Ahojte.
Kedže kolega na fóre znova toto vlákno oživil, doplním že som nedávno oslovil na jednom francúzskom vlákne zaoberajúcim sa automobilmi moderátora,ktorý odpovedal ochotne na dotazy technického rázu vo veci ktorú tu riešime. Vyjadril sa tak,že ako tu bolo povedané ,že výrobca úpravami na motore reagoval na zlú alebo nestabilnú kvalitu benzínov v niektorých krajinách (samozrejme aj mi tam patríme). Konkrétne: údajne M-kový variant má nižší kompresný pomer a zmenu pohyblivých častí - piesty a kľukovka a softovú úpravu riadiacej jednotky. To všetko pri zachovanom objeme,výkone a krútiacom momente.
Tieto zmeny ale neovplyvnili obmedzenie-zníženie hmotnosti prívesného vozíka. Ako som zistil, sú aj 2008-ky s dieselovými motormi kde pri rovnakom výkone motora sú udávané výrazne rozdielne hodnoty hmotností prívesných vozíkov. Údajne je to skorej v rozdiely legislatívy v konkrétnych krajinách.
Na záver by ma zaujímalo aké hodnoty hmotností prívesného vozíka máte v technickom preukaze pri type EB2DT(HNZ), ak bude niekto ochotný to zistiť na svojom aute, samozrejme výpovedné by to bolo v tom prípade, ak to auto bolo kúpené na Slovensku ako nové.