, ktore nezreklamujes, lebo si to riesil inym postupom ako predpisuje vyrobca, takze tam uz
nezmozes nic.
a ked uz nic ine aspon upozornit na taketo nieco hoci aj do televizie nech sa niekto spamata, predavat takyto karosarsky hnoj...
sory pani ale aby si clovek musel osetrovat karoseriu na 2 rocnom aute v dnesnom svete, kde tieto znacky vyznievaju ako superlativy
to je fakt ubohe. skoda ze si ten ktory sa situacii podriadil, zaznel tu aj komentar ze co by si chcel za 10 tis  €, to je teda bieda ak niekto takto zmysla...
setri sa na tapaciroch, kvalite palubovky, odhlucneni, plastovani... ok, ale karoseria ma byt v urcitej kvalite, no nie takej aby zacala takto skoro kvitnut.

co sa reklamacie tyka, je tvojou povinnostou vo vlastnom zaujme to nahlasit do peugeotu a riesit to s nimi, nie opravovat si to sam vlastnorucne
navrhnutym postupom...
teraz ked to patlas kadejakymi farbami si si zmaril veskere sance na uspech a riesenie stavu. kazdopadne nemyslim v zlom, len ma to hneva
ked clovek robi to co ma za povinnosti robit niekto iny, takze sa ti cudujem ze to neriesis s nimi,
nafotit a poslat na importera, ked ta servis odmietne a odpalkuje. ci sa to aj im zda normalne.

sory pani ale toto fakt nie...  :angry
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Modzillo 29.05.2018 - 16:02:53
Ahojte, bohužiaľ, neviem sa vyjadriť ako garančný technik, ale môj názor na toto celé je nasledovný... Je auto v záruke? Ak áno, jednoznačne servis. Ak nie, bohužiaľ, náklady na opravu znáša majiteľ.

Určite NEODPORÚČAM riešiť závadu v záručnej dobe svojpomocne a následne sa dožadovať odstránenia závady v servise. Takýto postup je kontraproduktívny...

Treba si uvedomiť, že servis má len určité právomoci, a častokrát nevie rozhodnúť ani garančný technik, ale na základe fotiek (musia mať predpísané parametre, zhotovuje ich prijímací techník) je kontaktovaný importér, ktorého garanční manažéri sa k závade vyjadria. Ak sa majiteľ auta domnieva, že servis neurobil všetko pre to, aby závadu správne diagnostikoval a následne opravil, stále je tu možnosť navštíviť iný servis (trebárs v susednom väčšom meste) a ak budú skúsenosti rovnaké, je veľmi pravdepodobné, že servisy naozaj postupovali správne. Ako jednu z variant by som videl oficiálnu sťažnosť adresovanú predajni, kde bolo auto kúpené resp. importérovi. Takáto písomnosť však bude mať oveľa väčšiu váhu, ak bude sťažovateľ (myslené v dobrom zmysle) ochotný a schopný neskôr jasne preukázať, že minul všetky štandardné možnosti v servise a vyššiu inštanciu využíva ako poslednú nádej.

Jasné, že sa všetci zhodneme, že hrdza do áut nepatrí a je smutné, ak majú užívatelia pocit, že sa antikorózna ochrana zhoršuje. Popravde, k tomuto sa vyjadriť neviem, keďže striedam predvádzačky po cca 3 mesiacoch a na žiadnom vlastnom aute som nikdy hrdzu nezaznamenal.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Martin47 01.12.2018 - 12:02:02
Nechcem zakladať novú tému a tak dúfam, že robím správne, ak sa spýtam rovno tu. Keďže táto téma sa zaoberá riešeniami už vyskytnutej korózie, chcel by som sa spýtať, či by som ako majiteľ mal urobiť nejaké opatrenia proti korózií, najmä v zimnom období.
Nechcem, aby to vyzeralo, že som príliš precitlivený na svoje auto, ale áno, mám ho rád :D A chcem, aby mi vydržalo, pričom sa tak trochu dosť obávam chodievať s autom do snehu, do soli, lebo neviem, čo to bude robiť po rokoch. Na druhej strane neviem, či tie obavy nie sú tak trochu prehnané, veď je to iba vec a dnešné autá s antikoróznou ochranou by MALI BYŤ, pokiaľ nenastala výrobná chyba, niekde inde oproti starým autám, kde sa nepoužívali ešte ani zinkované plechy a celkovo boli náchylnejšie na hrdzu.
Moja otázka: Má zmysel sa tým zaoberať a dá sa spoľahlivo predísť hrdzaveniu bez ohľadu na to, že auto behá v zime v snehu a soli, či v lete? Myslím nejaké pravidelné špeciálne nástreky, nátery, či ochrana dutých častí podvozku. Za predpokladu, že neriešim už vyskytnutý problém, iba mu chcem predísť.
(Moje prvé auto, predtým som sa niečím takým nezaoberal).
Neviem, či je to problém, ale na umytie autá dbám hlavne po zimnej prevádzke, v lete to moc neriešim, lebo aj tak je po týždni v rovnakom stave, v akom bolo.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Qcko 01.12.2018 - 19:13:56
Hlavne ho neparkuj v garáži, kde sa kúri.

Pred zimou pomôže dekontaminácia a vosk.

Ošetrením dutín nikdy nič nepokazíš ani na novom aute.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: matax 23.12.2018 - 19:04:30
Ahojte,
dlho som tu nebol...ale poviem vám ako to celé dopadlo.
Na prehliadke po dvoch rokoch (ešte v 2 ročnej záruke) mi servis v Novom Meste nad Váhom vyšiel nadmieru v ústrety.
Fakt spokojnosť, len troška tí dvaja páni na prijme, to ich "vľúdne" vystupovanie...ja mám rád, keď si predajca zákazníka váži a chová sa k nemu milo. Jeho to nič nestojí a brutálne to predajcovi pomáha.
Ale v sume:
1.) odhrdzavel zadný hlavný záves výfuku a utrhol sa. Hrozilo odpadnutie výfuku. Vymenili mi celý tlmič výfuku komplet za nový diel.
2.) Predné falce na kapote nad svetlami, vyskytla sa tam hrdza...servis mal výhrady voči lakovníckemu prevedeniu na kapote z výroby.
Dali to na reklamáciu. Vymenili mi komplet celú kapotu za novú. Lakírnici v Auto LION NM sú machri. Mám fungl novú kapotu.
3.) Spodné lemy dvier, kde sa vyskytla korózia...všetko prebrúsili a prelakovali na novo. Uvidíme koľko to vydrží.
Ja som si dodatočne vystriekal dutiny na dverách voskom. Týždeň smrad ako hovado. Dúfam, že to ešte viac pomôže.

Auto som mal 2 týždne v servise. Dostal som zdarma náhradné. Síce starú 208 s 200.000km ale ostal som mobilný.
Myslel som, že budem môcť spraviť reklamu na nejakej predvádzačke...šéfovia čakali, že prídem na novej 508...nevadí.

Takže chlapi sa snažili, vrelá vďaka im...
Už mám 40.000km za sebou, dva roky prevádzky...žiadne technické problémy.
Chcel by som si to auto nechať zopár rokov ale mám veľké obavy, že s tou protikoróznou ochranou je to ozaj veľmi slabé.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: IvanH 23.12.2018 - 22:55:27
Na Peugeot v Novom Meste nad Váhom môžem podať tiež iba kladne referencie. No a ked vidim hrdzu na dvojrocnom aute tak tadsej ostanem pri mojom 14rocnom na ktorom zatial nič take nieje. Toto je vyslwdok redukcie nakladov....
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Martinsk 24.12.2018 - 15:38:59
V NM auto lion nelakujú, Peugeot to vozí do citroenu. Tam naozaj vedia lakovať. Som prekvapený z tvojich reakcií. V servise som tam bol 3x. Vždy problém. Ale možno majú snahu ...
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: IvanH 27.12.2018 - 13:00:41
ja som bol v autolion nm 3x. prvy raz reklamacia nekurilo zadne sklo. pozreli objednali ma asi za tyzden a na pockanie vymenili. druhy raz asi 300m od servisu zacalo auto poskakovat. zapalovacia lista. doskackal som do servisu. diagnostika potvrdila poruchu. diel nemali skladom do 2 hodin doviezli a vymenili. a naposledy mimo stranovych hodin mi predali nejake drobnosti _ pruzinu na spojkovy pedal a cvoky na vnutorne oblozenie za ktore ani nechcel peniaze
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Martin47 16.04.2019 - 22:46:15
Hlavne ho neparkuj v garáži, kde sa kúri.

Pred zimou pomôže dekontaminácia a vosk.

Ošetrením dutín nikdy nič nepokazíš ani na novom aute.
Má zmysel ako prevencia nastriekať podvozok gumoasfaltom, prípadne natrieť antikoróznym náterom?
Na ten gumoasfalt som zase také pozitívne referencie nečítal.
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Qcko 17.04.2019 - 15:05:40
Ono si treba hlavne uvedomiť, kde sa korózia na podvozku berie - ak sa jedná o ochranu pred kamienkami (na čo aj Body950 apod slúžia) tak to zmysel samozrejme má, je to prevencia, ale nie ochrana proti korózii - to si treba uvedomiť.

Nepočítam koróziu náprav - tá proste vždy na oceľových prvkoch náprav bude a človek s tým nič nespraví (resp. brúsiť a natierať spodné ramená a nápravnicu po zime ak je človek fajnšmeker).

Najhoršie pre podvodzok je, keď sa drží vlhkosť (a hlavne soľ, zemina, lístie apod) na miestach, ktoré človek nevidí - pod prednými aj zadnými podbehmi, pod zásterkami, pod blatníkmi - toto sú veci, ktoré aj 5 a viac rokov vyzerajú zvonka dobre, no zrazu jedno umývanie tlakovým čističom a odpadne pol prahu, ktorý ironicky držala pokope vrstva vyššie spomínaného gumoasfaltu.

Čiže - čistiť aj za podbehmi, nebyť lenivý ich sem tam zhodiť dole a vykydať to tam.
Kontrolovať, či sú na podvozku všetky záslepky a krytky, nie sú tam pre parádu, voda má kade odtekať.

A to je dôležité - ľudia si často nezmyselným striekaním podvozkov kadečím zapchajú odtokové otvory prahov (dverí) a potom si voda nájde cestu tam, kde by si nemala.

Čiže zhrnuté - čistota je základ, čisté dutiny takisto - ako aj u ľudí :D
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Peter Čapkovič 26.04.2019 - 20:51:47
Na margo prevencie proti korozii je zvolávačka na Peugeot 301 v podobe vystriekania dutín na celej prednej náprave... Už som to absolvoval v stredu. 
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: sir.Oliver 05.05.2019 - 21:37:18
Peter , ktorých vozidiel sa to týka ? ja mám 2017 ( koniec roka ) .... týka sa to aj mňa , lebo nikto ma o tomto neinformoval . ďakujem
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Marcel00 06.05.2019 - 08:17:07
ci sa to tyka daneho konkretneho vozidla je najlepsie to preverit podla VIN cisla vozidla v servisnej sieti Peugeot.
Tam vedu o tom zaznamy, na ktore vozidla sa vztahuju konkretne zvolavacky. Myslim ze informaciu je servis ochotny
poskytnut aj mailom. Pri garanckach sa to vzdy riesi automaticky.



Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: sir.Oliver 06.05.2019 - 21:10:22
ďakujem . zajtra sa zastavím v servise a opýtam sa .... a j na zvolávačku aj na securiti kody ... ( nedali mi ani len kod kľúča )
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: Peter Čapkovič 14.05.2019 - 16:40:53
Len pre zaujimavosť ako si dopadol, týka sa to aj teba respô tvojho auta....???
Názov: Re:Prevencia proti korózii
Prispievateľ: sir.Oliver 14.05.2019 - 20:32:33
niako . odprevadili ma s odpoveďou že ony o žiadnej zvolávačke nemajú info . na securiti kody som sa už ani nepýtal .....